မဇၩိမ
ကမၻာေက်ာ္ KFC ၾကက္ေၾကာ္ကုမၸဏီႀကီးက ဇူလိုင္၇ရက္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ပ္ေစ်းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္ ဖြင့္လွစ္မည့္ ပထမဆံုးစားေသာက္ဆိုင္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို တရား၀င္တံခါးဖြင့္ေပးေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည့္ကုမၸဏီ Yoma Strategic ၏ Yum! Foods ကို သြတ္သြင္းလာမႈႏွင့္အတူ အျမန္ရအစားအစာလုပ္ငန္းမ်ားမွာ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ Yum! Foods မွာ Pizza Hut ႏွင့္ Taco Bell လို အႀကီးစား ႏိုင္ငံတကာအစားအေသာက္ ကုမၸဏီမ်ားကို စုစည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။
ဟင္းလ်ာစာရင္းတြင္ အသစ္တိုးလာသည္မွာ အထူးသီးသန္႔တီထြင္ထားသည့္ KFCၾကက္ေၾကာ္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ား အႀကိဳက္ေတြ႕ေစမည့္ အရသာျဖင့္ ဟင္းဗူးျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၂၅၀၀ျဖင့္ ၀ယ္ယူစားသံုးႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာအစိုးရက အနည္းဆံုးတစ္ရက္လုပ္အားခကို ၃၆၀၀က်ပ္ သတ္မွတ္လိုက္သည့္ တစ္ရက္တည္းမွာပင္ KFCၾကက္ေၾကာ္၏ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါရိုက္တာႏွင့္ Yoma Strategic ၏ ဘ႑ာေရးအရာရွိခ်ဳပ္ ေဂ်အာခ်င္းက ထိုင္းႏိုင္ငံလို ေဒသတြင္းေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ညိႇ၍ ျမန္မာျပည္သူအားလံုးအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို သတ္မွတ္ခဲ့သည္။
၎၏ အျမန္ရအစားအစာအုပ္စုမွာ ျမန္မာ၏ ရသာ႐ံုအသစ္မ်ားကုိ ပစ္မွတ္ထားၿပီး၊ လူငယ္ထုကို ရည္စူးေၾကာင္း ဇြန္၃၀ရက္ေန႔တြင္ သတင္းေထာက္မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ကြၽန္ေတာ္ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုပဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔က KFCၾကက္ေၾကာ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားအလားလံုး စားႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ။ တစ္ခုေသာ ေဖာက္သည္အလႊာအတြက္၊ တစ္ခုေသာ လူမႈစီးပြားေနာက္ခံရွိသူမ်ားအတြက္၊ တစ္ခုေသာ လူမ်ိဳးစုသီးသန္႔အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ စည္းလံုးျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရက ကင္တပ္ကီၾကက္ေၾကာ္ဟာ ျမန္မာရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခု စင္စစ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ဖို႔ အလႊာအားလံုးကို ဆြဲေဆာင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ''ဟု မစၥတာခ်င္းက မဇၩိမသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
KFC ျမန္မာျပည္သို႔ ၀င္ေရာက္လာမႈ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ရွိေသာ Yoma Strategic တြင္ အျမန္ရအစားအစာအုပ္စုမ်ားကို ျမန္မာျပည္သို႔ ေဆာင္က်ဥ္းလာေရးသာမက လက္လီဆိုင္ႀကီးမ်ားကိုလည္း သြတ္သြင္းလာလိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခု ရွိေနပါသည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မစၥတာခ်င္းက ဤသို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ စားသံုးသူပလက္ေဖာင္းလို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျမင္တဲ့ KFCလုပ္ငန္းမွာ Yoma က အမ်ားႀကီးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ယံုၾကည္တဲ့ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ စားသံုးသူပလက္ေဖာင္းထဲမွာ အစားအစာနဲ႔ အေဖ်ာ္ယမကာေတြပါသလို၊ အျမန္ရအစားအစာနဲ႔ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြလုိ လက္လီကုန္ပစၥည္းေတြလည္း ပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ အစားအစာနဲ႔ အေဖ်ာ္ယမကာေတြ ပါ၀င္ေနတဲ့ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔တဲ့ စားသံုးသူနယ္ပယ္မွာ အျခားအခြင့္အလမ္းေတြကို ရွာေဖြဖို႔ အစီအစဥ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္''
ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီေတြက ျမန္မာျပည္အတြင္း ျပည္တြင္းကုမၸဏီေတြ မတြင္က်ယ္ေသးရာ ေနရာေတြကို ၀င္ေရာက္လာေနေသာေၾကာင့္ ရွိၿပီးသား အျမန္ရအစားအစာေစ်းကြက္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ ခ်ိန္ဆလွ်က္ရွိေနသည္။
ယခုလက္ရွိတြင္ ကိုရီးယား၏ Lotteria ႏွင့္ ထိုင္း၏ Pizza Company တို႔က ေစ်းကြက္တြင္ ေနရာယူထားေသာ္လည္း မစၥတာခ်င္းကမူ ကင္တပ္ကီၾကက္ေၾကာ္မွာ နာမည္ႀကီးၿပီးသား ကုန္အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၿပီး၊ ရွိၿပီးသားႏွင့္ လာလတၱံ႕ေသာ ၿပိဳင္ဘက္မ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္စြမ္းရွိလိမ့္မည္ဟု ေသခ်ာခိုင္မာေနသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့သည့္ ထုတ္ကုန္မ်ားတြင္ မသန္႔ရွင္းေသာအသားမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့သည္ဟူေသာ စြပ္စြဲမႈမ်ားျဖင့္ အတိတ္တစ္ခ်ိန္က KFC ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ကို အျပင္းအထန္ ေ၀ဖန္ခဲ့ၾကသလို၊ KFC ႏွင့္ အျခားအုပ္စုမ်ားကို ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ယူေက ၾကက္ဘဲေစ်းကြက္မွာလည္း ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ကုန္ၾကသည္ဟူသည့္ သတင္းတစ္ရပ္ ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လထုတ္ Guardian တြင္ ေဖာ္ျပလာခဲ့သည္။
မစၥတာခ်င္းကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ KFCကို ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ၾကက္မ်ားမွာ ေန႔တိုင္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ခ်ည္းျဖစ္သည္ဟု အေလးအနက္ေျပာသည္။ ''ၾကက္ေတြက ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းက ၾကက္ၿခံက လာတာပါ''ဟု မစၥတာခ်င္းက ေျပာၾကားသည္။
No comments:
Post a Comment