Thursday, August 1, 2013

ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္း ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ ရွိရန္ လိုအပ္

ခင္ဦးသာ

ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕မွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ ေဒသသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ မလုပ္ေဆာင္ပါက ေဒသခံမ်ားက ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဟု သိရသည္။

“ဂက္စ္ပိုက္လိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပႆနာေတြကုိေတာင္ ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္ေသးဘဲ ေနာက္ထပ္စီမံကိန္းႀကီး တခု ထပ္လုပ္မယ္ ဆိုရင္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္မႈေတြ ပိုမိုႀကီးထြားလာေအာင္ လုပ္သလိုျဖစ္သြားလိမ့္မယ္”ဟု ေရႊဂက္စ္ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ နစ္နာဆုံး႐ွႈံးမႈမ်ား ရရွိေရး ေဆာင္ရြက္ေပးေနသည့္ ေက်ာက္ျဖဴလူမႈကြန္ရက္ အဖြဲ႔မွ ဦးထြန္းလြင္ က ဧရာ၀တီ ကုိ ေျပာသည္။

ေရႊဂက္စ္ ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ား၏ နစ္နာဆုံး႐ွႈံးမႈ၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရရွိေရး၊ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၊ ရခိုင္တျပည္လုံး လွ်ပ္စစ္မီး ရရွိေရး စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးပြဲတခုကုိ ေရႊဂက္စ္လွႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔မ်ား၊ ရခိုင္တျပည္ လုံးမွ လူမႈကြန္ရက္အဖြဲ႔မ်ား စုေပါင္း၍ မၾကာမီ အစည္းအေ၀းတခုျပဳလုပ္ သြားမည္ဟု သိရသည္။

ထိုေဆြးေႏြးပြဲ၌ ရထားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရခိုင္လူမႈ ကြန္ရက္ အဖြဲ႔တခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

ဦးထြန္းလြင္က “မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းကုိေတာ့ ျပည္သူေတြကုိ ခ်ျပၿပီးမွ ဆက္လုပ္ဖို႔ အတြက္ အသည္းအသန္ ေတာင္းဆို ရမွာပါ၊ ဂက္စ္ပိုက္လိုင္း ဖြင့္ပြဲ ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ လုပ္သြားတာကုိလည္း ေဒသခံေတြက စိတ္ဆုိးေနၾကတုန္းပဲ”ဟု ေျပာသည္။

ေရႊဂက္စ္ စီမံကိန္းမွ ဂက္စ္မ်ား စတင္ပို႔လႊတ္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရက ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ရထားလမ္း တည္ေဆာက္မည့္ စီမံကိန္း ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတိုင္မီ အၿပီး တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၂၀ ၀န္းက်င္ အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇူလိုင္ ၂၉ ရက္ေန႔ထုတ္ အစိုးရ သတင္းစာမ်ား၌ ေဖာ္ျပထား သည္။

ရထားလမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒသခံျပည္သူမ်ား ေသခ်ာစြာ မသိရွိရေသးေၾကာင္း၊ စီမံကိန္း စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္မည့္ အရပ္ေဒသမ်ား၊ လယ္ယာေျမ သိမ္းယူမႈ ျဖစ္လာႏိုင္ေျခ ရွိမရွိ စသည္တို႔ကုိ ေဒသခံျပည္သူမ်ား အား ပြင့္လင္းစြာ ခ်ျပေပးၿပီးမွသာ စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္သင့္ေၾကာင္း ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ (RNDP) ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ ကလည္း ဧရာ၀တီ ကို ေျပာသည္။

ေရႊသဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ယေန႔အထိ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိေသးေၾကာင္း၊ ဂက္စ္ပိုက္ လိုင္းစီမံကိန္း စာခ်ဳပ္ကုိ ျပန္လည္သုံးသပ္၍ ျပည္သူမ်ားထံခ်ျပရန္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေအးေမာင္က ေျပာ ဆို သည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ ရထားလမ္းႏွင့္ ဘူတာ႐ုံ တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ဟု ဆိုကာ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ၾကက္တိန္ အရပ္ရွိ ေဒ သခံမ်ား ပိုင္ဆိုင္သည့္ လယ္ေျမမ်ား၊ ႏြားစားက်က္ေျမမ်ား၊ ေျမလြတ္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကုိ ေက်ာက္ျဖဴ အေျခစိုက္ ေျချမန္တပ္ရင္း ၃၄ တပ္ရင္းက သံဆူးႀကိဳးမ်ား ကာရံထားေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား က ေျပာျပသည္။

တည္ေဆာက္မည့္ ရထားလမ္း တေလွ်ာက္တြင္ လယ္ယာေျမ သိမ္းယူမႈမ်ား၊ ေက်းရြာမ်ား ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ေပးရမႈ၊ သီးႏွံစိုက္ခင္းမ်ား သိမ္းယူမႈ စသည့္ျပႆနာမ်ား ျဖစ္ေပၚလာမည္ကုိလည္း ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားက စိုးရိမ္မႈမ်ား ရွိေနၾကသည္။

ထို ရထားလမ္းသည္ မိုင္ေပါင္း ၅၀၀ ေက်ာ္(၅၃၉ ဒသမ ၃၉ မိုင္) ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ၿပီး တနာရီလွ်င္ ၁၇၀ ကီလိုမီတာႏႈန္းျဖင့္ အျမန္ရထားမ်ား ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မည္ဟု အစိုးရ သတင္းစာမ်ားက ေရးသားထားသည္။ မီးရထားလမ္း၌ ဘူတာ႐ုံ ၉၇ ႐ုံ၊ တံတား စင္းေရ ၄၀၉ စင္း၊ ရထားဥမင္ ၁၀၁ ခု ပါ၀င္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရထားလမ္း တည္ေဆာာက္ရန္ ျမန္မာအစိုးရ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ Railways Engineering Corporation တို႔က ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္ေန႔က သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထိုခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ျဖဴ-ယူနန္ မီးရထားလမ္းသည္ ရခိုင္ျပည္ ေက်ာက္ျဖဴ၊ အမ္း၊ မေကြး၊ မႏၲေလး၊ လာ႐ွႈိး၊ မူဆယ္ စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားကုိ ျဖတ္သန္း၍ တ႐ုတ္ျပည္ ယူနန္ၿမိဳ႕၌ အဆုံးသတ္မည္ ျဖစ္သည္။ ေက်ာက္ျဖဴေဒသ၌ မည့္သည့္ လုပ္ငန္းမွစတင္ေဆာင္ရြက္ ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဧရာ၀တီ ကုိ ေျပာသည္။

ရထားလမ္း ၿပီးစီးသြားပါက ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕၌ တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနသည့္ ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွ ထြက္ကုန္ ပစၥည္းမ်ားအား ထို ရထားလမ္းမွ ယူနန္သို႔ ပို႔ေဆာင္မည္ျဖစ္သည္။ ထိုမွတဆင့္ ကမာၻအရပ္ရပ္သို႔ ပို႔ေဆာင္သြားရန္ တ႐ုတ္ အစိုးရက ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းတြင္ ေဒသထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကုန္ေခ်ာ ထုတ္လုပ္မည့္ စက္မႈဇုန္မ်ား၊ အထူးဇုန္ မ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား၊ ဟိုတယ္ဇုန္မ်ား စသည္ျဖင့္ပါ၀င္မည္ဟု အၾကမ္းအားျဖင့္ လ်ာထားသည္။

No comments: