Monday, May 11, 2015

ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေဆြးေႏြးပြဲသည္ အေျခခံဥပေဒျပင္ေရးအတြက္ ဟန္ျပသာ ျဖစ္ေနဟု ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီဥကၠ႒ ေျပာ

စိုးသန္းလင္း

ေမ ၁၁ တြင္ ျပန္စမည့္ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးကို ဦးစားေပးၾကမည္ ဆိုေသာ္လည္း ထိေရာက္စြာ ျပင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုသို ့ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရး၏အဓိက ေသာ့ခ်က္သဖြယ္ျဖစ္သည့္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ ေတြ ့ဆုံျခင္းမွာလည္း ဟန္ျပသာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ဥပေဒ ၾကမ္းေကာ္မတီဥကၠဌ သူရဦးေအာင္ကိုက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

“ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ပြဲဟာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးအတြက္ အတိုးအေလ်ာ့တခ်ိဳ ့လုပ္ေပးႏိုင္ေကာင္း ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္၊ ဒါေပမယ့္ တည့္တည့္ေျပာ ရရင္ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို ့ေတာ့ ဟန္ျပလို႔ပဲ ထင္ပါတယ္၊ အစိုးရအဖြဲ ့ဟာ အေျခခံဥပေဒကို မျပင္ခ်င္သလို လႊတ္ေတာ္ထဲကျပည္ခိုင္ျဖိဳး ပါတီ ထိပ္ပိုင္း အမတ္တခ်ိဳ ့ကလည္း မျပင္ခ်င္ၾကဘူး၊ ဒီလိုသာ အေျခခံဥပေဒကို က်ယ္က်ယ္ျပန္ ့ျပန္ ့မျပင္ႏိုင္ရင္ တိုင္းရင္းသားေတြ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုက အလွမ္းေ၀းေနဦးမွာပဲ” ဟု ေျပာသည္။

ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ဆုံေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က စတင္ဆုံးျဖတ္ခဲ့စဥ္ အစိုးရအဖြဲ ့က ၄၈ ပြင့္ ေတြ ့ဆုံပြဲ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းလႊတ္ေတာ္က ၁၂ ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ဆုံေရးကို အတည္ျပဳလာျခင္း စသည့္အေျခအေနမ်ားကိုၾကည့္လွ်င္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ေရးကို ေရွာင္လႊဲလိုေၾကာင္း သိသာသည္ဟု ႏိုင္ငံေ ရးေလ့လာသုံးသပ္သည့္ အဖြဲ ့မ်ားက ေျပာဆိုၾကေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ထပ္မံေတာင္းဆိုေတာ့မွ မလႊဲမေရွာင္သာေသာေၾကာင့္ အစိုးရအဖြဲ ့က လက္ခံခဲ့သည္မွာ ထင္ရွားေၾကာင္းလည္း သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာသည္။

“ဥပေဒျပဳေရးတာ၀န္ဟာ လႊတ္ေတာ္ရဲ့ တာ၀န္သာျဖစ္တယ္လို ့အစိုးရအဖြဲ ့အႀကီးအကဲက ေျပာခဲ့တယ္၊ ဒီလို ျပင္တဲ့အခါမွာ အခန္း ၁၂၊ ပုဒ္မ ၄၃၆နဲ ့အညီျပင္ ရမွာျဖစ္တယ္လို ့လည္း ေျပာခဲ့တယ္။ ျပင္လို ့မရႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းနဲ ့ျပင္ဖို ့သေဘာတူျခင္းဟာ မျပင္ခ်င္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပါယ္သက္ေရာက္ပါတယ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္းက အေျခခံဥပေဒကို တကယ္ မျပင္ခ်င္ဘဲ တာန္ေက် ဟန္ျပလုပ္ေနတာ၊ ဒါေၾကာင့္ လာမယ့္ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ဆုံပြဲေတြဟာလည္း ဟန္ျပပဲျဖစ္မယ္ လို ့ယူဆပါတယ္” ဟု ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ အမွဴေဆာင္ေကာ္မတီ၀င္လည္း ျဖစ္သည့္ သူရဦးေအာင္ကိုက ေျပာသည္။

သႀကၤန္မတိုင္မီက က်င္းပခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္ ၁၂ ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္က တင္သြင္းခဲ့သည့္ ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ေနာက္ဆက္တြဲ ဇယား ၁၊ ၂၊ ၃ ႏွင့္ ၅ တို ့အမွန္တကယ္ အသက္၀င္ေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ နည္းဥပေဒမ်ား ထုတ္ျပန္ရန္ ဟူသည့္ အေရးႀကီး အဆို မွာ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္၊ အာဏာ ခြဲေ၀ပိုင္းျခား စီရင္ပိုင္ခြင့္ကို ေဖာ္ထုတ္ေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို ့ရာတြင္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ေအာက္ရွိ အဓိကက်ေသာ အခ်က္မ်ားအပါအ၀င္ အေျခခံဥပေဒကို က်ယ္က်ယ္ျပန္ ့ျပန္ ့မျပင္လိုသျဖင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ေက်နပ္ရန္သာစတိ သေဘာ လိုက္ေလ်ာျခင္းသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ေနာက္ေဖးေပါက္က တက္ျပီး ႏိုင္ငံေရး လာဘ္ထိုးမႈပုံစံမ်ိဳးသာ” ျဖစ္သည္ဟု ျပည္တြင္း အဖြဲ ့အစည္း မ်ားက ေ၀ဖန္ သုံးသပ္ထားေၾကာင္းလည္း သူက ဆိုသည္။

ထိုသို ့တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္တို ့၏တင္ျပမႈသည္ တပ္ခ်ဳပ္၏ သေဘာထားပင္ ျဖစ္ရာ ေျခာက္ပြင့္ဆိုင္ေတြ ့ဆုံပြဲ၏ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး ရလဒ္ မွာ မထိေရာက္ႏိုင္ဘဲ ဟန္ျပသာ ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေထာက္ျပခဲ့သည္။

No comments: