ယဥ္ယဥ္ခန္႔
ပုဂၢလိက ကိုယ္ပိုင္အထက္အတန္းေက်ာင္းေတြ တႏွစ္န႔ဲ တႏွစ္တိုးၿပီး ဖြင့္လွစ္ခြင့္ေပးလိုက္တာ အခုဆို မႏၱေလးတိုင္းမွာ ၁၀၀ေက်ာ္ ရွိေနပါၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြ အမ်ားအျပား ဖြင့္လွစ္လာေပမယ့္ ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕က သတ္ မွတ္ထားတ့ဲ စံခ်ိန္စံညြန္းန႔ဲ မညီေသးတာေတြ ရွိေနပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဖြင့္လွစ္ႏုိင္ဖုိ႔ သတ္မွတ္ အရည္အခ်င္းေတြ ထုတ္ျပန္ထားေပမယ့္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း အခ်ဳိ႕က ထုတ္ျပန္ ခ်က္ေတြနဲ႔ မကုိက္ညီဘူး။ ပညာေရး၀န္ႀကီး႒ာနက ပုဂၢလိက ကိုယ္ပိုင္အထက္တန္းေက်ာင္းေတြန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး အ ေဆာက္အအုံ၊ စာသင္ခန္း၊ က်န္းမာေရး စတာေတြကို စံႏႈန္းသတ္မွတ္ထားၿပီးသားပါ။
အေဆာက္အအုံန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး သတ္မွတ္ထားတ့ဲ ေက်ာင္းအက်ယ္အ၀န္းရွိရမယ္။ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ ရွိရမယ္။ ေလ ၀င္ေလထြက္ေကာင္းရမယ္။ မီးသတ္ေဆးဘူး ထားရမယ္။ သင္ၾကားေရးန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး စတုရန္းေပ ၄၀ ပတ္လည္ စာ သင္ခန္းတခန္းမွာ ေက်ာင္းသားဦးေရ ၄၀ ပဲရွိရမယ္။
ဇီ၀၊ ဓာတု၊ ရူပစတ့ဲ လက္ေတြ႔သိပၸံစမ္းသပ္ခန္းေတြပါရမယ္။ အားကစားကြင္း ပါရမယ္။ စုေ၀းခန္းမ (Assembly) ပါရမယ္။ စာၾကည့္တိုက္ပါရမယ္။ ပန္းခ်ီ ဂီတခန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာခန္း ပါရမယ္။ က်န္းမာေရးန႔ဲ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းအိမ္သာ၊ စားဖို ေဆာင္၊ ေသာက္သုံးေရ သန္႔ရွင္းရမယ္။ တကယ္လို႔ ေက်ာင္းဖြင့္ခြင့္ ေလွ်ာက္တ့ဲအခါမွာ အဲဒီအခန္းေတြ ပါေၾကာင္း ဓာတ္ ပုံန႔ဲတကြ တင္ျပၿပီး ေလွ်ာက္ရတာပါ။
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းဖြင့္ဖို႔ ေျမေနရာ အခက္အခဲေၾကာင့္ ကစားကြင္းနဲ႔ စာသင္ခန္း မလုံေလာက္ဘူး။ တခန္း ကို ေက်ာင္းသားအေယာက္ ၄၀သာ သင္ရမယ္ဆိုေပမယ့္ ၄၀ ထက္ေက်ာ္ၿပီး သင္ေနရတ့ဲ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က ေပ၄၀ x ေပ ၆၀ ေျမေနရာမွာ သုံးေလးထပ္အထပ္ျမင့္ေဆာက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဖြင့္ထားတာလည္း ရွိတယ္။
အခု ေနာက္ပိုင္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ရတ့ဲကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းတခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းဖြင့္ႏုိင္ဖုိ႔ ဖြင့္ခြင့္ရထားၿပီးသား နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြ မွာရွိတ့ဲ စာၾကည့္တုိက္၊ သိပၸံခန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာခန္းေတြကို ဓာတ္ပုံရိုက္ယူၿပီး ေက်ာင္းဖြင့္ခြင့္ရဖုိ႔ ေလွ်ာက္ၾကတယ္။ အစိုးရ အေနန႔ဲ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြကို ဘယ္လိုမူ၀ါဒန႔ဲ ခ်ေပးေနလဲဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါတယ္။
ကိုယ္ပို္င္ေက်ာင္းေတြကို သတ္မွတ္တ့ဲအရည္အေသြးန႔ဲ မျပည့္စုံဘဲ ဖြင့္ခြင့္ျပဳခ့ဲျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္တြဲျပႆနာေတြျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းဆက္ဖြင့္ဖို႔ အျမတ္အစြန္း နည္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်ာင္းသားဦးေရေလ်ာ့ က်လာတာေၾကာင့္ျဖစ္ျဖစ္ ရုတ္တရက္ ေက်ာင္းပိတ္ရရင္ လက္ခံထားတ့ဲ ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္သူ တာ၀န္ယူမလဲ၊ဖြင့္ခြင့္ေပးတ့ဲအစုိးရ၊ ဒါမွမဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြ႔ဲက တာ၀န္ယူမွာလား။ ပညာေရး ၀န္ႀကီး႒ာနက တာ၀န္ယူ မွာလား၊ အဲဒီ ေက်ာင္းသားရဲ႕အာမခံခ်က္ကို ဘယ္လိုေပးထားလဲ။
စာမလိုက္နိုင္တ့ဲ ေက်ာင္းသားကို နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး ေက်ာင္းကေန ထုတ္ခ့ဲရင္ အဲဒါကို ဘာန႔ဲ ကာကြယ္မလဲ။ ေက်ာင္းသား မိဘေတြႀကိဳတင္စဥ္းစားရမယ့္ျဖစ္လာႏိုင္တ့ဲ ျပႆနာေတြပါ။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတ့ဲ ေက်ာင္းသားတဦးရဲ႕ မိဘတဦးက အခုလို ရင္ဖြင့္ၿပီး ေျပာျပတယ္။
“တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားမိဘေတြခမ်ာ ကိုယ္လုပ္တ့ဲအျပဳအမူ ကိုယ္ျပန္ခံေနရတာပါ။ အစိုးရေက်ာင္းမွာတုန္းက ပိုက္ ဆံ ပိုေတာင္းရင္ တုိင္လိုက္တာပဲ၊ စာသင္တာမေကာင္းရင္ တိုင္လို္က္တာပဲ။ သင္ရိုးမကုန္ရင္လည္း တိုင္ျပန္ၿပီ၊ ကိုယ္္ပိုင္ ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းလခ အဆမတန္ ေတာင္းတာ ဘာသံမွ မထြက္ရဲဘူး။ ေနရထိုင္ရ အဆင္မေျပလည္း မေျပာရဲၾက ဘူး။ မနက္ေက်ာင္းခ်ိန္ တက္ရတ့ဲ ေက်ာင္းသားေတြက ေန႔လယ္ ႏွစ္နာရီမွာ ေရခ်ဳိးရတယ္။ ေႏြေခါင္ေခါင္ ေန႔လယ္ဘက္ ႀကီး ေရခ်ဳိးခိုင္းတာကို မိဘေတြမွာ မႏွစ္သက္ဘူး။ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းက ဘာလုပ္လုပ္ မိဘေတြမွာ ႏႈတ္ဆိတ္ ေနတာမ်ား တယ္။”
အစိုးရေက်ာင္းထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံျပီး ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမွာ ေျပာင္းထားၾကေပမယ့္ စီမံခန္႔ခြဲမွဳ ညံ့တဲ့ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းအခ်ဳိ႔ေႀကာင့္ မိဘေတြ စိတ္မခ်မ္းသာ ျဖစ္ႀကရတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြမွာလည္း စိတ္မေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ၾက ဘူး။
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမွာ အေဆာင္ေန ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားတေယာက္ရ႔ဲ ေက်ာင္းစရိတ္က ပညာသင္ႏွစ္ တႏွစ္စာ အတြက္ က်ပ္ ( ၂၅-၃၀)သိန္းေလာက္ရွိတယ္။ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ေက်ာင္းအေဆာင္ကို သြားပို႔တ့ဲေန႔မွာပဲ မိဘေတြခမ်ာ၀မ္းနည္းမ်က္ရည္န႔ဲ ျဖစ္ခ့ဲရတယ္။
ကိုယ့္သားသမီးေနမယ့္အေဆာင္က ထင္ထားသလို မဟုတ္ဘဲ ေနရာက်ပ္တယ္။ ပန္ကာမလုံေလာက္လို႔ ညဘက္ ေကာင္းေကာင္း မအိပ္ႏိုင္ စာမလုပ္ႏို္င္ျဖစ္ရတယ္။ ေက်ာင္းသားဦးေရက တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ တိုးလာေပမယ့္ ေနဖို႔ထိုင္ဖို႔ အခန္းနဲ႔ စာသင္ခန္းေတြက ေနရာအခက္အခဲေၾကာင့္ မတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေသးဘူး။
စာသင္ခန္းထဲမွာ သတ္မွတ္ထားတ့ဲ လူဦးေရထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ ပိုမ်ားေနတယ္။ ေနတ့ဲအေဆာင္မွာလည္း စာၾကည့္ စားပြဲကို သီးသန္႔ေနရာမထားႏို္င္ဘဲ ေခါက္စားပြဲကို ကိုယ့္အိပ္မယ့္ ကုတင္ေပၚတင္ၿပီး စာလုပ္ရတယ္။ ဆယ္တန္းတက္ မယ့္သမီးကို ကုိယ္ပိုင္ေက်ာင္းမွာ အေဆာင္ေနသြားထားတ့ဲ မိဘတေယာက္က သူ႔အျဖစ္ကို ဒီလိုေျပာျပတယ္။
“ပိုက္ဆံခ်မ္းသာၿပီး ကိုယ့္ကေလးေတြကို အဲဒီမွာ သြားၿပီး ဒုကၡခံခိုင္းသလို ျဖစ္ေနၿပီ။ တရက္မွ စိတ္မခ်မ္းသာရဘူး။ ဒီၾကား ထဲ ကုိယ့္ကေလးက အတန္းထဲမွာ အဆင့္မေကာင္းမွာလည္း ပူရေသးတယ္။ အဆင့္မေကာင္းရင္လည္း ေနာက္ဆုံး အတန္းပို႔ခံေနရဦးမယ္၊ ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းထားလည္း ဘာမွေတာ့ ပိုမထူးလာပါဘူး။ ကေလးေရာ မိဘေတြပါ ပိုပင္ပန္း တယ္”
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းမွာ စာည့ံတ့ဲကေလးေတြကုိ သီးျခားခြဲထားတယ္။ ဂုဏ္ထူးထြက္မယ့္ ကေလးကိုပဲ ဂရုစုိက္ၾကေတာ့တယ္။အတန္းတင္ စာေမးပြဲေျဖဖို႔ ေလွ်ာက္လႊာတင္ရမယ့္အခ်ိန္ေရာက္ရင္ ဘယ္သူက ဂုဏ္ထူးထြက္ႏိုင္တယ္၊ ဘယ္သူက ေအာင္ႏိုင္တယ္။ ဘယ္သူက က်ႏိုင္တယ္ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာသိရၿပီ။
စာညံ့တ့ဲကေလးေတြကို အခန္းသပ္သပ္ စုထားၿပီး ဂရုတစုိက္ စာမသင္ေပးၾကေတာ့ဘူး။ ဂုဏ္ထူးထြက္ႏုိင္ေလာက္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကုိ သီးသန္႔စပယ္ရွယ္တန္းဆုိၿပီး ဆရာသီးသန္႔နဲ႔ ေသခ်ာၾကပ္မတ္ သင္ၾကားေပးတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ ေက်ာင္းေတြရဲ႕အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးန႔ဲ ဂုဏ္ထူးမ်ားမ်ား ထြက္ဖို႔ပဲျဖစ္တယ္။
ကိုယ္ပိုင္ေက်ာင္းေတြမွာ တႏွစ္န႔ဲတႏွစ္ ေက်ာင္းသားဦးေရ တိုးလာေပမယ့္ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသားဦးေရ ေလ်ာ့ေလ်ာ့လာတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားဦးေရ ေလ်ာ့လာတယ္။ ဒါဟာ အစိုးရေက်ာင္းေတြအတြက္ ေကာင္းတ့ဲ လကၡဏာ မဟုတ္ပါဘူး။
အစိုးရေက်ာင္းေတြကို မိဘန႔ဲ ေက်ာင္းသားေတြ အယုံအၾကည္နည္းလာတာဟာ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာပါတယ္။ (အစုိး ရေက်ာင္းေတြမွာ ရွိတဲ့ ဆရာ/ဆရာမေတြက သင္ၾကားေရးအျပင္ သင္ၾကားေရးနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ အျခား ဗာဟီရကိစၥေတြ မွာ အခ်ိန္ေပးေနရတာေတြလည္း ျပန္လည္စဥ္းစားသုံးသပ္ရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ေနပါၿပီ။)
အခုအခ်ိန္မွာ အစိုးရေက်ာင္းေတြကို ျပန္ၿပီး အဆင့္ျမွင့္တင္ဖို႔ လိုေနပါၿပီ။ အစိုးရေက်ာင္းေတြမွာ ကစားကြင္း၊ စာၾကည့္ တုိက္၊ သိပၸံခန္းေတြ၊ စုေ၀းခန္းမေတြ၊ အႏုပညာအခ်ိန္၊ ကာယခ်ိန္၊ အသင္းအပင္း စတဲ့ အားသာခ်က္ေတြ ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအားသာခ်က္ေတြကုိ အက်ဳိးရွိရွိ အသုံးခ်ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းအခ်ဳိ႕ရဲ႕သင္ၾကားေရးပုံစံက ေစ်းမ်ားမ်ားယူထားတဲ့ က်ဴရွင္အႀကီးစားသာျဖစ္ေနေသးၿပီး စာကုိလည္း သင္၊ စိတ္ကုိလည္းသင္တဲ့ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြ မ်ားလာမွသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း တုိးတက္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment