Tuesday, September 27, 2016

အမ်ားပိုင္ယာဥ္စနစ္တြင္ ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္ေအာက္ယာဥ္မ်ား အကန္႔သတ္ျဖင့္ ပါဝင္ခြင့္ျပဳမည္

စိုးသူေအာင္

ေအာက္တိုဘာလတြင္ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲရန္စီစဥ္ေနသည့္ အမ်ားပိုင္ယာဥ္လိုင္းမ်ားတြင္ ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္ေအာက္ ဘတ္စ္ ကားမ်ားအေနျဖင့္ အကန္႔သတ္ျဖင့္ ပါဝင္ ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္ကေျပာသည္။

“အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလမွာ ကားအသစ္ကလည္း အမ်ားႀကီး၀ယ္လို႔မရဘူး သူတို႔ကို စဥ္စားေပးမယ္ပဲေျပာထားတာေလ ပါ၀င္ခြင့္မရတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ စံကေတာ့ ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္အထက္ျဖစ္ရမယ္။ သူတို႔ပါ၀င္ခြင့္ရမယ္ဆိုတာ အကန္႕အသတ္နဲ႔ပဲျဖစ္မွာ။ ႏွစ္တစ္ခု သူတို႔ကိုေပးလိုက္မယ္ေလ တျဖည္းျဖည္းအစားထိုးေပါ့ ဒီလိုပဲျဖစ္မွာေပါ့ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ” ဟု ၎ကေျပာသည္။

၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္ေအာက္ ယာဥ္မ်ား အမ်ားပိုင္စနစ္၌ ပါ၀င္ႏိုင္ေရးအတြက္ေဆြးေႏြးရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕မွသိရသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ဘီအမ္ကားမ်ားသည္ အမ်ားပိုင္စနစ္တြင္ လံုးဝပါဝင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေမာင္ေအာင္က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

ေမာ္ဒယ္နိမ့္ BM, Dyna, Canter, City Bus ေဟာင္းမ်ားအား အဆင့္လိုက္ လဲလွယ္ေစၿပီး ဗဟိုအစိုးရႏွင့္ ညိႇႏိႈင္း၍ အဆင္ေျပေစရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေစလိုေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားက စက္တင္ဘာလ ၁ဝရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ေဘလီမွတ္တိုင္အနီးရွိ Apple Cake and Coffee ဆိုင္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ အမ်ားပိုင္ယာဥ္လိုင္းမ်ားဖြဲ႔စည္းမႈတြင္ ပါဝင္လိုေသာ စစ္က်န္ ဘတ္စ္၊ ဟိုင္းလပ္ အစားထိုး ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား၏ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီယာဥ္လိုင္း တစ္လိုင္းလွ်င္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ အစီးေရ အနည္းဆံုး ၂၀၀ ထားရွိရန္ သတ္မွတ္မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၆ ေမာ္ဒယ္ႏွင့္ အထက္ယာဥ္မ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အဓိက လမ္းမႀကီး ၂၀ ကို အမ်ားပုိင္ ကုမၸဏီမ်ားက တာ၀န္ယူေျပးဆဲြ ရမည္ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေျပးဆဲြမႈကို ျပန္လည္စိစစ္ရာတြင္ လက္ရွိစီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေနေသာ မထသကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး လက္ရွိေျပးဆဲြေနေသာ ယာဥ္လိုင္း ၃၀၀ ေက်ာ္မွ ၅၀ အျဖစ္ စုစည္းေဆာင္ရြက္၍ ေျပးဆဲြ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ ကားအေဟာင္းမ်ားကို နယ္ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ ေရာင္းခ်ရန္ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးႀကီးၾကပ္မႈအာဏာပုိင္အဖြဲ႔မွ သိရသည္။

No comments: