ေက်ာ္ဆုမြန္
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ ၃၉ ခုကို အဆင့္ျမွင့္တင္ရန္အတြက္ တင္ဒါတင္သြင္းရန္ ယခုႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပမွ ကုမၸဏီမ်ားကို ဖိတ္ေဖၚသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(DCA) မွ သိရသည္။
ျပည္တြင္း ေလဆိပ္ ၆၉ ခုအနက္မွ ၃၀ ကို အဆင့္ျမွင့္တင္ရန္ စိတ္၀င္စားေသာကုမၸဏီမ်ားမွ မွတ္ပံုတင္ၿပီး အဆိုျပဳလႊာ တင္သြင္း ႏိုင္ေၾကာင္း DCA က ယမန္ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလတြင္ ေၾကညာခဲ့သည္။ ယခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ တြင္ၿပီးဆံုးခဲ့ေသာ အဆိုပါ လုပ္ငန္းစဥ္သည္ ပံုမွန္ ေစ်းၿပိဳင္တင္သြင္းရသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ မိမိ၏ စိတ္ပါ၀င္စားမႈႏွင့္ အလား အလာေကာင္းသည့္ ေလဆိပ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အစီအမံမ်ားကို အစိုးရသို႔ တင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္။
DCA ၏ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းက စိတ္၀င္စားေၾကာင္း တင္ျပလာသည့္ ကုမၸဏီ အေျမာက္အမ်ားရွိၿပီး ၎တို႔ထဲမွ အမ်ားစုမွာ ျမန္မာကုမၸဏီမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဧရာ၀တီသို႔ေျပာသည္။ “တခ်ိဳ႕ကုမၸဏီေတြက ျပည္တြင္းေလဆိပ္ အားလံုးကို သူတို႔ အဆင့္ျမွင့္ေပးႏိုင္တယ္ လို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေလဆိပ္ကို အဆင့္ျမွင့္ခ်င္တယ္ ဆိုတာ ကိုေတာ့ တိတိက်က်ေဖာ္ျပသင့္တာေပါ့” ဟု သူက ေျပာသည္။
DCA က ေလဆိပ္ ၃၉ ခုကို မိုးရာသီကုန္လြန္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အဆင့္ျမွင့္ေရး စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုလုပ္ကိုင္ရန္ အတြက္ ကုမၸဏီမ်ားထံမွ အဆိုျပဳခ်က္မ်ား ဖိတ္ေခၚရန္စီစဥ္ထားေၾကာင္း ဦးတင္ႏိုင္ထြန္းကေျပာသည္။ “က်ေနာ္တို႔ ေဆြးေႏြးမႈ ေတြလုပ္ၿပီးေတာ့ ဒီႏွစ္ေႏွာင္းပိုင္းမွာ တင္ဒါေလွ်ာက္ထား ခြင့္ျပဳပါမယ္” ဟု သူကဆိုသည္။
စြမ္းေဆာင္ရည္ႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား နိမ့္က်ေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားကို အဆင့္ျမွင့္ တင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပမွ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း DCA က ၿပီးခဲ့သည့္ ႏို၀င္ဘာလအတြင္းတြင္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ပုဂၢလိက ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားက ေလဆိပ္စီမံခန္႔ခြဲေရးကို တာ၀န္ယူရန္၊ အေျခခံအေဆာက္ အဦးႏွင့္ နည္းပညာကို အဆင့္ ျမွင့္တင္ရန္ အဆိုျပဳလႊာမ်ား တင္သြင္းလာၾကမည္ဟုလည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ DCA က ေလဆိပ္လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ေလေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းေရး ကို ၎တို႔ ဌာနမွ ဆက္လက္တာ၀န္ယူသြား ႏိုင္မည့္ အစိုးရ- ပုဂၢလိက ပူေပါင္းေဆာင္ ရြက္ေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ား လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ဆႏၵရွိေနသည္။
ယခင္စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စီမံခန္႔ခြဲမႈမွားယြင္းျခင္း၊ ဥေပကၡာျပဳထားျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရ ေသာေၾကာင့္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားသည္ အရြယ္အစား ေသးငယ္၍ ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈ မရွိဘဲ ေခတ္မီ နည္းပညာမ်ားလည္း ကင္းမဲ့ေနသည္။ ယခုအခါတြင္ ျပည္တြင္းေလဆိပ္ ၆၉ခုအတြက္ အစိုးရက တႏွစ္ လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂ သန္းခန္႔ သံုးစြဲေနေၾကာင္း DCA ၏ အဆိုအရသိရသည္။
စီမံကိန္းမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးက႑ႏွင့္ ေလဆိပ္မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုးတက္လာေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု အစိုးရက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္။ ၂၀၁၂ ႏွင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားတြင္ ေလယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္အတြက္ ေလေၾကာင္းေဘးကင္းလုံၿခံဳေရးသည္လည္း စိုးရိမ္စရာတခု ျဖစ္လာသည္။
အေရအတြက္ မ်ားျပားလာေနေသာ ျပည္တြင္းေလယာဥ္စီး ခရီးသြားမ်ားထံမွ ျပည္တြင္းေလဆိပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တိုင္ၾကားမႈမ်ား DCA တြင္ ဆက္လက္ လက္ခံရရွိေနသည္။
Vero Public Relation Company မွ ေငြစာရင္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးစိုးသူရက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ား မၾကာခဏ ဆိုသလို သြားေရာက္ခဲ့ရာတြင္ ျပႆနာ အေျမာက္အမ်ားႏွင့္ ခရီးစဥ္ ေႏွာင့္ေႏွးျခင္းမ်ား ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ ရေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
အသံုးျပဳသူမ်ားေသာ္လည္း ေသးငယ္သည့္ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ဟဲဟိုး ကဲ့သို႔ေလဆိပ္မ်ားတြင္ “ ေလဆိပ္ ဧရိယာက ေတာ္ေတာ္ က်ဥ္းတယ္။ ခရီးသည္ေတြ ေစာင့္ဖို႔အတြက္ ထိုင္ခံုက မလံုေလာက္ဘူး။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ခရီးေဆာင္အိတ္ကို ျပန္ေရြးတဲ့ အခါမွာလည္း အခက္အခဲေတြရွိတယ္။ က်ေနာ္ အၾကာႀကီးေစာင့္ခဲ့ရတယ္” ဟု ဦးစိုးသူရကေျပာသည္။
“ဒါေၾကာင့္ ေလဆိပ္ေတြရဲ႕ အရည္အေသြးကို ျမွင့္တင္သင့္ပါတယ္” ဟုလည္း သူကဆိုသည္။
ႏိုင္ငံျခားသား ကမာၻလွည့္ခရီးသည္မ်ား ပိုမို၀င္ေရာက္လာၿပီး ျပည္တြင္းခရီးသြားအေရအတြက္ကလည္း သိသိသာသာ ျမင့္ တက္လာသည့္အတြက္ လာမည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး က႑ အလွ်င္အျမန္ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ခရီးသည္ ၄.၂ သန္းရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ သန္း ၃၀ အထိရွိ လာမည္ဟု (DCA) က ခန္႔မွန္းထားသည္။
ျပည္တြင္း ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေလဆိပ္ ၂ မ်ိဳးလံုးကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ အေျမာက္အမ်ားသံုးစြဲ၍ အႀကီးစားျပင္ဆင္ အဆင့္ျမွင့္မႈ မ်ား ျပဳလုပ္ရန္လည္း ရွိေနသည္။
အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၅ ဘီလီယံ တန္ဖိုးရွိသည့္ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ တည္ေဆာက္ရန္ အစိုးရက ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားရွာေဖြလွ်က္ရွိသည္။ ဟံသာ၀တီ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ႏွင့္ စီးပြားေရး ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ ဒုတိယေျမာက္ ေလဆိပ္ ျဖစ္သည္။
ဟံသာ၀တီေလဆိပ္ စီမံကိန္းအတြက္ အစိုးရက ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ Incheon International Airport Corp က ဦး ေဆာင္သည့္ ကုမၸဏီလုပ္ငန္းစု တခုႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း စကၤာပူႏိုင္ငံမွ Changi Airport Group၊ Yongnam Holdings Ltd ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ JGC Corp တို႔ႏွင့္လည္း ေလဆိပ္သစ္တည္ေဆာက္လုက္ကိုင္ႏိုင္ေရး တင္ဒါ တင္သြင္းရန္ စတင္ေဆြးေႏြးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ႏို၀င္ဘာလအတြင္းက ရန္ကုန္မွ မဂၤလာဒံု အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကိုအဆင့္ျမွင့္ ျပဳျပင္ရန္ Asia World ကုမၸဏီ၏ လုပ္ငန္းခြဲတခုမွ ဦးေဆာင္သည့္ ကုမၸဏီ လုပ္ငန္းစု တခုသို႔ ေဒၚလာ သန္း ၁၅၀တန္ ကန္ထ႐ိုတ္တခု ခ်ထား ေပးခဲ့သည္။ Asia World ကုမၸဏီကို ယခင္ ဘိန္းဘုရင္ေဟာင္း ေလာ္စစ္ဟန္၏ သားျဖစ္သူ စတီဗင္ေလာ က ပိုင္ဆိုင္ ၿပီး ၎ကို အေမရိကန္ႏိုင္ငံက အမည္ပ်က္စာရင္းသြင္း၍ ဒဏ္ခတ္ အေရးယူထားသည္။
Mitsubishi Corp က ဦးေဆာင္သည့္ ဂ်ပန္ ကုမၸဏီ လုပ္ငန္းစုတခုကလည္း မႏၲေလး အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ကို ျပင္ဆင္ မြမ္းမံတည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment