ရန္ပိုင္
ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားမ်ားကို ဆြဲေဆာင္သည့္အေနျဖင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေနာင္ခ်ိဳၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းက သက္တမ္း ၁၁၅ ႏွစ္ရွိ ကမာၻ ေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားေပၚ အထူး ခရီးစဥ္အျဖစ္ လူ ၂၀ ဆန္႔ RGC – 110 ယာဥ္ျဖင့္ ပထမဆုံး ေျပးဆြဲမည္ဟု သိရသည္။
သံလမ္းျပဳျပင္ရာတြင္ အသုံးျပဳသည့္ RGC- 110 ေပၚတြင္ ဖုိင္ဘာထုိင္ခုံမ်ား တပ္ဆင္၍ ဂုတ္ထိပ္တံတား ၀န္းက်င္ရွိ ရႈခင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ေလ့လာၾကည့္ရႈ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ႏုိင္ရန္ စင္းလုံးငွား စနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ငွားရမ္းခမွာ အစုန္ သုိ႔မဟုတ္ အဆန္ ခရီးစဥ္တခုကုိ က်ပ္ ၁ သိန္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လုိက္ပါလုိသည့္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပခရီးသည္မ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာ့မီးရထား ဌာနသုိ႔ ၃ ရက္ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇန္န၀ါရီ ၃၀ ရက္ေန႔ထုတ္ အစုိးရ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာ့ မီးရထား အမွတ္ ၃ တုိင္း (သြားလာေရး) မန္ေနဂ်ာ ဦးထိန္၀င္းက“ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ဂုတ္ထိပ္တံတားကုိ ႐ိုး႐ိုးရထားစီး ၿပီး လည္း ေလ့လာၾကေပမယ့္ သူတုိ႔အတြက္ သိပ္ၿပီး စိတ္ေက်နပ္မႈမရွိဘူး၊ ျပဴတင္းေပါက္ကထြက္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ရတာလည္း အႏၲရာယ္ လည္း မ်ားတယ္ ဒါေၾကာင့္ စြဲေဆာင္တဲ့ အေနနဲ႔ အခုလုိ အထူး ရထား စီစဥ္ရတာ”ဟု ေျပာသည္။
ယခုေျပးဆြဲမည့္ RGC 110 ကုိ အကာအရံမ်ားျဖင့္ လုံၿခဳံရန္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး လမ္းစနစ္၊ ဘရိတ္စနစ္မ်ားကုိလည္း ေကာင္းမြန္ရန္ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း ၎က ဆက္ေျပာသည္။
ရွမ္းျပည္နယ္ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ဂုတ္ထိပ္တံတားကုိ ၁၈၉၉ – ၁၉၀၀ ခုႏွစ္က အဂၤလိပ္ အင္ဂ်င္နီယာ ဆာအာသာ ရန္ဒယ္ က စတာလင္ေပါင္ ၁ သိန္း ၁ေသာင္း ေက်ာ္ အကုန္အက်ခံ၍ သံမဏိတုိင္ ၁၆ တုိင္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေပအရွည္ ၂၂၆၀ ရွိကာ အျမင့္ဆုံးတုိင္မွာ ေပေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္ ျမင့္သည္။
အစုိးရသစ္ လက္ထက္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား အမ်ားအျပား၀င္ေရာက္လာရာ ဂုတ္ထိပ္တံတားကုိ ေလ့လာရန္ လာေရာက္သူ မ်ားျပားေၾကာင္း၊ ပုံမွန္မီးရထားစီးၿပီး လာေရာက္ေလ့လာသည့္ ႏုိင္ငံျခားသား ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ ဦးေရမွာ တလလွ်င္ ၅၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း၊ တခ်ဳိ႕ခရီးသည္မ်ားမွာ ျပင္ဦးလြင္ဘူတာ သုိ႔မဟုတ္ လားရႈိးမွလည္းေကာင္း စီးနင္းၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ေသာ အုပ္စုလုိက္ သြားလာ သည့္ ခရီးသည္မ်ားအေနျဖင့္ ေနာင္ခ်ဳိဘူတာမွ ေစာင့္ဆုိင္း၍ စီးနင္းၾကသည္ဟု ဦးထိန္၀င္းက ေျပာျပသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးတင္ထြန္းေအာင္က“ႏုိင္ငံျခားသားေတြကုိ အာ႐ုံစုိက္ၿပီး သီးသန္႔လုပ္ေပးတာ ႀကိဳဆုိပါတယ္၊ အုပ္စုလုိက္လာတဲ့ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေတြအတြက္ ေကာင္းတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ေပးရတဲ့ေငြနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈနဲ႔ ထုိက္ တန္ ဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ျမင္တယ္၊ မထုိက္တန္ရင္ တျခားဟာကုိ ေရြးခ်ယ္သြားလိမ့္မယ္”ဟု ေျပာဆုိသည္။
ရထားေျပးဆြဲမႈ အစီအစဥ္မွာလည္း အၿမဲတမ္း ေရရွည္တည္တံ့ရန္ လုိေၾကာင္း၊ ၿပီးခဲ့သည္ႏွစ္က စီးသူနည္းသည္ ဆုိသည့္ အေၾကာင္း ျပခ်က္ျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ရသည့္ က်ဳိက္ထီး႐ိုးခရီးစဥ္ကုိ ရည္ရြယ္ေျပးဆြဲေနေသာ က်ဳိက္ထုိ-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ကဲ့သုိ႔ မျဖစ္ ေစ လုိေၾကာင္း၊ ပထမပုိင္းတြင္ အရႈံးျပႏုိင္ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္း ခရီးသည္မ်ားမွ ယုံၾကည္မႈရွိလာၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား တုိး တက္လာအခ်ိန္တြင္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ကေျပာသည္။
ထုိ႔အျပင္ ႏုိင္ငံျခားသား ခရီးသြားကုိသာ ဦးတည္ထားမည္ဆုိလွ်င္ တြက္ေျခကုိက္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေဒသခံမ်ားကုိ စီးနင္း လုိက္ပါခြင့္ေပးႏုိင္လွ်င္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင့္ ေဒသခံမ်ား ဘ၀ကုိပါ ေလ့လာႏုိင္သည့္အျပင္ ေဒသခံမ်ားလည္း လူေနမႈ ျမင့္မားလာမည္ဟု ထင္ျမင္ေၾကာင္း ဦးတင္ထြန္းေအာင္ ေျပာသည္။
“ခရီးသြားလုပ္ငန္းေၾကာင့္ ကုိယ့္ဆီကလူေတြလည္း လူေနမႈျမင့္လာတယ္၊ လူေနမႈျမင့္လာရင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းလည္း မ်က္ႏွာ ပန္း လွတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ လက္ရွိေျပးဆြဲေနတဲ့ မႏၲေလး – လားရႈိး ရထားကုိ အခ်ိန္မွန္ဖုိ႔၊ အိမ္သာေတြ သန္႔ရွင္းဖုိ႔ ၊ ထုိင္ခုံေတြ သပ္ရပ္ဖုိ႔ လုိတယ္၊ ဒါမ်ဳိးက တႏုိင္ငံလုံးျဖစ္ရမွာ”ဟုလည္း ၎က ဆိုသည္။
ယခုအခါ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပုိင္းသုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားသည္ မႏၲေလးတြင္ ညအိပ္ရပ္နားၿပီးမွ သြားေရာက္ သည္မ်ား ရွိသလုိ၊ ျပင္ဦးလြင္မွ ေက်ာက္မဲအထိ ရထားစီး၍ သဘာ၀အတုိင္းရွိေနသည့္ ရွမ္းလူမ်ဳိးတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ေက်ာက္မဲ၊ သီေပါစသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားကုိ ေလ့လာၿပီးေနာက္ ကားလမ္းအတုိင္း ဂုတ္တြင္း၊ ပိတ္ခ်င္းေျမွာင္ စသည့္ ေနရာမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ေလ့လာသည့္ ခရီးစဥ္မ်ားလည္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည္ ဇန္န၀ါရီ ၂၅ ရက္ အာဆီယံ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖုိရမ္ကုိ ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပရာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားမွ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ၀န္ႀကီးမ်ား၊ ကမၻာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္း အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး၊ ကမၻာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေကာင္စီ ဥကၠ႒ ႏွင့္ ပစိဖိတ္- အာရွခရီးသြားလုပ္ငန္း အဖြဲ႔မွ အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့သည္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္က ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္း၊ ၀င္ေငြတုိးပြားေရးႏွင့္ စီးပြားေရးဖြံၿဖဳိး တုိးတက္မႈအတြက္ အဓိကျဖစ္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ေရရွည္တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေရး အတြက္“တာ၀န္သိ ခရီးသြားလုပ္ငန္း”ျဖစ္လာရန္ လ ုိေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ၀င္ေရာက္မႈမွာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ၁ သန္းေက်ာ္၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ၂.၁၄ သန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ၃ သန္းေက်ာ္ ရွိလာရာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆုိင္ရာ ကန္႔သတ္ မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ေပးမႈမ်ားေၾကာင့္ ၅ သန္းေက်ာ္ ရွိလာမည္ဟု ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ မၾကာေသးမီက က်ဳိက္ထီး႐ိုးေတာင္သုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္တက္သည့္ ပီရူးႏုိင္ငံသူ တဦးကုိ အဓမၼျပဳက်င့္မႈျဖစ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တုိးတက္စ ျမန္မာ့ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္း ပုံရိပ္ ထိခုိက္မႈျဖစ္ေပၚမည္ကုိ စုိးရိမ္မႈမ်ားျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ား စိတ္ ၀င္ တစားသြားလာတတ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ အစုိးရအေနျဖင့္ လုံၿခဳံေရးပုိမုိခ်ထားေပးရန္ လုိေၾကာင္း၊ ခရီးသြားမ်ားကုိ နယ္ေျမ အေျခ အေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိေပးေျပာဆုိမႈမ်ား လုိအပ္ေၾကာင္း ခရီးသြား လုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေျပာဆုိၾက သည္။

No comments:
Post a Comment