Thursday, May 28, 2015

ကမ႓ာေအး ဘုရားလမ္းႏွင့္ ျပည္လမ္းကို အခ်ိန္ပိုင္း တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ ျပဳလုပ္လိုေသာ္လည္း ဥပေဒပိုင္းဆုိင္ရာ အခက္အခဲရွိ ဟုဆို

ထက္ထက္ေအာင္

ကမ႓ာေအးဘုရားလမ္းႏွင့္ ျပည္လမ္းေပၚရွိ ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းမႈ ေျဖရွင္းရန္ အာဆီယံႏိုင္ငံ စံႏႈန္းအတိုင္း အခ်ိန္ပိုင္း တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ ျပဳလုပ္လိုေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒပိုင္းဆို္င္ရာ အခက္အခဲ ရွိေနသျဖင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း ျပဳလုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဟု ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ေကာ္မတီမွ ဦးစီးမွဴး၊ ဒုရဲမွဴး လွဘုန္းေက်ာ္က ေမ ၂၆ ရက္က ေျပာသည္။

၎က “အဓိကေတာ့ ျပည္လမ္းနဲ႔ ကမ႓ာေအးဘုရားလမ္းကို ႏိုင္ငံတကာ ပံုစံမ်ိဳး Traffic Time (ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းခ်ိန္ ေျဖရွင္းမႈ) အတြက္ ႐ံုး/ေက်ာင္း တက္ဆင္းခ်ိန္ေတြမွာ တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ လုပ္ရင္ ပိုေကာင္းတယ္၊၊ ဒီအတြက္ လမ္းသံုးစြဲသူေတြ လိုက္နာဖို႔ ပုဂၢလိက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရးဥပေဒ အသက္၀င္ၿပီး ဒါကို မထသ က လုပ္မယ္ဆို ျဖစ္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

အခိ်န္္ပိုင္း တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ ဆိုသည္မွာ ႐ံုးတက္ဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္္ နာရီသတ္မွတ္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အဝင္မ်ားသည့္ ေျခာက္လမ္းသြား လမ္းမကုိ ေလးလမ္းအဝင္၊ ႏွစ္လမ္းအထြက္ အတက္အဆင္း သတ္မွတ္ျခင္း၊ ႐ံုးျပန္ခိ်န္တြင္ ၿမိဳ႕ျပင္အထြက္ကို ေလးလမ္းအ၀င္ ႏွစ္လမ္းသတ္မွတ္၍ ၿမိဳ႕တြင္းကား အ၀င္ အထြက္လမ္း မွ်တေအာင္ျပဳလုပ္၍ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈ ေျပလည္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမႈ ေျပလည္ေစေရးအတြက္ ယင္းစနစ္ အသံုးျပဳရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက် ေျပးဆြဲေရး ဥပေဒ အသက္၀င္ေစမႈ၊ စည္ပင္က လမ္းတံတားဆိုင္ရာ လမ္းေၾကာင္းသတ္မွတ္ေပးျခင္းတို႔လည္း ပါ၀င္မွ ယင္းစနစ္သံုးစြဲရာတြင္ အဆင္ေျပေစမည္ဟုလည္း ဒုရဲမွဴး လွဘုန္းေက်ာ္က ဆိုသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လုိင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ (မထသ ) ဗဟို၏ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က “ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက်သံုးစြဲေရး နည္းဥပေဒက ထြက္ရွိလာေတာ့မွာပါ။ ထြက္လာၿပီးရင္ေတာ့ ေရးဆြဲထားတဲ့ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒေတြ နဲ႔အညီ သက္ဆို္င္ရာဌာနမ်ားက အေၾကာင္းၾကား လာမွဳ၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရရဲ႕ တာ၀န္ေပးအပ္မႈအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္သြားမွာပါ” ဟု ဆိုသည္။

ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္မ်ား စနစ္တက်သံုးစြဲေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၄ ခုနွစ္၊ ဒီဇင္ဘာတြင္ ရန္ကုန္တုိင္း လႊႊတ္ေတာ္၌ အတည္ျပဳၿပီး ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္လမ္း/တံတားဌာန အင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ ဌာနမွဴး ဦးတင္ေမာင္ၾကည္က “ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ ဘာမွ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေျပာလိုေသးပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈေတြ ရွိရင္ရွိလာႏိုင္ပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။

အခ်ိန္ပိုင္း တစ္လမ္းေမာင္းစနစ္ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္တည္းမွဳ ေျပလည္ေအာင္ျပဳလုပ္ေရး အတြက္ သီအိုရီတစ္ရပ္အရ မွန္ကန္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္မူ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ကားၾကပ္ရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြျခင္း၊ လမ္းေၾကာအသံုးျပဳသူ အမ်ားဆံုးေနရာကို သတ္မွတ္ျခင္း စသည့္ လက္ေတြ႔ေျမျပင္အေျခအေနမ်ားကို သက္ဆို္င္ရာဌာနမ်ား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွသာ ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ မလြယ္ကူေၾကာင္း ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီမွ ဒု-ရဲမွဴး ေဇာ္မ်ိဴးထြန္းက ဆိုသည္။

လက္ရွိတြင္မူ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီက ယာဥ္ေၾကာ ၾကပ္တည္းခ်ိန္ ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိသည့္ လမ္းေျပာင္းျပန္ အသံုးျပဳျခင္းမ်ား၊ သတ္မွတ္ယာဥ္ေၾကာမွ ေသြဖည္ေမာင္းႏွင္ျခင္းမ်ား ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားအတြက္ ပညာေပးျခင္းကိုသာ အဓိက ျပဳလုပ္ေနသည္ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။

No comments: