Thursday, July 3, 2014

ေျမာက္ဦးေရွးေဟာင္းေဒသ ရထားလမ္းစီမံကိန္း ျပန္စရန္ ျပင္ဆင္

နန္းျမနဒီ

ေဒသခံျပည္သူေတြက ကန္႔ကြက္လို႔ ရပ္နားထားရတဲ့့ စစ္ေတြ – ေက်ာက္ေတာ္ – ေျမာက္ဦး ရထားလမ္းပိုင္း ေဆာက္လုပ္မႈစီမံကိန္းကို ျပန္လည္စတင္ဖို႔ ဌာနဆိုင္ရာက စီစဥ္ေနၿပီး ျပည္သူေတြကလည္း ထပ္မံ ကန္႔ကြက္ေနၾကပါတယ္။

စီမံကိန္း ျပန္လည္ စတင္ဖို႔အတြက္ သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိ သူေတြက ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖေတြကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လကုန္ပိုင္း က ေခၚယူညႇိႏိႈင္း ခဲ့ေပမယ့္ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ေသး ဘူးလို႔ ေတြ႔ဆံုရာမွာ ပါ၀င္ခဲ့ သူ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ နယ္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမူ ထိန္း သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး ေကာ္မတီအဖြဲ႔၀င္ ဦးေမာင္သာေအာင္က ဒီဗြီဘီကို ေျပာပါတယ္။

“သူတို႔ ခ်ျပတဲ့ေျမပံုက မရွင္းမလင္းနဲ႔မို႔ ျပည္သူေတြက အတည္မျပဳႏိုင္ဘူး။ မွန္ကန္တယ္ ဆိုရင္ ေကာင္းတယ္။ မမွန္ကန္ရင္ သမိုင္းတရားခံ ျဖစ္သြားမယ္။ သူတို႔ ေဆာင္ရြက္တဲ့အတိုင္း သြားမယ္ဆိုရင္ ထပ္ၿပီး ထိခိုက္မယ္၊ အရမ္း ခြင့္ျပဳလို႔ မရဘူး၊ ၂၉ ရက္ေန႔ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရံုးမွာ ျပန္ဆံုၾကတယ္၊ ျပန္ဆံုၿပီးေတာ့ အဆင္မေျပဘူး၊ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အတည္မျပဳႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ခ်ျပထားတဲ့ ေနရာကိုလည္း သူတို႔က မႀကိဳက္သလို ဘာလိုလို ျဖစ္ေနတယ္။”

သူအပါအ၀င္ အျခားရပ္မိရပ္ဖနဲ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသနအဖြဲ႔၀င္ စုစုေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ကို ခရိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြက ဇြန္ ၂၆ ရက္နဲ႔ ၂၉ ရက္ေန႔ေတြမွာ ေခၚယူၿပီး ေျမပံုေတြနဲ႔ ခ်ျပညႇိႏိႈင္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒသခံ ရပ္မိရပ္ဖေတြၾကားမွာလည္း ဇြန္ ၂၇ နဲ႔ ၂၈ ရက္ေန႔ေတြက စီမံကိန္းဘက္က တင္ျပတဲ့ လမ္းေၾကာင္းသစ္ ၂ ခုကို ကြင္းဆင္းၾကည့္ရႈၿပီး ျပန္လည္ေဆြးေႏြးတာမွာ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္နဲ႔ မကင္းလြတ္ေသးပါေၾကာင္း၊ ေ၀သာလီေက်ာက္ေလွခါး၊ ဘုရား ပုထိုးတခ်ိဳ႔နဲ႔ သမိုင္း၀င္ လင့္စင္ ေရႊစင္းခင္၊ ေငြစင္းခင္ေတြပါ ပါ၀င္မယ့္ အေျခအေနရွိေၾကာင္း၊ ဘုရားနဲ႔ ကင္းလြတ္တဲ့ေနရာေတာင္မွ ေျမတူးစက္ေတြေၾကာင့္ ေျမသားတုန္ခါၿပီး လာမယ့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ကိုးေသာင္းဘုရားပုထိုး ၿပိဳက်မယ့္အေရးလည္း စိုးရိမ္တယ္လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။

ေဒသခံေတြဘက္က ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ အေနာက္ဘက္လမ္းေၾကာင္းကေန ေဖာက္လုပ္ဖို႔ အဆိုျပဳထားတာ ရွိေပမယ့္ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းကိုမွ ေရြးၿပီး ေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့အေပၚ နားမလည္ႏိုင္ဘူးလို႔ ဦးေမာင္သာေအာင္က ဆုိပါတယ္။

သူတို႔ တင္ျပတဲ့အေပၚမွာ တာ၀န္ရွိသူေတြကလည္း ထပ္မံသုေတသနျပဳသြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးူဌာနက တာ၀န္ယူေဖာက္လုပ္မယ့္ စစ္ေတြ-ေျမာက္ဦးလမ္းဟာ ၉၆ မုိင္ေက်ာ္ ရွည္လ်ားၿပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ကတည္းက စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ ေဒသခံေတြရဲ႕ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္ မၿပီးျပတ္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတာပါ။

No comments: