Sunday, April 4, 2010

အမိုက္၊ အလြဲ၊ အ႐ႈံးမ်ားႏွင့္ စစ္အစိုးရ (ပထမပုိင္း)

ဗညားရံ

(၁) စစ္အစိုးရကို ေလ့လာျခင္း

လက္ရွိစစ္အစိုးရကို ေလ့လာလွ်င္ ယင္း၏ေမြးဖြားရာနဝတကို မေမ့အပ္ပါ။ နဝတမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရက တစ္ႏိုင္ငံလုံးကို ၿငိမ္ဝပ္ေစမည္၊ ပိျပားေစမည္၊

တစ္ျပည္ေထာင္စစ္အာဏာရွင္ႏိုင္ငံကို တည္ေဆာက္မည္ဟု ၾကံသည္။ ထိုအၾကံကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ နဝတေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ၿငိမ္ဝပ္ေစခဲ့သည္၊ နအဖေခတ္တြင္ ပိျပားေစခဲ့သည္၊ လက္ရွိ ၂၀၀၈-အေျခခံဥပေဒျဖင့္ တက္လာမည့္ စစ္အစိုးရက တစ္ျပည္ေထာင္စစ္တပ္ႏိုင္ငံေတာ္ကို တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရသည္ အထက္ပါရည္မွန္းခ်က္ အထေျမာက္ရန္ တစိုက္မတ္မတ္ ႀကဳိးပမ္းသည္။ မည္သည့္ဖိအား၊ မည္သူကိုမွ ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ သူ႕လုပ္ငန္းကိုသာ အေလးထားသည္။ စစ္အစိုးရသည္ ပထမအဆင့္္မွာပဲ ယင္း၏အေျခခံအုတ္ျမစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဒုတိယအဆင့္မွာ အေျခခိုင္ေအာင္ ၾကံ့ဖြတ္စသည္ျဖင့္ အင္အားေမြး၊ သူ႕စည္းထဲမွ ဖယ္ရွားသင့္သူမ်ားကို ျဖဳတ္ထုတ္သတ္၊ အတိုက္အခံမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ၾကံမႈျဖင့္ တိုက္ဖ်က္ခဲ့သည္။ ယခုတတိယအဆင့္မွာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လုံးလုံး စုစည္းထားေသာ အင္အားျဖင့္ အတိုက္အခံဒီမိုကေရစီဘက္ေတာ္သားမ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လုံးဝၿဖဳိခြင္းပစ္ဖို႔ အၾကံႀကီးၾကံေနၿပီ ျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရမွာ အားကိုးရွိေန၍သာ အသံမာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရသည္ စနစ္တက် တြက္ခ်က္ၿပီး တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ မ႐ိုးမသား တိုက္တြန္းသည္။ တိုင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႕မ်ားက နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ ဖြဲ႕စည္းလွ်င္ ယင္းတို႔၏မိခင္ပါတီႏွင့္ ကင္းကြာသြားၿပီး စစ္အစိုးရလက္ေအာက္မွာ အသက္ေပ်ာက္ကုန္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။

ထို႕အတူ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အလွမ္းေဝးသြားေသာ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားသည္လည္း အေမြးကြၽတ္ေသာ ၾကက္ငွက္မ်ားကဲ့သို႔ နအဖ၏ဟင္းအိုးထဲသို႕ ျပဳတ္က်ကုန္မွာ ေသခ်ာလွသည္။ စစ္အစိုးရသည္ မုဆိုးက်င့္မုဆိုးၾကံ ျပဳမူေနသည္။

(၂) ကိန္းေသနည္းျဖင့္ ဆယ္တန္းေျဖျခင္း

တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို လက္နက္မျဖဳတ္ဘဲ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္ခြင့္ျပဳေၾကာင္း၊ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ ထားခြင့္ျပဳေၾကာင္း နအဖမွ ကမ္းလွမ္းလာျခင္းသည္ လုံးဝမ႐ိုးသားေၾကာင္း လူတိုင္းအသိပင္ ျဖစ္သည္။ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ေသာအခါ နအဖ၏မရိုးသားမႈသည္ ေရွ႕ကာေနာက္ေပၚ ေလာ္လီသည့္အၾကံကို ပက္ပက္စက္စက္ ၾကံ႐ြယ္ေနေၾကာင္း ေျပာဖို႕ပင္ မလိုေတာ့ေခ်။ နအဖသည္ စာမေၾကေသာေက်ာင္းသားမ်ားကဲ့သို႔ ေအာက္ပါကိန္းေသနည္းမ်ားျဖင့္ ဆယ္တန္း၀င္ေျဖျခင္း ျဖစ္သည္။

၁။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ပါ၀င္လာလွ်င္ မ်က္ႏွာပန္းလွမည္။

၂။ ေဆးဆိုးပန္း႐ိုက္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မျပဳိင္ခင္ကပင္ နအဖႏိုင္ၿပီ ျဖစ္၍ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ ႏိုင္ေျခရွိမရွိ တြက္ဆရန္ မလို။

၃။ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲမဝင္ခင္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာေၾကာင္း လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီ ျဖစ္၍ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ေရာက္မိလွ်င္မိခ်င္း စစ္အစိုးရ၏ ႏိုင္ငံေရးသတ္ကြင္းထဲသို႔ ဝင္မိၿပီ ျဖစ္သည္။

၄။ တိုင္းရင္းသားအဖြ႕ဲအစည္းမ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အမတ္ေနရာမ်ား ရႏိုင္ေသာ္လည္း ျပည္နယ္ျပည္တြင္းေရးကို စီမံခြင့္ရရွိမည္ မဟုတ္သျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးရွာအတၱသမားမ်ားအျဖစ္သို႔ သြတ္သြင္းခံရမည္ ေသခ်ာလွသည္။

၅။ တုိင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ားသည္ မလြတ္လပ္ေသာေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ကာမွ ႏိုင္ေျခမရွိႏိုင္လွ်င္ သိကၡာအမ်ားႀကီး က်ရေပဦးမည္။

၆။ တိုင္းရင္းသားတပ္သားမ်ားသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္မ်ားသာ ျဖစ္၍ နအဖမ်ားအတြက္ အႏၱရာယ္သိပ္မမ်ားဘဲ ေရြးေကာက္ပြဲမ၀င္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို တိုက္ဖ်က္ရာ၌ မ်ားစြာ အသုံး၀င္မည္ ျဖစ္သည္။

၇။ တိုင္းရင္းသားအခ်ဳိ႕မွာ နယ္ေျမထပ္မႈမ်ား၊ တပ္ေျမထပ္မႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ ယင္းတို႔မွာ ခ်ိန္ကိုက္ဗုံးမ်ား ျဖစ္ၿပီး စနက္တံက နအဖလက္ထဲတြင္ ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။

၈။ ယင္းတိုင္းရင္းသားတပ္ဖြဲ႕မ်ားကို အိမ္နီးခ်င္းမ်ားကို ရန္စရာ၌လည္း အသုံးခ်မည္ ျဖစ္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးတည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ျပားေနေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ၀င္ေရာက္စြပ္ဖက္ရာ၌ က်ားကြက္ထဲက က်ားကေလးမ်ား ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။

၉။ တပ္ေျမ၊ တပ္မိန္႔၊ တပ္သတင္းပို႔ျခင္း၊ တပ္တံဆိပ္၊ တပ္အလံ၊ တပ္သားစုေဆာင္းေရး အစရွိသည္ျဖင့္ တပ္ေရးကိစၥမ်ားကို စီမံရာ၌ နအဖက အခရာက်ေနဦးမည္။

၁၀။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္လည္း ႐ႈံးေစ၊ နယ္စပ္တြင္ တပ္တြင္းအက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ေစ၊ ျပည္နယ္ေစာင့္တပ္မ်ား ျဖစ္လာေစရမည္ဟု အားခဲထားေသာ တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကို နယ္ျခားေစာင့္တပ္သားမ်ား ျဖစ္ေစဟူ၍ ယုတ္မာေသာ အၾကံရွိေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ဖြဲ႕သည္ တစ္ခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ေဘာင္အတြင္းတြင္ ပါ၀င္ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္လက္ထဲတြင္ ရွိမည္မဟုတ္ေခ်။ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္လာမည့္သူသည္လည္း တပ္ထဲကလူ မဟုတ္လွ်င္ မည္သည့္တပ္အေပၚမွ ၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္သည္ ယခုလက္ရွိတိုင္းမႉးမွ်ပင္ အာဏာရွိမည္ မဟုတ္။ မိမိျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္နယ္သားမ်ားကို ကာကြယ္ႏိုင္မည့္အခြင့္အာဏာလည္း အေျခခံဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုအမည္ခံ ဗဟိုအစိုးရ ႀကိဳးဆြဲရာ ကရမည့္သူ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ မိမိျပည္နယ္ကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ မိမိတပ္ကို တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ ျပည္နယ္ထြက္ သယံဇာတမ်ားႏွင့္ အေကာက္ခြန္မ်ားကို ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကဲ့သို႔ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္သဖို႔ စေသာအမ်ဳိးဖ်က္တာ၀န္မ်ားကို ယူရန္ အသိညာဏ္ရွိေသာ မည္သည့္တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ကမွ် အာဠာ၀ကေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ေရာက္အေရြးခံမည္ မဟုတ္ေခ်။

(၃) စစ္အစိုးရ၏အင္အား

စစ္အစိုးရသည္ သူ႕တြင္ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ ရွိေန၍သာ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္း မေျပာဘဲ အထက္ပါကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံေရးကစားေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ လက္ရွိစစ္အစိုးရကို သုံးသပ္ရလွ်င္ သူတို႔မွာ အင္အားသုံးရပ္ ရွိသည္။ ပထမအမ်ဳိးအစားမွာ စစ္တပ္ ျဖစ္သည္။ ဤစစ္တပ္သည္ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) အေတြ႕အႀကဳံ ရွိသည္။ မည္သည့္ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးတစ္ေလမွ် ယွဥ္တုႏိုင္စြမ္းမရွိေသာ အင္အားစုျဖစ္ေၾကာင္း ေႄကးေၾကာ္ထားသည္။ မွန္သည္။ စစ္အစုိးရသည္ သူ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားမ်ားကို ၀န္ႀကီးမ်ားလက္ထဲတြင္ လုံးလုံးလ်ားလ်ား မထားေပ။ အမွန္တကယ္အာဏာရွိသူမ်ားမွာ စစ္တိုင္းဌာနမွ တိုင္းမႈးမ်ားႏွင့္ ခ႐ုိင္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်း႐ြာမ်ားမွ စစ္ဗိုလ္ကေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤအင္အားစုသည္ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္။ အင္အား (၄၀၀၀၀၀) ေက်ာ္ ရွိသည္။ ဒုတိယအင္အားစုမွာ ႏိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တတိယအင္အားစုမွာ ေစတနာ့၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဟု ဆိုသည္။ ဤအင္အားစုသည္ ထုထည္ႀကီးမားသည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးအသင္း၀င္ေပါင္း (၂၄) သန္းေက်ာ္ ရွိသည္။ စစ္မႈထမ္းေဟာင္းအဖြဲ႕က (၁၃၆၀၀၀)၊ မီးသတ္ (၁၀၄၀၀၀)၊ ၾကက္ေျခနီ (၂၆၀၀၀၀)၊ အမ်ဳိးသမီးေရးရာ (၁၆) သိန္းတို႔ ပါ၀င္သည္။ ယင္းအင္အားစုမ်ားကို အျမဲတမ္း တိုးခ်ဲ႕လ်က္ရွိရာ ကိန္းဂဏန္းသည္ သည့္ထက္ ပိုျမင့္ဖို႕ ရွိသည္။

တတိယအင္အားစုသည္ အစိုးရမဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေျပာေသာ္လည္း အမ်ဳိးသားညီလာခံ ေထာက္ခံပြဲ၊ စီးတန္းလွည့္လည္ပြဲ၊ အေျခခံဥပေဒ ဆႏၵခံယူပြဲမ်ားကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးေနသည္မွာ အထင္အရွား ျဖစ္သည္။ အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ သင့္သလို အခြင့္သာတိုင္း အစိုးရခ်ီးမြမ္းခန္းမ်ား ဖြင့္ေလ့ရွိၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအင္အားစုကိုလည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားမည့္သေဘာ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ယင္းအင္အားစုကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကိုလည္း ေလ့က်င့္ေပးထားသည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီတစ္ခု ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္လာရန္ ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း စည္း႐ုံးလႈပ္ရွားေနၿပီ ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အင္အားစုမ်ားကို အားကိုးေနသည္။ အစိုးရကက္ဘိနက္တြင္မက စြယ္စုံသုံးမည့္ အင္အားစုမ်ား ျဖစ္သည္။

(၄) ရင္ဆိုင္တိုက္ပြဲတြင္ မည္သူက ႏိုင္မည္နည္း

စစ္အစိုးရသည္ ထိုအင္အားစုမ်ားကို ယုံၾကည္အားကိုၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒကို ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ္လည္း ယင္းေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒသည္ပင္ စစ္အစိုးရ၏ အားနည္းခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၈-ခု ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံဥပေဒသည္ တရားမဝင္သလို လက္ရွိေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒသည္လည္း ၿပိဳင္ပြဲတြင္ ျမင္းတစ္ေကာင္သာ ေျပးခြင့္ျပဳၿပီး ခ်န္ပီယံဆုကို ယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကမၻာသိ ေက်ညာလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ယင္းေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒမ႐ိုးသားပုံမွာ

စစ္အစိုးရက်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ ရာဇဝတ္မႈမ်ားကို အကာအကြယ္ေပးထားျခင္း၊

ျပည္သူ႕အာဇာနည္၊ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေထာင္ထြတ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း တံဆိပ္တပ္ အသေရဖ်က္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲ ဝင္၍မရေအာင္ ပိတ္ပင္တားျခင္း၊

-၁၉၉၀-ခုေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ ပ်က္ျပယ္သြားေအာင္၊ ၂၀၀၈-ခု တစ္ဖက္သတ္ဥပေဒကို အသိအမွတ္ျပဳရာ ေရာက္ေအာင္ ၂၀၀၈-ခု ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာေၾကာင္း ပါတီမ်ားကို လက္မွတ္ထိုးေစျခင္း၊

-၁၉၉၀-ခုတြင္ ဝင္ေရာက္အေရြးခံခဲ့ေသာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ဝင္ေရာက္အေ႐ြးခံခြင့္ မရွိေအာင္ ပိတ္ပင္ထားျခင္း၊

-တည္ဆဲပါတီမ်ားတြင္ ပါတီညီၫြတ္ေရး ၿပိဳကြဲေအာင္လည္း ရန္တိုက္ထားျခင္း စသည္တို႕ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရသည္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒျဖင့္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႕ အဆင့္ဆင့္ကာကြယ္ထားေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေသာ လူတိုင္းပူးေပါင္းပါဝင္ေရးကို အေလးဂ႐ု မျပဳေၾကာင္း၊ သမၼတသန္းေရႊ ဦးစီးေသာ အစိုးရတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာေရးသည္သာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။

စစ္အစိုးရသည္ သူရည္မွန္းထားသည့္အတိုင္း အစိုးရတစ္ရပ္ ဖြဲ႕စည္းႏိုင္ခဲ့သည္ပင္ ရွိေစဦး၊ မည္သူမျပဳ မိမိမႈဆိုသလို ယင္းအစိုးရအဖြဲ႕သည္ ျပည္တြင္းမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျပည္ပမွာေသာ္လည္းေကာင္း အထီးက်န္မည္မွာ ေသခ်ာသည္။ စစ္အစိုးရ၏ ျပည္တြင္းေပၚလစီသည္ ဖက္ဆစ္ဆန္သျဖင့္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈ မ်ားမည္မွာလည္း ေသခ်ာသည္။ ယင္းဒဏ္ကို မိဘျပည္သူမ်ားသာမက သူတို႔အားကိုးအားထားျပဳေနေသာ ၾကံ့ဖြတ္ မီးယပ္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားလည္း ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဦးေနဝင္း၏ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ကဲ့သို႕ပင္ စစ္အစိုးရ၏ ျမန္မာ့နည္းျမန္မာ့ဟန္ ဒီမိုကေရစီလမ္းစဥ္သည္လည္း မုခ်မေသြ က်ဆုံးရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စစ္အစိုးရ၏ စနစ္မေကာင္းပုံကို ယင္းအင္အားစုမ်ားက အရင္းဆုံး သိရွိခံစားရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

စစ္အစိုးရ၏ မလည္မဝယ္ပုံေနာက္တစ္ခုမွာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို ေလွ်ာ့တြက္ၿပီး အခ်ိန္အတိုအတြင္းမွာ အျပဳတ္တိုက္ႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အႏၱရာယ္မ်ားမည့္ကိစၥ ျဖစ္သည္။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ပ်က္ျပားခဲ့သည္ရွိေသာ္ စစ္အစိုးရ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္တက္လာမည့္အစိုးရပင္ ျဖစ္ျဖစ္ နယ္စပ္ေဒသကို တည္ၿငိမ္ေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ျပည္ေထာင္စု၏နယ္ေျမ (၆၀) ရာခိုင္ႏႈန္းတြင္ လႈပ္ရွားေနေသာ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၌ စစ္အစိုးရကို ေကာင္းေကာင္းဒုကၡေပးႏိုင္သည့္ အရင္းအျမစ္မ်ား ရွိပါသည္။ တိုက္ပြဲအသြင္သ႑ာန္အေျပာင္းအလဲ ရွိႏိုင္ၿပီး ပို၍ၾကမ္းၾကဳတ္ခက္ထန္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း စစ္အစိုးရအေနျဖင့္ သတိျပဳရမည့္အခ်က္မွာ မည္သည့္ႏိုင္ငံ၊ မည္သည့္ေဒသတြင္မွ ေျပာက္ၾကားစစ္ကို အျပဳတ္မတိုက္ႏိုင္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ေျပာက္ၾကားသေဘာမေဆာင္ေသာ တမီးလ္က်ားကဲ့သို႕ေသာ သူပုန္မ်ားကိုမူ ခြၽင္းခ်က္ထားရပါမည္။

ျပည္တြင္းတြင္လည္းေကာင္း၊ နယ္စပ္တြင္လည္းေကာင္း တည္ၿငိမ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ ႏိုင္ငံတကာတြင္လည္း သံေရးတမန္ေရးအရ ႐ႈံးနိမ့္လွ်င္ စစ္အစိုးရအတြက္ ေျပးစရာလမ္း မရွိေခ်။ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနေသာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတြင္ မည္သည့္ႏိုင္ငံကမွ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံၾကမည္ မဟုတ္၊ ရွိဆဲကုမၸဏီမ်ားသည္လည္း တက္တုတ္႐ိုက္ျပန္ၾကမည္ကို ျမင္ေယာင္မိသည္။ သို႕ဆိုလွ်င္ ေနာက္ပိုးအစိုးရသည္ လက္ရွိစစ္အစိုးရကဲ့သို႔ ေငြ႐ႊင္ေနမည္ မဟုတ္ေတာ့ေခ်။ ႏိုင္ငံျခားအရံေငြမရွိလွ်င္ ေနဝင္းကဲ့သို႔ ေခြးက် က်မည္ ဧကန္ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရေရြးေကာက္ပြဲ ျမန္ျမန္လုပ္ၿပီး ျမန္ျမန္ပ်က္သည္ကို ျမင္လိုလွ၏။ သို႔မွသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုကို လ်င္ျမန္စြာ ထူေထာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

No comments: