Tuesday, November 24, 2015

အမွတ္ (၂)တံတား ေဆာက္လုပ္ေရးကို ျမန္မာဘက္ျခမ္း စတင္ႏုိင္ရန္ ႏွစ္ႏုိင္ငံတာ၀န္ရွိသူမ်ား ညိႇႏိႈင္း

ေကအုိင္စီ


ထုိင္း-ျမန္မာ အမွတ္ (၂)ႏွစ္ႏုိင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ျမန္မာဘက္ျခမ္းတြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ႏုိင္ရန္ ႏိုဝင္ဘာ ၂၀ရက္ေန႔က ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕၊ ဝမ္းစကင္းေက်းရြာရွိ လမ္းတံတားတည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းခန္းမ၌ ထုိင္း-ျမန္မာ တံတားစီမံကိန္း ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ေရး ေကာ္မတီ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ ေတြ႔ဆုံညိႇႏိႈင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာဘက္ျခမ္း လုပ္ငန္းစတင္ႏုိင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးဇုန္သတ္မွတ္ျခင္း၊ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဆုိင္ရာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ အေကာက္အခြန္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း တုိ႔ကို ျမန္မာႏုိင္ငံ လမ္းတံတား ေဆာက္လုပ္ေရး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးဟန္စုိး ဦးေဆာင္သည့္ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ အေဝးေျပးလမ္း ဦးစီး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဖိရတ္ဖြန္ ထ၀မ္ဖက်န္ရိမ္ ဦးေဆာင္ေသာ တာဝန္ရွိသူတုိ႔က ထိုေန႔၊ နံနက္ ၉နာရီခဲြမွ ၁၁နာရီခဲြအထိ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ အေဝးေျပးလမ္း ဦးစီး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဖိရတ္ဖြန္ ထဝမ္ဖက်န္ရိမ္က “တံတားေဆာက္လုပ္ ေရးမွာ ျမန္ျမန္ၿပီးဆုံးႏုိင္ဖုိ႔ ျမန္မာဘက္က လုပ္ငန္းစတင္ဖုိ႔ ခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းဆုိတာလည္း ပါသလုိ စီမံကိန္းမွာ ပါတဲ့ ေျမယာျပႆနာေတြကုိလည္း ျမန္မာတာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ကိုင္တြယ္ဖို႔ရယ္။ ျမန္မာဘက္က ႒ာနဆုိင္ရာအေနနဲ႔ လမ္းတံတားေဆာက္လုပ္မယ့္ေျမေနရာမွာ ထုိင္းေဆာက္လုပ္ေရး႒ာနကို အျမန္ဆုံးအပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းစတင္ရန္ ေဆြးေႏြးတာျဖစ္ပါတယ္״ဟု သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားသည္။

ထုိင္း-ျမန္မာ အမွတ္(၂)တံတားေဆာက္လုပ္ေရးကို ျမန္မာႏုိင္ငံဘက္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္၊ ျမဝတီၿမိဳ႕ အမွတ္ (၅)ရပ္ကြက္၊ ေနပူေနရာႏွင့္ ထုိင္းဘက္ျခမ္း မဲေဆာက္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၀မ္းစကင္းေက်းရြာကို ခ်ိတ္ဆက္ တည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ေရလယ္တုိင္ မပါေသာ တံတားျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

၎တံတားကို ထုိင္းဘက္ျခမ္း၌ ယခုႏွစ္ ဇြန္လကတည္းက စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ခဲ့အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ကာ လက္ရွိ ထုိင္းဘက္ျခမ္း၌ ပုိင္တုိင္မ်ား စုိက္ထူေနၿပီျဖစ္သလုိ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမွာ ၂ဝရာခုိင္ႏႈန္းၿပီးဆုံးေနၿပီဟု ထုိင္းႏုိင္ငံ တံတားေဆာက္လုပ္ေရး တာဝန္ရွိသူဘက္က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံလမ္းတံတား ေဆာက္လုပ္ေရး႒ာန ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးဟန္စုိးက“ျမန္မာဘက္ျခမ္း တံတား တည္ေဆာက္မယ့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေျမအသုံးခ်မႈအပုိင္း၊ ဒီအပုိင္းေတြရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔အေနနဲ႔ အဆင္သင့္ေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အခုဆုိရင္ Construction Zone (ေဆာက္လုပ္ေရးဇုန္)မီတာ ၂၀၀နဲ႔ မီတာ ၆၀ ဧရိယာကို က်ေနာ္တုိ႔ အရင္ဆုံး ခြင့္ျပဳၿပီျဖစ္ပါတယ္။ တံတားရဲ႕လုပ္ငန္းကို စတင္ေဆာင္ရြက္လုိ႔ရေနပါၿပီ״ဟု ေျပာၾကားသည္။

ထုိ႔အျပင္ တံတားေဆာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏ ပုိင္ဆုိင္ေသာ ေျမယာမ်ားကို သက္ဆုိင္ရာ႒ာနဆုိင္ရာမွ သတ္မွတ္သည့္ ႏႈန္းထားအတုိင္း ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရမွ ေလ်ာ္ေၾကးေပးကာ တံတား ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကို ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟုလည္း ဦးဟန္စုိးက ဆက္ေျပာသည္။

အမွတ္ (၂)တံတားသည္ အရွည္ ၇၆၀ မီတာ၊ အက်ယ္ ၁၇ မီတာရွိၿပီး စီမံကိန္း အစအဆုံး ၂၁.၄၀ ကီလုိမီတာ ရွည္လ်ားသည့္ ၎တံတားကို ထုိင္းႏုိင္ငံဘက္မွ အကုန္က်ခံကာ ဘတ္ေငြ သန္း ၃,၉၀၀ (သုံးေထာင္ကိုးရာ) လ်ာထားသည္ဟု ထုိင္းႏုိင္ငံ အေဝးေျပးလမ္းဦးစီး႒ာန၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။

လက္ရွိ အသုံးျပဳေသာ မဲေဆာက္-ျမဝတီကို ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ အမွတ္(၁) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ထုိင္းႏုိင္ငံက ထုိင္းဘတ္ေငြ ၇၂.၂သန္း အကုန္အက်ခံကာ တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၁၅ရက္ေန႔တြင္ စတင္အသုံးျပဳခဲ့သည္။ ၂၀၀၆ခုႏွစ္မွစ၍ တံတားႀကံ႕ခုိင္ပုိင္းမႈ က်ဆင္းခဲ့၍ ကုန္တင္ကားႀကီး မ်ားကို ယခုအခ်ိန္ ျဖတ္သန္းခြင့္မျပဳဘဲ ယခုလုိ အမွတ္ (၂) တံတားကို တည္ေဆာက္လာျခင္းလည္းျဖစ္သည္

No comments: