Wednesday, January 29, 2014

လႊတ္ေတာ္ျပ႒ာန္းသည့္ ဥပေဒ ရွစ္ခု ဖြဲ႕စည္းပံုႏွင့္မညီဟု သမၼတယူဆ၊ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးသို႔တင္မည္

ၪဏ္လိႈင္လင္း

ထုတ္ျပန္ၿပီးျဖစ္ေသာ ဥပေဒရွစ္ခုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္အခ်ဳိ႕သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ မညီၫြတ္ဟု သံသယရိွသျဖင့္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ုံးသို႔ တင္သြင္း၍ အဆံုးအျဖတ္ခံယူသြားမည္ဟု ဇန္န၀ါရီ ၂၇ ရက္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတက သတင္းထုတ္ျပန္လိုက္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၄ခုႏွစ္အတြင္း ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားထဲမွ ရွစ္ခုအေပၚ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ရန္ စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး သမၼတ လက္မွတ္ေရးထိုးျခင္းမရိွဘဲ အတည္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္၊ တိုင္းေဒသ ႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒသုံးခုႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတို႔လည္း ပါ၀င္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၀၅ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားအရ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ လိုက္သည့္ ဥပေဒတစ္ခုသည္ သမၼတလက္ခံရရိွသည့္ေန႔မွ ၁၄ ရက္အတြင္း လက္မွတ္မေရးထိုးလွ်င္ပင္ ဥပေဒ အတည္ျဖစ္လာရမည္ ျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ သမၼတ၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္အမ်ားစု ပယ္ခ်ခံလိုက္ရသည့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒ ကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခုံ႐ုံးကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ၊ အဂတိ လိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ၊ ေတာင္သူလယ္သမား အခြင့္အေရးကာကြယ္ေရးႏွင့္ အက်ဳိးစီးပြားျမႇင့္ တင္ေရး ဥပေဒတို႔လည္း ပါ၀င္သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါဥပေဒေလးခုကိုမူ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတကလက္မွတ္ ေရးထိုး၍ အတည္ျပဳ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

“ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအေနျဖင့္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဥပေဒ ရွစ္ခုသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီၫြတ္ျခင္း ရိွ၊ မရိွ ရွင္းလင္းစြာသိရိွရန္ ပုဒ္မ ၃၂၅ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးသို႔ တင္သြင္းလႊာ တင္သြင္း၍ မွန္ကန္ေသာ အဆံုးအျဖတ္ရယူရန္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္” ဟု သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ပါ၀င္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းပူးေပါင္းေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေစာလွထြန္းကမူ သမၼတသည္ ၎၏ ယူဆခ်က္ကို လုပ္ထုံးလုပ္နည္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၍ အျငင္းပြားရန္မရိွဟု ဆိုသည္။

“ခံု႐ုံးရဲ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုအရ ေမးခြင့္ရိွတဲ့သူေတြ ေမးလာရင္ စိစစ္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ေပးရမွာေပ့ါ။ မညီဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ ရင္ေရာ၊ ညီေအာင္ျပန္လုပ္မွာေပါ့” ဟု ၎က မဇိ္ၥ်မကို ေျပာသည္။

လက္ရိွဖြဲ႕စည္းပံုအရ သမၼတ၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက၊ ျပည္သူႏွင့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒တို႔သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားဖြယ္ရာမ်ား ေပၚေပါက္သည္ဟု ယူဆပါက ခံု႐ုံးသို႔ တိုက္႐ိုက္ တင္သြင္းႏိုင္ခြင့္ ရိွသည္။ ထို႔ျပင္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၊ကိုယ္ ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရတိုင္း၊ ေဒသဥကၠ႒မ်ား၊ ျပည္သူ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အား လံုး၏ အနည္းဆံုး ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အေရအတြက္ရိွေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္လည္း သတ္မွတ္ နည္း လမ္းမ်ားအတိုင္း တင္သြင္းခြင့္ ရိွသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ယင္းနည္းလမ္းအတိုင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္းကလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိစဥ္ က လႊတ္ေတာ္အသီးသီးက ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္ႏွင့္အဖြဲ႕တို႔အား ျပည္ေထာင္စု အဆင့္အျဖစ္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုျခင္းသည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီ၊ မညီ သိရိွလို၍ ျဖစ္သည္။ ယင္းကိုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးကလည္း ဖြဲ႕စည္းပံုႏွင့္ မညီညြတ္ဟု ဆံုးျဖတ္ခဲ့သျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပင္းထန္သည့္ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးသည္။

ယခု တစ္ႀကိမ္တြင္မူ ယင္းသုိ႔ ျဖစ္လာႏိုင္ေခ်မရိွဟု ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သံုးသပ္ၾကသည္။ “သမၼတက သူ႔အယူအဆကို လုပ္ခြင့္ရိွတဲ့ေဘာင္ထဲက ခံု႐ုံးကိုတင္ ဆံုးျဖတ္ေစမယ္ဆိုတာ ေကာင္းပါတယ္။ ခံု႐ံုး အဖြဲ႕ေတြက သူ႔တာ၀န္နဲ႔ သူဆံုးျဖတ္မွာပါ။ အရင္လို အျပင္းအထန္ ျငင္းရခံုရတာမ်ဳိး မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ျပင္ၿပီးတဲ့ ခံု႐ုံးဥပေဒအတိုင္းအဖြဲ႕ေတြက လုပ္ၾကမွာပဲေလ” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအး ေမာက္က မဇိၩမကို ေျပာသည္။

လႊတ္ေတာ္မ်ားက ထိုသို႔ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ုံးကို စြပ္စြဲ ျပစ္တင္ရန္အထိ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ ၾကၿပီးေနာက္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလတြင္ ဆႏၵအေလ်ာက္ ႏုတ္ထြက္လိုသည္ဟု သမၼတထံ စာ တင္ကာ ခံု႐ုံးဥကၠ႒ႏွင့္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ႏုတ္ထြက္သြားၾကသည္။ ယင္းေနာက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ခံု႐ုံးသည္ ၎ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရိွသည္ကို ဆံုးျဖတ္ျခင္းျဖစ္၍ မူလကပင္ ပ်က္ျပယ္သည့္ အမိန္႔ဟု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ ၂ ရက္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံုပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တြင္ ခံု႐ုံး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္သည္ဟု ပါ၀င္ေသာ္လည္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ၎ေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္မရိွသည့္ကိစၥကို ဆံုးျဖတ္သည္ဟုဆိုကာ ျပန္လည္ပယ္ဖ်က္ခဲ့ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။

ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ုံးဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ က ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းတြင္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ယင္းတြင္ မူလက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ သာ အဆိုျပဳခြင့္ရိွသည့္ ဥကၠ႒ရာထူး တာ၀န္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား၏ သေဘာတူညီခ်က္ယူရ မည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သမၼတႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား သုံးဦးစီ ခန္႔အပ္ခြင့္ရိွသည့္ ခံု႐ုံးအဖြဲ႕၀င္မ်ား သည္ သက္ဆိုင္ရာ ေရြးခ်ယ္ခံထားရသူမ်ားကို အစီရင္ခံရမည္ဟူ၍ လည္းေကာင္းစသျဖင့္ ပါ၀င္သည္။

ယင္းေနာက္ ငါးလေက်ာ္ၾကာ လစ္လပ္သြားသည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ုံးအဖြဲ႕၀င္မ်ားကို ျပန္လည္ခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း အဆိုျပဳခဲ့သည့္ ဦးျမသိန္း(အၿငိမ္းစားၫႊန္ ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္၊ ျပည္ေထာင္စုတရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္)က ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ယူႏိုင္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၅ ရက္ကတည္းက ျပန္လည္ဖြဲ႕စည္းၿပီးျဖစ္သည့္ အဆိုပါခံု႐ံုးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ယခုတင္သြင္းမႈသည္ ၎တို႔၏ ပထမဆံုးလုပ္ငန္းတာ၀န္ ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။

No comments: