Saturday, November 2, 2013

ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားလာမည့္ႏွစ္ မတ္လတြင္ အၿပီးျပဳျပင္မည္

ေအးျမင့္စန္း

ရန္ကုန္တြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလူကူးခံုးေက်ာ္တံတား ၂၁ စင္း ျပဳျပင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ေနရာ လာမည့္ ႏွစ္မတ္လတြင္ အၿပီးသတ္ျပဳျပင္သြားမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထား၊ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဌာနမွ တိုင္း လက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက ေအာက္တိုဘာ ၃၀ တြင္မဇိ္ၥ်မကို ေျပာသည္။

ျပဳျပင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည့္ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားတြင္ ၁၂ စင္းမွာ ျပဳျပင္ၿပီးျဖစ္ၿပီး က်န္ရွိေနေသး သည့္ကိုးစင္းကို လာမည့္ႏွစ္မတ္လတြင္ အၿပီးျပဳျပင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ျပဳျပင္ရမည့္ တံတားမ်ားမွာ ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဘုရားလမ္း လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ၾကည္ေတာ္ခံုးေက်ာ္တံ တား၊ တာေမြခံုးေက်ာ္တံတား၊ ေဘာက္ေတာ္ ခံုးေက်ာ္တံတား၊ ပုရြတ္ဆိတ္ကုန္း၊ သကၤန္းကၽြန္း၊ ကမာ ရြတ္၊ ပန္းလိႈင္၊ ဟံသာ၀တီ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား ျဖစ္သည္။

တိုင္းလက္ေထာက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက “ခံုးေက်ာ္တံတားတစ္ခုကုိ ကုန္က် စရိတ္အနိမ့္ဆံုး ေငြက်ပ္ဆယ္သိန္းကေန သိန္းသံုးဆယ္အထိကုန္က်ခဲ့ပါတယ္၊ အလြယ္တကူ ရထားလမ္းကေန စည္းကမ္းမဲ့လမ္းျဖတ္ကူးတာေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြကို အျမန္ဆံုး ျပဳျပင္သြားမွာပါ”ဟု ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား ၂၁ စင္းကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ မွ စတင္၍ က်ပ္သန္းေပါင္း ၇၃ သန္း အကုန္အက်ခံၿပီး ျပဳျပင္ေပးရန္ လ်ာထားၿပီး တံတား ၁၂ စင္းၿပီးစီးသြားၿပီ ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ လူကူးခံုးေက်ာ္တံတားမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းအျပင္ မီးရထားဘူတာမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္း မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ေနရာအဆုိပါ လုပ္ငန္းမ်ားကိုျမန္မာ့မီးရထား၏ ဘတ္ဂ်က္ေငြျဖင့္ ျပဳျပင္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ျမန္မာ့မီးရထားမွ သိရသည္။

ျပဳျပင္ၿပီးစီးသြားသည့္ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားတြင္ ေရေက်ာ္ဘူတာခံုးေက်ာ္ တံတား၊ ရြာမ၊ ဓညင္းကုန္း၊ ေအာင္ဆန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်း လူကူးခံုးေက်ာ္တံတား၊ ေဂါက္ကြင္း၊ ကံဘဲ့ဘူတာ ခံုးေက်ာ္တံတား အစရွိ သည့္ တံတား၁၂ စင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ ခံုးေက်ာ္တံတားမ်ားကို ဦးစားေပးျပဳျပင္ေနျခင္းမွာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ မဆင္မျခင္ လမ္းျဖတ္ကူးမႈမ်ားေၾကာင့္ မီးရထားတုိက္မိသူမ်ားရွိေန၍ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ျမန္မာ့မီးရထားက သိရ သည္။

ၿမိဳ႕ပတ္ရထားစီး ခရီးသည္တစ္ဦးက “မီးရထားလာလုိ႔ အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ခံုးေက်ာ္တံတားက ျဖတ္ ကူးခ်င္ပါတယ္၊ ခံုးေက်ာ္တံတားေတြက ေအာက္ေျခကြန္ဂရိခင္းထားတာေတြက အက္ကြဲပ်က္စီးေန တယ္၊ အသံုးမျပဳတာၾကာေတာ့ ေရညိႇေတြတက္ၿပီး ေျခေခ်ာ္က်ႏိုင္တဲ့အျပင္ ခံုးေက်ာ္တံတားက ေမွာင္ မည္းေနေတာ့ တခ်ိဳ႕မိန္းကေလးေတြအတြက္ ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚကို တက္ၿပီးမသြားရဲၾကဘူး၊ ရထားလမ္းေပၚေတြက ေနမျဖတ္ခ်င္ဘဲ လမ္းကူးေနရတာေတြရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာမီးရထားမွ ၂၀၁၂-၁၃ဘ႑ာ ေရးႏွစ္တြင္ မီးရထားဘူတာေပါင္း ၃၈ ဘူတာကုိ ျပဳျပင္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ ယင္းအတြက္ကုန္က်စရိတ္ေငြ က်ပ္သန္းေပါင္း ၁၈၀ သံုးစြဲခဲ့သည္။

No comments: