Thursday, December 19, 2013

ပန္းခ်ီ တင္ေအာင္ေက်ာ္၊ အိုင္ဒီယာ၊ Concepts ႏွင့္ အႏုပညာ တန္ဖိုးရင္း

ႏိုင္စြမ္း

ယခင္က Modern Art, Post Modern Art ထို႔ေနာက္ ေခတ္ၿပိဳင္အႏုပညာ (Contemporary Art) စသည္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲ လာၿပီးေနာက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားသည္ Art is Free ဆိုသည့္ လြတ္လပ္ အႏုပညာသို႔ပင္ ေျပာင္းလဲ လက္ခံလာေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ အႏုပညာ ဖန္တီး ပုံေဖာ္တင္ဆက္မႈမ်ားတြင္ မီဒီယံအမ်ိဳးမ်ိဳး သုံးစြဲၿပီး၊ အသြင္သ႑ာန္ေရာ အႏွစ္သာရပါ ေျပာင္းလဲလာေနသည့္ အခုလို အခ်ိန္တြင္ အႏုပညာ၏ အတြင္းသား အႏွစ္သာရကို ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ တင္ျပႏိုင္ဖို႔ ပိုမိုက်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္မွသာ ျပည့္စုံမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ စိတ္ခံစားမႈမ်ားကို ထင္ဟပ္ပုံေဖာ္ ဖန္တီးမႈမ်ားျဖင့္ အႏုပညာ နယ္ပယ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္ တင္ျပႏိုင္ခဲ့ၾကပါသည္။

ယခုကာလတြင္ အႏုပညာရွင္၏ စဥ္းစားေတြးေခၚပုံ (Idea)၊ ဖန္တီးတင္ျပပုံ (Creation) ႏွင့္ အႏုပညာအေပၚ ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္ (Belief on Art) မ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး အႏုပညာတန္ဖိုးရင္း (Net Value of Art) ကို ခ်ဥ္းကပ္ လာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ရတြင္ အႏုပညာရွင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ေခတ္ကာလ အပိုင္းအျခားႏွင့္ အႏုပညာရွင္၏ ရင့္က်က္လာမႈကိုလည္း တပါတည္း ေဖာ္ျပဖို႔လည္း လိုပါသည္။ အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈ အေၾကာင္း အင္တာဗ်ဴးျပဳလုပ္ ေမးျမန္းသည့္ အခါတိုင္း အဆိုပါ အခ်က္မ်ား ျပည့္စုံေအာင္ ေမးျမန္းပါသည္။ ရည္ရြယ္ ရင္းမွာ အႏုပညာတန္ဖိုးရင္းကို ခ်င့္တြက္ၾကည့္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာ့ပန္းခ်ီေလာကတြင္ လူငယ္အႏုပညာရွင္မ်ား အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း ေပၚထြက္လာသည္ကို အားတက္ဖြယ္ ေတြ႕ရပါသည္။ ၎တို႔၏ ဖန္တီးမႈအားလည္း အလြန္အားေကာင္းသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထင္ရွားသည့္ လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ထဲမွ Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ ေမးျမန္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ပစၥည္းေလးေတြကို ပန္းခ်ီကားထဲမွာ စိတ္၀င္စားဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ ေရးဆြဲတင္ျပသူ လူငယ္ ပန္းခ်ီဆရာ တင္ေအာင္ေက်ာ္၏ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားတြင္ အႏုပညာ အေပၚ သူ၏ ခံယူခ်က္ ယုံၾကည္ခ်က္ စသည္တို႔ကို ေတြ႔ႏိုင္သကဲ့သို႔ ဖန္တီးမႈ အိုင္ဒီယာ ကြန္းဆက္ (concepts) ႏွင့္ အႏုပညာ တန္ဖိုးရင္းကို ခ်ဥ္းကပ္ ေလ့လာႏိုင္ၾကမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

လူငယ္ပန္းခ်ီဆရာ တင္ေအာင္ေက်ာ္သည္ ပန္းခ်ီေဆးဗူးမ်ား၊ စုတ္တံမ်ား၊ ကင္းဗတ္မ်ား၊ ေဘာင္မ်ား စသည့္ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႔ေနက် အရာ၀တၳဳ ပစၥည္းမ်ားကို သူ႔၏ ပန္းခ်ီကားထဲတြင္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲျပတတ္သူ ျဖစ္သည္။ သူသည္ Realism အေျချပဳ ေရးဆြဲေသာ္လည္း “တူမႈ” ထက္ “ေတြးမႈ” ပါေအာင္ ေရးဆြဲႏိုင္သူျဖစ္သည္။ Portrait ေရးဆြဲရာတြင္ လည္း Character ကို ပီပီျပင္ျပင္ ေပၚလြင္ေအာင္ ေရးဆြဲျပႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။

အႏုပညာလက္ရာ (Artwork) တခု၊ ပန္းခ်ီကားတခုကုိ ေရးဆြဲဖန္တီးရန္ မည္သို႔ ျပင္ဆင္သည္ကို Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္က အခုလို ရွင္းျပသည္။

“ပန္းခ်ီကားတကားကို စတင္ေရးဆြဲဖို႔အတြက္ (၁) ေရးဆြဲမယ့္ အေၾကာင္းအရာ (Subject)၊ (၂) ေရးဆြဲမယ့္ဆုိဒ္ အေနအထား အခ်ဳိး (Size)၊ (၃) ဖြဲ႕စည္းမႈ (Composition)၊ (၄) ေအာက္လိုင္း (Drawing) ေတြကို ပထမဆုံး စဥ္းစားပါတယ္။ က်ေနာ္ ေရးဆြဲမယ့္ အေၾကာင္းအရာရဲ႕ Nature (သဘာ၀) ကေတာ့ ကိုယ့္ အာ႐ံုထဲမွာ အဓိက ရွိၿပီးသား ပါပဲ၊ က်န္တာကေတာ့ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းေတြ အျဖစ္ သံုးတာပါပဲ” ဟု တင္ေအာင္ေက်ာ္က ဆိုသည္။

ဆက္လက္၍ “တခါတေလမွာေတာ့ ေရးဆြဲမယ့္ အေၾကာင္းအရာကို ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အခ်ဳိးအစားဆုိဒ္ အလင္းအေမွာင္၊ အေရာင္အေသြး လုိသလုိ ကစားၾကည့္တယ္၊ ေဆးဗူးေလး တဗူးကို ေရးဆြဲတယ္ ဆိုပါေတာ့ – Drawing အေနနဲ႔ ဓာတ္ပံုထုတ္ယူေပမယ့္ သူရဲ႕ အလင္းအေမွာင္ Local အေရာင္ေတြက မ်က္စိနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ျမင္ရတဲ့ အေရာင္အတုိင္း ေရးတာပါ။ ဒါကိုမွ Beauty ျဖစ္ေအာင္ Creation နည္းနည္း ေပါင္းဆင့္ပါတယ္။ မ်က္စိ အျမင္ထက္ ပိုၾကည့္ေကာင္းေအာင္ နည္းနည္း ထပ္ၿပီး ေပါင္းလုိက္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဓာတ္ပံုကို Copy ကူးတာမ်ဳိး မဟုတ္တဲ့အျပင္ လက္ရွိ ျမင္ေနရတဲ့ အေရာင္အေသြးထက္ ပုိၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ေရးပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

“အျပင္မွာ ျမင္ေနရတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေလးေတြက ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ပိုၾကည့္ေကာင္း ေနရမယ္ေလ။ အျပင္မွာ မခံစားရ ေပမယ့္ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ တခုခု ခံစားရေအာင္ ေစ့ေဆာ္ ဖန္တီးယူပါတယ္။ အျပင္မွာ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ပစၥည္းေလးေတြက ပန္းခ်ီကားထဲမွာ စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္ေနရမယ္။ ဒါက က်ေနာ္ ေရးခ်င္တဲ့ ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ ေရးဆြဲျခင္းပါ” ဟုလည္း ဆိုသည္။

အႏုပညာ သမားမ်ားသည္ Art Work တခုဖန္တီးရန္ Beauty (သို႔) Emotion (သို႔) Concept စသည္ျဖင့္ တခုခုအေပၚ အေျချပဳ ဖန္တီးေလ့ ရွိၾကသည္။ Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္က သူ အေျချပဳ ဖန္တီးသည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ “အႏုပညာ ဆုိတာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ တခုခုကေန အေတြးထဲေရာက္လာ၊ စိတ္ကူးထဲေရာက္လာၿပီး အေတြးစိတ္ကူးကို အျမင္ (Visual) အျဖစ္ ၾကည္လင္ေအာင္လုပ္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေပၚလာတာလုိ႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ တခုခု ဖန္တီးေတာ့မယ္ ဆုိရင္ Emotion က စတယ္ လုိ႔ ဆုိခ်င္တယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မိမိ၏ စိတ္သႏၲာန္ကို မ႐ုိက္ခတ္ဘဲ ဖန္တီးတဲ့သူ ေတာ္ေတာ္ရွားမယ္ လို႔ ထင္တယ္” ဟု ဆိုသည္။

သူ႔အေနႏွင့္ ပန္းခ်ီေဆးဗူးေတြ၊ ကင္းဗတ္၊ စုတ္တံေတြကို ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ဘာေၾကာင့္ ထည့္သြင္းေရးဆြဲရသည္ကိုလည္း ရွင္းျပသည္။ “က်ေနာ္ ေဆးဗူးေလးေတြကို ေရးဆြဲထားတဲ့ ကားေလးေတြ ေရးျဖစ္သြားတာက ဒီလိုပါ။ ကင္းဗတ္၊ စုတ္တံေတြ၊ Knife ေတြ၊ ေဆးဗူးေတြ၊ စုတ္တံေတြ ခ်ထားၿပီး ဘာေရးရင္ ေကာင္းမလဲလို႔ ေတြးေနရင္း အဲဒီ ပစၥည္းေတြကုိ ေတြ႔မိရာကေန ေရးဆြဲဖို႔ ေတြးမိလာတယ္၊ ဖန္တီးဖို႔ စိတ္မွာ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကဖန္တီးမႈ တခု မတုိင္မီ ျဖစ္ရပ္ တခု ျဖစ္ေနတယ္။ ပန္းခ်ီကား တခ်ပ္ ေရးဆြဲဖန္တီးမႈ မစမီ အျဖစ္အပ်က္ ေလး တခုပါ။ အဲဒီ အခ်ိန္ေလး ဟာ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ ပါပဲ။ စိတ္မွာ ေရးဆြဲဖို႔ ေသခ်ာၿပီ ဆိုမွ အဲဒီ ပစၥည္းေတြကို Composition နည္းနည္း ျပင္ယူၿပီး ဆြဲလုိက္တာပါပဲ။ အခုေျပာတာက Artwork တခု ဖန္တီးဖို႔ အတြက္ အေနအထား တခုပါ။ အျခား မတူတဲ့ အေနအထားေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ ဆိုသလို ေန႔စဥ္ ျမင္ေတြ႔ ေနရတဲ့ အရာေတြ၊ သိပ္ၿပီး ထူးျခားတယ္လို႔ သတ္မွတ္လို႔ မရတဲ့အရာေတြကို စိတ္ကူးႏွင့္ ေပါင္းဆင့္ၿပီး အႏုပညာ လက္ရာတခု ဖန္တီး တင္ျပတာပါ။ ေျပာရရင္ စိတ္ခံစားမႈကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္လာတဲ့ လက္ရာေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ပန္းခ်ီဆရာ တင္ေအာင္ေက်ာ္ကို ၁၉၇၃ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာ ၃၀ တြင္ ေမြးဖြားၿပီး၊ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကေလးဘ၀ ကတည္းက ေဆးဗူးမ်ား၊ စုတ္တံမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးေနခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။ ဖခင္မွာ က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕မွ ပန္းခ်ီဆရာ တေယာက္ ျဖစ္သည္။ ကေလးဘ၀ ကတည္းက ေဆးဗူး စုတ္တံမ်ားႏွင့္ ကစားခဲ့ရသည္။ ပန္းခ်ီ မေရးတတ္ ေရးတတ္ႏွင့္ ေရးဆြဲေနရသည္ကို ေပ်ာ္ေမြ႔ခဲ့သူ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေျပာျပသည္။ အသက္အရြယ္ အနည္းငယ္ ရလာသည့္ အခါ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး အတြက္ ဖခင္ကို ၀ိုင္းကူလုပ္ကိုင္ေပးရင္း ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။

“အေဖ့ အလုပ္ကို ထမင္းစားရတဲ့ အလုပ္တခုထက္ ပုိတယ္ ဆုိတာေတာ့ သိေနတယ္။ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ သူမ်ား အပ္တာထက္ ကိုယ္လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနရလို႔ပါ။ ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ ေႏြရာသီ ေတြမွာေတာ့ က်ေနာ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ဖန္ တီးခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ဟာ အေပ်ာ္ရႊင္ဆံုး ကာလေတြပါပဲ” ဟု တင္ေအာင္ေက်ာ္က ဆိုသည္။

သူဟာ ၁၉၈၈/၈၉ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္သည့္အခါ ပံုတူေရးဆရာ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ က်ဳိက္လတ္နယ္ တ၀ုိက္က လူေတြကို ပံုတူေတြေရးရင္း မိသားစုတာ၀န္ကို တဖက္တလမ္းက တာ၀န္ယူခဲ့ရသည္။ သူ၏ ဖခင္သည္ က်ဳိက္လတ္ၿမိဳ႕ ၀န္းက်င္ နယ္တ၀ုိက္တြင္ ထင္ရွားသည့္ ပန္းခ်ီ ခင္ထြန္း ျဖစ္သည္။ က်ိဳက္လတ္နယ္တြင္ မသိသူ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖခင္၏ ပညာကို အကုန္ရခဲ့ေၾကာင္း တင္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာျပသည္။

အခ်ိန္ကာလႏွင့္ အတူ အရာရာသည္ ေျပာင္းလဲေနသကဲ့သို႔ အႏုပညာရွင္သည္လည္း အေတြ႔အႀကဳံ အေတြးအျမင္မ်ားလည္း ေျပာင္းလဲေနပါသည္။ ေခတ္ကာလ အေျပာင္းအလဲ၊ ေနရာေဒသ အေျပာင္းအလဲတို႔က အႏုပညာရွင္အေပၚ ႐ိုက္ခတ္ေလ့ရွိပါသည္။ အဲဒီကေန အႏုပညာဖန္တီးမႈကို ျဖစ္ေစတာေတြလည္း ေတြ႔ရသည္။ Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္က သူ႔ ဘ၀ ျဖတ္သန္းမႈ အေျပာင္းအလဲ တခ်ိဳ႕ကို အခုလို ဆက္ေျပာပါသည္။

“ရန္ကုန္ ေျပာင္းလာၿပီး ၂၀၀၆ မွာ ဆရာ၀င္းေဖျမင့္ (WPM) နဲ႔ စေတြ႕ခဲ့တယ္၊ ဆရာ့ဆီက ပန္းခ်ီနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဓိကက်တဲ့ အပိုင္းေတြ ဆက္လက္ သင္ယူျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွာ Page 2007 ဆုိတဲ့ ျပပြဲမွာ ဆရာတုိ႔နဲ႔ တြဲၿပီး ပထမဆံုး ပါ၀င္ ျပသခြင့္ ရခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ အုပ္စြဲပြဲေပါင္း မ်ားစြာမွာ ပါ၀င္ျပသခဲ့တယ္။ လက္ရွိအေျခအေန အခုကေတာ့ ပန္းခ်ီ တခုတည္းကို ေဇာက္ခ် လုပ္ကိုင္ေနပါတယ္။ Solo Show အတြက္ ပန္းခ်ီကား စုေနပါတယ္၊ ဆရာသမားနဲ႔ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ အကူအညီ ေပးမႈေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီေလာကမွာ ရပ္တည္ေနႏိုင္တာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔လို နယ္က တက္လာသူေတြ အဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳးစားရပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

အႏုပညာ သမားတေယာက္အတြက္ အႏုပညာအေပၚ ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္က ေအာင္ျမင္မႈဆီကို တြန္းပို႔ေပးပါသည္။ အႏုပညာ ယုံၾကည္ခ်က္ ခံယူခ်က္ အားေကာင္းေကာင္း မရွိသည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ေ၀းေနပါ လိမ့္မည္။ Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္က သူ၏ အႏုပညာ ယုံၾကည္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး “လူတုိင္းဘ၀ကို ေနေပ်ာ္တဲ့ဘ၀ျဖစ္ဖို႔ ဖန္တီး တည္ေဆာက္ယူေနၾကရ တာပါပဲ၊ အဲဒီအတြက္ လုပ္ခ်င္တာလည္း လုပ္ရတာပဲ၊ မလုပ္ခ်င္တာလည္း လုပ္ရတာပါပဲ။ တခါတေလ မလုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ေနရတာမ်ိဳးလည္း ရွိေနပါတယ္။ အႏုပညာရွင္ေတြ ကေတာ့ သူ၀ါသနာပါတဲ့ အလုပ္နဲ႔ သူလုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနရတဲ့ အတြက္ ေနေပ်ာ္တဲ့ ဘ၀ျဖစ္ ေနၿပီးသားလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကိုမွ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အႏုပညာ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ အတြက္ ေတြးရတယ္ ႀကံရတယ္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရတယ္။ ဒါက အႏုပညာသမားတိုင္း ျဖတ္သန္း ႀကဳံေတြ႔ရတာပါ” ဟု ဆိုသည္။

ဆက္လက္၍ “အႏုပညာ သမားမွာ သူ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ အတၱတခု ရွိေနတာကလြဲလုိ႔ သူ႔အေပၚမွာ ဘယ္သူမွ ရွိမေနပါဘူး။ ကိုယ္ဖန္တီးခ်င္တဲ့ အရာကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ဖန္တီးၿပီးရင္လည္း ပီတိ ျဖစ္ေနရတာပါ။ ကုိယ့္ဖန္တီးမႈ တခုကို ၀ယ္ယူ ပိုင္ဆုိင္သြားတဲ့သူ အေနနဲ႔လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္တန္ဖိုးထား၊ အျမတ္တႏုိး သိမ္းဆည္း စုေဆာင္းၾက တာပါပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးေရးဆြဲတာကို အားရေက်နပ္မွ အျခားသူေတြကို ျပသတယ္၊ စိတ္၀င္စား ၀ယ္ယူ လိုသူကို ျပပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို အေဖက အေမြေပးခဲ့တဲ့ အတတ္ပညာလည္းျဖစ္၊ ဆရာေဖ (WPM) မ်ဳိးေစ့ခ်ေပးခဲ့တဲ့ အႏုပညာ လည္းျဖစ္၊ အႏုပညာရဲ႕ နက္႐ႈိင္းတဲ့ သေဘာထားေတြကို ဒီထက္ ပုိေလ့လာရင္း၊ သင္ယူရင္း က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္ ေက်နပ္ အားရတဲ့ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြ ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္သြားမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။

လူတိုင္းသည္ ဘ၀ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ယူဆၾကပါသည္။ တခ်ဳိ႕က ေငြေၾကး၊ တခ်ိဳ႕က ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမႈ၊ တခ်ိဳ႕က ပညာ စသည္ျဖင့္ ရွိေနၾကပါသည္။ ေအာင္ျမင္သည့္ ပန္းခ်ီဆရာ အႏုပညာရွင္အျဖစ္ ပန္းခ်ီဆရာတိုင္း လိုလားၾကပါသည္။ Artist တင္ေအာင္ေက်ာ္ ေမွ်ာ္လင့္သည့္ ေအာင္ျမင္သည့္ ပန္းခ်ီဆရာဘ၀က ဘယ္လိုပါလိမ့္။ သူ ေျပာျပတာက “ေအာင္ျမင္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာဆုိတာ မပူမပန္မေၾကာင့္မၾကဘဲ စိတ္ရိွသေလာက္ ဖန္တီး ေရးဆြဲေနႏိုင္ရင္ပဲ ေအာင္ျမင္တဲ့ အႏုပညာသမားလုိ႔ ယူဆပါတယ္” ဟု ႐ိုးရွင္းစြာ ေျပာပါသည္။ ။

No comments: