ဖဲေမာ့၊ ဆိုရွားဖဲ
အသက္ ၃၀ ႏွင့္ ၄၀ အၾကား မွာရွိ ႏိုင္မည္ဟု ယူဆ ရသည့္ အမ်ိဳး သမီး ႏွစ္ဦးသည္ ေပါက္ျပား ကိုယ္စီ ကိုင္ၿပီး စိုက္ပ်ိဳး ၿခံေျမလြတ္ တေန ရာတြင္ အေပၚယံ ေျမသား မ်ားကို တူးဆြ ေနၾက သည္။ သူမ တို႔၏ ေခါင္းတြင္ ေပါင္းထားသည့္ ေခါင္းေပါင္း မ်ားက ပန္းႏုေရာင္၊ အ၀ါ ေရာင္ႏွင့္ အစိမ္း ႏုေရာင္ ပန္းပြင့္မ်ား သ႑ာန္ ရွိေသာ ပိတ္စ မ်ားက ေသေသ သပ္သပ္ႏွင့္ ထိုၾကားထဲ ေငြေရာင္ ဆံထံုး သံုးခု ထိုးထား သည့္အတြက္ သူတို႔၏ ရိုးရာ အေဆာင္ အေယာင္မ ်ားကို ပိုမိုထင္ဟပ္ ေစပါသည္။
သူတို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ၾကားၿမဲ၊ သိၿမဲျဖစ္ေနသည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္အတြင္းက ေၾကးကြင္းပတ္ ကယန္း လူမ်ိဳး မ်ားျဖစ္ သည္။ အခုက်ေနာ္တို႔ ေရာက္သည့္ရြာက မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္အတြင္း ေၾကးကြင္းပတ္ကယန္းေက်းရြာ ၃ ရြာအနက္ ေဟြပူးကဲ ေက်းရြာ ဟုေခၚသည့္ ရြာေလး တရြာျဖစ္သည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံက ကယန္းေက်းရြာမ်ားကို ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အလည္အပတ္လာသည့္ အပန္းေျဖေနရာ တခုလို ေယဘုယ်အားျဖင့္ သတ္မွတ္ထားၾကၿပီး ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားမွ ဝင္ေငြရၾကသည္ဟု နားလည္ထားၾကသည္။
ယခုႏိုဝင္ဘာလႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလသည္ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ ေဒသဘက္တြင္ ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားတို႔၏ ရာသီဟုသတ္မွတ္ၾကသည္။ တခ်ိန္က ႏိုဝင္ဘာလႏွင့္ ဒီဇင္ဘာလတို႔လို အခ်ိန္မ်ိဳး၌ ႏိုင္ငံျခားသားအဝင္အထြက္ ပံုမွန္ရွိေနဖူးသည့္ ေဟြပူးကဲ ေက်းရြာသည္ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ေဝးေဝးတေယာက္သာ ေတြ႔ရသည္။
ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား အလာက်ဲသည့္ အဓိပၸါယ္မွာ ေက်းရြာအတြက္ ၀င္ေငြလည္းနည္းသြားျခင္းျဖစ္သည္။ လက္ရွိကယန္းအမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္တို႔ ရွင္းလင္းေနေသာ ျခံအတြင္းတြင္ အိမ္တြင္းအသံုးစရိတ္ဖူလံုေရးအတြက္ သီးနွံမ်ားစိုက္ပ်ိဳးရန္ ျဖစ္သည္။
“ဖရံုသီး၊ ဖရံုရြက္၊ သခြားသီး၊ ပဲသီး စိုက္မယ္” ဟု ပါးတဖက္တခ်က္စီတြင္ သစ္ရြက္ပံု သနပ္ခါးခ်ယ္သထားသူ မူရွာက ေျပာသည္။
“ဟိုးအရင္ ဗမာျပည္မွာေနဆုိ ဒါမ်ိဳးေန႔တိုင္းလုပ္တယ္။ ေနပူဆိုလုပ္ မိုးရြာဆုိလည္းလုပ္၊ စားဆိုမေလာက္ဘူး အိမ္မွာေနဆိုဖ်ားဆို တခါ တခါ တခါတေလမွာ အိမ္မွာေနတယ္။ မဖ်ားဆို ေန႔တုိင္းသြားလုပ္တယ္၊ ပူဆို ဘာသြားလုပ္ ပူဆုိဘာသြားလုပ္ ေနပူဆိုသြားလုပ္ ဒီေခတ္ဆိုတခါတေလေတာ့ ေနပူသြားလို႔ တခါတေလဆို စိတ္ႏွလံုးမွာ ေအး…မေပ်ာ္ဘူးေလ” ဟု မူဆာက ရယ္ရယ္ေမာေမာျဖင့္ ဆက္ေျပာျပပါသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံၿမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္ဟာ ေရလြမ္းမိုးမႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံတြင္းသို႔ ပံုမွန္လာေရာက္လည္ပတ္ေသာ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား နည္းလာေသာေၾကာင့္ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္တြင္းရွိ ကယန္းေက်းရြာတို႔၏ ဝင္ေငြကိုလည္း တနည္းတဖံု ထိခိုက္မႈရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာနံေဘးတြင္ ၿခံေပါက္ေနသည့္ မူရွာက “အိုး မဆင္ေျပဘူး ဧည့္သည္မရွိဘူးေလ ဘာလဲ သူ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာဆို ေရႀကီးေတာ့ သူဘယ္လိုေျပာလဲဆို ဧည့္သည္လာဆိုမရဘူးေလ” ဟုေျပာသည္။
ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္မ်ား အလည္လာသည့္အတြက္ ဧည့္သည္မ်ားကို ေရာင္းရန္ ထားရွိေသာ ပစၥည္မ်ားျဖစ္သည့္ သစ္ျဖင့္ထုလုပ္ထားေသာ ကယန္းလည္ပင္းရွည္အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ အရုပ္မ်ား တိရိစာၦန္ရုပ္မ်ား ရိုးရာ ေၾကးကြင္းလက္ေကာက္မ်ားႏွင့္ အျခားလက္၀တ္လက္စားမ်ား အေရာင္းမရသျဖင့္ ၀င္ေငြနည္းကာ ယခုကဲ့သို႔ တႏိုင္တပိုင္ စိုက္ပ်ိဳးေနၾကရျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာနံေဘးက ၿခံေပါက္ေနသာ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးမူရွာတို႔ႏွင့္ အလာပသာလာပ စကားစျမည္မ်ား ေျပာဆိုအၿပီး ရြာတြင္းတို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ သူတို႔အား ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာၿပီး က်ေနာ္တို႔အုပ္စု ရြာထဲသို႔ လွည့္ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။
ေမာ္ေတာ္စက္ေလမ်ား သြားလာႏိုင္သည့္ နမ့္ပန္ေခ်ာင္းသည္ ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာနံေဘးကို ေကြ႔ပတ္၍ စီးဆင္းေနသည့္အတြက္ ရြာေလးက ရႈမဝႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သာယာလွသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားအမ်ားစုကေတာ့ စက္ေလွေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ရြာတြင္းသို႔ အလည္လာတတ္ၾကသည္။
ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာအဝင္ဝ နမ့္ပန္ေခ်ာင္းကမ္းနံေဘးတြင္ တဲငယ္ေလးမ်ားထိုးၿပီး ဆိုင္တန္းပမာေဆာက္လုပ္ထားသည့္ ဆိုင္ငယ္ေလးမ်ားထဲတြင္ ေစ်းသည္ႏွင့္ ရြာသားသံုးေလးဦးမွလြဲ၍ လာေရာက္ဝယ္ယူစားသံုးသူ မရွိဘဲ ေျခာက္ကပ္လို႔ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို လံုးဝမေတြ႔ရေပ။
က်ေနာ္တို႔အုပ္စုမွ ဆိုင္ေလးတဆိုင္ကိုေရြးၿပီး ေခတၱ၀င္ေရာက္နားခိုလိုက္သည္။ ပါလာေသာ ကႏာၱရ၀တီတိုင္း(မ္)သတင္းစာကို ေ၀ေပးၾကသည္။ သတင္းစာမ်ားကို ကိုယ္စီကိုင္ကာဖတ္ေနေသာ ရြာသူရြာသားမ်ားထဲမွ ရြာသူ ေၾကးကြင္းပတ္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္မွာ သတင္းစာကို ေရွ႕စာမ်က္ႏွာကို ဦးဆံုးမဖတ္ဘဲ ေနာက္ဆံုးစာမ်က္ႏွာကို ဦးဆံုးေရြးခ်ယ္ဖတ္ရႈသည္။ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ေရလြမ္းမိုးေသာ သတင္းဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ရႈေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဆိုင္ခန္းထဲမွထြက္ခြာၿပီး ရြာထဲသို႔ ဆက္လက္ဦးတည္သြားၾကသည္။ ရြာတြင္းတြင္ ဧည့္သည္မ်ားကို ေရာင္းခ်ရန္ ကိုယ္တိုင္လုပ္ ရိုးရာလက္၀တ္လက္စားမ်ားနွင့္ သစ္ျဖင့္ထုလုပ္ထားေသာ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးတို႔၏ ရုပ္ထုမ်ားကို ေရာင္းခ်ရာဆိုင္မ်ားရွိေသာ္လည္း ဧည့္သည္အလြန္အလာပါးေလေသာေၾကာင့္ အလြန္႔အလြန္ အေရာင္းပါးေလသည္။ ရြာဟုဆိုေသာ္လည္း ေနအိမ္ေရွ႕တြင္ ဆိုင္ခန္းေလးပမာ တဲအိမ္ငယ္ေလးမ်ား ေဆာက္လုပ္ၿပီး ရိုးရာလက္၀တ္လက္စားမ်ား ခ်ေရာင္းသည္။
ယခုလို ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ အလည္လာအားနည္းသည့္ အခ်ိန္မ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရသည့္အတြက္ မိမိတို႔စား၀တ္ေနေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မည္ကဲ့သို႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားလုပ္ထားသည္ကို ရြာသားတဦးအား ေမးျမန္းရာ “အဲဒီတခု အဲဒီတခုက်ေတာ့လည္း က်ေနာ္မေျဖတတ္ဘူးေပါ့ေနာ္ ဘာတခု..မွ မလုပ္နိုင္ဘူးေပါ့ေနာ္ ရပ္ရြာအတြက္ အခက္အခဲေတြၾကံဳသြားမယ္ က်ေနာ္က အဲလိုပဲျမင္တယ္” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္။
ဆိုင္နံေဘးတြင္ရွိေသာ ကြပ္ျပစ္ေလးေပၚတြင္ ကြမ္းတျမံဳ႕ျမံဳ႕ျဖင့္ ေအးေအးလူလူပင္ လွဲအိပ္ကာ ေတြးေတာေနဟန္ရွိေသာ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးတဦးကို ေတြ႔ရသည္။ သူမသည္ ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္မလာလွ်င္ မည့္သို႔လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရမည္ကိုမ်ား ေတြးေတာေနသလား ဒါမွမဟုတ္ မည္သည့္ အေၾကာင္းကို ေတြးေတာေနသနည္း။ ကံယာကံရွင္ကိုယ္တိုင္မွလြဲ၍ မည္သူမွ် သိနိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ရြာတြင္းရွိစာသင္ေက်ာင္းမ်ားနွင့္ အျခားေနရာမ်ားသို႔ သြားေရာက္ေလ့လာၾကည့္ရႈရင္း ညေနပိုင္း အလာလမ္းတြင္ ေတြ႔ခဲ့ရေသာ ကယန္းအမိ်ဳးသမီးႏွင့္ ျပန္ဆံုေတြ႔ၿပီး သူမ၏ေနအိမ္သို႔ အလည္ပတ္သြားကာ သူကိုယ္တိုင္တီးခတ္ေသာ ကယန္း ရုိးရာဂီတေတးသံမ်ားႏွင့္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖမႈတို႔ကို နားဆင္ခြင့္ရခဲ့သည္။
မယ္ေဟာင္ေဆာင္ခရိုင္အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနထိုင္ၾကသည့္ ေၾကးကြင္းပတ္ကယန္းအမ်ားစုသည္ ကရင္နီျပည္တြင္းမွ စစ္ေျပး ဒုကၡ သည္ အျဖစ္ ထြက္ေျပး ေရာက္ရွိလာ သူမ်ားျဖစ္သည္။ မိမိတို႔ရိုးရာဓေလ့သည္ တမူထူးျခားသည့္အတြက္ ၎တို႔ရြာကို ႏိုင္ငံျခား သားမ်ား အလည္လာမႈ မ်ားျပားသည့္အတြက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။
စစ္ေျပးဒုကၡသည္ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ၎တို႔သည္ ဒုကၡသည္စခန္း၏ အျပင္ဘက္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ ေဒသခံအာဏာပိုင္မ်ားမွ ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ရွိေနေလသည္။
ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာက ကယန္းတို႔သည္ မိမိတို႔စား၀တ္ေနေရးႏွင့္ ၀င္ေငြတို႔ကို ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားလုပ္ငန္းတို႔အေပၚ အဓိက ရပ္တည္ ေနၾကရသည္ကို ေလ့လာသိရွိခဲ့သည္။ ရြာအနီးနားတဝိုက္တြင္ ၿခံလုပ္ငန္းတို႔ကို လုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ္လည္း တိုင္းတပါးျဖစ္သည့္အတြက္ ေနရာအနည္းငယ္အတြင္းမွာသာ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ခြင့္ရွိသည့္အတြက္ ေရရွည္စား၀တ္ေနေရးအဖို႔ အာမခံခ်က္မ်ားမရွိေပ။
ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ရာသီျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား မရွိသေလာက္ ေျခာက္ကပ္ေနသည့္ ေဟြ႔ပူးကဲရြာေလးသည္ က်ေနာ္တို႔အုပ္စုကို တီးျပဆိုျပေနသည့္ မူရွာ၏ ေတးသီခ်င္းႏွင့္ ရိုးရာဂီတသံျဖင့္သာ သာယာေနခဲ့သည္။
“ကယန္း ေတြဟာ ကယန္း စကား ေျပာရ ပါမယ္။ ၇ ႏွစ္ သက္တမ္း ရွိၿပီျဖစ္တဲ့ ၀ါးကို ၾကြက္ေတြ မဖ်က္ဆီး ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကယန္း ေတြရွိ တာကို လူေတြသိရင္ ကယန္းလူမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ ကြယ္ႏိုင္ ေတာ့ပါဘူး။”
မူရွာ သီဆို ေနသည့္ ကယန္း ေတးသီ ခ်င္း၏ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။
ေဟြ႔ပူးကဲေက်းရြာကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာခဲ့သည့္ က်ေနာ္တို႔အုပ္စုအတြက္ မူရွာသီဆိုတီးခတ္ခဲ့သည့္ ေတးသံမ်ားက အျပန္လမ္း တေလွ်ာက္ မွာ တင္က်န္ေနခဲ့ေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment