Sunday, March 20, 2011

ျမန္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးႏွင့္ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈအေပၚ လူမ်ိဳးစုအျမင္

မြန္ေဒသလံုးဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီပါတီ (AMDP) ၏ စာတမ္း

ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ ၾကိဳတင္အေျခအေနမ်ားလိုအပ္ပါသည္။ ဤအေျခအေနမ်ားသည္ (ဆင္ ျမဴယယ္လ္ ဟန္တင္တန္ ခြဲျခားျပသည့္အတိုင္းပင္) ဒီမိုကေရစီသို႔ ဦးတည္ေသာ တခုႏွင့္တခု မတူကြဲျပားသည့္ လႈိင္းအဆင့္ဆင့္ျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးျပာင္းေရး ပထမလႈိင္းကာလအတြင္း၌ တိုးတက္ဖြံ႔ျဖိဳးေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံအမ်ားစုသည္ မိမိတို႔၏လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဒီမိုကေရစီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲ ခဲ့ၾကသည္။

ဤတြင္ အေျခအေန(၃) ရပ္ လိုအပ္ပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ (၁) အမွီအခိုကင္းေသာ လူလတ္တန္းစား ေပၚေပါက္ရာ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္သည့္ စီးပြားေရး။ (၂) သီးျခားလြတ္လပ္စြာ စည္းရံုးလႈံ႔ေဆာ္ေသာ အရပ္သား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား။ (၃) စနစ္တက် ဖြဲ႔စည္းထားေသာ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းမ်ားက ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးျခင္းနည္းျဖင့္ ပဋိပကၡႏွင့္ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းေသာ ဒီမိုကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ ျဖစ္သည္။ တတိယ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ တႏိုင္ငံအေနႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဤကဲ့သို႔ေသာ ၾကိဳတင္အေျခအေနမ်ား မရွိေခ်။ အေပါင္းအပါတစု ၾကီးစိုးေနေသာ စီးပြားေရးစနစ္ျဖင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ အနိမ့္ဆံုးတိုင္းျပည္ ျဖစ္သည္။ အရပ္သားအဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဆိုသည္ကလည္း အၾကီးအက်ယ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္ ခံေနရျပီး၊ ႏိုင္ငံေရးယဥ္ေက်းမႈကလည္း တဘက္ႏွင့္တဘက္ အျပတ္ရွင္းေရး အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံအဖို႔ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းေရးတြင္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္တရပ္ လိုအပ္ေနသည္ဟု က်ႏုပ္တို႔ ယံုၾကည္မိပါသည္။

ဒီမိုကေရစီသို႔ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးတြင္ ပညာရွင္မ်ား လက္ခံသေဘာတူထားေသာ လမ္း (၂) သြယ္ ရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ အုပ္စိုးသူ ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲေရးတို႔ ျဖစ္သည္။ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ ေပၚတူဂီႏိုင္ငံမွအစ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပား၏ “တတိယလႈိင္း ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈမ်ား” ကို အေျခခံေသာ ေလ့လာခ်က္တရပ္က ဆိုထားသည္မွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ တပါတည္း အုပ္စိုးသူေျပာင္းလဲမႈကို မေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္ေသာ တိုင္းျပည္တျပည္၌ ဒီမိုကေရစီသည္ ပ်မ္းမွ်ျခင္းအားျဖင့္ (၁ဝ) ႏွစ္ခန္႔သာ တာရွည္ႏိုင္သည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ (၁၉၈၈) ခုႏွစ္ လူထုအံုၾကြမႈၾကီးသည္ အုပ္စိုးသူ ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အစြမ္းကုန္ ၾကိဳးပမ္းခဲ့ေသာ္လည္း ထိုစဥ္က တိုင္းျပည္၏ ေခါင္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ လူထုလႈပ္ရွားမႈၾကီးသည္ လမ္းေပၚက ႏိုင္ငံေရးကို ေဆြးေႏြးပြဲဆီသို႔ မေဆာင္က်ဥ္းႏိုင္ခဲ့ဘဲ ရွိခဲ့ရာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ မေပါက္ေျမာက္ခဲ့ေခ်။ အေရးေတာ္ပံုၾကီးသည္ အုပ္စိုးသူႏွင့္ အတုိက္အခံတို႔ ပူးတြဲ၍ ေရွ႔ခ်ီသည့္ “သေဘာတူညီထားေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး” နည္းလမ္းျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ေျပာင္းလဲရန္ အခြင့္အေရးပင္ ဆံုးရႈံးခဲ့ရေခ်သည္။ ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ယခုအခါ၌ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွသည္ မည္ကာမတၱ ပါလီမန္စနစ္သို႔ ႏိုင္ငံေရးအသြင္ကူးေျပာင္းမႈလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းေနေတာ့သည္။ ပါဝင္ပတ္သက္သူအားလံုးအား အာဏာလက္ရွိ စစ္အစိုးရက ခ်မွတ္ေပးသည့္အတိုင္း စခန္းသြားေစေသာ “ခ်မွတ္ေပးထားသည့္ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈ” ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ေလာေလာဆယ္၌ အုပ္စိုးသူေျပာင္းလဲမႈကို ေဆာင္က်ဥ္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။ သို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲမႈသို႔ တက္လွမ္းရန္ အခြင့္အလမ္းမ်ား (အသံုး ခ်ရန္ အဆင္မေျပႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) ရွိေနပါသည္။ ဤသည္မွာ စစ္တပ္ခ်ေပးထားေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္မွာ က်ႏုပ္တို႔ ပါဝင္ရျခင္း၏ အေၾကာင္းအခ်က္တခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

ရည္မွန္းခ်က္မ်ားတြင္ မြန္လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဥပေဒေဘာင္အတြင္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး အဆင့္ေနရာ ကတိမ္းကပါး ျဖစ္ျပီးခ်ိန္တြင္ မြန္ျပည္သူတို႔၏ လက္က်န္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိန္က အာဏာရ ဒီမိုကေရစီအစိုးရႏွင့္ မြန္ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းတို႔အၾကား ျပည္တြင္းစစ္ပြဲသည္ (၁၉၄၈) ခုွႏွစ္တြင္ ျဗိတိသွ်တို႔ထံမွ လြတ္လပ္ေရး ျပန္လည္ရရွိျပီး (၈) လ အၾကာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ မြန္ျပည္သူတို႔သည္ အဆက္ဆက္ အာဏာရအစိုးရမ်ားႏွင့္ စစ္အစိုးရမ်ား၏ ျပည္တြင္းစစ္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးဒဏ္ကို ခံလာခဲ့ရေခ်သည္။ လူမ်ိဳးတမ်ိဳးအျဖစ္ တည္ရွိမႈ၊ မိသားစုဘဝမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းလုပ္ငန္းမ်ား ဆံုးရႈံးခဲ့ရကာ၊ မြန္ျပည္သူတို႔၏ လူမႈစီးပြားေရး အေနအထားသည္ အိမ္နီးနားခ်င္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားထက္ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ မည္သည့္ အကြက္အကြင္း ေပၚလာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဤအကြက္အကြင္းသည္ မည္မွ်ေသးငယ္သည္ျဖစ္ေစ နာက်င္ခံစားရခက္ေသာ ဖိႏိွပ္မႈမ်ားႏွင့္ အညွာအတာကင္းေသာ စီးပြားေရး ေသြးစုပ္မႈမ်ားေအာက္မွာ ရာစုႏွစ္ဝက္ေက်ာ္မွ် လ်စ္လ်ဴရႈထား ခံခဲ့ရေသာ က်ႏုပ္တို႔ ျပည္သူမ်ား၏ အက်ိဳးအတြက္ က်ႏုပ္တို႔သည္ ဤေပၚလာသမွ် အဆင္မေျပႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားကိုပင္ အမိအရ ဆုပ္ကိုင္ထားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒဏ္ခတ္ ပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာ

ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ႏုပ္တို႔ နားလည္ထားသည္မွာ ဖိႏွိပ္ေသာ အစိုးရကို ျပစ္ဒဏ္ေပးေသာ နည္းလမ္းတရပ္ ျဖစ္ျပီး၊ ေနာက္ဆံုးအေနႏွင့္ အုပ္စုိးသူ ေျပာင္းလဲေရးကို ဦးတည္ပါသည္။ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ျငင္းခုန္ေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ယေန႔တြင္ ပို၍ပို၍ ျပင္းထန္လာခဲ့ပါသည္။ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈကို လိုလား၏၊ မလိုလား၏ ဆိုသည္ကို က်ႏုပ္တို႔ ဝင္ေရာက္ေျပာဆိုမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ဤဒဏ္ကို အုပ္စိုးသူ အစိုးရသာမက သာမန္ျပည္သူတို႔ပါ ခံေနရေၾကာင္းကို က်ႏုပ္တို႔ ေဖၚျပလိုပါသည္။ အစိုးရႏွင့္ ၄င္း၏ အေပါင္းအပါမ်ားအဖို႔ ဤဒဏ္သည္ မေျပာပေလာက္ေသာ္လည္း ဆင္းရဲ က်ပ္တည္းေသာ ျပည္သူလူထုၾကီး၊ အထူးသျဖင့္ အစြန္အဖ်ားေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေနၾကေသာ လူမ်ိဳးစု ျပည္သူတို႔၏ အသက္ရွင္ရပ္တည္ေရးအတြက္ ျပႆနာတခု ျဖစ္ေနသည္ကား အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈသည္ တိုင္းျပည္၏ စီးပြားေရး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈကို အဟန္႔အတား ျပဳေနကာ၊ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးအတြက္ အေရးၾကီးသည့္ တြန္းအားျဖစ္ေသာ သီးျခားလြတ္လပ္သည့္ လူလတ္တန္းစား ေပၚထြန္းေရးအတြက္ အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစပါသည္။ ထို႔ျပင္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အရပ္သားအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ယဥ္ေက်းမႈ ေပၚထြန္းေရးကိုပါ အဟန္႔အတား ျပဳေနပါသည္။ ဤမွ်မကေသး၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ အုပ္စိုးသူမ်ား၏ ဖိႏွိပ္ျခင္း၊ လ်စ္လ်ဴရႈထားျခင္း ခံလာခဲ့ရေသာ လူမ်ိဳးစု လူ႔အသိုက္အဝန္းမ်ားအားလည္း လ်စ္လ်ဴရႈရာ ေရာက္ပါသည္။

က်ႏုပ္တို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ ၾကိဳးပမ္းရာ၌ တိုင္းျပည္ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ျဖစ္စဥ္၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္ေရး အာဏာေပ်ာ့ကို မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ပါသည္။ နည္းပညာ၊ လူသားအရင္းအျမစ္၊ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈ၊ ေကာင္းစြာအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ ေစ်းကြက္မ်ားအေၾကာင္း သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ အသိအျမင္မ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား စသည္တို႔အျပင္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ရာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားသည္ က်ႏုပ္တို႔ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေနေသာ အာဏာေပ်ာ့မ်ား ျဖစ္သည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အျပီး ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၊ (၁၉၇ဝ) ခုလြန္ႏွင့္ (၁၉၈ဝ) ခုလြန္ႏွစ္မ်ားအတြင္းက အာရွက်ားႏိုင္ငံမ်ား၊ (၂ဝဝဝ) ခု လြန္ႏွစ္မ်ားအတြင္း အိႏၵိယ၊ တရုတ္ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔၏ တဟုန္ထိုး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈမ်ားသည္ အဓိကအားျဖင့္ အေနာက္တိုင္း စံခ်ိန္မီအာဏာေပ်ာ့မ်ားႏွင့္ အေနာက္တိုင္း အေတြ႔အၾကံဳမ်ားမွ ေန၍ ရလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ က်ႏုပ္တို႔ တိုင္းျပည္၌ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈသည္ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီး အေနာက္ကမၻာမွ ဤအာဏာေပ်ာ့မ်ား ရရွိေရးတြင္ ဧရာမ အဟန္႔အားၾကီး ျဖစ္ေနပါသည္။ လက္ရွိ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ က်ႏုပ္တို႔သည္ အေတြ႔အၾကံဳ ေလ့လာေရး အခြင့္အလမ္းအားလံုး ဆံုးရႈံးရသည့္အျပင္၊ ဤအာဏာေပ်ာ့ ရရွိေရးႏွင့္ တပါတည္းမွာပင္ စစ္ဒဏ္သင့္ တိုင္းျပည္အျဖစ္မွ နာလန္ထူေစႏိုင္ေသာ တိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈမ်ား (FDIs) ရရွိေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားကိုပါ ဆံုးရႈံးခဲ့ရပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ တဘက္မွာ တရုတ္ႏွင့္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔က အေနာက္ႏိုင္ငံတို႔၏ ကူညီေထာက္ပံ့မႈမ်ားကို ခံစားေနရျပီး၊ အျခားတဘက္မွာ က်ႏုပ္တို႔က အေနာက္တိုင္း၏ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈဒဏ္ ခံေနရသည္ကို က်ႏုပ္တို႔ နားမလည္ႏိုင္ပါ။

သို႔ျဖစ္သည့္တိုင္ ဤအာဏာေပ်ာ့မ်ားကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားဆီမွ ရႏိုင္သည္ဟု ဆိုခ်င္ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ထိုတိုင္းျပည္မ်ားဆီမွ အည့ံစား အာဏာေပ်ာ့မ်ားကိုသာ ရႏိုင္ပါသည္။ သာဓကအေနႏွင့္ တိုတယ္ကုမၸဏီ၏ အလိုက္သင့္ တုန္႔ျပန္တတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းဆိုင္ရာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ တရုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓါတ္ေငြ႔ ကုမၸဏီမ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈတို႔ကို အလြယ္ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ က်ႏုပ္တို႔အေနႏွင့္ တရုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ အာဆီယံ အိမ္နီးခ်င္း တိုင္းျပည္မ်ားဆီမွေန၍ အာဏာေပ်ာ့မ်ားကို အေနာက္ကမၻာ၏ မူလလက္ေဟာင္းတန္ဖိုးမ်ား၊ စံႏႈန္းမ်ား၊ အဆင့္အတန္းမ်ားျဖင့္ မရရွိႏိုင္ေခ်။ ဤအိမ္နီးခ်င္း တိုင္းျပည္မ်ားသည္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ကူညီအားေပးေကာင္း အားေပးမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးကို ကူညီအားေပးႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေခ်။ အုပ္စိုးသူစစ္အစိုးရႏွင့္ ၄င္း၏ အေပါင္းအပါတို႔သည္ ဤအေနအထားမွေန၍ အက်ိဳးခံစားရလိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤအေနအထားသည္ က်ႏုပ္တို႔၏ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲေရး တိုက္ပြဲအတြက္ အက်ိဳးရွိေစမည့္ အေနအထား မဟုတ္ေခ်။

(၂ဝဝ၈ ၊၂ဝဝ၉) ကမၻာ့ဘ႑ာေရးကပ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ ကမၻာ့စီးပြားေရး အင္အားၾကီးႏိုင္ငံတႏိုင္ငံ ျဖစ္လာခဲ့ျပီး၊ အေနာက္တိုင္း တြန္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ကမၻာပတ္လႊမ္းျခံဳမႈ ျဖစ္စဥ္မွေန၍ တရုတ္ျပည္တြန္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ကမၻာပတ္လႊမ္းျခံဳမႈ ျဖစ္စဥ္သို႔ တိမ္းညႊတ္စ ျပဳလာခဲ့သည္။ အေနာက္တိုင္းတြန္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ကမၻာပတ္လႊမ္းျခံဳမႈတြင္ နည္းပညာ၊ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး၊ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီတို႔ ပါဝင္ေသာ္လည္း တရုတ္ တြန္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ ကမၻာပတ္လႊမ္းျခံဳမႈတြင္မူ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီ မပါရွိေခ်။ တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ နည္းပညာႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးတို႔ကို အသားေပးေသာ္လည္း ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ကိန္းေအာင္းရာ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီကိုမူ ခ်န္လွပ္ထားသည္။ တရုတ္ျပည္၏ ေနာက္လိုက္ျခင္း၊ တရုတ္ျပည္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ေျပလည္ျခင္းအားျဖင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈကို အစြမ္းကုန္ ရရွိျပီး၊ လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီ၏ ကိန္းေအာင္းေနေသာ အလားအလာေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေဝးသြားလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အေနာက္တိုင္း၏ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈမွ မိမိဖာသာ ထြက္ရပ္လမ္း ရွာမည္ဆိုပါက တရုတ္ျပည္၏ စက္ကြင္းထဲသို႔ သူ႔အလိုလို က်ေရာက္သြားမည္ ျဖစ္ျပီး၊ က်ႏုပ္တို႔အေနႏွင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေျပာင္းလဲမႈကို ေမွ်ာ္လင့္စရာ ရွိမည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ အာဏာရအစိုးရသည္ ဤအေနအထားမွေန၍ အျမတ္ထုတ္ျပီး၊ သက္ဆိုးရွည္ႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူတို႔မွာမူ ဒီမိုကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ေဝးသထက္ေဝးမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္ပါ၍ လူမ်ိဳးစု ႏိုင္ငံေရးပါတီတရပ္အေနႏွင့္ က်ႏုပ္တို႔သည္ တိုင္းျပည္၏ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးအတြက္၊ ထို႔အျပင္ အျပစ္မဲ့ရွာေသာ အမ်ားျပည္သူတို႔ အက်ိဳးအတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆို႔မႈကို ျပန္လည္စဥ္းစားျပီး၊ ရုပ္သိမ္းေပးပါရန္ ဥေရာပ သမဂၢႏိုင္ငံအားလံုးအား ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

No comments: