ေက်ာ္ခ
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း က်င္းပမယ့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႔ ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္မ်ား အစည္းအေဝးကို သတင္းယူႏိုင္ဖို႔ ကရင္ျပည္နယ္ထဲကို ဇြန္လ အေစာ ပိုင္းက က်ေနာ္တို႔ ခရီးစဥ္ကို ရန္ကုန္ကေန စတင္ခဲ့ၾကတယ္။
ဘားအံကို ေရာက္ေတာ့ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ျမဝတီကို ဆက္တက္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ေတြ စလြန္းကားေလးေတြ ငွား ၾကရတယ္။ ကားသမားေတြကေတာ့ ကားခကို ေစ်းမဆစ္ၾကဖို႔နဲ႔ ျမဝတီကို အျမန္ဆံုးေရာက္ေအာင္ “အာရွလမ္းမႀကီး” ေပၚကေန ေမာင္းေပးမယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ကားဆရာက သူ ဒီလမ္းေၾကာင္းမွာ ကားေမာင္းလာတာ ႏွစ္ေပါင္း ဆယ္ႏွင့္ခ်ီ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း မစိုးရိမ္ၾကဖို႔ စကားအစခ်ီပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဒီကားေလးဟာ သူ႔မိသားစုဝမ္းေရးကို ေျဖရွင္းေပးေနတဲ့ အေၾကာင္း ေတြလည္း သူက ေျပာျပပါေသးတယ္။
ေနာက္ၿပီး ရန္ကုန္က လာတဲ့ ခရီးသည္ေတြဆိုေတာ့ ရန္ကုန္နဲ႔ ဘားအံၿမိဳ႕ ကြာျခားပံုေတြကို သူက ယွဥ္ၿပီးေျပာျပတယ္။ ဘားအံ ၿမိဳ႕ဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လို ကားေတြပိတ္ဆို႔ေနၿပီး မြန္းက်ပ္ေနတာမ်ဳိးမဟုတ္ေၾကာင္းနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္ရဲ႕ သာယာတဲ့ အလွတရားေတြ အေၾကာင္း သူက ေျပာျပတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ စကားေတြေျပာလာရင္း ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နားေရာက္ေတာ့ ကားစီယာတိုင္ေဘးက ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္နဲ႔ထုပ္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံထုပ္ကို ဆြဲထုတ္ရင္း “အာရွလမ္းမႀကီးေရာက္ေတာ့မယ္။ ေစတနာမပါတဲ့ အလႉအတန္းက စရေတာ့မယ္” ဆိုၿပီး တေထာင္တန္ တခ်ဳိ႕ကို ထုတ္လိုက္ပါတယ္။
ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕အဝင္ ဆိုင္းဘုတ္အေက်ာ္ သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ အာရွလမ္းမႀကီးအစကို ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ မည္းနက္ ေမွာင္ေနၿပီး လွပတဲ့ ကတၱရာလမ္းမႀကီးေပၚကို ဘီး စတင္ထိလိုက္ခ်ိန္မွာပဲ တလမ္းလံုးခ်ဳိင့္ခြက္ေတြကို ျဖတ္သန္းရင္း ၾကားလာရတဲ့ ဂ်ိမ္းဂ်ိမ္း၊ ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ျမည္လာတဲ့ ကားသံဟာ တိတ္သြားပါေတာ့တယ္။
လယ္ကြင္းေတြ၊ ေတာင္ေၾကာေတြကို ျဖတ္ေဖာက္ထားတဲ့ အာရွလမ္းမႀကီးရဲ႕ အလွကို ၾကည့္ရင္း အတူပါလာတဲ့ မိတ္ေဆြ ေတြကလည္း “ေကာင္းလိုက္တဲ့လမ္း” ဆိုၿပီး ေျပာသူကေျပာ၊ ရန္ကုန္အပါအဝင္ ျပည္တြင္းက အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး ေတြကို အစိုးရ က ဒီလိုလမ္းမႀကီးမ်ဳိး ေဖာက္ေပးရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းလိုက္မလဲ ဆိုၿပီး အာရွလမ္းမႀကီးကို တေယာက္တမ်ဳိး ခ်ီမြမ္းခန္း ဖြင့္ၾကတယ္။
ကားဆရာကေတာ့ “ခင္ဗ်ားတို႔ အခြန္ေကာက္တဲ့ ဂိတ္ေတြကို ဓာတ္ပံုမ႐ိုက္နဲ႔ေနာ္။ သူတို႔က ဓာတ္ပံု႐ိုက္တာမႀကိဳက္ဘူး။ ႐ိုက္တာမိလို႔ကေတာ့ ဖုန္းနဲ႔႐ိုက္တာ ေတြ႔ရင္ ဖုန္း႐ိုက္ခြဲ၊ ကင္မရာနဲ႔႐ိုက္တာေတြ႔ရင္ ကင္မရာ ႐ိုက္ခဲြလုပ္တာ။ ဒီေကာင္ ေတြ ဆိုးတယ္” ဆိုၿပီး စသတိေပးပါတယ္။
အာရွလမ္းမႀကီးေပၚမွာ ပထမဆံုး ေတြ႔ရတဲ့ ဂိတ္က အစိုးရ တပ္မေတာ္ဂိတ္ပါ။ ဂိတ္နားေရာက္ေတာ့ ကားကို အရွိန္ ေလွ်ာ့ ၿပီး ရပ္လိုက္ပါတယ္။ ေစာေစာက လိပ္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံ တေထာင္တန္ကို ေဘးမွာ လာရပ္တဲ့ စစ္သားတေယာက္ကို ၿပံဳးျပၿပီး ေပးလိုက္တယ္။ ၿပီးမွ ကားကို ဆက္ၿပီး ေမာင္းထြက္လာခဲ့ပါတယ္။
ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕နဲ႔ ျမဝတီၿမိဳ႕ အၾကား အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးေပၚမွာ လက္နက္ကိုင္ဂိတ္ စုစုေပါင္း ၈ ဂိတ္ ရွိၿပီး အဝင္နဲ႕ အထြက္ဂိတ္ေတြဟာ တပ္မေတာ္ဂိတ္ေတြျဖစ္ၿပီး အတြင္းထဲက ဂိတ္ေတြကေတာ့ KNU၊ ဒီမိုကေရစီအက်ဳိးျပဳ ကရင့္တပ္မေတာ္ (DKBA)၊ ကရင္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF)၊ ကရင္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ (KNU/KNLA-PC) ဂိတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ကားဆရာက ရွင္းျပပါတယ္။
ဂိတ္တဂိတ္ကို အနည္းဆုံး က်ပ္ ၂၀၀၀ အခြန္ေဆာင္ရပါတယ္။ ဒါဟာ မ်က္မွန္းတမ္းမိေနတဲ့ ကားသမားေတြပဲ ေပးရတာ ျဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာစိမ္းကားသမားေတြဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ဂိတ္ေတြက က်ပ္ ၅၀၀၀၀ ေလာက္ထိ ေတာင္းတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဂိတ္ ေတြ အားလံုးက လက္နက္ေတြကိုင္ထားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြျဖစ္ၿပီး နီးနီးကပ္ကပ္ရွိေနၾကတဲ့ အတြက္ တဖြဲ႔နဲ႔ တဖြဲ႔ ျပႆနာေတြ ျဖစ္မွာလည္း စိုးရိမ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
“မတတ္သာလို႔သာ ဒီလမ္းက ျဖတ္သြားေနရတာ။ ကားသမားတိုင္း စိတ္ပ်က္တာေပါ့ဗ်ာ။ သူတို႔ကို လုပ္ေကၽြးေနသလို ပဲေလ။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း သူတို႔ေတာင္းတဲ့ အခြန္ခကို ခရီးသည္အေပၚမွာပဲ ျပန္တင္ၿပီးေတာင္းရတာဆိုေတာ့ ေနာက္ဆံုး ေတာ့ ဒီအခြန္ခကို ခရီးသည္ကပဲ ေပးရတာျဖစ္သြားတာေပါ့” လုိ႔ ကားဆရာက ဆိုပါတယ္။
အာရွလမ္းမႀကီးဟာ အာရွတြင္း ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕နဲ႔ ကုန္သြယ္ကူးသန္းႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိကထားၿပီး ေဖာက္ထားတဲ့ အဆင့္ျမင့္ လမ္းမႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလမ္းမႀကီးဟာ အိႏၵိယနဲ႔ ထိုင္းတို႔ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ အနီးဆံုး ဆက္သြယ္မႈရွိမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလမ္း ေၾကာင္းကပဲ အာဆီယံႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကုန္သြယ္ၾကမယ့္လမ္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလမ္းကို ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူညီခ်က္အရ အာရွ ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးဘဏ္ အကူအညီနဲ႔ ထိုင္းအင္ဂ်င္နီယာေတြက ဦးစီးၿပီး စနစ္တက် ေဖာက္လုပ္ထားတာလို႔ သိရပါတယ္။
ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းေၾကာင္းဟာ ထိုင္း-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ အဓိက သြင္းကုန္၊ ထုတ္ကုန္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းတခု ျဖစ္ ၿပီး အာရွလမ္းမႀကီး ေဖာက္လိုက္တဲ့အတြက္ ဒီႏွစ္ၿမိဳ႕အၾကား ၄၅ မိနစ္နဲ႔ ခရီးေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္က လမ္းေဟာင္း အတိုင္း သြားမယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး အခ်ိန္ ၂ နာရီခြဲၾကာျမင့္ပါတယ္။
ေဒါနေတာင္တန္းႀကီးေပၚက ျမဝတီ-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းေဟာင္းကိုလည္း က်ေနာ္ အရင္က အႀကိမ္ႀကိမ္သြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ မတ္ေစာက္တဲ့ ေတာင္ကမ္းပါးယံေဘး ကပ္ေဖာက္ထားတဲ့ လမ္းဟာ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အတြက္ အဆင္းတရက္၊ အတက္တ ရက္ အလွည့္က် ခြဲျခားသတ္မွတ္ေပးထားရပါတယ္။
မိုးရာသီဆိုရင္ လမ္းေတြၿပိဳက်ပ်က္ဆီးတာေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြနဲ႔ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြ ေတာင္ေပၚ မွာ တသီတတန္းႀကီး နာရီမ်ားစြာပိတ္ဆို႔ေနတာလည္း ႀကံဳဖူးသလို ေခ်ာက္ထဲကို ျပဳတ္က်ၿပီး ခရီးသည္ေတြ မၾကာခဏ ဆိုသလို ေသဆံုးတဲ့ သတင္းေတြလည္း ၾကားသိရပါတယ္။
လမ္းေဟာင္းက အေကြ႔အပတ္မ်ားစြာနဲ႔ ေဒါနေတာင္ေပၚကို ေက်ာ္ျဖတ္ေနရေပမယ့္ အာရွလမ္းမႀကီး ကေတာ့ ျမင့္မား မတ္ေစာက္တဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးေပၚ တက္ရျခင္းမရွိပါဘူး။ အေကြ႔အေကာက္ေတြလည္း နည္းတဲ့အတြက္ ခရီးသည္ေတြ အတြက္လည္း အႏၱရာယ္ျဖစ္မွာ စိုးရိမ္မႈ နည္းေစသလို စိတ္သက္သာမႈလည္းရေစပါတယ္။
အခြန္မေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ယာဥ္ေတြ၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ေတြနဲ႔ ကုန္ကား အမ်ားစုကေတာ့ ခ်ဳိင့္ခြက္ေတြမ်ားတဲ့ လမ္းေဟာင္း ႀကီး အတိုင္းပဲ ဆက္လက္သြားလာေနၾကတုန္းပါပဲ။
ျမဝတီကေန ေကာ့ကရိတ္ကိုျပန္ေတာ့လည္း အာရွလမ္းမႀကီးေပၚကပဲ ျပန္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီတခါ ကားဆရာကေတာ့ ဂိတ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးမႈမရွိသူျဖစ္ေတာ့ အခြန္ဂိတ္ေတြကို ေရွာင္ဖို႔ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ဂိတ္ေၾကးေဆာင္မယ့္ ပြဲစား တဦးကို ငွားရမ္းခဲ့ရ ပါတယ္။
အဲဒီပြဲစားကို ဂိတ္ေၾကးေတြရွင္းဖို႔ က်ပ္ ၂၃၀၀၀ ေပးရပါတယ္။ ပြဲစားက ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကားေရွ႕ကသြားၿပီး ဂိတ္ေတြ တဂိတ္ ခ်င္းစီ ရွင္းသြားပါတယ္။ ဒါေတာင္ ပြဲစားနဲ႔ ကားဆရာ လမ္းမွာ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္သြားလို႔ တပ္မေတာ္ နဲ႔ BGF ပူးေပါင္းဂိတ္ နားမွာ ေရွ႕ဆက္သြားခြင့္မရဘဲ ကားကို လမ္းေဘးမွာ ထိုးရပ္ထားခဲ့ရပါေသးတယ္။
ကားဆရာက “ပြဲစားနဲ႔ရွင္းရင္ ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ပဲက်တယ္ဗ်။ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ရွင္းရင္ တခ်ဳိ႕ဂိတ္ေတြက ငါးေထာင္၊ တေသာင္း ေတာင္းရင္ေတာင္းတာ။ မေပးလို႔ ဆက္မသြားနဲ႔ဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔က ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ ဘူးေလ”လို႔ သူက မခ်ိတင္ကဲ ေျပာပါတယ္။
ညီညာေျဖာင့္ျဖဴးတဲ့ အာရွလမ္းမႀကီးေၾကာင့္ ေကာ့ကရိတ္နဲ႔ ျမဝတီအၾကား အခ်ိန္ ၄၅ မိနစ္နဲ႔ ေရာက္ၿပီး ကားေရာ လူေရာ သက္သာရာရတဲ့ အတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာေပမယ့္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ဂိတ္ေတြကို အလီလီအခါခါ အခြန္ေပးေနရတာ ကိုေတာ့ ကားသမားေတြက စိတ္ပ်က္ ညည္းညဴေနၾကတာအမွန္ပါ။
No comments:
Post a Comment