Saturday, February 27, 2016

ျမန္မာ့စီးပြားေရး NLD ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါ့မလား

လက္စ္ရီဖဲလ္


၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ အေစာပိုင္းတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ၎၏အစုိးရအဖြဲ႔သည္ အာဏာလြဲေျပာင္းယူမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ၅ ႏွစ္ သက္တမ္းအတြင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အစုိးရအေပၚ ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က လက္ေတြ႔မဆန္ေအာင္ ျမင့္မားေနသည္။

ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီကာလက ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားက အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပျခင္းခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါ။ စုိက္ပ်ိဳးေရးကုိ အဓိက ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္သြားလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း NLDပါတီႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက ေျပာသည္။ မက္ခ႐ိုစီးပြားေရးေပၚလစီမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ ဘ႑ာေငြသံုးစြဲမႈ စနစ္တက် ျဖစ္ေရးက ေနာက္ထပ္ ဦးစားေပးတခု ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ဘက္ဂ်က္ လိုေငြျပမႈကို မထိန္းသိမ္းႏုိင္ျခင္းႏွင့္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားရန္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒ အခင္းအက်င္း အေပၚ လႊမ္းမိုးေနသည့္ ႀကီးမားေသာ ျပႆနာ ၂ ခုမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္တုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ အစိုးရသစ္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားက ျမန္မာျပည္သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ထက္ ပို၍ အလယ္အလတ္က်သည္ ဆိုလွ်င္ပင္ အဆုိပါျပႆနာ ၂ ရပ္ကို မေျဖရွင္းႏိုင္လွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ အစိုးရအေနျဖင့္ စီးပြားရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေအာင္ျမင္မႈ အတိုင္းအတာ တခုအထိေရာက္ရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာသေလာက္နီးပါး ျဖစ္ေနသည္။ ႏုိင္ငံျခား သံတမန္မ်ား၊ ကူညီေထာက္ပံ့ေနေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ႏုိင္ငံတကာ အန္ဂ်ီအုိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ရန္ႏွင့္ အလုပ္တြင္ေသာ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ စနစ္တခုကို တည္ေဆာက္ရန္ ဖိအားေပးမႈကလည္း အခက္အခဲပင္ျဖစ္သည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္က မူလအေျခခံ အားျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာတရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း စီးပြားေရး အက်ိဳးဆက္မ်ား အတြက္လည္း အဓိက က်ေနသည္။ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ား ေနထိုင္သည့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္ သဘာ၀အရင္း အ ျမစ္မ်ား ထုတ္ယူျခင္းလုပ္ငန္းက ၎တို႔ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အတြက္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ နီးပါး တုိက္ခုိက္လ်က္ရွိေသာ တိုင္း ရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔မ်ားကို ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ ေပးေနသည္။ အစိုးရတပ္က ဆင္ႏြဲေနသည့္ တိုက္ပြဲမွာလည္း ကြန္ျမဳနစ္ႏွင့္ အျခားအဖြဲ႔မ်ားက အာဏာရယူရန္ ႀကိဳးစားမႈကို တားဆီးျခင္းမ်ိဳး သက္သက္မဟုတ္ေတာ့ပါ။ စစ္တပ္ကလည္း သဘာ၀ရင္းျမစ္မ်ားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ အလားတူ ႀကိဳးစားေနသည္။ အေျခအေနက သယံဇာတက်ိန္စာေၾကာင့္ ေတာက္ေလာင္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ စီးပြားေရးတျခားရႈေထာင့္မွာ တုိင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားတြင္ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ စီမံကိန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ေစ့စပ္ညွိႏိႈင္းရန္ မလြယ္ကူသည့္ အျမင္ကြဲျပားမႈမ်ား ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔၏ ေနရပ္ေဒသမ်ားတြင္ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား၊ အထူးစီးပြားေရးဇုံမ်ားႏွင့္ စီမံကိန္းမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းသည္ လူမ်ားစု ဗမာမ်ားက လႊမ္းမိုး ခ်ဲ႕ထြင္ ေျခကုပ္ယူလာမည္ကုိ လူနည္းစုတုိင္းရင္းသားမ်ား က စိုးရိမ္ေနၾကသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိေရးသည္ အာဖဂန္နစၥတန္၊ အီရတ္ႏွင့္ ဆီးရီးယားႏုိင္ငံတုိ႔တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရသည္ထက္ ပိုမိုလြယ္ကူလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ထားသူမ်ား အေနျဖင့္ အေျခအေနမွန္ကို သိလွ်င္ တုန္လႈပ္သြား ၾကႏိုင္ပါသည္။ Brookings Institution ၏ မၾကာေသးခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေလ့လာမႈတခုအရ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မူးယစ္ေဆး၀ါး ကုန္သြယ္မႈကို တိုက္ဖ်က္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ထား၍ အင္တိုက္ အားတိုက္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းက အျခား တရားမ၀င္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျဖစ္ေသာ သစ္ခုိးထုတ္ျခင္းႏွင့္ သားရဲတိရစာၦန္ တရားမ၀င္ ကုန္ကူးမႈ လုပ္ငန္း မ်ားကုိ လံႈ႕ေဆာ္ ျဖစ္ထြန္းလာေစသလို ျဖစ္သြားခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပခဲ့သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ရြက္ရာ လမ္းေၾကာင္းတြင္ မူးယစ္ေဆး၀ါး လုပ္ငန္း အေပၚ အတိုင္းအတာတခုအထိ ခြင့္ျပဳေပးရမည့္ မူ၀ါဒလည္း လိုအပ္ေကာင္း လိုအပ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံတကာမွ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အမ်ားအျပား၏ ေ၀ဖန္ျပစ္တင္မႈကို ခံရလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

တုိင္းျပည္၏ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ရည္ကလည္း ေနာက္တက္လာမည့္ NLD ဦးေဆာင္ေသာ အစုိးရကုိ အခက္ေတြ႕ေစႏုိင္ ပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္၍ အစုိးရအဖြဲ႔၀င္ ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အဂၤလိပ္လို ေျပာဆိုျပီး သေဘာတူခဲ့သည္မ်ား မၾကာမီ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုျပီး ျပန္ထြက္သြားရန္က လြယ္ကူပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လြန္ခဲ့သည့္ ၅ ႏွစ္တာကာလ ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရလက္ထက္တြင္ ထိုနည္း အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ပါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္သည့္ အစိုးရလက္ထက္တြင္ေတာ့ မ်ားစြာ တုိးတက္လာလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံတကာ အသုိင္းအ၀ုိင္းကလည္း လက္ရွိ ဗ်ဴ႐ိုကေရစီ တိုးတက္ေကာင္းမြန္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ အစား အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ေတာင့္တင္းလာေအာင္သာ ပိုမိုကူညီေနခဲ့ျခင္းက အေျခအေနကို ဆိုးရြားေစခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ အစုိးရ တာ၀န္ယူလိုက္ေသာအခါ ကြဲျပားျခားနားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနသည့္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ေနာက္ထပ္ အေျမာက္အျမား ထပ္မံ ေရာက္ရွိလာလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၎၏ အႀကီးဆံုး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမွာ အႀကီးတန္းအရာရွိမ်ား၏ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈကို ပ်င္းရိျငီးေငြ႕မႈမွ အေရးတႀကီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည့္ စီးပြားေရး မူ၀ါဒမ်ားဆီသို႕ လမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းလဲႏိုင္္ေကာင္းသည္။

အေျခအေနက အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံတြင္ သမၼတ ဆူဟာတို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့စဥ္ကႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရန္ ျဖစ္လာသည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ႀကီး ဆူဟာတို အာဏာရလာသည့္ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္တြင္ အင္ဒုိနီးရွား အစုိးရတြင္ စီးပြားေရးမူ၀ါဒမ်ားကုိ ေရးဆြဲရန္ႏွင့္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ စြမ္းေဆာင္ရည္ မရွိသေလာက္ နည္းပါးခဲ့သည္။ ယေန႔ျမန္မာအစုိးရက ၎တို႔ထက္ အနည္းငယ္မွ် အေျခအေန ပိုေကာင္းႏုိင္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေနာက္ ၅ ႏွစ္အတြင္း ျပည္သူမ်ား လိုခ်င္ေနသည့္ စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္မႈမ်ား ရရွိရန္ အတြက္ကိုမူ ေ၀းလံစြာ သြားရလိမ့္ဦးမည္ ျဖစ္သည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆူဟာတိုက အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံအား ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း ၀င္ေငြနည္းပါးသည့္ ႏိုင္ငံတခုအျဖစ္မွ ၀င္ေငြ အလယ္ အလတ္ရွိသည့္ အေျခအေနေရာက္ေအာင္ ျမွင့္တင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ အတန္အသင့္ရလာေအာင္ ျမင့္တင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ၎က စီးပြားေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာတတ္ စီမံခန္႔ခြဲသူမ်ားပါ၀င္သည့္ အဖြဲ႔တခုသုိ႔ တာ၀န္ခြဲေ၀ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ထုိအဖြဲ႕အား ‘Berkeley Mafia’ ဘာကေလမာဖီးယားဟု လူသိမ်ားခဲ့သည္။ ထုိ႔ျပင္ လက္ညိဳးေထာင္ ေခါင္းညိတ္ လႊတ္ေတာ္တခု ပါ၀င္သည့္ အာဏာရွင္ ႏိုင္ငံေရး စနစ္တခုကိုလည္း သူက ဦးေဆာင္ခဲ့သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆူဟာတို၏ သက္တမ္း ေနာက္ဆံုး ၁၀ ႏွစ္အတြင္း သူ၏ အစိုးရက အျခားေသာ အာဏာရွင္မ်ားကဲ့သို႔ ကိုယ္က်ိဳးရွာသည့္ စနစ္ဆီသို႔ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့သျဖင့္ သူ႔ အေပၚ အသိအမွတ္ျပဳမႈမ်ား ေလ်ာ့ပါး ဆံုး႐ံႈးသြားခဲ့ရသည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ လူထုက သူ႔ကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့ၿပီး အင္ဒုိနီးရွားႏုိင္ငံ၌ ဒီမုိကေရစီစနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသို႔ စတင္ အသြင္ကူးေျပာင္း လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း စီးပြားေရး အျမင္အရၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အင္ဒိုနီးရွား၏ ဒီမိုကေရစီတြင္ အားနည္းခ်က္ တခု ရွိခဲ့သည္။ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနသည့္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားအတြက္ ေရြးေကာက္ခံ ပါလီမန္က အတားအဆီး တခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဥပမာ အစိုးရ၏ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ အစိုးရ ေထာက္ပံ့မႈမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ အက်ိဳးစီးပြား ရွိေနသူမ်ားႏွင့္ လူႀကိဳက္မ်ားမႈ ရယူလိုေသာ အျမင္မ်ား၏ ဖိအားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေရးတႀကီး ေျဖရွင္းရမည့္ ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖမ်ားက NLD အစုိးရ၏ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ ေအာင္ျမင္မည္ မေအာင္ျမင္ ဆိုသည္ကို ဆုံးျဖတ္သြားပါလိမ့္မည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္ေသာ အစုိးရက ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို စီမံခန္႔ခြဲေရးအတြက္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးႏိုင္သည့္ ခိုင္မာေသာ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႔တဖြဲ႔ကုိ ရွာေတြ႔ႏုိင္မည္လား။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အသစ္ေရြးခ်ယ္ခံခဲ့ရေသာ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ သူတုိ႔ကုိ ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ခ်မ္းသာသူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားအစား အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို ေဆာင္ရြက္ၾကမည္လား။ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ခက္ခဲေသာ အေရးကိစၥမ်ားကုိ ကုိင္တြယ္ႏုိင္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ညႊန္ၾကားေရးခ်ဳပ္ မ်ားကုိ အခ်ိန္ေပးျခင္း အားေပးျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကမည္လား။

၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္၂၀ ကာလအတြင္း ကမာၻ႔ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားကလည္း အားတက္စရာ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနသည္။ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွခဲ့လွ်င္ NLD အစုိးရ၏ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ားက ေပါက္ေျမာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ နည္းလမ္းမ်ားေၾကာင့္ပင္။ ႏိုင္ငံေတာ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အလုပ္မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

No comments: