ေမာင္မွန္
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီထူးခၽြန္ဆု ေပးပြဲႀကီးကေတာ့ ဆူညံပူညံအသံေတြ ၾကားထဲမွာပဲ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ပါၿပီ။ ႏွစ္ႏွစ္စာ ေပါင္းေပးတဲ့အတြက္ ဆူညံပူညံအသံက ႏွစ္ဆတက္သြားတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မွာေပါ့။ ဘယ္သူက ရထိုက္ရဲ႕သားနဲ႔ မရတာ၊ ဘယ္သူက မရထိုက္ဘဲ ရတာ၊ ဇာတ္ေဆာင္ ဇာတ္ရန္ မကြဲျပားတာ အစရွိသျဖင့္ ပြတ္ေလာႀကီးကို ႐ိုက္ေရာပဲ။ ဇာတ္ေဆာင္ဇာတ္ရန္ ကိစၥဆို ကုမၸဏီက ခြဲျခားၿပီး အကဲျဖတ္အဖြဲ႔ကို တင္ေပးရတယ္ဆုိတာ ေမာင္မွန္ ခုမွသိပါတယ္။ (ပရိသတ္ အမ်ားစုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ျဖစ္မွာပါ) ဗမာ႐ုပ္ရွင္ကားတစ္ကားကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူက အဓိကဇာတ္ ေဆာင္၊ ဘယ္သူက ဇာတ္ရန္ဆုိတာ ခြဲျခားၾကည့္ဖို႔ ခက္ဟန္တူပါရဲ႕။ ကုမၸဏီက ဇာတ္ေဆာင္ကို ဇာတ္ရန္ဆုိလည္း အကဲျဖတ္အဖြဲ႔က လက္ခံလုိက္ပံုပါပဲ။ ပိုၿပီး႐ႈပ္ေထြးသြားေတာ့တာပဲ။
အဘေခတ္မွာ အဘေတြနဲ႔ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက ေတာေျပာေတာင္ေျပာေတြ ပုိေျပာလို႔ ေကာင္းသြားတာေပါ့။ ထားပါေတာ့ေလ။ အဲဒီ့ဆုေပးပြဲကို ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သဝဏ္လႊာေပးပို႔ ခဲ့ပါတယ္။ သဝဏ္လႊာထဲမွာ "႐ုပ္ရွင္ဆုိတာ အႏုပညာေတြထဲမွာ လူထုၾကားကုိ အထိုးေဖာက္ႏိုင္ဆံုးနဲ႔ လူအမ်ားအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈအရွိဆံုး" လုိ႔ ေဖာ္ျပ ပါရွိခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အ စည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးလူမင္းက "ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္တိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ အႏုပ ညာရွင္ေတြက တစ္ခန္းတစ္က႑အေနနဲ႔ အေရးပါအရာေရာက္စြာ ပါဝင္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာ အားလံုး အသိပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သမိုင္းဝင္ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ေျပာင္းလဲခ်ိန္ တန္ၿပီဆိုတဲ့ေဆာင္ပုဒ္နဲ႔ ေၾကြးေၾကာ္သံေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ အႏုပညာရွင္ေတြ ပံ့ပိုးကူညီမႈက အေရးပါတယ္ဆိုတာ ထင္ဟပ္ခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တုိ႔ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ျပည္သူ႔အစိုးရဆိုတာ ေပၚထြက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္" လုိ႔ အဲဒီ့အဖြဲ႔ရဲ႕ သူ႔မိန္႔ခြန္းမွာ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတာ မွန္သလုိ ကိုလူမင္းစကားကလည္း မလြဲပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ စဥ္ေတြမွာ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အေရးပါအရာေရာက္စြာ ပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္တဲ့။ တည့္တည့္ကုိ မွန္ပါတယ္။ တစ္ခုပဲ။ ဘယ္ဘက္ကပါသလဲဆုိတာကုိေတာ့ ဆန္းစစ္ၾကည့္ရမွာေပါ့ေနာ္။ တရားတဲ့ဘက္ကလား၊ မတရားတဲ့ဘက္ကလား၊ ဖိႏွိပ္တဲ့ဘက္ကလား၊ အဖိႏွိပ္ခံရတဲ့ဘက္ကလား၊ (႐ုပ္ရွင္သမားမွ မဟုတ္ ပါဘူး၊ အႏုပညာရွင္အားလံုးလည္း ဒီအတုိင္းပဲလုိ႔ ေမာင္မွန္ျမင္ပါတယ္။) ကုိယ့္ေမးခြန္းကုိယ္ ေမာင္မွန္ပဲ အရင္ေျဖပါမယ္။ တရားတဲ့ဘက္ကသာရင္ တရားတဲ့ဘက္ကေပါ့။ မတရားတဲ့ဘက္ကသာ ရင္လည္း မတရားတဲ့ဘက္ကေပါ့။ ဟုတ္ဖူးလား။ ဟဲ.....ဟဲ ဒါမွ အေနအစား ေခ်ာင္မယ္မဟုတ္ဖူး လား။
ေမာင္မွန္႔လိုလူစား အမ်ားႀကီးရွိမွာျဖစ္သလုိ ေသသည္အထိ အမွန္တရားဘက္က မဆုတ္မနစ္ ရပ္တည္သြားတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ ယူနီယံဂ်က္ (အဂၤလိပ္)အလံႀကီး ကိုင္ၿပီးကတဲ့ ဇာတ္မင္းသားႀကီးနဲ႔ ဗမာဦးကင္းေဒါင္အလံကိုင္ၿပီး ကတဲ့ ဇာတ္မင္းသားႀကီးရယ္လုိ႔ ရွိတာကို ေတြ႔ရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒီတုန္းက ႐ုပ္ရွင္က မထြန္းကားေသးေတာ့ ဇာတ္ပြဲက အဓိကေပါ့) ဆုိလိုတာက နယ္ခ်ဲ႕ေထာက္ခံတဲ့ မင္းသားနဲ႔ မ်ိဳးခ်စ္မင္းသားရယ္လို႔ ရွိတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္မွာလည္း ဒီလုိပဲ။ ဖဆပ လေခတ္မွာလည္း ဒီလုိပဲ။ ဖဆပလေခတ္မွာ လူထုေအာ္သံ ႐ုပ္ရွင္ကား ထြက္ေပၚလာသလုိ ေခတ္စ နစ္ကို အရင္အတိုင္း မီးေမာင္းထိုးျပတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တာပါပဲ။ ဒီမုိကေရစီနည္း နည္းရွိရင္ အုပ္စိုးသူကို အတုိက္အခံျပဳတဲ့ အႏုပညာလက္ရာေတြ နည္းနည္းထြက္မွာျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရ စီ မ်ားမ်ားရွိရင္ မ်ားမ်ားထြက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္၊ မဆလေခတ္တို႔မွာ အထင္သား ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီေခတ္မွာ သတင္းစာေတြ ျပည္သူပုိင္သိမ္းရာကစလုိ႔ အတုိက္အခံျပဳ မယ့္ မီဒီယာအားလံုးကုိ စတင္ ႏွိပ္ကြပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးဆိုတာကို ဖြဲ႔စည္းၿပီး စာေပအ ႏုပညာလက္ရာေတြကုိ ဒရစပ္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တာ နဝတ၊ နအဖ ေခတ္အထိပါ။ ႐ုပ္ရွင္ဆင္ဆာ၊ ဂီတဆင္ ဆာ၊ သဘင္ဆင္ဆာ၊ ပန္ခ်ီဆင္ဆာ စသျဖင့္ အရာရာဆင္ဆာလုပ္ၿပီး အတုိက္အခံျပဳတယ္လုိ႔ ယူဆ တဲ့ အႏုပညာလက္ရာမွန္သမွ်ကုိ non-stop ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလာတာလည္း သိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဒီမိုက ေရစီ လံုးဝ ဆိတ္သုဥ္းသြားတာေပါ့။ မဆလ၊ နဝတ၊ နအဖ ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ ထြက္လာလုိက္တဲ့ ေပၚလစီစာအုပ္ေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ၊ TV ဇာတ္လမ္းေတြ အက်ိဳးျပဳသီခ်င္းဆုိတာေတြ နည္းမွတ္လို႔။ အဲဒါေတြတုန္းကလည္း ဒီမ်က္ႏွာေတြ၊ ဒီလက္ရာေတြ ဒီအသံေတြ၊ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုေတာ့လည္း ဒါ ဒါေတြပဲ။ ေမာင္မွန္႔မူဝါဒကို က်င့္သံုးတာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မွာေပါ့ခင္ဗ်ာ။ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ဘက္ ႏွစ္ဖက္သေဘာကုိ ေမာင္မွန္ ဂေလာက္ပ်ိဳးေနရတာ အေၾကာင္းရွိပါ တယ္။
ႏုိင္ငံပိုင္ သတင္းစာႀကီးတစ္ေစာင္မွာ မၾကာေသးမီက ေမာင္မွန္ဖတ္လုိက္ရတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ ပုဒ္ေၾကာင့္ပါ။ (အဲဒီ့ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္လံုးကို ျပန္လည္ေရးသား ေဆြးေႏြးဖုိ႔ ေမာင္မွန္ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။ ခုေတာ့ လိုသေလာက္ပဲ ထုတ္ႏႈတ္ ေဆြးေႏြးသြားပါ့မယ္) အဲဒီ့ေဆာင္းပါးမွာ အဆုိေတာ္၊ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ဖိုးေသာၾကာရဲ႕ Facebook စာမ်က္ႏွာက အေရးအသားအခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဖိုးေသာၾကာက သူ႔ကို ႀကံ့ဖြံ႕လူလုိ႔ သူ႔ေနာက္ကြယ္မွာ ေျပာေနၾကတယ္။ သူသည္ ႀကံ့ဖြံ႔လူလည္း မဟုတ္၊ ဒီခ်ဳပ္လူလည္း မဟုတ္တဲ့ အႏုပညာသည္။ ဘယ္အစိုးရလက္ထက္မွာမွ ဖုန္းတစ္လံုး၊ ေျမတစ္ကြက္ မေတာင္းခဲ့ဘူး။ အႏုပညာသည္ဆုိတာ (မင္း) အစုိးရနဲ႔ လူထုရဲ႕ အသံုးေတာ္ခံ၊ အႏုပညာသည္ဆုိတာ ဘယ္အစုိးရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစိုးရက ခုိင္းရင္လုပ္ရသူေတြ၊ အရင္အစိုးရကို မုန္းျပ၊ အခုအာဏာရပါတီ အမွတ္အသားပါတဲ့ အက်ႌဝတ္ျပမွ တုိင္းျပည္ခ်စ္တာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ေရးပါတယ္။ (ေဆာင္းပါးရွင္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပထားတဲ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကုိပဲ ေမာင္မွန္က ထပ္ကူး ေဖာ္ျပတာပါ) ဒီအေရးအသားမွာ ဖုိးေသာၾကာက အႏုပညာသည္ဆုိတာကို အဓိပၸယ္ဖြင့္ပါတယ္။ (ၾကံ့ဖြံ႔လူ၊ ဒီခ်ဳပ္လူ စတာေတြ ေမာင္မွန္ စိတ္မဝင္စားပါဘူး) အႏုပညာရွင္ဆုိတာ (မင္း) အစိုးရနဲ႔ လူထုရဲ႕ အသံုး ေတာ္ခံတဲ့။ ဟုတ္ပါၿပီ။ မင္းနဲ႔ ျပည္သူဆုိတာက အၿမဲၾကည္ျဖဴေနတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ေျပာရရင္ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္က နည္းၿပီး မင္းဆုိးမင္းညစ္က အမ်ားႀကီး။ မင္းဆုိးမင္းညစ္ေတြကိုလည္း အသံုး ေတာ္ခံမယ္။ လူထုကိုလည္း အသံုးေတာ္ခံမယ္ဆုိရင္ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား။
ေမာင္မွန္စဥ္းစားမိသလို စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားလည္း စဥ္းစားမိလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္ေလးပါ။ ငါးတန္းနဲ႔ၿပိဳင္ ဘယ္သူႏိုင္ေလာက္ေတာင္ မခက္ပါဘူး။ ဖုိးေသာၾကာရဲ႕ ေနာက္အဆိုက ပုိဆုိးသြားတယ္။ အႏုပ ညာသည္ဆုိတာ ဘယ္အစုိးရပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုိင္းရင္လုပ္ရတဲ့သူေတြတဲ့။ သိပ္က်ယ္ဝန္းသြားပါၿပီ။ မင္းဆုိး မင္းညစ္ေတြ ခိုင္းတိုင္းမလုပ္တဲ့ အႏုပညာသည္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာ ဖိုးေသာၾကာ သတိထားမိပံု မရပါဘူး။ ေသခ်ာေလ့လာၾကည့္ေစလုိပါတယ္။ ခုိင္းရင္လုပ္ရတယ္ဆုိကတည္းက မင္းဆုိးေတြခိုင္း လည္း လုပ္မွာပဲေပါ့။ မင္းဆုိးေတြက ဘာခုိင္းမလဲ။ သူတုိ႔ေကာင္းေၾကာင္း ႐ုပ္ရွင္ေတြ႐ုိက္ခုိင္းမယ္။ သူတို႔ေကာင္းေၾကာင္း သီခ်င္းေတြဆုိခိုင္းမယ္။ သူတို႔ႏွိပ္စက္တာကို မခံႏိုင္လို႔ တန္ျပန္ဆန္႔က်င္တဲ့ လူထုကို သူခုိး၊ ဓါးျပ၊ မုဒိန္း လူသတ္ေကာင္ေတြအျဖစ္ အႏုပညာနည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ပံုေဖာ္တင္ ဆက္ေစမယ္။ ဒါပဲမဟုတ္လား။ အမ်ားသိၿပီးသားပါ။ ဒီအခါမွာ လူထုအသံုးေတာ္ခံမယ္ဆုိတဲ့ အႏုပညာသည္ဆုိတာ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ေမာင္မွန္ဟာ ဖုိးေသာၾကာသီခ်င္းဆိုတာလည္း ႀကိဳက္၊ သ႐ုပ္ေဆာင္တာလည္း ႀကိဳက္ပါ တယ္။ သူ႔အေပၚ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဘာမွ်မရွိပါ။ လြဲေခ်ာ္ေနတယ္ထင္တာေလးေတြ ေျပာၾကည့္မိလိုက္႐ံုပါ။ ဘက္မရွိတဲ့ အႏုပညာသည္ဆုိတာ ေရရွည္မွာ က်ဆံုးတက္စၿမဲပါ။ ဟုိခုန္ဒီကူးလုပ္လုိ႔ရ ခဏေပါ့။
No comments:
Post a Comment