Saturday, December 21, 2013

အဲကြန္းၿမိဳ႕ပတ္အထူးရထားနွင့္ ၿမိဳ႕ပတ္အဆင့္ျမင့္ ရထားတိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲမည္

သာႏိုးေ၀

အဆင့္ျမင့္ ဇကြဲတြဲဆိုင္းရထားကဲ့သို႔ ျပင္ဆင္ထားတဲ့အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ပတ္အထူးရထားကို ဒီဇင္ဘာလကုန္ေလာက္မွာ စတင္ေျပးဆြဲမွာျဖစ္ၿပီး အဲကြန္းတပ္ အထူးၿမိဳ႕ပတ္ရထားကိုလည္း တိုးခ်ဲေျပးဆြဲသြားဖို႔ အစီအစဥ္ရွိေနပါတယ္။

ျမန္မာ့မီးရထားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္မႈအေနနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားတြဲဆုိင္းသစ္တခုကို ျမစ္ငယ္ တဲြျပင္ရံုမွ အသစ္ေဆာက္လုပ္ၿပီး ခရီးသည္အမ်ားဆံုးစီးတဲ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအခ်ိန္ဇယားမွာ ထည့္သြင္းေျပးဆြဲေတာ့မွာပါ။

အဆင့္ျမင့္ရထားအတြက္ စီးနင္းခ ၃၀၀ က်ပ္ က်သင့္မွာျဖစ္ျပီး ဒီနွစ္ ဒီဇင္ဘာလကုန္ေလာက္မွာ စတင္ေျပးဆြဲသြားမယ္လို႔ ျမန္မာ့မီးရထား တာ၀န္ရွိသူက ေျပာပါတယ္။

အဆင့္ျမင့္ ရထားတြဲဆိုင္းေတြ ေျပးဆြဲလာတဲ့့အတြက္ ၂၀၀ က်ပ္တန္နဲ႔ ၁၀၀ တန္ရိုးရိုး ရထားေတြလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ျမန္မာ့မီးရထား ေအာက္ျမန္မာျပည္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္ေအာင္သင္းက ေျပာဆိုပါတယ္။

၃၀၀ တန္ အဆင့္ျမင့္ရထားေတြဟာ ယခင္က အဆင့္ျမႇင့္တင္ထားတဲ့ ၿမိဳ႕ပတ္ပန္ကာတပ္ ရထားေတြလို ဖိုင္ဘာထိုင္ခံုေတြ ပါ၀င္မွာျဖစ္ၿပီး ဘူတာအားလံုးကိုလည္း ရပ္တန္႔ေပးမွာပါလို႔ ဆိုပါတယ္။

ရထားတြဲဆိုင္း ၂၂ ဆိုင္းမွာ ရိုးရိုးတြဲဆိုင္း ၁ ဆုိင္းအစား အထူးရထားတြဲဆိုင္းတဆိုင္းကို အစားထိုး ေျပးဆြဲတာလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာ့မီးရထား ေအာက္ျမန္မာျပည္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးထြန္းေအာင္သင္းက “ဇကဲြ တဲြဆိုင္းလိုပဲ တဲြဆိုင္းသစ္ကို ဒီလမကုန္မွာပဲ ထည့္သြင္းေျပးဆဲြမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတဲြဆိုင္းဟာ လည္း လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ တဲြဆိုင္းျဖစ္ပါတယ္။ တေန႔ကို ခရီးသည္ဦးေရ ၅၀၀၀ ေက်ာ္စီးနင္း ပါတယ္။ ၀င္ေငြလည္းေကာင္းပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ လက္ရွိမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕ပတ္ခရီးသြား လုပ္ငန္းမွာ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခကိုက္မႈေတာ့မရွိပါဘူး။ သို႔ေပမယ့္လည္း ရန္ကုန္မွာရွိတဲ့ ခရီးသြားလုပ္သားျပည္သူေတြ အဆင္ေျပဖို႔အတြက္ အဓိက ထားၿပီးေျပးဆဲြတာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလည္း မၾကာခင္ေျပးဆဲြမယ့္ ၃၀၀ တန္ အထူးတဲြဆိုင္းအသစ္ကလည္း ဇကဲြ တဲြဆိုင္းကဲ့သို႔ပဲ ေျပးဆဲြမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ တဲြဆိုင္းေတြ တိုးခ်ဲ႕ ေျပးဆဲြသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ေျပာဆိုပါတယ္။

ၿမိဳ႕ပတ္ခရီးစဥ္တခုလံုးဟာ ၂၉.၅ မိုင္ရွိၿပီး ဘူတာ ၃၈ ခုရွိပါတယ္။ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားဟာ ပံုမွန္အားျဖင့္ ဘူတာအားလံုးရပ္တန္႔ေပမယ့္ အဲကြန္းအထူးရထားကေတာ့ ၁၃ ဘူတာပဲ ရပ္တန္႔ ပါတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မီးရထားပို႔ေဆာင္ေရးဌာနအေနနဲ႔ အဲကြန္းရထားကိုလည္း ဘူတာတိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲသြားမွာပါ။

အဲကြန္းရထားကို ဘူတာတိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေပမယ့္ စီနင္းခအေျပာင္းအလဲ မရွိဘဲ အရင္ႏႈန္းထား အတိုင္းပဲ ၄၀၀ က်ပ္သာ ေကာက္ခံသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦးထြန္းေအာင္သင္းက “အားလံုး လိုလိုလားလား ရွိတာေတာ့ ဘူတာေတြမွာ ရပ္တန္႔ေပးေစခ်င္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲယားကြန္းရထားက အထူးအျမန္သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ စီစဥ္တာပါ။ ျပည္သူေတြရဲ႕လိုလားအခ်က္ကို ဦးစားေပး စီစဥ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာ့မီးရထားအေနနဲ႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအဆင့္ျမႇင့္တင္မႈအေနနဲ႔ က်ပ္ ၃၀၀ တန္တြဲဆိုင္းကို နို၀င္လာလဆန္းပိုင္းနဲ႔ က်ပ္ ၄၀၀ တန္ တြဲဆိုင္းကို ေအာက္တိုဘာလအေစာပိုင္းကာလေတြမွာ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့တာပါ။ အခု ဒီဇင္ဘာလကုန္ပုိင္းမွာ စတင္ေျပးဆြဲေတာ့မယ့္ ၃၀၀ က်ပ္တန္ တြဲဆိုင္းဟာလည္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအျဖစ္ အသစ္ အားျဖည့္တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေပးတာျဖစ္ပါတယ္။

No comments: