Thursday, May 19, 2016

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပထမဆံုးျပည္တြင္းျဖစ္ cable chair

ေအးမြန္ရာျပည့္


ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ တေနရာက တေနရာ အခ်ိန္ကုန္သက္သာၿပီး လြယ္ကူ လ်င္ျမန္စြာ သြားႏိုင္ေအာင္၊ ရႈခင္းရႈကြက္ေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ ၾကည့္ရႈခံစားႏိုင္ေအာင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဧည့္သည္အ၀င္မ်ားတဲ့ေနရာေတြမွာ ေရြ႕လ်ား စနစ္ျဖစ္တဲ့ cable car ေတြ၊ cable chair ေတြကို အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

ဒီေရြ႕လ်ားစနစ္ေတြကို တည္ေဆာက္မယ္ဆိုရင္ အေမရိကန္ေဒၚလာေတြ သန္းခ်ီအသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ ဒီလို ထိုင္ခံုေတြ ကို သိပ္မၾကာခင္အခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ အဲဒီေလာက္ ေငြေၾကးမ်ားစြာ မသံုးစြဲဘဲ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔ တင္ ျပည္တြင္းမွာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ေတာ့မွာပါ။

ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေရြ႕လ်ားထိုင္ခံုစနစ္ကို ျမန္မာလူမ်ိဳး၊ မႏၱေလးသားတဦးျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဆိုသူက ေအာင္ျမင္စြာ စမ္းသပ္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့လို႔ပါပဲ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ သူဟာ cable chair (ေရြ႕လ်ားထိုင္ခံု)ကို ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။

၆၅ႏွစ္ အရြယ္ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္တေယာက္ cable chair ကို စတင္စမ္းသပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီလို ပါတဲ့။

မႏၱေလးၿမိဳ႕၀န္းက်င္အနီးနားက ေတာင္ေတြေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြဟာ ေရ၊ စားစရာ အစရွိတာေတြ ရွားပါးခက္ခဲၾကတယ္။ ေတာင္ေပၚကို ေရာက္ေအာင္ ပို႔ဖို႔ အခ်ိန္ယူရတယ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ခက္ခဲတယ္။ ဒီလို ၾကန္႔ ၾကာတာေတြကို ေျဖရွင္းေပးခ်င္တဲ့ စိတ္ကပဲ ဒီcable chair အစီအစဥ္ကို ရုပ္လံုးေဖာ္ဖို႔ တြန္းအားေပးခဲ့တာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။

ဒီစနစ္ကို တကယ္လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ လုပ္ငန္းစတဲ့အခ်ိန္ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ႏွစ္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ဆန္း ေလာက္ကပါ။ ဒီ ၂ႏွစ္အတြင္းမွာ ႏိုင္ငံတကာက အသံုးျပဳေနၾကတဲ့ cable carေတြ၊ cable chairေတြရဲ႕ပံုသဏၭာန္ေတြ၊ တည္ေဆာက္ပံုေတြ၊ စက္လည္ပတ္ပံုေတြနဲ႔ လံုၿခံဳေရးစနစ္အသံုးျပဳပံုေတြကို စာအုပ္ေတြ၊ အင္တာနက္ေတြကေန တဆင့္ တစိုက္မတ္မတ္ ေလ့လာခဲ့တယ္။ လိုအပ္မယ့္ ပစၥည္းေတြကို ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္ေတြက မွာယူၿပီး လက္ေတြ႔ တပ္ဆင္တာ ေတြ လုပ္ခဲ့တယ္။ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။

အခု cable chairကို စမ္းသပ္ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းထဲမွာ စက္ရဲ႕သြားလာလည္ပတ္မႈ အေျခအေနေတြအျပင္ အေရးေပၚ လံုၿခံဳေရးအေျခအေနေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြကိုပါ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေရြ႕ လ်ားထိုင္ခံုစနစ္ႀကီး တခုလံုးကို လွ်ပ္စစ္နဲ႔ လည္ပတ္မွာပါ။

ႏိုင္ငံတကာက လုပ္ပံုလုပ္နည္းေတြကို စုရင္း၊ တုရင္း၊ ျပဳရင္း လုပ္ခဲ့ရတာျဖစ္လို႔ သူ႔ကိုယ္ကုိ “ ႏိုင္ငံစံုေပါင္းခ်ဳပ္ စု၊တု၊ျပဳ ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား”ဆိုၿပီး တခါတခါေတာ့ အေတြး၀င္မိတယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ရယ္ေမာရင္း ေျပာ တယ္။

ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဟာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕အေနာက္ဘက္အပိုင္းမွာရွိတဲ့ စိန္ပန္းရပ္ကြက္မွာ ေမြးတဲ့ စိန္ပန္းသားစစ္စစ္ပါ။ စိန္ပန္း ရပ္ကြက္ဆိုတာကေတာ့ စက္မႈကုန္ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္ေပးတဲ့ ၊ နာမည္ႀကီး စက္မႈရပ္ကြက္ေလးတခုပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ေတြတုန္းကေတာ့ စိန္ပန္းရပ္ကြက္အတြင္းမွာ စက္ရံုေပါင္း ေထာင္ခ်ီရွိခဲ့ေပမယ့္ ယေန႔ အခ်ိန္ မွာေတာ့ စက္မႈဇုန္ေတြကို ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္ကိုင္ၾကတာေၾကာင့္ စုစုေပါင္းလုပ္ငန္း သံုးရာနီးပါးေလာက္သာ ရွိပါေတာ့တယ္။

ဒီလို စက္မႈလက္မႈေရခံေျမခံေကာင္းတဲ့ စိန္ပန္းရပ္ကြက္မွာ ေမြးဖြားလာတဲ့ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဟာ ငယ္စဥ္ကတည္း စက္မႈ ပစၥည္းေတြ လက္ေတြ႔ စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ရတာ သေဘာက်တယ္။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မႏၱေလးဂ်ီတီအိုင္ ေက်ာင္းဆင္း တေယာက္ျဖစ္တာေၾကာင့္ စက္မႈပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြကို ေလ့လာတယ္။ သူငယ္စဥ္ ကာလကေတာ့ အခုလို ေလ့လာစရာ စာအုပ္စာတမ္းေတြ မေပါမ်ားေသးတဲ့အျပင္ အင္တာနက္ေတြ အသံုးျပဳလို႔ မရေသးတာေၾကာင့္ စာအုပ္ေတြကို ႏိုင္ငံျခားကေန ခက္ခက္ခဲခဲ မွာၿပီး ေလ့လာခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုတယ္။

ဦးေက်ာ္ေက်ာ္တို႔ဟာ မ်ိဳးရိုးစဥ္ဆက္ စက္မႈလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခဲ့သူေတြပါ။ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္း၊ ယကၠန္းလုပ္ငန္း၊ သတၱဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း၊ စက္ရံုလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ သံုးတဲ့ စက္မႈပစၥည္းေတြကို ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ကေတာ့ မိဘေတြရဲ႕အလုပ္ကို လက္ဆင့္ကမ္းၿပီး ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း သူ အမွန္ တကယ္ ၀ါသနာပါတာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားက စက္ပစၥည္းႀကီးေတြကို ေလ့လာၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ကုိက္ညီႏိုင္မယ့္ စက္ေတြ စမ္းသပ္တီထြင္ရတာကိုပါ။

ကားတစီးကို ေငြက်ပ္ေျခာက္သိန္းေလာက္သာရွိေသးတဲ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္၀န္းက်င္ေလာက္က ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ဟာ ေရအား ကေန လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္တဲ့ ေရျမဳပ္ တာဘိုင္ကို ေငြက်ပ္ ၁၄သိန္းခြဲေက်ာ္ အကုန္က်ခံၿပီး စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ မႏၱ ေလးၿမိဳ႕က ဘူတာႀကီးနဲ႔ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္ႀကီးတည္ေဆာက္တုန္းက ပစၥည္းအတင္အခ်လုပ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ မတ္တပ္ ဓာတ္ ေလွကားကိုလည္း ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ အျခားတိုင္းျပည္ေတြမွာ သံုးတဲ့ပံုစံေတြကို အတုယူၿပီး စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ ဓာတ္ေလွကားဟာ ေငြက်ပ္သိန္းငါးဆယ္ေက်ာ္ ကုန္က်ၿပီး ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ ထြင္တဲ့စက္ကေတာ့ ေငြက်ပ္ ၁၈သိန္းေက်ာ္သာ ကုန္က်ခဲ့ပါတယ္။

အခု ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနီးပါး ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ cable chair ပတ္လမ္းေၾကာင္းကို ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က သူ႔ ျခံ၀င္းထဲမွာ တည္ေဆာက္ထားတယ္။ လမ္းေၾကာင္းအရွည္ေပ ၁၅၀ရွိၿပီး ၂ေယာက္ထုိင္ခံု ဆယ္ခံု ပါ၀င္ပါတယ္။ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ ပြဲ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ေတြမွာ သူ႔အိမ္အနီးမွာ တက္ေနတဲ့ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားကေလးေတြနဲ႔ ဆရာဆရာမ ေတြအတြက္ cable chairေတြကို အခမဲ့ စီးေစတယ္။ ၂၀၁၆ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းကေန အခုေမလအထိ သူ႔ရဲ႕cable chair ကို စီးဖူးတဲ့ လူဦးေရ စုစုေပါင္းသံုးေထာင္ေလာက္ ရွိေနပါၿပီ။

သူ႔ ျခံ၀င္းထဲကလို ေနာက္ထပ္ cable chair စနစ္ႀကီးတခုကိုလည္း မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕အေရွ႕ဘက္ျခမ္း ေရတံခြန္ေတာင္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ အနီးနားက ဆိတ္သဲေတာင္မွာ စမ္းသပ္ရင္း တည္ေဆာက္ေနတာ အခုဆိုရင္ ၇၀ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေန ပါၿပီ။ ဒါေတြ ၿပီးရင္ေတာ့ မြန္ျပည္နယ္၊ က်ိဳက္ထိုၿမိဳ႕ေပၚက ဘုရားသံုးဆူေတာင္ေပၚမွာလည္း တည္ေဆာက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ ထားၿပီးျဖစ္တယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က ေျပာတယ္။

ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ရဲ႕ cable chair စနစ္ကို ေပ ၅၀၀ကေန ေပ ၁၀၀၀ ေက်ာ္အတြင္း အျမင့္ပမာဏရွိတဲ့ ေတာင္ေတြမွာသာ တပ္ဆင္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလးၿမိဳ႕အနီးတ၀ိုက္က မႏၱေလးေတာင္၊ ရန္ကင္းေတာင္နဲ႔ စစ္ကိုင္းေတာင္ေတြဟာ ေပ ၁၀၀၀ ေအာက္သာရွိတာေၾကာင့္ တပ္ဆင္ႏိုင္မွာပါ။

အခ်ိန္ဆယ္မိနစ္ေလာက္ အတြင္းမွာကို ေတာင္ေအာက္ေျခကေန ေတာင္ေပၚကို ေရာက္ရွိႏိုင္တာေၾကာင့္ တႀကိမ္ စီးနင္း ခ ေငြေၾကး အနည္းငယ္ေလာက္ ေကာက္ရံုနဲ႔တင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြထဲက ေငြေတြအမ်ားႀကီးကို အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ သဲ့ယူႏိုင္မယ္။ ဒါအျပင္ စီးမယ့္ ခရီးသြားေတြအတြက္လည္း အေပၚစီးရႈခင္းေတြကို ကြက္ကြက္ကြင္း ကြင္း ၾကည့္ႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္လို႔ ပိုမိုစိတ္၀င္စားၾကမွာ အမွန္ပါ။

ဒီလို အထင္ကရေနရာေတြမွာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပခရီးသြားေတြကို စြဲေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ အျပင္ ျပည္တြင္းက ေတာင္ကုန္းေတာင္ တက္ေတြမ်ားျပားၿပီး တေနရာက တေနရာသြားလာရခက္ခဲတဲ့ ေဒသေတြကိုလည္း တဖက္တလမ္းကေန ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ လာေအာင္ သူ႔ရဲ႕ျပည္တြင္းျဖစ္ cable chairေတြ နဲ႔ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္က သူ႔ စိတ္ကူးကို ေျပာျပတယ္။

သူ အခ်ိန္ယူ စမ္းသပ္ထားတဲ့ cable chairဟာ အခုဆိုရင္ သူေနထိုင္ရာ ၀န္းက်င္ကို အေထာက္အကူ အမ်ားႀကီး ေပးႏိုင္ ေတာ့မွာျဖစ္လို႔ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ ၀မ္းသာပီတိေတြနဲ႔ ျပည့္ေနတယ္။

No comments: