တင္ထက္ပိုင္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အစိုးရ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားက ေျဖရွင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေနေသာ္လည္း ထိေရာက္မႈမရွိ၍ ေျပလည္မႈ မရွိေသးေၾကာင္း ၿမိဳ႕တြင္း သြားလာေနသူမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႔မ်ား၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီႏွင့္ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိ္န္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီ (မထသ) စသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအျပင္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ၏ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အကူအညီမ်ားျဖင့္လည္း ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ဘတ္စ္ကားသီးသန္႔ ေမာင္းႏွင္ရမည့္ မ်ဥ္းဝါလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို လမ္းညာဘက္ျခမ္း တြင္ ေရးဆြဲျခင္း၊ အေနာ္ရထာလမ္းတေလ်ွာက္ မ်ဥ္းဝါမ်ားအစား ဘေလာက္တံုးမ်ားခ်ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေခတ္မီ မီးပိြဳင့္ စနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲတပ္ဆင္ျခင္း စသည္တို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕အခ်က္အခ်ာ လမ္းမမ်ားရွိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားမွာ သိသိ သာသာ ေလ်ာ့က်သြားျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း လမ္းအသုံးျပဳသူမ်ားက ေျပာသည္။
အေနာ္ရထာလမ္းမေပၚတြင္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားအတြက္ ဘေလာက္တံုးမ်ားျဖင့္ လမ္းေၾကာသီးသန္႔ ကန္႔သတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ ယာဥ္ေၾကာစီးဆင္းမႈ ယခင္ထက္ ပိုမိုေႏွးေကြးသြားသည္ ဆိုေသာ ေဝဖန္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္း ရဲတပ္ဖြဲ႔ခြဲ (ရန္ကုန္) မွ ဒုတိယ ရဲမႈးႀကီး လင္းထြ႗္က“ကားေမာင္းေနတဲ့သူ တဦးတေယာက္ခ်င္းစီကလည္း ယာဥ္စည္းကမ္း လိုက္နာေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလမ္းေတြေပၚမွာ စည္းကမ္းေတြ ေကာင္းသြားေအာင္ က်ေနာ္တို႔က ဘေလာက္တံုး ေတြ ခ်ၿပီးေတာ့ ယာဥ္ေၾကာေတြ ဒီဘက္က လိုင္းကား၊ ဒီဘက္ကေတာ့ တျခားကားေတြ သြားဖို႔ဆိုၿပီး ကန္႔သတ္လိုက္တာပါ”ဟု ဧရာဝတီ သို႔ ေျပာသည္။
အငွားယာဥ္ေမာင္း တဦးျဖစ္သည့္ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဝင္းက “ကားေမာင္းရတာ ၿမိဳ႕ထဲကို ဝင္ကို မဝင္ခ်င္တာ။ ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ေရွ႕တုိး၊ ေနာက္ဆုတ္ခက္တဲ့ ဘဝန႔ဲ ပိုက္ဆံလည္း ပိုမရ၊ ဆီဖိုးလည္း ထိုင္ေနရင္းကို ကုန္ေရာ။ ထူးျခားလာတယ္လို႔လည္း မခံစားရဘူး။ စီမံကိန္းေတြ လုပ္ရင္ တေန႔တေန႔ ကားေတြ ၿပဳံတိုးေနတဲ့ ၿမိဳ႕ထဲေနရာကို အဓိက ဦးစားေပးလုပ္ရင္ ေကာင္းမွာပဲ”ဟု ေျပာျပသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရွစ္မိုင္လမ္းဆံုတြင္မူ JICA ၏ အကူအညီျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္စနစ္ မီးပိြဳင့္မ်ားကို ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ ခဲ့ရာ ယင္းလမ္းဆံု ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို သိသိသာသာ ေလ်ွာ့ခ်ေပးႏိုင္ခဲ့သည္ဟု အမွတ္(၁၅) မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ ယာဥ္ထိန္းရဲ တပ္ဖြဲ႔စုမႉး ဒုရဲမႉး ဦးစိုးႏိုင္ထံမွ သိရွိရသည္။
ရန္ကုန္၏ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္လာေစရန္အတြက္ JICA က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ပင္မစီမံကိန္း(YUTRA) ကို ၂၀၃၅ ခုႏွစ္အထိခ်ိန္ရြယ္ ေရးဆြဲေပးထားရာ လက္ရွိ ရထားသံလမ္းမ်ား၊ ရထားတြဲမ်ား၊ ဘူတာ႐ုံမ်ားႏွင့္ ေျပးဆြဲမႈစနစ္တို႔ကို အဆင့္ျမႇင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း၊ သီးသန္႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လမ္းေၾကာင္း ေျပးဆြဲမႈ(BRT) စနစ္ က်င့္သံုးျခင္း၊ လက္ရွိ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားကို အသံုးခ်၍ ယဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏိုင္မည့္ လမ္းေပၚ ကားရပ္ နားမႈမ်ားကို ကန္႔သတ္ျခင္း၊ လူသြားလမ္းမ်ားကို ထိန္းသိမ္းေပးျခင္းတို႔အျပင္ အလိုအေလ်ာက္စနစ္ မီးပိြဳင့္မ်ား တပ္ဆင္ျခင္း စသည့္ အခန္းက႑ အသီးသီးကို ေဖာ္ျပေရးဆြဲေပး ထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ ေရေပးေဝမႈ၊ လွ်ပ္စစ္မီး စသည့္ ၿမိဳ႕ျပ ဖြံၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ားအနက္ လမ္းပန္း ဆက္ သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေရးသည္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ကိုင္တြယ္ရမည့္ က႑တခု ျဖစ္သည္ဟု JICA ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ အႀကီးအကဲက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ပိုမိုေကာင္းမြန္ရန္ အလ်င္အျမန္ ကိုင္တြယ္ မေျဖရွင္းႏိုင္ပါက ၂၀၃၅ ခုႏွစ္တြင္ ကားတစီး၏ ပ်မ္းမ်ွ ေမာင္းႏိုင္စြမ္းသည္ တနာရီလွ်င္ ၅ မိုင္ႏႈန္းသာ ရွိေတာ့မည္ဟု JICA က ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားသည္။
JICA ၏ သုေတသန ျပဳလုပ္ခ်က္မ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လူဦးေရ၏ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ အမ်ားျပည္သူသံုး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး စနစ္ကို အသံုးျပဳၾကသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းလူဦးေရ၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္ ဘတ္စ္ကား အသံုးျပဳသူမ်ားျဖစ္ၿပီး ရထားအသံုးျပဳၾကသူမ်ားသည္ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔သာ ရွိေၾကာင္း JICA ၏ သုေတသနအရ သိရွိရသည္။
No comments:
Post a Comment