Wednesday, December 18, 2013

ျပည္တြင္းေလဆိပ္ ၃၀ အဆင့္ျမင့္ ျပင္ဆင္ေရး တင္ဒါေခၚရန္ စီစဥ္ေန

ေမခ

ျပည္တြင္းေလဆိပ္ အခု ၃၀ ကို အဆင့္ျမင့္ ျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳေရးအတြက္ တင္ဒါ စနစ္ျဖင့္ ေခၚယူရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ ညႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္း ထံမွ သိရသည္။

“ဒီေလဆိပ္ေတြကို စိတ္ဝင္စားသူေတြက က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ဘယ္ေလဆိပ္ကို ဘယ္လို စိတ္ဝင္စားတယ္ ဆိုတာကို Registry Of Interest (ROI) တင္ေပးရမယ္။ လာမယ့္ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ကေန ၃၁ ရက္ အတြင္း လာတင္ရမယ္။ အဲဒီအေပၚမွာ ဘယ္ေလဆိပ္ ေတြကို စိတ္ဝင္စားမႈ မ်ားလဲ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔တေတြ သံုးသပ္ၿပီး ေလဆိပ္တခုခ်င္းဆီကို တင္ဒါစနစ္နဲ႔ သြားမွာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။

ေလဆိပ္မ်ားကို PPP Model (Public Private Parternership) ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခိုင္းရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္လဆိပ္တခုလံုး ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ခြင့္၊ JV (ဖက္စပ္) အေနျဖင့္ ပူးတြဲလုပ္ေဆာင္ခြင့္၊ ေဆာက္လုပ္ေရးပိုင္သာ လုပ္ေဆာင္ ခြင့္ႏွင့္ BOT (တည္ေဆာက္၊ လုပ္ကိုင္၊ လႊဲေျပာင္း) စနစ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္၊ စီမံခန္႔ခြဲေရးပိုင္းသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ စသည့္ အခ်က္ ၅ ခ်က္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ ခြင့္ျပဳမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေလဆိပ္ တခုနဲ႔တခုက မတူေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုပံု လုပ္ေဆာင္မလဲ ဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးမွာပါ။ ဥပမာ ေလဆိပ္တခုကို စီမံခန္႔ခြဲေရးအပိုင္း လုပ္ေဆာင္မယ္ ဆိုရင္ သူ႔ကို က်ေနာ္တို႔က ၁ ႏွစ္ကေန ၅ ႏွစ္အထိပဲ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးႏိုင္မယ္။ ေလဆိပ္ တခုကို သူ ဘယ္လို စီမံခန္႔ခြဲမလဲ၊ ဝင္ေငြရလာတဲ့အခါ ဘယ္လိုႏိုင္ငံေတာ္ကို ခြဲေပးမလဲ ဆိုတာမ်ိဳးကို က်ေနာ္တို႔က စဥ္းစား လုပ္ေဆာင္မွာပါ။ ေလဆိပ္တခုနဲ႔ တခုက မတူေတာ့ လုပ္ေဆာင္မႈကလည္း မတူႏိုင္လို႔ အခုလို သတ္မွတ္ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးတာပါ” ဟု ဦးတင္ႏုိင္ထြန္းက ေျပာသည္။

ေလဆိပ္တခုလံုး ျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ငွားရမ္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ တင္ျပလာပါက လုပ္ပိုင္ခြင့္ ဧရိယာကို သတ္မွတ္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလဆိပ္တခုလံုး ဝင္ေငြကို ခံစားခြင့္ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ေလဆိပ္ပိုင္း ဝင္ေငြမွာ ဘယ္ေလာက္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ကို ေပးမလဲ ဆိုတာကို တင္ျပရမယ္။ ဒီလိုပဲ အပိုင္းလိုက္မွာလည္း ရတဲ့ဝင္ေငြ ဘယ္ေလာက္အေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ဘယ္ေလာက္ေပးမလဲ ဆိုတာ တင္ျပရမယ္။ ဒီမွာ ညိႇႏိႈင္း လုပ္ေဆာင္ မွာပါ” ဟု ဦးတင္ႏုိင္ထြန္းက ရွင္းျပသည္။

လုပ္ေဆာင္ခြင့္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ေပးသည့္ အခ်က္မ်ားတြင္ တခုႏွင့္ တခုကာလ သတ္မွတ္ခ်က္ မတူညီႏိုင္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ သတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္းသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

“ဒီေလဆိပ္ေတြနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဘယ္ေလဆိပ္ကို စိတ္ဝင္စားလဲ ဆိုတဲ့ ROI တင္ခိုင္းတယ္ ဆိုတာ စစ္တမ္း ေကာက္တဲ့ သေဘာပါ။ ဘယ္ေလဆိပ္ကို ဘယ္သူေတြက ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဝင္စားလဲဆိုတာ သိေအာင္လုပ္တဲ့ သေဘာပါ။ အဲဒါ မတင္ဘဲ တင္ဒါေခၚမွ ဝင္ၿပိဳင္လည္း ရပါတယ္” ဟု သူက ဆုိသည္။

လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားတြင္ ေငြေၾကးခိုင္မာမႈ၊ နည္းပညာပိုင္း ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိသည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို ဦးစားေပး ေရြးခ်ယ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေသာ္လည္း ျပည္ပလုပ္ငန္းရွင္ တဦးတည္းကိုသာ သီးသန္႔ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ ေပးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

“ပုဂၢလိက လုပ္ကိုင္ခြင့္မွာ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း လုပ္ခြင့္ကို ျပည္ပခ်ည္းပဲ လုပ္ခြင့္မေပးဘူး။ လုပ္ခ်င္ရင္ MIC (ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ဦးစီးဌာန) က ခ်မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒအတိုင္း လုပ္ငန္းစဥ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အတိုင္း သူတို႔ဘက္က လုပ္ေဆာင္ၿပီးမွ လုပ္ခြင့္ေပးမွာပါ။ပည္တြင္းနဲ႔ပဲ ေပါင္းေပါင္း၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္အတိုင္း လုပ္ကိုင္ၿပီးရင္ေတာ့ လာၿပိဳင္ႏိုင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

လက္ရွိ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ေလဆိပ္အခု ၃၀ တြင္ ေလဆိပ္တခုလံုး ငွားရမ္း လုပ္ကိုင္ခြင့္အျပင္ က႑အလိုက္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ က႑ ၁၀ ခု ခြဲျခားေပးထားေၾကာင္း၊ ROIတြင္ အဆိုပါ က႑ ၁၀ ခုကို ေဖာ္ျပထားၿပီးစိတ္ဝင္စားသည့္ အပိုင္းကို တင္ျပႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိက လုပ္ေဆာင္ခြင့္ျပဳရန္ အမည္စာရင္း ေဖာ္ျပထားသည့္ ေလဆိပ္မ်ားမွာ ပုဂံေညာင္ဦး၊ ဟဲဟိုး၊ ထားဝယ္၊ ပူတာအို၊ မိုင္းဆတ္၊ ေကာ့ေသာင္း၊ ျမစ္ႀကီးနား၊ ပုသိမ္၊ ၿမိတ္၊ ဗန္းေမာ္၊ လားရႈိး၊ ဘုတ္ျပင္း၊ ကေလး၊ မေကြး၊ ေမာ္လၿမိဳင္၊ ခႏၱီး၊ ပခုကၠဴ၊ ဘားအံ၊ ဟုမၼလင္း၊ ေက်ာက္ထု၊ အနီးစခန္း၊ လိြဳင္ေကာ္၊ အမ္း၊ ကိုကိုးကၽြန္း၊ မံုရြာ၊ စစ္ေတြ၊ သံတြဲ၊ တာခ်ီလိတ္၊ က်ိဳင္းတံုႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴ ေလဆိပ္မ်ား ျဖစ္သည္။

အဆိုပါေလဆိပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီ ေလဆိပ္အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္း ေလဆိပ္အျဖစ္သာ အဆင့္ျမင့္ တိုးျမႇင့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

No comments: