Saturday, November 28, 2015

တပ္ခ်ဳပ္၏ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ႏွင့္ တပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္

ေနမင္း


မၾကာမီ က်င္းပေတာ့မည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ အပါအ၀င္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္းဦးစီးအဖြဲ႔၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီးအဖြဲ႔၀င္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္မႈမ်ားမွ တဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရး နယ္ပယ္တြင္ အေျပာင္းအလဲ မ်ား ရွိလာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအရ ၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ လူဦးေရကို အေျခခံဖြဲ႔စည္းေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေရ ၄၄၀ တြင္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္ အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ ၁၁၀ ဦးထက္ မပိုေသာ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ရမည္ဟု ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ-၁၀၉ (ခ) တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

အလားတူ ကိုယ္ပိုင္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း (သို႔) ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသ တခုစီမွ ကိုယ္စားလွယ္ တဦးစီ ပါ၀င္ေစၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမမ်ား အပါအ၀င္ တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔) ျပည္နယ္တခုစီ အတြက္ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၂ ဦးက် တူညီစြာျဖင့္ ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္သည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၏ ကိုယ္စားလွယ္ ၁၆၈ ဦးႏွင့္ အတူ တပ္ခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္ အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၅၆ ဦး ပါ၀င္ရမည္ ဟု ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ-၁၄၁ (ခ) တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ထို႔အတူ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ၁၆၁ (ဃ) တြင္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ (သို႔) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းရာ၌ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္သည့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ သုံးပုံ တပုံႏွင့္ ညီမွ်ေသာ တပ္ခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္ အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား တိုင္းေဒသႀကီး (သို႔) ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ ဖြဲ႔စည္းရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။

ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ တုိင္းဦးစီးအဖြဲ႔ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဦးစီးအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ အဖြဲ႔၀င္ဦးေရ အနည္းဆုံး ၁၀ ဦး ပါ၀င္ေစရမည္ ျဖစ္ၿပီး အဖြဲ႔၀င္ စုစုေပါင္း၏ ေလးပုံတပုံသည္ ဦးစီးအဖြဲ႔၀င္ ဦးေရကုိ တပ္ခ်ဳပ္က တပ္မေတာ္သားမ်ားျဖင့္ လိုအပ္သလို ျဖည့္စြက္ တာ၀န္ေပးႏိုင္သည္ဟု ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ-၂၇၆ (စ်) တြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ထို႔အျပင္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ-၂၇၆ (ဃ) (၂) တြင္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တုိင္း/ေဒသဦးစီးအဖြဲ႔၏ လုံၿခဳံေရးရာ တာာ၀န္ႏွင့္ နယ္စပ္ေရးရာ တာ၀န္ကို တပ္ခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းေသာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ကသာ တာ၀န္ယူရန္ ျပ႒ာန္းခ်က္ပါရွိသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ တပ္ခ်ဳပ္က လႊတ္ေတာ္အသီးသီးတြင္ အမည္စာရင္း တင္သြင္း ခန္႔အပ္ခြင့္ ရယူထား ေသာ အေရအတြက္မွာ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ေလးပုံတပုံမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟု ေယဘုယ် သိထားၾကေသာ္လည္း တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အဆင့္တြင္ သုံးပုံတပုံအထိ တပ္ခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္း ခန္႔အပ္ခြင့္ ရွိေၾကာင္း ဂဃနဏသိသူ နည္းမည္ဟု စာေရးသူ ယူဆပါသည္။

တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္အဆင့္တြင္ တပ္ခ်ဳပ္က အဘယ္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သုံးပုံတပုံ ရယူထားပါသနည္း ဟူေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ အေျဖကို ပညာရွိ စာဖတ္သူမ်ား စဥ္းစားအေျဖရွာရန္ လိုပါသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ တပ္ခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား စာပိုဒ္ကို သ႐ုပ္ခြဲ၍ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမႈကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားအရ စာေရးသူ ဉာဏ္မီသမွ် ေတြ႔ရွိခ်က္အား ေအာက္ပါအတိုင္း တင္ျပလိုပါသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ” ဟူေသာ အမည္နာမ ေ၀ါဟာရကို အႀကိမ္ေပါင္း ၂၉၀ ထက္မနည္း အမ်ားဆုံး သုံးႏႈန္းေဖာ္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ေ၀ါဟာရ အသုံးအႏႈန္း ေနာက္တြင္ ဒုတိယအမ်ားဆုံး ေဖာ္ျပခံရသည့္ ေ၀ါဟာရမွာ “တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္” အမည္နာမ ျဖစ္၍ အႀကိမ္ ၅၀ ထက္မနည္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

အဆိုပါ အေျခခံဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၊ ဒုသမၼတ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံအႀကီးအမႉး စာရင္း၀င္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၊ ၀န္ထမ္းအဖြဲ႔ အႀကီးအမႉးမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး၊ ဒု ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ ဒု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္၊ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ဒု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၊ ရာထူး၀န္အဖြဲ႔ ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တရားသူႀကီး အဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒခုံ႐ံုး ဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႔၀င္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္၊ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရမည့္ သက္တမ္း၊ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ႏုတ္ထြက္ျခင္း၊ တာ၀န္မွ ရပ္စဲျခင္း၊ စြပ္စြဲျပစ္တင္ျခင္းဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား အတိအက် ျပ႒ာန္းပါရွိ ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနသူတို႔၏ ျဖစ္ပုံ၊ တည္ပုံ၊ ပ်က္ပုံကို ဖြဲ႔စည္းပုံျဖင့္ သတ္မွတ္ထားၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္း အမ်ဳိးအစားတြင္ ပါ၀င္ေသာ တပ္မေတာ္သားႏွင့္ ျပည္သူ႔ရဲတို႔၏ ၀န္ထမ္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း သဘာ၀ ထူးျခားမႈ အရ ၎တို႔၏ ၀န္ထမ္းေဆာင္ရြက္မႈ ကိစၥအ၀၀ကို သီးျခားဥပေဒ ျပ႒ာန္း ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟု ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ-၂၉၁၊ ၂၉၂ တြင္ လမ္းညႊန္ထားပါသည္။ တပ္ခ်ဳပ္၏ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ပုံ၊ ရပ္စဲပုံ သေဘာသဘာ၀ကို သာမန္ တပ္မေတာ္သား လုပ္ငန္းတာ၀န္ႏွင့္ သေဘာသဘာ၀ တန္းတူထား၍ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒတြင္ တိတိက်က် မေဖာ္ျပဘဲ ခ်န္လွပ္ထားဟန္ရွိပါသည္။

သို႔ေသာ္ တပ္ခ်ဳပ္သည္ သာမန္တပ္မေတာ္သား တာ၀န္သာမက ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒက ေပးအပ္ေသာ ထူးျခား၍ အတိုင္းအဆမရွိ ႀကီးမားေသာ တာ၀န္ႀကီးကို လႊဲအပ္ခံရသည့္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၏ မဟာလူသားတဦး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးက သတိျပဳ အကဲခတ္ေနရသည့္ ထူးျခားပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ပါသည္။

ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ ရွိသူ အားလုံး၏ ေလးပုံတပုံ အရည္အတြက္ကို တပ္ခ်ဳပ္ တာ၀န္ရွိသူ တဦးတည္း က ထူးထူးျခားျခား ရယူပိုင္ဆိုင္ထားသည္ ျဖစ္ရာ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ၾသဇာတန္ခုိး ယွဥ္ႏုိင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ပါ သည္။

အဆိုပါ တန္ခုိးၾသဇာမွာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အရပင္ မည္သည့္အေျခအေန အခ်ိန္အခါတြင္ ယင္း တန္းခိုးၾသဇာ တည္ၿမဲ၍ မည္သည့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါတြင္ ယင္းပုဂၢိဳလ္ လက္၀ယ္ရွိ တန္းခိုးၾသဇာမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရမည္ကုိ အတိအက် ျပ႒ာန္းထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ယင္းအခ်က္ကို သက္ဆုိင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအား ပြင့္လင္းျမင္သာေအာင္ အသိေပးျပ႒ာန္း ေဖာ္ျပေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။

၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲစဥ္က ထာ၀ရတည္ၿမဲေသာ ဆိုရွယ္လစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟု ယူဆေရးဆြဲခဲ့ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ယြင္းေသာ အခါ ဥပေဒႏွင့္အညီ အဆင့္ဆင့္ အာဏာလႊဲေျပာင္းရန္ ျပ႒ာန္းခ်က္ မရွိသည္ ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲေသာအခါ တပ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဦးစားေပး အေလးထားလြန္းရာ ေရာက္သည့္၊ မမွ်တရာေရာက္သည့္ သဘာ၀လြန္ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ား ယခုဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ တြင္ ပါရွိေနသည္ကို တပ္မေတာ္သားမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား သတိျပဳသင့္ပါသည္။

၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲခဲ့သူမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲသူမ်ား သည္လည္း ႀကံ့ခိုုင္ေရးပါတီသာ ထာ၀စဥ္ အာဏာရယူထားမည့္ အေနအထားျဖင့္ ဤဥပေဒကို ေရးဆြဲထားခဲ့ပုံ ရပါသည္။ အကယ္၍သာ ႀကံ့ခိုုင္ေရးပါတီ အာဏာ မရခဲ့လွ်င္ အေျခခံဥပေဒဆုိင္ရာ ျပႆနာမ်ားစြာကို စာေရးသူတို႔ ရင္ဆိုင္ရ ေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အရ တပ္ခ်ဳပ္က ဥပေဒႏွင့္အညီ အခ်ိန္မေရြး ျဖဳတ္ႏိုင္၊ အခ်ိန္မေရြး အမည္စာရင္း တင္သြင္း ခန္႔အပ္ႏိုင္ေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ေလးပုံတပုံ အေရအတြက္ရွိ ယေန႔ လႊတ္ေတာ္အတြင္းမွ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ အမတ္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္သားမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ မိသားစု၀င္မ်ားကို အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားျပဳသည့္ တပ္မေတာ္ အဖြဲ႔အစည္း၏ ကိုယ္စားလွယ္လား၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ကာခ်ဳပ္ တဦးတည္း၏ ကိုယ္စားလွယ္လား ဆိုေသာ အခ်က္ကို ယေန႔ ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား ျမင္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသည္။

ပဋိညာဥ္ဥပေဒ၊ အခန္း (၁၀) ပုဒ္မ-၁၈၂ ကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ အႀကီးအကဲ စကားရပ္မ်ား အနက္ အဓိပၸာယ္ပိုင္းျခား ေဖာ္ျပခ်က္ (ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ စစ္ဥပေဒခ်ဳပ္႐ံုး၊ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ထုတ္ စာ-၁၃၅) တြင္ “ကိုယ္စားလွယ္” ႏွင့္ “အႀကီးအကဲ” စကားရပ္မ်ားအနက္ အဓိပၸာယ္ပိုင္းျခား ေဖာ္ျပခ်က္ – ၁၈၂။ “ကိုယ္စားလွယ္” ဆိုသည္မွာ သူတစ္ထူး အတြက္ႏွင့္ မည္သည့္ အမႈကို မဆို ေဆာင္ရြက္ေစရန္ ခိုင္းေစျခင္းခံရသူကို လည္းေကာင္း၊ အျခားသူတို႔ႏွင့္ အမႈကိစၥ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သူတစ္ထူး အတြက္ ကိုယ္စားျပဳ လုပ္သူကို လည္းေကာင္း “ကိုယ္စားလွယ္” ဟု ဆိုလိုသည္။ သည္ကဲ့သုိ႔ အမႈကိစၥ ေဆာင္ရြက္ေစရန္ ခိုင္းေစသူကိုလည္းေကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ ျပဳလုပ္ေစသူကို လည္းေကာင္း၊ “အႀကီးအကဲ” ဟု ေခၚသည္ဟု ျပ႒ာန္း ေဖာ္ျပထားပါသည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ “ကိုယ္စားလွယ္” ႏွင့္ “အႀကီးအကဲ” အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္အရ ယေန႔ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ စစ္တပ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမည္ခံ၍ တက္ေရာက္ေစရန္၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနရာမွ ရပ္စဲ၍ တပ္မေတာ္သုိ႔ ျပန္လာ အမႈထမ္းေစရန္ မည္သူက အမိန္႔အာဏာျဖင့္ ေစခိုင္းေနသလဲ ဆိုေသာ အခ်က္ကို ဆန္းစစ္လွ်င္ တပ္ခ်ဳပ္သည္ အႀကီးအကဲ ျဖစ္၍ ၎၏ အမိန္႔ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ တက္ေနသူမ်ားမွာ တပ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္၍လည္း ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ကိုယ္စားျပဳ ေရြးေကာက္ပြဲတုိင္းတြင္ တပ္ခ်ဳပ္တဦးတည္းက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလုံး၏ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ လႊတ္ေတာ္အမတ္ အေရအတြက္ကို ရယူ႐ုံမက၊ မိမိ တပ္မေတာ္သားႏွင့္ မိသားစု၀င္မ်ားကိုလည္း သီးျခား မဲထည့္ ေရြးခ်ယ္သည့္ အခြင့္အေရးကိုလည္း ရယူေစသည္။ တပ္မေတာ္နယ္ေျမမ်ား အတြင္း အျခားပါတီမ်ား မဲဆြယ္စည္း႐ံုးခြင့္ကို ပိတ္ပင္ေစသည္။ လက္ရွိ စစ္တပ္တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အၿငိမ္းစား ယူခါနီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားကိုလည္း အၿငိမ္းစားယူေစၿပီး တပ္ၾသဇာ မကင္းေသာ နယ္ေျမတြင္ အရပ္သားအမတ္ အျဖစ္ အေရြးခံေစသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္း စာသားျဖစ္ေသာ “တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ မေသြ တို႔ျပည္ … တို႔ေျမ၊ မ်ားလူခပ္သိမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းေစဖို႔ အခြင့္တူညီမွ် ၀ါဒျဖဴစင္တဲ့ျပည္၊ တို႔ျပည္ …တို႔ေျမ …” ဆိုေသာ ေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္ ညီ မညီ တပ္မေတာ္သား ျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ဆင္ျခင္စဥ္းစားသင့္ၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒထဲက အာဏာမ်ားစြာကို ရယူထားေသာ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၏ ျဖည္ တည္ ပ်က္ (သိုု႔မဟုုတ္) ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ကို ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းရန္ လစ္ဟာေနျခင္း ပင္လွ်င္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ပ်က္ယြင္းရန္ လမ္းေပါက္ျဖစ္ေစသည္ကို ယင္းဖြဲ႔စည္းပုံကို ေရးဆြဲခဲ့သူမ်ား သိရွိပုံ မရပါ။

တပ္ခ်ဳပ္ နာမပညတ္ပိုင္ရွင္ ႐ုပ္နာမ္အစုသည္ ဥပါဒ္၊ ဌီ၊ ဘင္ သေဘာအရ ထုိပညတ္ပိုင္ရွင္၏ ႐ုပ္သည္ မ်က္ေတာင္ တခတ္၊ လွ်ပ္တျပက္ခန္႔ အတြင္း ကုေဋ ၅၈၀၀ ေက်ာ္၊ စိတ္သည္ ကုေဋ တသိန္းေက်ာ္ ျဖစ္ တည္ ပ်က္ ေနေၾကာင္း ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ အဆိုအမိန္႔ကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ လက္ခံဆင္ျခင္တတ္ရန္ လိုပါသည္။

အဆိုပါ ပညတ္ပိုင္ရွင္ အႀကီးအကဲသည္ တရားသေဘာအရ ႐ုတ္တရက္ ခႏၶာခ်ဳပ္ၿငိမ္း ကင္းေပ်ာက္သြားခဲ့လွ်င္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ပထမဆံုး ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးကဲ့သုိ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္း ႐ုတ္တရက္ အသိအာ႐ုံခ်ဳိ႕ယြင္း ေျပာင္းလြဲသြားခဲ့လွ်င္ မ်က္ေမွာက္ဥပေဒ သေဘာတရားအရ အႀကီးအကဲ ခန္႔အပ္ခဲ့သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ လည္း တရား၀င္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ခြင့္ မရွိ၊ လႊဲအပ္ထားေသာ တာ၀န္မွ ရပ္စဲရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပဋိညာဥ္ဥပေဒ အခန္း ၁၀၊ ပုဒ္မ-၂၀၁၊ အႀကီးအကဲႏွင့္ ကိုယ္စားလွယ္ကို ရည္ညႊန္းပါသည္။

ယင္းသုိ႔ လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္တြင္ တပ္ခ်ဳပ္အမည္စာရင္းေပး ခန္႔အပ္ထားေသာ တပ္ခ်ဳပ္၏ ကိုယ္စားလွယ္ ေလးပုံတပုံသည္ လႊတ္ေတာ္ အတြင္းမွ ႐ုတ္တရက္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္ ဆုိလွ်င္ မူလလႊတ္ေတာ္၏ တည္ၿငိမ္မႈကိုပါ ထိပါးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

တည္ၿငိမ္မႈကို လိုလားေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံမ်ားတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာျဖင့္ အေရးေပၚ အေျခအေနတြင္ ဥပေဒႏွင့္ အညီ အာဏာလႊဲအပ္သည့္ အစီအစဥ္မ်ား အသင့္ေရးဆြဲထားၿပီး ျဖစ္ၾကပါသည္။ ျမန္မာတို႔၏ ၁၅ ႏွစ္ၾကာ အခ်ိန္ယူ ေရးဆြဲခဲ့သည္ ဆိုေသာ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒတြင္ ယင္းသို႔ မရွိပါ။

သို႔ပါ၍ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို အမ်ားျပည္သူဆႏၵႏွင့္ အညီ အျမန္ဆုံး ျပင္ဆင္ရန္ သု႔ိမဟုတ္ အသစ္ ေရးဆြဲရန္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတရပ္လုံး အာ႐ုံျပဳႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ေနၾကပါဟု တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။

၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲျခင္း မျပဳပါက အနာဂတ္ကာလ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အၾကပ္အတည္း ေပၚေပါက္လာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရင္းျမစ္မ်ားတြင္ ယခုတင္ျပခဲ့ေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒထဲမွ အႀကိမ္ ၅၀ ထက္မနည္း ရည္ညႊန္းေဖာ္ျပခံရေသာ ဖြင့္ဆိုခ်က္သည္ အဓိကအေၾကာင္းတရပ္ ျဖစ္လာႏိုင္ပါေၾကာင္း ေမတၱာ ေရွ႕ထား တင္ျပအပ္ပါသည္။

No comments: