Wednesday, March 12, 2014

စာအုပ္ အငွားဆိုင္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး

လင္းျမရီ

စာအုပ္ေစ်းကြက္ထဲမွာ စာအုပ္ေတြေရာင္းအား က်ေနသည္ဆိုေသာ အသံေတြ ၾကားရေသာအခါ၊ အထူးသျဖင့္ ရသမဂၢဇင္း၊ ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆး စသျဖင့္ ရသစာေပႏွင့္ဆိုင္ေသာ စာအုပ္ေတြ အေရာင္းပါးေနသည္ဆိုေသာ အသံေတြကိုၾကားရတာအႀကိမ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားလာေသာအခါ၊ ဒီေန႔လူငယ္ေတြ ရသစာေပ အဖတ္နည္းလာၾကတယ္ဆိုေသာ မွတ္ခ်က္ေတြကို ၾကားလာရေသာအခါ၊ ေနာက္ၿပီးစာအုပ္ ေစ်းေတြ ႀကီးျမင့္လွ၍ ဖတ္ခ်င္သမွ် စာအုပ္တိုင္းကို ဝယ္မဖတ္ႏိုင္ပါဘူးဟူေသာ စာဖတ္ ဝါသနာရွင္ လူငယ္ေတြရဲ႕ ညည္းညဴသံေတြကို ခပ္စိပ္စိပ္ၾကား လာရေသာအခါ၊ ငယ္ငယ္တုန္းက ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ခဲ့ဖူးေသာ ရပ္ကြက္အတြင္းမွ စာအုပ္အငွားဆိုင္ ကေလးေတြကိုပဲ ျပန္သတိရေနမိပါသည္။

မွတ္မွတ္ရရ ကေလးဘဝ စာစဖတ္တတ္စအခ်ိန္ တြင္ က်မစတင္ကၽြမ္းဝင္ ရင္းႏွီးဖတ္႐ႈခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ ထံုးစံအတိုင္း ကာတြန္းစာအုပ္ေတြပဲ ျဖစ္သည္။ ေရႊေသြးလို၊ ေတဇလို၊ မိုးေသာက္ပန္းလို လစဥ္ထုတ္ ကေလးစာေစာင္ေတြကို မိဘေတြက လစဥ္ ဝယ္ေပးေပမယ့္ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေလး ေတြကို ခ်စ္ခင္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး စာဖတ္ရသည့္အရသာကို လည္း စြဲလမ္းေနၿပီျဖစ္သည့္ က်မက ထိုစာေစာင္ ေတြနဲ႔တင္ မတင္းတိမ္ႏိုင္ဘဲ၊ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလး ေတြဆီကို ေျခလွမ္းျပင္ခဲ့ေတာ့သည္။

ထိုစာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးမ်ား မွတဆင့္ ဦးစိတ္တို၊ ေမ်ာက္ညိဳ၊ ၾကာဇံ၊ ေမ်ာက္နီတာ၊ ဦးကပ္စီး၊ သမိန္ေပါသြပ္၊ ရွင္ဂြမ္းဂြိ၊ ဒီလံုး၊ ငျပည့္၊ ငတက္ျပား၊ ျပာဂေလာင္ ျပာလေခ်ာင္ တို႔ကို က်မရင္းႏွီး ခ်စ္ခင္ ခြင့္ရခဲ့သည္။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ေတြမွာ ေမေမ့ကို အိမ္အလုပ္ေတြ ကူလုပ္ၿပီးရင္ ဆုအျဖစ္ က်မေတာင္းဆို တတ္သည့္ အရာေတြထဲမွာ ကာတြန္းစာအုပ္ငွားေပး ဖို႔က အမ်ားဆံုးပါဝင္ခဲ့သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ အသက္အားျဖင့္ ၆ ႏွစ္၊ ၇ ႏွစ္ ေလာက္သာ ရွိဦးမည့္ ကေလးတေယာက္အတြက္ ကာတြန္းစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရင္း ထိုဇာတ္ေကာင္၊ ဇာတ္လမ္းေတြမွတဆင့္ ရယ္စရာဟာသေတြ၊ လူ႔စရိုက္ သဘာဝေတြကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့သည္။ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြကတဆင့္ တရားမႈ၊ မတရားမႈေတြ၊ သူရဲေကာင္းေတြကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိခဲ့လား ဆိုတာကိုေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ မူလတန္းအရြယ္ ေက်ာင္းသူကေလး တေယာက္ကို ကာတြန္းစာအုပ္ေတြက ျမန္မာစာ အေရးအသားႏွင့္ ပိုမို ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေစခဲ့တာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ႏွင့္ ဇာတ္ေဆာင္ေတြရဲ႕ ဆြဲငင္ရာကို လိုက္ပါစီးေမ်ာရင္း ရသစာေပရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းအစကို ေျခခ်မိခဲ့ရသည္။

အသက္ေလး နည္းနည္း ပိုႀကီးလာေတာ့ အဲဒီ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးမွ ေနၿပီးပဲ လံုးခ်င္းစာအုပ္ေတြကို တဆင့္တက္ ျမည္းစမ္း ၾကည့္ခ်င္ခဲ့ျပန္သည္။ အစကေတာ့ သိုင္းဝတၳဳေတြ ဖတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ ေမာင္စိန္ဝင္း(ပုတီးကုန္း) က စလို႔ ႏြမ္ဂ်ာသိုင္း အလယ္၊ မိုးမိုး (အင္းလ်ား) အဆံုး လံုးခ်င္းဝတၳဳေတြ ဖတ္ၿပီး ရသစာေတြကိုပိုၿပီး ႏွလံုးေပ်ာ္ေမြ႕ ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ျပန္သည္။ တီဗီ၊ ဗီဒီယို ေအာက္စက္ဆိုတာေတြ အိမ္တိုင္းမွာ မရွိႏိုင္ေသးသည့္ ကာလမို႔ စေန၊ တနဂၤေႏြလို အားလပ္ရက္ေတြနဲ႔ မိုးတြင္း ကာလေတြမွာ စာအုပ္ေတြကသာ အေကာင္းဆံုး အေဖာ္မြန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ တနည္းဆိုရရင္ေတာ့ စာအုပ္အငွားဆိုင္ ကေလးမ်ား သည္ က်မကို ရသစာေပရဲ႕ အစြမ္း၊ ရသစာေပရဲ႕ ေမွာ္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုရမည္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ ထို စာအုပ္ အငွားဆိုင္ကေလးေတြ မရွိေတာ့ပါ။ ထိုအငွားဆိုင္ေတြရွိရာ ရပ္ကြက္ကေလးလည္း မရွိေတာ့ပါ။

က်မႏွင့္ စာေပဝါသနာတူ သူငယ္ခ်င္းေတြဆံုၾကလို႔ စကားစပ္မိၾကသည့္ အခါ က်မက အဲဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာမိသည္။ ထိုအခါ တိုက္ဆိုင္စြာပင္ က်မလိုပဲ သူတို႔ရဲ႕ စာေပဝါသနာ အစသည္ ကာတြန္း စာအုပ္မ်ားသာ ျဖစ္ေနၿပီး ရသစာေပအတြက္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့ေသာ သူတို႔ရဲ႕ ေရခံေျမခံကလည္း စာအုပ္အငွားဆိုင္ ကေလးမ်ားသာ ျဖစ္ေနေလ့ရွိသည္။ ကေလးဘဝ ကိုယ္ရရွိသည့္ မုန္႔ဖိုးကေလးနဲ႔ အပိုင္ဝယ္ဖတ္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ စာအုပ္ေတြကို စာအုပ္အငွားဆိုင္ ကေလးေတြကေန စံုစံုလင္လင္ ငွားရမ္းဖတ္႐ႈႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီး ရသကို၊ သမိုင္းကို၊ သုတ ပညာေတြကို ေလ့လာမွတ္သားႏိုင္ခြင့္ ရခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ၿပီး လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြကိုလည္း ထိုအတိုင္းပင္။ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြကို ဖတ္ရသည္မွာ တထိုင္တည္းႏွင့္ ရသမ်ိဳးစံုကို ခံစားလို႔ရသည္။ ဝတၳဳတို၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာ စသျဖင့္ အမ်ိဳးအမည္ စံုေသာ ရသတင္ျပပံု အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျမည္းစမ္းဖတ္႐ႈလို႔ ရသည္။ ထိုရသအဖြဲ႕အႏြဲ႕ေတြကေန က်မတို႔ဘဝကို ေတြ႕သည္၊ အလွကိုေတြ႕သည္၊ တရားကိုေတြ႕သည္။ အားကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့သည္။

အခုေတာ့ ထိုစာအုပ္အငွားဆိုင္ကေလးမ်ား က်မတို႔ပတ္ဝန္းက်င္ကေန တစတစ ေပ်ာက္ကြယ္ ကုန္ခဲ့ၾကၿပီ။ က်မတို႔ ကေလးငယ္ ေတြသည္ က်မတို႔ ငယ္စဥ္ကလို စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးမ်ားမွ ေနၿပီး ကာတြန္းစာအုပ္ေလးေတြ ငွားဖတ္ဖို႔၊ ထိုမွတဆင့္ ပိုမိုေလးနက္သည့္ စာအုပ္စာတမ္းေတြကို ငွားရမ္း ဖတ္႐ႈၿပီး အသိဉာဏ္ကို ရင့္က်က္ေစခြင့္ မရေတာ့ၿပီ။ သူတို႔ ရင္ခုန္ေပ်ာ္ေမြ႕ၾကေသာ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္မ်ား မရွိမဟုတ္၊ ရွိေတာ့ရွိသည္။ ဒါေပမယ့္ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ထိုဇာတ္ေကာင္ မ်ားကို သူတို႔ စာအုပ္မ်ားမွတဆင့္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္ မဟုတ္ဘဲ ဗီဒီယိုစီဒီမ်ား၊ ဂိမ္းေခြမ်ားမွ ရင္းႏွီးၾကသည္က မ်ားသည္။ ၿပီးေတာ့ ထိုဇာတ္ေကာင္မ်ားသည္ ျပည္တြင္းျဖစ္ ဇာတ္ေကာင္မ်ားမဟုတ္ဘဲ ကမၻာေက်ာ္ ကာတြန္း ဇာတ္ေကာင္ေတြသာ မ်ားသည္။ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္ ႀကီးမ်ားႏွင့္ စူပါမားကတ္မ်ားတြင္ ျပည္တြင္း ကာတြန္းဆရာမ်ား ေရးဆြဲ ထုတ္ေဝသည့္ လစဥ္ထုတ္ ကေလးစာေစာင္မ်ားကို ဝယ္ယူ ဖတ္႐ႈႏိုင္ေပမယ့္ အငွားဆိုင္ေတြကို အားထားရသည့္ ကာတြန္း ႐ုပ္ျပဇာတ္လမ္း စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ ဖတ္ဖို႔ခဲယဥ္းခဲ့ၿပီ။ ကေလးတို႔ရရွိေသာ မုန္႔ဖိုးေလးေတြနဲ႔ သူတို႔ဝယ္ယူ ဖတ္ရႈႏိုင္ေသာ ကာတြန္းစာအုပ္ ေတြက အကန္႔အသတ္ရွိခဲ့ၿပီ။

လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေတြကိုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္သည္။ တလတလ ေျမာက္ျမားစြာ ထြက္ရွိေနေသာ မဂၢဇင္းေတြ အကုန္လံုးကို ဝယ္ယူဖတ္႐ႈႏိုင္ဖို႔က မျဖစ္ႏိုင္သည့္ကိစၥသာ ျဖစ္သည္။ ပ်မ္းမွ် မဂၢဇင္းတအုပ္ရဲ႕ တန္ဖိုးသည္ က်ပ္သံုးေထာင္ ျဖစ္သည္ ဆိုရင္ ထို မဂၢဇင္းကို စာအုပ္အငွားဆိုင္တြင္ တရက္ငွားခ ၂၀ဝ – ၃၀ဝ က်ပ္ေလာက္ႏွင့္ ငွားဖတ္ႏိုင္လိမ့္မည္။ ထိုအခါ တအုပ္ဝယ္ယူ ဖတ္႐ႈရမည့္ ေငြ ၃၀ဝ၀ က်ပ္ ႏွင့္ မဂၢဇင္းေပါင္း ၁၀ အုပ္မွ ၁၅ အုပ္ခန္႔ကို ငွား ရမ္းဖတ္ႏိုင္လိမ့္မည္။ တျခား သုတ၊ ရသ လံုးခ်င္းမ်ား သည္လည္း ထိုအတိုင္းပါပဲ။

အခုေတာ့ က်မတို႔အားလံုး စာဖတ္အားေတြ မေလ်ာ့နည္းလိုပါပဲ ေလ်ာ့နည္းခဲ့ရၿပီ။ မိမိတတ္ႏိုင္ေသာ ေငြပမာဏႏွင့္ ဖတ္လိုေသာ စာအုပ္ကို ခ်င့္ခ်ိန္ ေရြးခ်ယ္ၾကရေသာအခါ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ခံစားမိ ၾကရသည္။ အရင္က လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းေပါင္း ၁၅ အုပ္ေလာက္ကို လစဥ္ဖတ္႐ွႈခဲ့ေသာ က်မမိတ္ေဆြ တဦးက အခုအခါ သူ လစဥ္လစဥ္ မဂၢဇင္း ၃ အုပ္ ေလာက္ပဲ ဝယ္ဖတ္ႏိုင္ေတာ့သည္တဲ့။ အသစ္ထြက္ရွိလာေသာ မဂၢဇင္းေတြက မ်ားလွၿပီး အကုန္လံုးကို ျမည္းစမ္း ဖတ္႐ႈဖို႔ရန္လည္း သူ႔ဝင္ေငြက အကန္႔ အသတ္ရွိေသာအခါ သူအႀကိဳက္ဆံုး ၃ အုပ္ေလာက္ ကိုသာ ဝယ္ဖတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ထိုအခါ အရင္တုန္းက စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးေတြကို တမ္းတမိပါသည္တဲ့။ တျခားရသႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးရာ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ထိုနည္း ႏွင္ႏွင္ပါပဲ။ စာအုပ္မ်ားကိုျမင္လွ်င္ ျမည္း စမ္းဖတ္႐ႈခ်င္ေသာ အာသီသကို မိမိအိတ္ကပ္ကို ဖိစမ္း၍ ခ်ိဳးႏွိမ္ရၿမဲျဖစ္သည္။

တစတစ ေလ်ာ့ပါး ေပ်ာက္ကြယ္လာေနၿပီျဖစ္ေသာ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးေတြကို တမ္းတမိသူေတြရွိေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ တျခား ၿငိတြယ္စရာအာ႐ံု အဆန္းအျပားေတြကလည္း မ်ားလွသည္။ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ နီးပါးဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး အခုအခါ ပိတ္သိမ္းလိုက္ရၿပီျဖစ္သည့္ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလး တဆိုင္ရဲ႕ ပိုင္ရွင္ကေတာ့ ဒီေန႔လူငယ္ေတြဟာ Multimedia ရဲ႕ဆြဲ ေဆာင္မႈမွာ ေမ်ာပါ ေနၾကၿပီတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ျမင့္မားလာေသာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကလည္း စာအုပ္အငွားဆိုင္ ေလးေတြအတြက္ ႀကီးမားေသာ အခက္အခဲ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသးသည္။ စကၠဴေစ်းေတြ၊ ပံုႏွိပ္ခေတြ ႀကီးမားသျဖင့္ စာအုပ္ေစ်းေတြ ျမင့္မားလာေသာအခါ စာအုပ္ငွားရမ္းခ ေတြလည္း ျမင့္မားလာရသည္။ မိသားစုတစုမွာ အႀကိဳက္တမ်ိဳးစီျဖင့္ စာအုပ္ ၃ အုပ္ခန္႔ ငွားမည္ဆိုရင္ တေန႔အတြက္ ငွားရမ္းခ ၆၀ဝ က်ပ္မွ ၁၀ဝ၀ က်ပ္မွ်အထိ ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဗီဒီယိုကား တကားကို ငွားၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ က်ပ္ ၂၀ဝ ခန္႔မွ်ႏွင့္ တမိသားစုလံုး ၾကည့္႐ႈႏိုင္လိမ့္မည္ဟု သူကဆိုသည္။ အရင္က တမ်ိဳးကို ၃ အုပ္ခန္႔တင္ရေသာ လူႀကိဳက္ မ်ားသည့္ မဂၢဇင္းေတြကို ဒီဘက္ပိုင္းမွာ ၁ အုပ္မွ်သာ တင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဖတ္စရာစာေတြ မ်ားလြန္းကာ ၾကည့္စရာ႐ုပ္ပံု နည္းသည့္ တခ်ိဳ႕ မဂၢဇင္းေတြကိုေတာ့ အရင္းမေၾက သျဖင့္ မတင္ႏိုင္ေတာ့ဟု ဆိုသည္။

စာအုပ္အငွားဆိုင္ ေလးေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲတြင္ က်မတို႔၏အိမ္ ေရွ႕ဧည့္ခန္းထဲရွိ ႐ုပ္ျမင္ သံၾကား စက္ထဲအထိ ေရာက္လာေသာ ကိုရီးယား ယဥ္ေက်းမႈလိႈင္း အပါအဝင္၊ ႏိုင္ငံတကာ ယဥ္ေက်းမႈ လိႈင္းလံုးေတြရဲ႕ ႐ိုက္ပုတ္မႈကလည္း အတိုင္းအတာတခုမွ် ပါႏိုင္ေသးသည္။ က်မကိုယ္တိုင္ အရင္က စာဖတ္ခ်ိန္တခ်ိဳ႕ကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကား စက္ေရွ႕မွာ ရီမုတ္ ကြန္ထ႐ိုး တလံုးကိုင္ရင္း ကုန္ဆံုးေစမိေနသည္။ က်မတို႔ ကာတြန္းစဖတ္ခဲ့သည့္ ၆ ႏွစ္ ၇ ႏွစ္အရြယ္ ကေလး ငယ္ေတြကေတာ့ ပါဝါရိန္းဂ်ားတို႔၊ ဟယ္ရီေပၚတာတို႔၊ မီနီယံတို႔ကို အသည္းစြဲေနၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ သာမက လက္ကိုင္ဖုန္းေတြ၊ တက္ဘလက္ေတြႏွင့္ပါ ရင္းႏွီးခြင့္ ရေနၿပီျဖစ္သည့္ ဒီေန႔ ကေလး အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ မိုဘိုင္းဂိမ္း ေတြႏွင့္ ရင္းႏွီးေနၾကၿပီျဖစ္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ ေလ့လာသင္ယူခ်ိန္ ေတြကို ဂိမ္းကစားျခင္းႏွင့္ ကုန္ဆံုးေနၾကသည္။ အသံမထြက္ေသာ ႐ုပ္ေသမ်ားႏွင့္သာ သ႐ုပ္ေဖာ္ ထားသည့္ စာအုပ္မ်ားကေတာ့ သူတို႔အတြက္ၿငီးေငြ႕ စရာ ေကာင္းေနမည္ပဲျဖစ္သည္။

ဘာပဲေျပာေျပာ အခုလက္ရွိ အေျခအေနက ေတာ့ “ေပါက္ပင္ဘာေၾကာင့္ ကိုင္းရတယ္” ဆိုတာ လို ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ စာအုပ္ အငွားဆိုင္ ေတြကလည္း စာအုပ္ဝယ္ေစ်းေတြ ႀကီးျမင့္လာလို႔၊ စာအုပ္ငွားဖတ္ သူေတြ နည္းပါးသြားလို႔၊ အရင္းအႏွီးမ်ားလာၿပီး အက်ိဳးအျမတ္က မကိုက္ေတာ့လို႔ဆိုသည့္ အေၾကာင္း ျပခ်က္ေတြျဖင့္ တဆိုင္ၿပီးတဆိုင္ ရပ္ဆိုင္းကုန္ၾကသည္။ စာအုပ္ ငွားရမ္း ဖတ္႐ႈလိုသူေတြကလည္း စာအုပ္အငွားဆိုင္ေတြ မရွိေတာ့သျဖင့္ စိတ္ရွိသေလာက္ ဖတ္ခြင့္မရၾကေတာ့၍ စာဖတ္ နည္းလာရသည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ထိုအခါ စာအုပ္ထုတ္ေဝသူေတြ ကလည္း စာအုပ္ေတြ အေရာင္းပါးသည္ဟု ညည္းညဴ လာၾကသည္။ ထိုအခါ ေပါက္ပင္သည္ ဖားေအာ္လို႔ ကိုင္းရသည္ဟု ေျပာရမည္လား၊ ေႁမြကိုက္လို႔ ကိုင္းရသည္ဟု ဆိုရမည္လား။ စာအုပ္အငွားဆိုင္ ေတြကေတာ့ မရွိေတာ့ၿပီ။

ပညာေရးကို အားေပးေသာ၊ စာဖတ္ျခင္းတန္ဖိုးကို နားလည္ေသာ အစိုးရတို႔ကေတာ့ ျပည္သူေတြ စာဖတ္ရန္ အားေပးၾက သည္။ က်မသူငယ္ခ်င္း တဦးကေတာ့ သူ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးတၿမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ခဲ့စဥ္က သြားေရာက္ အသံုးျပဳ ခဲ့ရေသာ တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ႀကီး၏ ႀကီးမားက်ယ္ဝန္းပံု၊ စာအုပ္ေတြ စံုလင္ မ်ားျပားပံုကို မစားရဝခမန္း ျပန္ေျပာျပ ဖူးသည္။ ထိုစာၾကည့္တိုက္တြင္ အ႐ုပ္စၾကည့္ တတ္စ ၃ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ကေနၿပီး အသက္ အပိုင္းအျခား အလိုက္ ဖတ္စရာေတြေရာ၊ ဘာသာရပ္အလိုက္ ေရြးခ်ယ္ စရာေတြေရာ စံုလင္လွသည္ဟုဆိုသည္။ က်မေရာက္ခဲ့သည့္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ တြင္လည္း ထိုအတိုင္းပါပဲ။ ၿမိဳ႕နယ္ တၿမိဳ႕နယ္တိုင္းတြင္ စာၾကည့္တိုက္ တခုစီရွိသည္။ ထိုစာၾကည့္တိုက္မ်ား အားလံုးတြင္ ကေလးမ်ား အတြက္ အသက္အရြယ္အလိုက္ စာလံုးအေရအတြက္ႏွင့္ ခြဲျခားထားသည့္ စာအုပ္ေတြ၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ အေၾကာင္း၊ သိပၸံပညာအေၾကာင္း၊ ကုန္းေနေရေန သတၲဝါ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေၾကာင္း စသျဖင့္ ဘာသာရပ္ေတြ စံုလင္လွသည္။ ကေလး တေယာက္ဟာ သူဖတ္ႏိုင္သမွ် စာေလးေတြကို ျမည္းစမ္းဖတ္႐ႈရင္း သူစိတ္ဝင္စားရာ အေၾကာင္းအရာကို သူတိုယ္တိုင္ အထူးျပဳ ေရြးခ်ယ္သြားႏိုင္သည္။ မိမိရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈဟာ ဘာ၊ မိမိရဲ႕ ဝါသနာဟာ ဘာဆိုသည္ကို သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဆန္းစစ္ ပိုင္းျခားသြားႏိုင္သည္။ ထိုမွတဆင့္ ေနာက္ပိုင္း သူတို႔ရဲ႕ပညာေရးႏွင့္ အသက္ေမြးမႈဆိုင္ရာ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ရာမွာ ထိုအခ်က္က အေထာက္ အကူျပဳေပးသြားႏိုင္သည္။ ထိုအက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို စာၾကည့္တိုက္ေတြက ေပးတာပဲျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ ႏိုင္ငံတြင္ေတာ့ သူတို႔ႏိုင္ငံသားေတြသည္ သူတို႔အစိုးရ အေထာက္အပံ့ ေပးထားေသာ စာၾကည့္တိုက္မ်ားကို ကံေကာင္း လွစြာပင္ အခမဲ့ အသံုးျပဳခြင့္ရွိၾကသည္။ သူတို႔ဆီက အဲယားကြန္း တပ္ဆင္ထားေသာ ေခတ္မီ သန္႔ရွင္းသစ္လြင္သည့္ စာၾကည့္တိုက္ႀကီးေတြထဲတြင္ ေအးခ်မ္းဆိတ္ၿငိမ္စြာ စာဖတ္ေနၾကသည့္၊ ဗဟုသုတ ေလ့လာရွာမွီးေနၾကသည့္ အရြယ္သံုးပါး ေသာ သူတို႔ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြကို ေတြ႕ရတာ အားက်စရာ၊ မနာလိုစရာ ေကာင္းလွသည္။

က်မတို႔ဆီမွာေတာ့ က်မတို႔ စာဖတ္ဝါသနာ ပါသူေတြ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ၊ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ ေလ့လာသူေတြ အတြက္ အားကိုးအားထား ျပဳစရာ ေလာက္ေလာက္လားလား စာၾကည့္တိုက္ တခုမွ်မရွိပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္က အထိေတာ့ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္သည္ ေက်ာင္းသား မွတ္ပံုတင္ျပရန္လိုအပ္ၿပီး ဆက္ဆံေရးလည္း ညံ့ဖ်င္းလွသည္ဟု ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တြင္ မဟာသိပၸံတန္း တက္ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းတဦးက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ အဲဒီကာလတုန္းကေတာ့ တကၠသိုလ္ဝင္းထဲ ဝင္ရန္ကလည္း မလြယ္ကူခဲ့ေပ။ အားထားရန္ ေနာက္ထပ္ စာၾကည့္တိုက္ တခုျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား စာၾကည့္ တိုက္ကလည္း ယခုအခါ ဘယ္ေရာက္လို႔ဘယ္ေပါက္ ေနမွန္း မသိေတာ့ၿပီ။ က်မပတ္ဝန္းက်င္မွ အသိ မိတ္ေဆြမ်ားကို ေမးေသာအခါ တာေမြတြင္ဟု ဆိုသူကဆို၍၊ ရန္ကင္းမွာဟု ဆိုသူကဆိုသည္။ ေသခ်ာ တာကေတာ့ စာၾကည့္တိုက္ေတြႏွင့္ က်မတို႔ေက်ာင္းသားေတြ၊ က်မတို႔ ျပည္သူေတြသည္ ရင္းႏွီးမႈမရွိဘဲ တသီးတျခားစီလို ျဖစ္ေနသည္။ စာၾကည့္တိုက္ေတြကို အသံုးျပဳဖို႔က ကိုယ္နဲ႔စပ္ဆိုင္ေသာ ကိစၥတခုမဟုတ္ဟု ထင္ေနၾကသူေတြ၊ အသံုးျပဳခ်င္ပါေသာ္လည္း မည္သို႔မည္ပံု သြားေရာက္ ေမးျမန္း စံုစမ္းအသံုးျပဳရ မည္ကို မသိရွိသူေတြသာ မ်ားသည္။ ထိုစာၾကည့္တိုက္ မ်ားသို႔ သြားေသာအခါ ႏွစ္ကာလ အားျဖင့္ မ်ားစြာ မၾကာျမင့္ေသးေပမယ့္ ေရွ႕ဖံုးမွ ေနာက္ေက်ာ ဖံုးဆီအထိ ဒိုးယိုေပါက္ ပိုးစားထားေသာ စာအုပ္ေတြ ကို ေတြ႕ဖူးသည္။ မွတ္ခ်က္ျပဳရလွ်င္ က်မတို႔ဆီက စာၾကည့္တိုက္ေတြသည္ က်မတို႔အတြက္၊ က်မတို႔ ကေလးမ်ားအတြက္ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ေနရာတခု မဟုတ္ခဲ့ပါ။ အလံုးစံု အားကိုးအားထား ျပဳႏိုင္စရာ၊ လူတိုင္း လက္လွမ္းမီသည့္ ေနရာ တခုလည္း မဟုတ္ခဲ့ပါ။

အရင္ကေတာ့ ထိုစာၾကည့္တိုက္မ်ား၏ တာဝန္ကို စာအုပ္အငွားဆိုင္ ကေလးမ်ားက တႏိုင္တပိုင္ ထမ္းေဆာင္ ေပးခဲ့ၾကသည္ဟု က်မယူဆမိသည္။ စာအုပ္အငွားဆိုင္ ပိုင္ရွင္မ်ားသည္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ စာၾကည့္တိုက္မွဴးေတြ မဟုတ္ၾက ေပမယ့္ အမ်ားအား ျဖင့္ေတာ့ စာေပဝါသနာ ႀကီးမားသူေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိၾကသည္။ သူတို႔က သူတို႔ကိုယ္တိုင္ စာဖတ္ခ်င္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳ အရင္းခံရာက ကိုယ္တိုင္လည္း အားရပါးရ ဖတ္ႏိုင္ေအာင္၊ တျခား စာခ်စ္သူေတြလည္း ဖတ္ႏိုင္ၾကေအာင္ ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြျဖင့္ ဖြင့္သူေတြမ်ားသည္။ စာစတင္ဖတ္စ လူငယ္ေတြကို သူတို႔က ဘယ္စာအုပ္ ဖတ္ၿပီးရင္ ဘယ္စာအုပ္ေလး ကိုလည္း တဆက္တည္း ဖတ္သင့္ေၾကာင္း စသျဖင့္လည္း နတ္လမ္းၫႊန္တတ္ ၾကေသးသည္။ ထိုစာအုပ္ အငွားဆိုင္ရွင္ မ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ စီးပြား ေရးမဆန္တတ္ၾကပါ။ စီးပြားေရး သက္သက္နဲ႔ေတာ့ျဖင့္ စာအုပ္အငွား လုပ္ငန္းမွရသည့္ ဝင္ေငြကလည္း မက္ေမာေလာက္စရာ ျဖစ္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။

အခုေတာ့ လိႈင္းတံပိုးမ်ားစြာရဲ႕ ႐ိုက္ခတ္မႈမွာ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးမ်ား နစ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရၿပီ။ က်မတို႔မွာရွိသည့္ ေငြေၾကးေလးနဲ႔၊ က်မတို႔တတ္ စြမ္းသမွ် အင္အားေလးနဲ႔၊ စိတ္ရဲ႕ အစာအာဟာရအတြက္ အားကိုးအားထားရာ၊ အသိဉာဏ္ပညာအတြက္ ျဖည့္ဆည္းရွာမွီးရာ၊ ဗဟုသုတ ဘဏ္တိုက္ တံခါးေတြကို က်မတို႔ လွမ္းဖြင့္ခြင့္ မသာေတာ့ၿပီလား။ သစ္မရွိသျဖင့္ ဝါးေပါင္းကြပ္ခဲ့ရသည့္ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေလးေတြ မရွိေတာ့ခ်ိန္မွာ၊ စံပယ္မပြင့္ခင္သီကံုး ခဲ့ရသည့္ ခံပြင့္လို စာအုပ္အငွားဆိုင္ ေလးေတြ မရွိေတာ့ခ်ိန္မွာ က်မတို႔ အိပ္မက္ပင္ မမက္ရဲခဲ့သည့္ စာၾကည့္တိုက္ႀကီးေတြမ်ား (မမွန္းေကာင္း မွန္းေကာင္း) ဘြားခနဲ ေပၚလာၾကဦးမွာေလလား။

“ဂိမ္း မေဆာ့နဲ႔ စာဖတ္ပါ” လို႔ က်မတို႔ကေလးေတြကိုေျပာ ႏိုင္ဖို႔၊ “တီဗီအစီအစဥ္ေတြကိုပဲ ေတာင္စဥ္ေရမရ ေငးေမာမေနဘဲ၊ ဆိုရွယ္နက္ေဝါ့ခ္ေတြမွာပဲ စိတ္ အလိုလိုက္ ေပ်ာ္ေမြ႕မေနဘဲ စာဖတ္ပါ” လို႔ က်မတို႔ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း သတိေပးႏိုင္ဖို႔ အဲယားကြန္းအျပည့္ တပ္ဆင္ထားသည့္၊ Free Wifi ရသည့္၊ ဘာသာရပ္ ဆိုင္ရာ ရည္ၫႊန္းစာအုပ္ေတြ၊ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္း ေတြ၊ ကဗ်ာ၊ ဝတၳဳ ရသစာအုပ္ေတြ၊ သမိုင္းနဲ႔ သုတ ဆိုင္ရာ စာအုပ္ေတြ၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရးရာ စာအုပ္ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ၊ စာအုပ္ေတြ ျပည့္ေနသည့္၊ ေမာ့ၾကည့္လိုက္ရင္ ေနာက္ျပန္လန္ လဲက်မတတ္ ျမင့္မားသည့္ စာအုပ္စင္ႀကီးေတြႏွင့္ ခန္းလံုးျပည့္ေန သည့္၊ အထပ္ေလးငါးထပ္ ျမင့္မားေသာ အေဆာက္ အဦႏွင့္ စာၾကည့္တိုက္ႀကီးေတြ ေပၚေပါက္လာဖို႔ က်မ မဝံ့မရဲ ေမွ်ာ္လင့္မိေနမိသည္။ ဒီလို ေတာင့္တမိေသာ စာၾကည့္တိုက္ႀကီးေတြ အမွန္တကယ္ ေပၚထြက္လာဖို႔ က်မတို႔တေတြ မိုးနတ္မင္းႀကီး ဆီမွာမ်ား ဆုေတာင္းၾကရ ဦးမွာလား။

ခုေတာ့ သစ္မရခင္ ဝါးျပဳန္းခဲ့ၿပီ။ စံပယ္မပြင့္ခင္ ခံလည္းတံုးခဲ့ၿပီ။ က်မတို႔မွာ စာအုပ္အငွားဆိုင္ေတြ မရွိေတာ့ဘူး။

No comments: