Monday, March 10, 2014

က်ပ္သံုးဘီလီယံေက်ာ္ အသံုးျပဳျပီး ဖားေဆာင္း - ေမာ္ခ်ီးကားလမ္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အျပီးတည္ေဆာက္မည္

သံလြင္ေစာ

ဲဲဲပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ေငြသုံးဒသမသံုးဘီလီယံ (က်ပ္သန္းေပါင္း သံုးေထာင္သံုးရာ) အသံုးျပဳျပီး ကယားျပည္ နယ္အတြင္းက ဖားေဆာင္း-ေမာ္ခ်ီး ကားလမ္းကို (၂၀၁၅) ခုႏွစ္မွာအျပီးတည္ေဆာက္သြားမွာျဖစ္သည္ ဟုသိရသည္။

လမ္းျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္းေတြကို လာမည့္ဧပရယ္လမွာစတင္မွာျဖစ္ျပီး (၂၀၁၄) (၂၀၁၅) ဘတ္ ဂ်က္ႏွစ္အတြင္း တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။

(၂၀၁၄)ခုႏွစ္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ေငြ တစ္ဒသ မေျခာက္ဘီလီယံ (က်ပ္သန္းေပါင္း တစ္ေထာင့္ေျခာက္ရာ) ရရွိထားျပီးျဖစ္သည္ဟုု ကယားျပည္နယ္ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းဌာနက ျပည္နယ္အင္ဂ်င္နီယာမွဴးၾကီး ဦးခင္ေမာင္ျဖဴက ကႏၱာရဝတီတိုုင္း(မ္)သိုု႔သည္။

သူက " ဒီလမ္းကိုျပင္ဖို ့(၂၀၁၄ - ၂၀၁၅) ဘတ္ဂ်က္ႏွစ္ႏွစ္ခုခြဲျပီးတည္ေဆာက္သြားမွာပါ ။ အခုေလ ေလာဆယ္ေတာ့ (၂၀၁၄) အတြက္ဘတ္ဂ်က္ေငြ တစ္ဒသမေျခာက္ဘီလီယံ ရရွိထားပါျပီ ။ လာမဲ့လထဲမွာ လုပ္ငန္းေတြစတင္ေတာ့မွာပါ" ဟုဆိုသည္။

ေမာ္ခ်ီးေဒသလိုခါးလိုေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ေစာေသာသီက " ဒီလမ္းကိုျပင္သင့္ေနတာၾကာျပီေလ .... ေမာ္ခ်ီးမွာကခဲေတြတအားထြက္တာ အစိုးရအတြက္ဘဲေလ ... အစိုးရကျပည္သူ ေတြအ တြက္ျပန္လုပ္ေပးသင့္တာေပါ့" ဟုေျပာသည္။

အဆိုပါလမ္းကိုျပင္ဆင္ရန္အတြက္ ယခင္ႏွစ္မ်ားက JICA ေခ်းေငြရရွိမွာျဖစ္သည္ဟုု ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ကေျပာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း အေကာင္အထည္မေပၚသည့္အတြက္ ယခုုလိုျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ ေငြကိုအသံုးျပဳ ရတာျဖစ္ေၾကာင္း ဦးခင္ေမာင္ျဖဴက ဆက္ေျပာသည္။

သူက " အရင္ကေတာ့ ဂ်ပန္အဖြဲ ့ျဖစ္တဲ့ JICA ကေခ်းေငြထုတ္ေပးမယ္လို ့ေျပာခဲ့တာေလ ... ျပီးခဲ့တဲတစ္ေလာတုန္း ကေနျပည္ ေတာ္မွာအစည္း အေဝးသြားတက္ေတာ့ ဂ်ပန္ကေခ်းေငြမေပးေတာ့ဘူးလို ့ ေျပာတယ္ ... ဒါေၾကာင့္က်ေနာ္တို႔လဲ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္ေငြခ်ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့တာျဖစ္တယ္" ဟုရွင္းျပသည္။

လမ္းေဖာက္လုပ္သည့္ေနရာမွာ လမ္းအက်ယ္ကို (၃၂) ေပခ်ဲ႔သြားမွာျဖစ္ျပီး (၁၂) ေပအက်ယ္ ကတၱရာလမ္း ခင္းသြားမည္ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။

၂၁ မိုင္ရွိသည့္ အဆိုုပါ ကားလမ္းကို ကိုလိုနီအစိုး ရလက္ထက္ကတည္းက ေဖာက္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရအဆက္ အဆက္လက္ထက္မွာ အေသးစားျပန္လည္ျပင္ဆင္မႈေတြသာရွိခဲ့သည့္အတြက္ မိုးရာသီကာလမွာသြားလာေရးအလြန္ခက္ခဲ သည္ဟုသိရသည္။

ေမာ္ခ်ီး သတၱဳတြင္းမိုင္းဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသတၱဳတြင္းမ်ားထဲက အၾကီးဆံုးသတၱဳတြင္းမိုင္းတခုျဖစ္ျပီး ခဲအမ်ားဆံုးထြက္သည့္ ေဒသျဖစ္ ေၾကာင္းသိရသည္။

No comments: