Wednesday, April 13, 2016

အေျပာင္းအလဲေတြထဲမွာ မႏၲေလးသႀကၤန္လည္း ေျပာင္းလဲၾကမွာလား

ဆူးငွက္


တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္… အေအးဓာတ္ေလ်ာ့…။ ေစာေစာေနထြက္… ေနာက္က်ေန၀င္ကာ ရြက္၀ါေလးေတြ ျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေၾကြၿပီး… ေတာင္ေလေလးေ၀ွ႔လာေတာ့ “ေၾသာ္… တႏွစ္၊ တႏွစ္ ဘာမွမၾကာလိုက္ပါလား…၊ မၾကာခင္ သႀကၤန္ ေရာက္ဦးမွာေပါ့ေလ…” ဟု သံေ၀ဂလိုလို…၊ စိတ္ပ်က္ၿငီးတြားသံလိုလိုႏွင့္ ၀တၱရားမပ်က္ ၿငီးျငဴမိျပန္ပါ၏။

ဟုတ္သည္ …၊ တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ၿပီးတာႏွင့္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ကုန္ေတာ့မွာေပါ့ …။ မႏၲေလးစည္ပင္သာယာ႐ံုး ေရွ႕ မွာ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္သႀကၤန္မ႑ပ္ႀကီး စတင္ေဆာက္ရန္ ဧရာမ သံမဏိဟင္းဂလိုင္းႀကီးေတြကို ၀န္ခ်ီစက္ႀကီးေတြႏွင့္ ခ်ၾကၿပီ။

ငယ္ငယ္ကဆိုလွ်င္ေတာ့ မတ္လဆန္း၊ ၁၀ တန္းစာေမးပြဲႀကီးေတြ ၿပီးတာႏွင့္ သႀကၤန္ရနံ႔ႏွင့္အတူ သႀကၤန္မိုးက ၿမိဳ႕လံုးကြ်တ္ ထန္လာေတာ့၏။ ျပတိုင္းျပတိုင္းမွာ သႀကၤန္ေၾကာ္ျငာပိုစတာေတြ ပလူပ်ံလာသည္။ ၀င္းေတြ၊ ဓမၼာ႐ံုေတြထဲ တူးပို႔တူးပို႔ ဒိုးသံႏွင့္ သႀကၤန္သီခ်င္း၊ သႀကၤန္တီးလံုး၊ သႀကၤန္ယိမ္းတိုက္သံေတြ ၾကားလာရၿပီ။

အခ်ဳိ႕၀င္း၊ အခ်ဳိ႕ရပ္ကြက္၊ အခ်ဳိ႕ဓမၼာ႐ံုေတြမွာလည္း စည္တိုသံလင္ကြင္းသံစည္းခ်က္က်က်ျဖင့္ သႀကၤန္သံခ်ပ္ေတြ တိုက္ၾကဖို႔ျပင္ဆင္လာၾက၏။ သႀကၤန္တီးလံုး၊ သႀကၤန္သီခ်င္း၊ သႀကၤန္သံခ်ပ္ကိုေတာ့ သိုသိုသိပ္သိပ္ျဖင့္သာ မိမိတို႔ သံခ်ပ္အသင္းသားမ်ား သီးသန္႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကပ္မွ တိုက္ၾကသည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သႀကၤန္သံခ်ပ္အပါအေၾကာင္း အရာအသစ္အဆန္းေတြကို ၿပိဳင္ဘက္အသင္းေတြ ႀကိဳတင္ မသိ ေစခ်င္လို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကဆိုလွ်င္ျဖင့္ အခုလို ေဆာင္းဆုတ္ခ်ိန္္တြင္ သံေ၀ဂေတြ၊ ၿငီးျငဴ စိတ္ပ်က္မႈေတြ အလ်ဥ္းအသံမထြက္ဘဲ ရင္တလွပ္လွပ္ျဖင့္ အေပ်ာ္ဓာတ္ေတြပဲ စတင္ ဥဖြဲ႕ႀကီးထြားလာသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ဟုတ္ သည္… ။ အဲသည္တုန္းက ျပည္သူ႕သႀကၤန္၊ လူထုသႀကၤန္၊ ယဥ္ေက်းမႈသႀကၤန္၊ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး အားလံုး ကိုယ္စားျပဳသႀကၤန္ ျဖစ္သည္။

ထိုစဥ္ကာလ… ေညာင္းရြက္က်၊ ေတာင္ေလျမဴးစ ဆိုလွ်င္ပင္…၊ တီးလံုးကြက္၀ါသနာပါသူတုိင္း၊ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ သႀကၤန္ တီးလံုးတီးကြက္ကို ရြတ္ဆိုၾကည့္ကာ အနားရိွ မယ္ဒလင္၊ တေယာ၊ ပတၱလားတို႔ျဖင့္ တို႔ခတ္ၾကည့္မိသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ သီခ်င္းကဗ်ာ၀ါသနာပါသူတိုင္းလည္း သႀကၤန္ေတးတစကို စိတ္ထဲေပၚသည္ႏွင့္ ဗလာစာအုပ္၊ စာရြက္ထဲခ်က္ခ်င္း ေရးခ် သီကံုးမိၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည္။

အလားတူ လက္မႈပညာႏွင့္ ပန္းခ်ီ၀ါသနာပါသူကလည္း စာရြက္လြတ္တရြက္မွာ အလွျပမ႑ပ္ပံုစံ၊ အလွျပေရသဘင္ကား ပံုစံေကာက္ေၾကာင္းေတြျခစ္ၾကည့္ေနၾကသည္။ အတီးအမႈတ္၀ါသနာပါသူကလည္း စႏၵရား၊ တေယာ၊ ဂစ္တာ… နီးစပ္ရာ ျဖင့္ အသံညႇိ၊ တို႔ထိ ေတးတစ ဖန္တီးေနၾကၿပီ။

သံခ်ပ္၀ါသနာပါသူေတြက အခ်င္းခ်င္း ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး၊ အေၾကာင္းအရာတခုအေပၚ ပုဂၢိဳလ္ေရးလား၊ အမ်ိဳးသားေရး လား။ သာမညလား၊ အဓိကလား။ ပဋိပကၡလား၊ သမူဟလား။ ရန္တိုက္တာလား၊ စံကိုက္တာလား…။ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးၿပီး မွတ္စုထုတ္ေနၾကၿပီ။

တကယ္ေတာ့ သႀကၤန္ဆိုတာ ျမန္မာျပည္တြင္း၌ ေနထိုင္ေသာ ပုပုရြရြ လူမွန္သမွ်ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္။ ဦးတည္ခ်က္က အမ်ိဳးသားေရးဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈ ျပယုဂ္…။ သႀကၤန္ကို လက္၀ါးႀကီးအုပ္လို႔မရ…။ သႀကၤန္ကို သံဆူးႀကိဳးခတ္ ကန္႔သတ္ လို႔မရ…။

သႀကၤန္ကို ဆိုဖာခံု၊ ဆက္တီ၊ အပူအေအး စားေသာက္ဖြယ္ရာႏွင့္ အခြင့္ထူးခံလို႔မရ …။ သႀကၤန္ကို ေကာ္ေဇာနီခင္း၊ ၀င္ခြင့္ လက္မွတ္ျဖင့္ ဗီအိုင္ပီ သီးသန္႔လုပ္လို႔မရ …။ သႀကၤန္ကို စိတ္ေတာ္သိ ေဗာင္းေတာ္ … မူျဖင့္ အမွတ္ေပး အကဲျဖတ္လို႔ မရ … ။ သႀကၤန္ကို ေငြအရင္းအႏွီးထုတ္၊ ေနရာအပိုင္စား၀ယ္…၊လက္မွတ္ျပန္ေရာင္း အျမတ္ထုတ္ စီးပြားျဖစ္ လုပ္လို႔ မရ။ သႀကၤန္ကို လက္၀ါး႐ိုက္စည္းေ၀းဆံုးျဖတ္၊ ေငြသိန္းရာခ်ီသံုးၿပီး ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္ခံလို႔မရ။

သႀကၤန္ကို ေခတ္ေပၚလက္ညႇဳိးထိုး၊ အေဟာင္းႏွာေခါင္း႐ံႈ႕…၊ လူ႔ေတာ္သလင္းပြဲ တရား၀င္က်င္းပလို႔ မရ…။ သႀကၤန္ကို အစဥ္အလာေရႊမ်က္ႏွာဖံုး စကၠန္႔ ၃၀ စာ တီဗီ႐ိုက္လႊင့္ၿပီး… တခ်ိန္လံုး ေပ်ာ္သလိုသာေနကိုယ့္လူေရ … ထင္ရာကဲလို႔ မရ …။

မႏၲေလးသည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍မူ အစဥ္အလာမွတ္တိုင္မ်ားကို သမိုင္းတန္ဖိုး ရိွရိွစိုက္ ထူႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုမွတ္တိုင္မ်ားက သမိုင္းတန္ဖိုးရိွခဲ့၏။ အမ်ိဳးသားေရးဆိုင္ရာ အမွတ္အသားမ်ားလည္း ျဖစ္ခဲ့၏။ ဂုဏ္ပုဒ္ ၀ိေသသမ်ားလည္းျဖစ္ခဲ့၏။

သာမန္တဦးႏွင့္ တဦးေရပက္ကစားၾကရာမွ … ၁၉၂၀ ၀န္းက်င္တြင္ ကုန္တိုက္၊ ကုမၸဏီမ်ား သံုးေသာထရပ္ကားႀကီး ေတြေပၚ ေရစည္ပိုင္း၊ ေရပံုးမ်ားတင္ကာ တစ္ျပ၀င္ တစ္ျပထြက္ ေရပက္ကစားၾကသည့္ အစဥ္အလာေတြ ေပၚေပါက္ လာသည္။

တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ထိုေရပက္ခံကားႀကီးေတြေပၚမွာ ေရစိုခံတူရိယာပစၥည္းေတြ ပါ၀င္လာကာ တီးမႈတ္သီဆို ေဖ်ာ္ေျဖမႈ ေတြ တိုးလာသည္။ ဒီလို ေရပက္ခံကားေတြလာေရာက္ ေရပက္ကစားသီဆိုတီးမႈတ္ၾကလွ်င္ ေရပက္အဖြဲ႔ေတြကလည္း ျပန္ လည္ဧည့္ခံၾကဖို႔ ေရပက္မ႑ပ္ေတြမွာ တီး၀ိုင္းအဖြဲ႔ေတြပါ၀င္လာၾကသည္။ ေနာက္ေတာ့ ၀ါသနာရွင္အသီးသီး၏ ကိုယ္ပိုင္ သီခ်င္း၊ ကိုယ္ပိုင္တီးလံုးေတြပါလာတာေပါ့။ ကားေတြ မ႑ပ္ေတြ အလွဆင္ ပသာဒ အသြင္ျခယ္မႈန္းဖန္တီးမႈေတြ ပါလာ တာေပါ့။

“မိုး… မိုး… မိုးလားေမာင္တို႔
ေလ… ေလ… ေလလားေမာင္တို႔
ဖန္ျပာခြက္နဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရ…
အေမာေျပေအာင္ ေသာက္ပါ့ မမ…”
“သူမ်ားေပ်ာ္လို႔ မေပ်ာ္ႏိုင္…
ရည္းစားေပ်ာက္လို႔ မိႈင္…”ဟူေသာ သမ႐ိုးက် သံခ်ပ္မ်ားအစား အျမင္မေတာ္တာ သေရာ္သည့္ သံခ်ပ္ေတြထိုး လာၾက သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ႏုိင္ငံ၏ ေနာက္ခံကားခ်ပ္မ်ားက သႀကၤန္မွာ မျဖစ္မေန ပံုရိပ္ထင္လာေတာ့သည္။ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲအရိွန္ အဟုန္ျမင့္လာသည့္ ၁၃၀၀ျပည့္ႏွစ္ သႀကၤန္မွာ မႏၲေလး သႀကၤန္အဖြဲ႕သားမ်ားကလည္း ေခတ္ကို ထင္ဟပ္သည့္ သႀကၤန္ သီခ်င္းမ်ားေရးစပ္လာၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ မ်ိဳး႐ိုးဇာတိ၀ံသာႏုစိတ္ဓာတ္ကို ျပန္လည္ေဖၚထုတ္ သတိရေစလိုမႈကို ဦးစား ေပးလာၾက၏။

ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးအၿပီး စစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနေသာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး၏ ၁၉၄၅ခုႏွစ္ သႀကၤန္အႀကိဳကာလတြင္ ‘ျဖစ္ ဟဲ့ဆို … ျဖစ္ရမယ္တဲ့ တက္ေခတ္ လူငယ္မ်ား၊ အားအင္ေတာင့္တင္းေစ…’ ဟုလံႈ႕ေဆာ္ကာ ျပည္ေတာ္၀င္ သႀကၤန္ ဆင္ႏြဲ ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၄၇ခုႏွစ္မွာေတာ့ သႀကၤန္အရိွန္ကို ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ခဲ့ၾကသည္။ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားအားလံုး နီးနီးက လြတ္လပ္ေရး တိုက္ ပြဲႏွင့္ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေတာ္သစ္ထူေထာင္ေရး ျပယုဂ္၊ ပံုရိပ္မ်ားကို ဦးတည္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုႏွစ္မွာပဲ ယခုထက္တိုင္ နာမည္ ေက်ာ္ သႀကၤန္သီခ်င္းတပုဒ္အျဖစ္ ခိုင္မာဆဲျဖစ္သည့္ ‘ေရႊမန္းေတာင္ရိပ္ခို’ သီခ်င္းကို ဆရာၿမိဳ႕မၿငိမ္းက ေရးစပ္ကာၿမိဳ႕မ အလွျပယာဥ္က စတင္သီဆိုခဲ့သည္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ျပည္တြင္းစစ္မီးေၾကာင့္မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ကာ ႏိုင္ငံထူေထာင္ေရးေႏွာင့္ေႏွးခဲ့မႈကို ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းဦးေဆာင္ၿပီး တိုင္းခ်စ္ျပည္ခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားစုစည္း၍ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးလႈပ္ရွားမႈ အရိွန္အဟုန္ႀကီးမားခဲ့ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၁၉၅၀ခုႏွစ္ (၁၃၁၁ ခု မွ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္အကူး) သႀကၤန္ကို ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသႀကၤန္’ဟု ကမၸည္းတင္ကာ မႏၲ ေလးသႀကၤန္ကို ‘ၿငိမ္းခ်မ္းေရး’သို႔ ဦးတည္၍ ၿမိဳ႕လံုးကြ်တ္ ၀ွဲခ်ီးက်င္းပခဲ့ၾက၏။

‘ပိေတာက္ေတြ ေ၀ေ၀လြင္လြင္…၊ ေရႊစင္အိအိ
ဖူးပြင့္တဲ့… သည္ခ်ိန္တြင္
ဗမာျပည္တခြင္… ေဘးအေပါင္း ရန္အေပါင္း လြင့္ေၾကြလြင့္
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရြက္သစ္ႏုတို႔လို
ခါေတာ္ေရစင္မွီးလို႔ ေ၀စည္လြင္လြင္
ေငြငန္းဆုေတာင္း၊ ေအာင္ေၾကာင္းကိုဆင္…’
ဟု လည္း ၿမိဳ႕မၿငိမ္းက သႀကၤန္ေတးတပုဒ္ေရးစပ္ခဲ့သည္။

ထိုႏွစ္ၿပီး ေနာက္ႏွစ္တြင္လည္း ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းရယူခဲ့ေသာလြတ္လပ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ ငံေတာ္ျပယုဂ္အျဖစ္‘ ျပည္ေထာင္စုသႀကၤန္’ကို မႏၲေလးတြင္ ခမ္းနားစြာ ဆင္ႏြဲခဲ့ျပန္သည္။ ၁၉၅၁ခု (သကၠရာဇ္ ၁၃၁၂ခု မွ ၁၃၁၃ခုႏွစ္အကူး) သႀကၤန္ပြဲေတာ္ျဖစ္သည္။

ထိုစဥ္က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အပါအ၀င္ အႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ရာခ်ီ၍ရိွေသာ အလွျပယာဥ္၊ အလွျပ မ႑ပ္၊ သံခ်ပ္အသင္း၊ ေရပက္အသင္းမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕လံုးကၽြတ္ ဆင္ႏြဲၾကသည့္သႀကၤန္မို႔ ျပည္သူ႕သႀကၤန္၊ လူထုသႀကၤန္အသြင္ အပီ ျပင္ဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္။ သႀကၤန္၏ ျပယုဂ္မ်ားကလည္း ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကိုအေျခခံၿပီး လြတ္လပ္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပည္ ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ခိုင္ၿမဲေရးကို ျပဆိုခဲ့ၾကသည္။

ေနာက္ပိုင္း မႏၲေလးသႀကၤန္မ်ားတြင္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကို ေနာက္ခံျပဳသည့္ အထိမ္းအမွတ္မ်ားမရိွခဲ့ေသာလည္း အမ်ဳိးသား ယဥ္ေက်းမႈမ႑ိဳင္ကိုေတာ့ ခုိင္ခိုင္ႀကီး စိုက္ထူခဲ့ၾကသည့္ ‘လူထုသႀကၤန္’မ်ားက အမ်ားစု ျဖစ္ခဲ့သည္။

ရာခ်ီရိွေသာ အလွျပယာဥ္မ်ား၊ ရာခ်ီရိွေသာ အလွျပမ႑ပ္မ်ား၊ ျပတိုင္းေစ့ ရပ္ကြက္တိုင္းေစ့ ေရပက္မ႑ပ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံ ေရးသေဘာထားခိုင္မာမႈ တခု ဦးတည္သည့္သံခ်ပ္အသင္းမ်ား…စသည္ျဖင့္ အယုတ္အလတ္အျမတ္မေရြး ေပ်ာ္ရြင္ၾကည္ ႏူးခဲ့ၾကသည့္ သႀကၤန္မ်ား ျဖစ္ပါ၏။ ၁၉၈၀ေက်ာ္ ကာလမ်ားအထိဆိုပါ ေတာ့…။ထိုကာလမ်ား၏ အသီးအပြင့္အျဖစ္ နာ မည္ေက်ာ္ ‘သႀကၤန္ မိုး’႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားႀကီးက ၁၉၈၄ခုႏွစ္တြင္ ေပၚထြက္ခဲ့ျပန္သည္။

၁၉၉၀ ေက်ာ္မွ ၿပီးခဲ့သည္ ၂၀၁၅ခုႏွစ္သႀကၤန္အထိ ျမင္ကြင္းမ်ားကိုေတာ့မေျပာပါရေစႏွင့္ေတာ့…။ ျမင္ၾက၊ ၾကားၾက၊ သိ ၾက၊ ႀကဳံၾက၊ ခံစားခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္ပါ သည္။ က်ေနာ္လည္း အဖန္တလဲလဲ ေရးခဲ့၊ ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ‘တန္ဖိုး’ဟူေသာ စံျဖင့္ပဲ တိုင္း ၾကရပါမည္။ ဘာတန္ဖိုးလည္း ေငြေၾကး၊ စီးပြားေရး၊ အေရအတြက္ မဟုတ္…။ ‘အမ်ဳိးသားေရးတန္ဖိုး’ကို ဆိုလိုပါသည္။ ကိုင္း… ဒါျဖင့္ …။

မၾကာေတာ့ပါ…။ လပိုင္းရက္ပိုင္းအတြင္း ၂၀၁၆ခုႏွစ္ (သကၠရာဇ္ ၁၃၇၇မွ ၁၃၇၈ခု အကူး) မဟာသႀကၤန္ႀကီး ေရာက္လာပါ ေတာ့မည္။ တိုင္းျပည္ ၏ အဓိကပင္စည္ ႏိုင္ငံေရးႀကီး ေျပာင္းလဲသြားၿပီတဲ့…။ အမ်ဳိးသားႀကီးပြားတိုးတက္ေရးကို အဓိက အေျခခံေသာ ေျပာင္းလဲမႈတဲ့…။ အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး၊ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရး၊ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ…။

ကိုင္း… ဒါျဖင့္… အမ်ိဳးသား ျပယုဂ္တစ္ခုအျဖစ္ တစ္ခ်ိန္က ထင္ရွားခဲ့တဲ့ မႏၲေလးသႀကၤန္ကေရာ အခုႏွစ္မွာ အခါတိုင္း ႏွစ္ေတြလို… ေနရာ မဲႏိႈက္၊ စပြန္ဆာေတာင္း၊ လက္မွတ္ေရာင္း၊ က်ဳံးေရျဖဳန္း၊ စလီဘယ္ရီေတြ သိန္းရာခ်ီေပး၊ အမ်ားျပည္ သူဆိုင္ရာဌာန မ႑ပ္ႀကီးေတြက သိန္းေထာင္ခ်ီသံုး၊ ျပည္သူဆီက သႀကၤန္ေၾကးျဖတ္…၊သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ စကၠန္႔ပိုင္းေလးပဲ ‘ျမဴေမွာင္ေ၀ကင္း၊ ေငြအဆင္း စႏၵာ့…’ ၿပီးတာနဲ႔ စည္းမရိွ၊ ကမ္းမရိွ…ထင္တိုင္းက်ဲၾကဦးမွာလား…။

လာမည့္ မႏၲေလးသႀကၤန္၊ သႀကၤန္အက်ေန႔မွ ေရစပက္၊ ညေန၅နာရီထိုးတာႏွင့္ ေရပက္ရပ္…၊ အျပတိုင္း ရပ္ကြက္တိုင္း ေရသဘင္မ႑ပ္ေတြရာခ်ီ၊ အလွျပယဥ္ေတြရာခ်ီ…၊ တူးပို႔ တူးပို႔ ႐ိုးရာသႀကၤန္သီခ်င္းအသစ္ေတြရာခ်ီ…၊ ေခတ္ကို ထင္ ဟပ္တဲ့ သံခ်ပ္သံေတြ ေ၀စည္တဲ့ ‘လူထုသႀကၤန္’ ‘ျပည္သူ႕သႀကၤန္’ အသြင္ အားလံုးပါ၀င္ေျပာင္းလဲရင္ျဖင့္…။

ေလာေလာဆယ္ေတာ႔ (၂၉-၂-၂၀၁၆) ေန႔မွာပဲ မႏၱေလးစည္ပင္သာယာေရးေကာ္မီတီက သႀကၤန္ႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး ေၾကညာခ်က္ထုတ္လိုက္သည္။ ဒီႏွစ္သႀကၤန္ကလည္း အရင္ႏွစ္ေတြလိုပဲ မေျပာင္းမလဲ က်ံဳးနံေဘးမွာ မ႑ပ္ေတြ တင္ဒါ ေခၚ ေနရာခ်ေပးၿပီး မ႑ပ္တစ္လံုး ေရပိုက္ေခါင္းေတြ ရာခ်ီသံုးကာ ေရေတြ ဒလၾကမ္းသံုးၾကဦးမွာတဲ႔။

မႏၱေလး စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မီတီကျဖင္႔ အစိုးရသစ္ကို စိန္ေခၚေနေလၿပီ။

No comments: