Saturday, May 30, 2015

ရန္ကုန္ - ဒလ ႀကိဳးတံတားတြင္ ဒလ ေဒသအတြက္ ေရပိုက္မ်ားလည္း ပါဝင္မည္ဟု ဆို

စိုးသန္းလင္း

ကိုရီးယား - ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ တည္ေဆာက္မည့္ ရန္ကုန္ - ဒလျမစ္ကူးတံတားတြင္ ဒလသို႔ ေသာက္သုံးေရပို႔မည့္ ေရပိုက္မ်ား ထည့္သြင္းရန္ တံတားဒီဇိုင္း၌ ေရပိုက္မ်ားထည့္သြင္းေရးဆြဲထားသည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးစိုးတင့္က ယေန႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးကုိ ေျပာၾကားသည္။

“ဒလမွာ ေရရွားတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မလွမ္းမကမ္းမွာရွိတဲ့ ဒဂုံတံတားႀကီးကို တည္ေဆာက္စဥ္တုန္းက ဒီတံတားႀကီးေပၚကေနျဖတ္ၿပီးေတာ့ ပိုက္သြယ္ၿပီး ဒလကို ေရေပးဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ တင္ျပခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ မူလဒီဇိုင္းမွာ ပါဝင္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ မလုပ္ပါနဲ႔၊ေရေပးတာ သီးျခားလုပ္ပါဆိုၿပီး အဲဒီတုန္းက ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲက မိန္႔ၾကားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခု တံတားအတြက္ အႀကိဳ အင္ဂ်င္နီယာ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္လို႔ တံတားမွာ ေရပိုက္ေတြ ထည့္သြင္းဖို႔ကိစၥကို တံတားဒီဇိုင္းမွာ ပါဝင္ေအာင္ ထည့္သြင္းသြားပါမယ္” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

ဒလၿမိဳ႕သည္ ရန္ကုန္ျမစ္ဝမွ ၃၄ ကီလိုမီတာ အကြာတြင္ရွိၿပီး ရန္ကုန္ႏွင့္ ရန္ကုန္ျမစ္တစ္ခုသာ ျခားေသာ္လည္း ရန္ကုန္ႏွင့္ အလွမ္းကြာေနေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ရန္ကုန္ျမစ္၊ လိႈင္ျမစ္၊ ပန္းလိႈင္ျမစ္၊ တြံေတးတူးေျမာင္း၊ ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း စသည္တို႔က ၀ိုင္းရံထားသည့္အတြက္ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာကို ကူးသြားႏိုင္ဖို႔ တံတားမ်ား လိုအပ္လာသျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျမစ္ကူးတံတားေဆာက္လုပ္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဒုဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနဟာ Road Network (လမ္းပန္းကြန္ရက္) အားနည္းေနလို႔ အခုလို တံတားေတြ ေဆာက္ရတာပါ၊ ရန္ုကုန္ - ဒလ တံတားရဲ႕ ေရလမ္း ကင္းလြတ္အျမင့္ဟာ ၄၉ မီတာ (၁၆၀ ေပ) ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အျမင့္ဆုံး ေပးထားတဲ့ေရလမ္းကင္းလြတ္မႈလည္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟုလည္း ဒုဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။

တံတားတည္ေဆာက္မႈ ကုန္က်စရိတ္ ရန္ပုံေငြႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး EDCF က ၈၂ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ၁၈ ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ၾကမည္ ျဖစ္ရာ EDCF က အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၇ ဒသမ ၈၃၃ သန္း ပါဝင္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံက ၃၀ ဒသမ ၃၄၁ သန္း၊ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၆၈ ဒသမ ၁၇၄ သန္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ ကိုရီးယား ကုမၸဏီမ်ားကို တင္ဒါေခၚယူၿပီးေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

No comments: