Saturday, March 2, 2013

ျမန္မာႏွင့္ ဆက္သြယ္မည့္ ကားလမ္းမ်ားအတြက္ အိႏၵိယ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး အဆိုျပဳ

ေနမ်ဳိး

ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ နယ္စပ္ ကားလမ္းမ်ား ျပဳျပင္ ေဖာက္လုပ္ရန္ အတြက္ ကမၻာ့ဘ႑ာအရင္းမ်ားထံမွ အကူအညီမ်ား ေတာင္းခံရန္ အိႏၵိယ ဗဟိုအစိုးရ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးက ၎၏ ပါလီမန္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္း ေျပာဆိုသြားသည္။

“အေရွ႕ေမွ်ာ္ မူဝါဒနဲ႔ (အိႏၵိယ)အေရွ႕ေျမာက္ ျပည္နယ္မ်ား အက်ဳိးစီးပြားကို ေပါင္းစပ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မယ့္ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းက ျပည္နယ္မ်ားမွာ လမ္းေတြ ေဖာက္လုပ္ဖို႔ အတြက္ ကမၻာ့ဘဏ္နဲ႔ အာ ရွဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္တို႔ကေန အကူအညီ ေတာင္းခံဖို႔ က်ေနာ္ အဆိုျပဳပါတယ္” ဟု အိႏၵိယ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး P Chidambaram အား ကိုးကား၍ The New Indian Express သတင္းစာႀကီးက ေရးသားထား သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ နယ္နိမိတ္ခ်င္း ထိစပ္ေနသည့္ အရူနာခ်ာ ပရာေဒ့ရွ္ (AP) ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ Nabam Tuki ကလည္း ထို ဘတ္ဂ်က္ အဆိုတင္သြင္းမႈကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း ေသာၾကာေန႔ကေျပာၾကားလိုက္ သည္။

ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ လီဒိုလမ္းမႀကီး ျပန္လည္ေပၚထြန္းလာျခင္း အားျဖင့္ ျမန္မာ၊ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ ကုန္သြယ္မႈ ပိုမိုျဖစ္ထြန္းလာမည္ျဖစ္၍ ျပန္လည္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ စဥ္းစား သံုးသပ္ေရး သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ အိႏိၵယ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ Meira Kumar တို႔ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၃ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္၌ ေတြ႔ဆံုစဥ္ ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

စတီးဝဲ လမ္းမၾကီးဟုလည္း လူသိမ်ားသည့္ လီဒိုလမ္းမႀကီးမွာ အိႏၵိယနိုင္ငံ AP ျပည္နယ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကခ်င္ျပည္နယ္ကို ျဖတ္ကာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ကားလမ္းေဟာင္းတခု
ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ မဏိပူရ ျပည္နယ္၊ မိုးေရးမွ စစ္ကိုင္းတုိင္း၊ ကေလးဝၿမိဳ႕အထိ ၉၉ မိုင္ရွည္သည့္ တမူး-မိုးေရး ကားလမ္းကို အိႏၵိယ အစိုးရက ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ကာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အခ်က္အခ်ာ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္လာခ့ဲသည္။

မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ (ေဇာကြတ္ထား)ႏွင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ (ရိဒ္)ရွိ ဒုတိယ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းကို ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ကပင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈေၾကာင့္ ကုန္သြယ္မႈ ေႏွးေကြးေန
ေၾကာင္း ခ်င္းတိုးတက္ေရးပါတီက ေျပာဆိုခဲ့သည္။

အာရွ လမ္းမႀကီး၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည့္ အိႏိၵယ-ျမန္မာ-ထိုင္း ၃ ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရးလမ္း၊ မဏိပူျပည္နယ္ မိုးေရးၿမိဳ႕ႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ တမူး-ကေလးဝ လမ္း၊ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ က်န္ဖိုင္းၿမိဳ႕နယ္
ေဇာကြတ္ထားမွ ခ်င္းျပည္နယ္ ရိဒ္ေခၚဒါ ၿမိဳ႕နယ္ခြဲ-တီးတိန္-ကေလးၿမိဳ႕- ကေလးဝလမ္း၊ နာဂလဲန္းျပည္နယ္ နန္ေပါင္ၿမိဳ႕မွ ပန္ေဆာင္-နန္းယြန္း-ရွင္ေဗြယန္-တႏိုင္း-ျမစ္ႀကီးနား ဆက္သြယ္ထားသည့္ လီဒိုလမ္းမႀကီး တို႔သည္ အိႏိၵယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအျပင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ပါ ဆက္သြယ္ႏိုင္သည့္ လမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

အိႏၵိယက ဖိတ္ေခၚက်င္းပသည့္ အာသံျပည္နယ္မွ စတင္၍ အေရွ႕ေတာင္အာရွ နိုင္ငံမ်ား ျဖတ္သန္းကာ ကားေမာင္း ျပိဳင္ပြဲႏွင့္ အိႏၵိယမွ စတင္ထြက္ခြာျပီး တရုတ္နိုင္ငံ ကူမင္းျမိဳ႕တြင္ အဆံုးသတ္မည့္ ျမန္မာ၊ ဘဂၤလားေဒရွ္႕၊ အိႏၵိယ ကားေမာင္းျပိဳင္ပြဲမ်ားကို မၾကာေသးမီက က်င္းပခဲ့ေသးသည္။

ထိုကားေမာင္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သမိုင္းဝင္ လမ္းမ်ားျပန္လည္ ေကာင္းမြန္ သက္ဝင္လာေစေရး၊ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရးလမ္းမ်ား၊ ဖြံ႔ျဖိဳးစည္ပင္လာေစေရး၊ လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေနထိုင္သည့္ သန္းႏွင့္ ခ်ီသည့္ ျပည္သူမ်ား၏ ဘဝ ျမင့္မားတိုးတက္ လာေစေရး အေထာက္အကူ ျပဳရန္ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း
ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ အိႏၵိယ စက္မႈလက္မႈ အသင္းခ်ဳပ္ (CII) ဥကၠ႒က ေျပာဆိုသည္။


ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကုန္းေျမေပါင္းကူးအျဖစ္ ထားကာ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္လိုသည့္ အိႏိၵယ အစိုးရက ခ်င္းျပည္နယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေပးအပ္မည့္ ေငြေၾကး အကူအညီမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ၏ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနမွ တဆင့္ ေပးအပ္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထုိအကူအညီမ်ားအား တကယ္ လိုအပ္သည့္ ေနရာတြင္ အသံုးခ်ခြင့္ မရဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားမည္ကုိေဒသခံမ်ားက စုိးရိမ္ပူပန္လွ်က္ ရွိေနၾကေၾကာင္း Chinland Guardian က ေရးသားထားသည္။

No comments: