ျမတ္စုမြန္
ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္လာခဲ့သည့္ မိသားစု တခုတြင္ လူျဖစ္ခြင့္ ရရွိခဲ့ေသာ က်မသည္ အလိုေလွ်ာက္ မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
နယ္တြင္ေမြးကာ နယ္တြင္ ႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ က်မသည္ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္ အတူေနရခ်ိန္က ပိုမ်ားသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူႀကီးမိဘမ်ား၏ ဘာသာေရး အဆံုးအမမ်ားၾကားတြင္ လူျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဝါတြင္းကာလ ဥပုဒ္ေန႔မ်ားတြင္ ျဖစ္ေစ၊ ဝါပကာလ လျပည့္လကြယ္ ဥပုဒ္ေန႔မ်ား၌ ျဖစ္ေစ လူႀကီးမိဘမ်ားႏွင့္အတူ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားရသည္။ ဥပုဒ္သီလ ေဆာက္တည္ရသည္။
က်မတို႔ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ တန္ခိုးၾသဇာ ႀကီးမားသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ တရားပြဲမ်ားတြင္ ဓမၼေဒသနာေတာ္မ်ားကို နာၾကားရျခင္းသည္ ရေတာင့္ရခဲ့ အခြင့္အေရး ျဖစ္သည္။ ပါဠိဘာသာစကားမ်ားျဖင့္ ေဟာေျပာသည့္ တရားမ်ားကို နားမလည္ေသာ္လည္း လူႀကီးသူမမ်ားႏွင့္ ထိုတရားပြဲမ်ားသုိ႔ သြားသည္။ တရားစခန္းဖြင့္လွ်င္ က်မ တရားစခန္းဝင္သည္။
ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရကို ကိုယ္တိုင္ေက်က်ညက္ညက္ နားလည္ေအာင္ ေလ့လာျပီး ကိုးကြယ္ရျခင္း မဟုတ္ေသာ္လည္း မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ က်မသည္ အသက္အရြယ္ႏွင့္ သိနားလည္သေလာက္ ဘာသာတရားကို ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းခဲ့သည္။
ဖန္ရည္ဆိုးထားသည့္ သကၤန္းေတာ္မ်ားကို ဆင္ျမန္းထားသည့္ ဗုဒၶ၏ သားေတာ္မ်ားအား က်မတို႔၏ မြန္ျမတ္လွေသာ စားဦးစားဖြယ္မ်ားကို ဆက္ကပ္လႉဒါန္းခဲ့ၾကသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ အိမ္ဦးခန္းတြင္ ထုိင္ၾကရသည္။ မာတုကာမ ဟုေခၚသည့္ က်မတို႔ မိန္းကေလးမ်ားသည္ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ၾကမ္းတေျပးတည္း မထိုင္ရ။
ေလသင့္ရာအရပ္တြင္ မထိုင္ရ။ လမ္းမေပၚတြင္ ဆြမ္းခံႂကြေနသည့္ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေတြ႔ရလွ်င္ ဖိနပ္ကေလးခၽြတ္၊ လမ္းေဘးသို႔ ကပ္ခါ၊ သံဃာေတာ္မ်ား၏ အရိပ္ကုိ မနင္းမိေစရန္ ေရွာင္က်ဥ္ရသည္။ ကိုယ္က စက္ဘီးေပၚမွ ျဖစ္ေနလွ်င္ စက္ဘီးကိုရပ္ကာ ေျမႀကီးသုိ႔ ဆင္း၍ ဂါရဝတရား ထားခဲ့သည္။
သံဃာေတာ္မ်ားက ဆိုဆံုးမလွ်င္ မ်က္ႏွာငံု႔ကာ နာခံခဲ့ရသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာ သာမက လမ္းမွန္ေရာက္ေအာင္ ဆိုဆံုးမတတ္ေသာ ဆရာသမားမ်ားအျဖစ္ ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသခဲ့သည္။
စဥ္းစားတတ္သည့္ အရြယ္ေရာက္လာသည့္အခါ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ေလာကီေရးရာ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားႏွင့္ သံသရာလည္ေနရသည့္ က်မတို႔လို သာမာန္လူသားမ်ားအတြက္ ဘုရားရွင္၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္သည္ဟု ေတြးမိသည္။
က်မတို႔ မလုပ္ႏိုင္သည့္ ဆံကို ပယ္ျခင္း၊ မြန္းလႊဲညစာ မသံုးေဆာင္ျခင္း၊ အပြင့္အခက္ အေပ်ာက္အမြန္းမ်ား မပါသည့္ ဖန္ရည္ဆိုး သကၤန္းမ်ားကိုသာ ဆင္ျမန္းျခင္း စသည့္ ေရာင့္ရဲျခင္း တရားမ်ားအျပင္ လူအမ်ား မလုပ္ႏိုင္သည့္ က်င့္ဝတ္ သိကၡာပုဒ္မ်ားကို လက္ကိုင္ထားၾကသူမ်ားျဖစ္၍ က်မတို႔က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္။ အိမ္တြင္ စားစရာ မရွိလွ်င္ ေနပါေစ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ လႉၾကမည္ဆိုသည့္ စိတ္ဓာတ္ကို ေမြးျမဴႏိုင္ၾကသည္။
က်မတို႔သည္ က်မတို႔ထက္ ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ယံုၾကည္၍ သံဃာေတာ္မ်ားကို ေလးစားစြာ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ျခင္းပင္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဘာသာ၊ သာသနာကို အရွည္တည္တံ့ႏိုင္ေစရန္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳကာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားျဖစ္၍ ယံုၾကည္ကိုးစားၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သကၤန္းျမင္လွ်င္ အလိုလို ေခါင္းငံု႔ဝပ္က်ိဳးၿပီးသား ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ က်မသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ခါစ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကပင္ စတင္၍ သကၤန္းၿခံဳထားသည့္ ဘုန္းႀကီးအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ နယ္တြင္ႀကီးျပင္းခဲ့စဥ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းမႈ ဒီဂရီသည္ အနည္းငယ္ ေလွ်ာ့က်သြားခဲ့သည္ဟု ဝန္ခံရေပမည္။
ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္လွ်င္ သကၤန္းဝတ္တို႔၏ မတင့္တယ္ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ေရႊတိဂံုေစတီတြင္ စတင္ျမင္ေတြ႔ ခဲ့ရသည္။ က်မ တသက္တာလံုး ႐ိုေသကိုင္း႐ႈိင္း ခဲ့ရသည့္ သကၤန္းဆင္ျမန္းေသာ သံဃာေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးတဦး တို႔သည္ အလြန္နီးကပ္စြာ ေဘးခ်င္းကပ္ ထိုင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ က်မအတြက္ လြန္စြာ ထူးဆန္းလွသည္။ အလားတူ ေရႊတိဂံုဘုရား အေရွ႕ဘက္မုဒ္ရွိ ကားမွတ္တိုင္တြင္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ မိန္းမ ေဘးခ်င္းကပ္ထုိင္ကာ လူငယ္စံုတြဲမ်ားလို စကားတြတ္ထိုးေနသည့္ ျမင္ကြင္းသည္ က်မအတြက္ စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္သလို ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကလည္း ထိုအျမင္မတင့္တယ္ေသာ လုပ္ရပ္ကို တခြန္းတပါဒမွ် ဝင္ေရာက္ဟန္႔တားျခင္း၊ သတိေပးျခင္း မျပဳသည္ကို ပို၍ စိတ္ထိခိုက္မိသည္။ က်မအေနႏွင့္လည္း ေျပာရဲသည့္ သတိၱမရွိ။
က်မတို႔ နယ္မွာဆိုလွ်င္ ထိုသို႔ လူျမင္မတင့္တယ္ေသာ အလုပ္ကို လုပ္ပါက ထိုဘုန္းႀကီးလည္း လူထြက္ရမည္။ ထိုအမ်ိဳးသမီးလည္း လူတို႔၏ ကဲ့ရဲ႕ သၿဂၤ ိဳဟ္ျခင္းကို ခံရမည္။ သို႔ေသာ္ ရန္ကုန္တြင္ ထိုသို႔မဟုတ္။ ထိုအေၾကာင္းကို ရန္ကုန္သား မိတ္ေဆြတေယာက္ကို ျပန္ေျပာျပေတာ့ သူက ျပန္ေျပာသည္။ “ရန္ကင္းက မိုးေကာင္းဘုရားဝင္းထဲမွာဆို အဲလိုေတြအမ်ားႀကီးပဲ” ဆိုသည့္ သူ႔စကားေၾကာင့္ ရဟန္းႏွင့္ မိန္းမ ၾကမ္းတေျပးတည္း မထိုင္အပ္ ဆိုေသာ အသိတရားသာ ရွိခဲ့သည့္ က်မသည္ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္ရသည္။
ထပ္၍ ႀကံဳရသည္က သမၼတ႐ုပ္ရွင္႐ံု အနီးရွိ ခံုးေက်ာ္တံတားေပၚမွ ဖိနပ္ျပတ္ေနေသာ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး ျဖစ္သည္။ သူတို႔အပါးမွ ျဖစ္သြားသည့္ က်မကို ဖိနပ္ဖိုး အလႉခံသည္။ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္ရာ က်မ ေငြအနည္းငယ္ လႉဒါန္းခဲ့သည္။ ဖိနပ္တရံစာေတာ့ မရွိ။ ထို ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ က်မ၏ ေနာက္မွ လမ္းသြားလမ္းလာလူမ်ားကိုလည္း ဖိနပ္ဖိုး အလႉခံသည္ကို ျပန္ၾကည့္၍ ျမင္ရသည္။
ေနာက္ေန႔တြင္ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားကို ထိုေနရာ၌ပင္ ထပ္၍ ေတြ႔ျပန္သည္။ သည္တႀကိမ္တြင္ ဆြမ္းဖိုး အလႉခံသည္။ က်မက လႉရန္ ေငြမပါေၾကာင္း ျပန္ေျပာရာ သာမာန္လူ တေယာက္ထက္ပင္ ညစ္ညမ္းေသာ စကားလံုးျဖင့္ ဆဲဆိုသည္။ ကြမ္းခ်ိဳးမ်ား ကပ္ေနသည့္ သြားမ်ားႏွင့္ လက္ေမာင္းတခုလံုးတြင္ ေဆးမင္ေၾကာင္ ထိုးထားေသာ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားကို က်မ ေၾကာက္လန္႔ခဲ့ရသည့္ ထိုအခ်ိန္ကို ယေန႔တိုင္ မွတ္မိေနဆဲျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ အရပ္မ်ားတြင္ ထိုသို႔ေသာ ဖိနပ္ျပတ္ေနသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ား၊ ဆြမ္းမစားရေသးသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားကို ျမင္တိုင္း က်မ ေဝးေဝးမွ ေရွာင္ကြင္း၍ သြားမိသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ေနာက္အေတြ႔အႀကံဳတခုမွာ လူေနတိုက္ခန္းမ်ားေပၚသို႔ တက္ခ်ည္ဆင္းခ်ည္ျပဳကာ တခန္းခ်င္းစီ တံခါးေခါက္လွ်က္ ဝါဆိုသကၤန္းအတြက္ဟုဆိုကာ အလႉခံသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ဝါတြင္းကာလတိုင္း စိတ္ပ်က္ရျခင္းျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္တို႔မည္သည္ ထိုသို႔ တအိမ္တက္ဆင္း အလႉလိုက္ခံပိုင္ခြင့္ရွိပါ၏ေလာ။
ရန္ကုန္တြင္ ျမင္ေတြ႔ရသည့္ ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ သာမာန္လူမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ေဆးလိပ္ေသာက္၍ ကြမ္းစားကာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထိုင္ၾကသည္။ တီဗီ၊ ေရခဲေသတၱာ၊ အဲယားကြန္း စသည့္ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို သံုးၾကသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ကတည္းက ထိုသို႔ေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားသည္ ယေန႔တိုင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျမင္ေနေတြ႔ေန ရဆဲျဖစ္ရာ ထိုဘုန္းႀကီးမ်ားသည္လည္း ပထမ ဘုန္းႀကီးေတြလိုပင္ တားျမစ္မည့္သူ မရွိေၾကာင္း ေပၚလြင္ေနသည္။ က်မငယ္စဥ္က တေလွ်ာက္လံုး အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ျမတ္ေသာသကၤန္းသည္ ေနရာမွား၍ ေရာက္ေနသည့္ အဝတ္အထည္ တစံုသာျဖစ္ေၾကာင္း ထိုအျဖစ္အပ်က္မ်ားက ေပးသည့္ သင္ခန္းစာအရ သိခဲ့ရသည္။
ထို႔ျပင္ က်မသည္ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ ခ်င္းျပည္နယ္သို႔ ေခတၱခဏ ေရာက္ခဲ့ဖူးစဥ္က ၾကားသိခဲ့ရသည့္ အေတြ႔အႀကံဳ တခုကိုလည္း ခ်န္ထား၍ မရေပ။ ခ်င္းျပည္နယ္သည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သည့္ တုိင္းရင္းသား အမ်ားစု ေနထုိင္သည့္ ျပည္နယ္တခု ျဖစ္သည္။ က်မကဲ့သုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္သူမွာ လူနည္းစုျဖစ္သည္။
ခ်င္းျပည္နယ္တြင္ ေျမျပန္႔မွလာ၍ မူလတန္းျပ အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ ေက်ာင္းဆရာမေလး တဦးႏွင့္ ခင္မင္ခြင့္ရသည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္လည္း ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေမးျမန္းေျပာဆိုခြင့္ ရခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ စကားစပ္ကာ ဘာသာေရး အေၾကာင္းကို ေရာက္သြားသည္။ ထိုဆရာမေလး တာဝန္က်ခဲ့သည့္ ရြာသည္ ၿမိဳ႕ေပၚမွ ၇ မိုင္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္၍ သြားရသည့္ ေတာင္ေပၚရြာေလးတခု ျဖစ္သည္။ ထိုရြာတြင္ ေက်ာင္းထိုင္သည့္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္ႏွင့္ မညီေသာ ေတာင္တန္းသာသနာျပဳ ရဟန္းပ်ိဳတပါး အေၾကာင္းကို ေျပာျပသည္။ ငါးပါးသီလကိုပင္ အျပည့္အဝ ေစာင့္စည္းလိုက္နာႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္ ထိုရဟန္းအား ရြာသူရြာသားမ်ားက ထိုေဒသတြင္ ၾသဇာရွိသည့္ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး သံဃာေတာ္မ်ားအား တိုင္ၾကားစာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပို႔ေသာ္လည္း ထိေရာက္စြာ ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ ဘာသာျခားမ်ား အၾကားတြင္ မ်က္ႏွာငယ္စရာ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေျပာျပသည္။
“ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္နဲ႔ ညီတဲ့ ေတာင္တန္းေဒသ သာသနာျပဳ ဘုန္းဘုန္းေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ အဲလိုပဲ သကၤန္း ဝတ္ထားၿပီး လူလိုေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြေၾကာင့္ ဒီက လူေတြက ေတာင္တန္းသာသနာဖ်က္ေတြလို႔ ေခၚတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ေနတယ္။ တာဝန္ရွိတဲ့ လူႀကီးေတြက ဒီကိစၥေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ စိစစ္သင့္တယ္”ဟု ထိုဆရာမေလးက ေျပာသည္။
အလားတူ ကိုယ္ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရသည့္ ေက်ာင္းဆရာႀကီး တဦးကလည္း ရင္ဖြင့္ျပန္သည္။ ထိုေက်ာင္းဆရာႀကီး၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္သည္။ သူ႔မိဘမ်ားသည္ နတ္ကိုးကြယ္ၾကသည္။ သူတို႔မိသားစုကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ ဦးဇင္းက ရန္ကုန္က လာတာ။ အိမ္မွာ အၿမဲပင့္ၿပီး ဆြမ္းေကၽြးတယ္။ မိသားစုနဲ႔လည္း ခင္ေနတယ္။ တေန႔က်ေတာ့ က်ေနာ့္အိမ္က တူမနဲ႔ အဲဒီဘုန္းႀကီး ပက္ပင္းတိုးတယ္။ က်ေနာ္ေဒါသထြက္တာ တဆတ္ဆတ္တုန္တယ္။ သကၤန္းဝတ္ႀကီးနဲ႔ ဒီလိုမလုပ္ဖို႔၊ အိမ္ေထာင္ျပဳခ်င္ရင္ လူဝတ္လဲဖို႔ က်ေနာ္ေျပာတယ္။ ေနာက္တပတ္က်ေတာ့ အဲဒီဘုန္းႀကီး က်ေနာ္တို႔ရြာက ထြက္ေျပးသြားတယ္။ အဲဒီဘုန္းႀကီးျပန္လာရင္ ဓားနဲ႔ခုတ္မယ္လို႔ က်ေနာ္ က်ိန္းထားတယ္”ဟု သူက ေျပာျပသည္။
အျခားေသာ ဘာသာဝင္မ်ားအၾကား ထိုသို႔ေသာ က်င့္ဝတ္ႏွင့္မညီသည့္ ေတာင္တန္း သာသနာျပဳမ်ားေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ သိကၡာက်ဆင္းေစေၾကာင္း၊ က်င့္ဝတ္သိကၡာႏွင့္ က်င့္ႀကံေနထိုင္သည့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားအား လူအၾကည္အညိဳ ပ်က္ေစေၾကာင္း သူက စိတ္တိုလာသည့္ အမူအယာျဖင့္ ဆက္ေျပာျပသည္။
ထို႔အတူ သူတို႔ေဒသကို လာေရာက္ကာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္သည့္ NGO တခုမွ မိတ္ေဆြတဦး၏ အကူအညီျဖင့္ ကာယကံရွင္မ်ားကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ထားသည့္ အသံဖိုင္မ်ားကို CD ေခြျဖင့္ ထည့္ထားသည္ကို ထုတ္ျပသည္။
“ဒီက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးတဲ့ ကေလးေတြ၊ မိဘမဲ့ကေလးေတြကို ပညာသင္ေပးမယ္ဆိုၿပီး လာေခၚသြားတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ဟုိေရာက္ေတာ့ ကေလးေတြက စာမသင္ရဘဲ တေန႔ကို ၃၀၀၀ ရေအာင္ အလႉခံရမယ္ဆိုၿပီး ခိုင္းခံေန ရတယ္။ ျပန္ေရာက္လာတဲ့ ကေလးေတြက ျပန္ေျပာျပလို႔ မိဘေတြက ျပန္သိရတာ။ မိဘေတြက ေနာက္ကလည္း မလုိက္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါက ကာယကံရွင္ေတြကို အင္တာဗ်ဴး လုပ္ထားတဲ့ အသံဖိုင္ မူရင္းေခြ။ အခုက ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ ပိုဆိုးမွာစိုးလို႔ က်ေနာ္ ဒါကို မထုတ္ေသးတာ။ NGO က အကိုကလည္း မီဒီယာေတြကို ထုတ္မျပေသးနဲ႔လို႔ မွာထားတယ္ ”ဟု ထိုေက်ာင္းဆရာႀကီးက ဆိုသည္။
ထိုစကားမ်ားကို ၾကားရေသာ က်မသည္ ကိုယ့္နားကိုပင္ ကိုယ္မယံုၾကည္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ၾကက္ေသေသသည္ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ကို ထိုအခ်ိန္တြင္ က်မ ျပည့္ျပည္ဝဝ နားလည္ခဲ့သည္။ က်မတြင္ ေျပာစရာ စကားမရွိ။ သို႔ေသာ္ တခ်ိန္တြင္ ထိုအေၾကာင္းကို ဖြင့္ခ်ရမည္၊ ဘာသာ သာသနာကို ညႈိးႏြမ္းေစသည့္ ထိုသကၤန္းဝတ္မ်ား အေၾကာင္းကို တေန႔တြင္ စာျပန္ေရးကာ တိုက္ဖ်က္ရမည္ဆိုသည့္ အေတြးျဖင့္ ေတးထားခဲ့သည္။ စာျဖင့္ ေရးမျပႏိုင္သည့္တိုင္ ဘာသာေရးတြင္ ၾသဇာအာဏာရွိသည့္ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး သံဃာေတာ္မ်ားထံသုိ႔ စာျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ ေလွ်ာက္ထားရန္ တာဝန္ရွိသည္ဟု ဗုဒၶဘာသာဝင္တဦး ပီသစြာ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ထားခဲ့သည္။
ထိုစဥ္က ျမန္မာျပည္အတြင္း ဘာသာေရး၊ လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡမ်ား ဆက္တိုက္ဆိုသလို ျဖစ္ပြားေနသျဖင့္ ထိုအေၾကာင္းကို စာမေရးခဲ့။ အစမေဖာ္ခဲ့။ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ ေနခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကို လိပ္ျပာမလံု။ အမွားလုပ္ေနသည့္သူကို ေထာက္မျပ၊ မဖယ္ရွားႏုိင္သည့္တိုင္ ကိုယ့္အတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္မည္စုိး၍ ထိန္ခ်န္ထားရသည္ကို စိတ္မသန္႔ခဲ့ေပ။ သာသနာညႈိးႏြမ္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသူမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ၾကားသိရပါလွ်က္ မသိဟန္၊ မျမင္ဟန္ေဆာင္၍ ႏႈတ္ပိတ္ေနျခင္းသည္ အျပစ္က်ဴးလြန္ေနသူမ်ားထက္ ပို၍အျပစ္ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။
ယခုရက္ပိုင္းတြင္ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ားထံမွ အမ်ားဆံုး ၾကားရသည့္ စကားလံုးမွာ “ဘုန္းႀကီးျမင္တိုင္း မၾကည္ညိဳေတာ့ဘူး” ဆိုသည့္ စကားလံုးျဖစ္သည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက လူႀကီးသူမမ်ား၏ ဆံုးမပဲ့ျပင္မႈေၾကာင့္ ဘာသာတရားကို ေလးစားသည့္၊ ငါးပါးသီလကို တတ္ႏိုင္သေရႊ႕ ထိန္းသိမ္းခဲ့သည့္ က်မ၏ ခံစားခ်က္သည္ ယခု ထိုမိတ္ေဆြမ်ား၏ ခံစားခ်က္ႏွင့္ တထပ္တည္း ျဖစ္ေနသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္ပိုင္းအတြက္က ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ အမွန္ကို လမ္းျပေပးရန္ တာဝန္ရွိသည့္၊ သာမာန္လူမ်ား မက်င့္ႀကံႏိုင္သည့္ ေလာကုတၱရာ အက်င့္ျမတ္မ်ားကို ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ ေနထိုင္က်င့္ႀကံရန္ တာဝန္ယူထားသည္ဟုဆိုေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးက ကမၻာတဝွမ္းကပင္ ၾကားသိရေလာက္ေအာင္ပင္ ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္းေသာ စကားတို႔ျဖင့္ လူလယ္ေခါင္တြင္ ဆဲေရးျပဳခဲ့သည္။
က်မတို႔လို သာမာန္လူအဖို႔ပင္ ထိုမွ်ယုတ္မာ႐ိုင္းစိုင္းေသာ စကားလံုးမ်ားျဖင့္ ဆဲဆိုရန္ လြယ္ကူသည့္ ကိစၥဟုတ္ရာ၊ က်မတို႔ ႐ိုေသေလးျမတ္သည့္ သကၤန္းဝတ္တဦးက ထိုသို႔ ျပဳမူျခင္းအတြက္ လြန္စြာရွက္မိသည္။ လြန္စြာ ဝမ္းနည္းမိသည္။
ပို၍ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္မွာ ထိုသကၤန္းဝတ္အား “မွန္ပါသည္၊ ေထာက္ခံပါသည္၊ အားေပးပါသည္”ဟု ဆိုေနသည့္ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ား၏ ေျမွာက္ပင့္ေျပာဆိုသည့္ စကားမ်ားကို ၾကားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သာသနာ့ဝန္ထမ္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးသမႈျပဳေနသည့္ ထိုလူဝတ္ေၾကာင္မ်ားကို လြန္စြာအံ့ၾသ ရြံရွာမိေလသည္။
တဆက္တည္းတြင္ ထိုသို႔ သာသနာကို ညိႈႏြမ္းေစသည့္ လုပ္ရပ္အတြက္ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ က်င့္ႀကံေနထိုင္သည့္ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ားက ေခၚယူဆံုးမျခင္း၊ အေရးေပၚ သံဃာ့အစည္းအေဝး ေခၚယူကာ ထိုကိစၥအတြက္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်ျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္သည္။
သို႔ေသာ္ ယေန႔မနက္တြင္ မီဒီယာအသီးသီးတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္းတို႔ကို ဖတ္မိျခင္းေၾကာင့္ က်မလြန္စြာ စိတ္ထိခိုက္ နာက်င္မိသည္။ ကမၻာသိေအာင္ အယုတၱအနတၱ ဆဲဆိုခဲ့သည့္ ထိုသကၤန္းဝတ္အား “တိုင္ၾကားမည့္သူ မရွိ၍ အေရးမယူႏိုင္ေၾကာင္း” မဟာသံဃာ့နာယက အဖြဲ႔က ေျဖၾကားသည့္ သတင္းျဖစ္သည္။
က်မတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတို႔ မလုပ္ႏုိင္ေသာ သာသနာ စည္ပင္ထြန္းကားေရး၊ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရးမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရန္ တာဝန္ယူထားသည့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကို စားဦးစားဖ်ား အမြန္အျမတ္ ဆြမ္းခဲေဘာစဥ္ မ်ားကို လႉတန္းၾကသည္။ အရိပ္ကုိပင္ မနင္းမိေအာင္ ေရွာင္က်ဥ္၍ ႐ိုေသကိုင္း႐ိႈင္းၾကသည္။ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ႏွင့္အညီ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ က်င့္ႀကံေနထိုင္ရန္ လြန္စြာႀကီးက်ယ္ ခမ္းနားေသာ၊ လြန္စြာခမ္းနား ထည္ဝါေသာ ေက်ာင္းသခၤန္းမ်ားကို လႉဒါန္းၾကသည္။ ယုတ္စြအဆံုး လူတကိုယ္စာပင္ မနည္းတိုးေဝွ႔ကာ စီးနင္းေနရေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚ၌ပင္လွ်င္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ေနရာထိုင္ခင္းကို လႉတန္းၾက ေပသည္။
သို႔ေသာ္ သကၤန္းဝတ္တဦး၏ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္တို႔ကို မေထာက္ထား မငဲ့ကြက္ပဲ သာမာန္လူတို႔ထက္ပင္ သိမ္ဖ်င္းသည့္ ဆဲေရးသမႈ ျပဳျခင္းကို လူတို႔ကလည္း ေထာက္ခံၾကသည္၊ အားကိုးအားထားရာ ေထရ္ၾကီးဝါၾကီး သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း မသိက်ိဳးကၽြံျပဳေနလွ်င္ က်မတို႔ မည္သူ႔ကို ဆက္၍ အားကိုးရမည္နည္း။ က်မတို႔ သာသနာေတာ္ညႈိးႏြမ္းေအာင္ ျပဳမႈေနသည့္ ရဟန္းတု၊ ရဟန္းေယာင္မ်ားကို မည္သူက သန္႔ရွင္းေပးမည္နည္း။ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားက တာဝန္ေက်ပြန္ၾကေသာ္လည္း၊ သာသနာ့ဝန္တာကို ထမ္းရြက္ရန္ တာဝန္ယူထားသည့္ ရဟန္းမ်ားဘက္က တာဝန္မေက်လွ်င္ ပရိနိမၺာန္ျပဳသြားၿပီျဖစ္သည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္က သေဘာက်လိမ့္မည္ဟု က်မေတာ့ နည္းနည္းမွ မထင္ေပ။
မာတုကာမဟုေခၚသည့္ မိန္းမမ်ားႏွင့္ မတင့္တယ္သည့္ အျပဳမူမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ သကၤန္းဝတ္မ်ား၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လူစည္ကားရာ အရပ္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည့္ ဖိနပ္ျပတ္ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ ဆြမ္းမစားရေသးသည့္ ကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ ေတာင္တန္းသာသနာဖ်က္ဟု နာမည္တပ္ခံေနရေသာ သကၤန္းဝတ္မ်ားသည္ က်မတို႔ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ ဆြမ္းဆန္ထဲတြင္ ေရာေနသည့္ ႂကြက္ေခ်းမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ႂကြက္ေခ်းမ်ားလာမွာ စိုးပါသည္။ ယခင္က သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘာသာတရားကို ၾကည္ညိဳစိတ္ ဒီဂရီ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာရျခင္း တရားခံမ်ားဟု စြပ္စြဲရေပလိမ့္မည္။
ယခုဆိုလွ်င္ ဘုရား၏ သားေတာ္တပါးဆိုသူက ကမၻာသိေအာင္ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဆဲေရးျပဳခဲ့သည့္ ရက္မွာ လက္ခ်ိဳး ေရတြက္ရသည္။ ယခုခ်ိန္အထိ ထိုပုဂၢိဳလ္၏ အမွားကို ေထာက္ျပသည့္ သံဃာေတာ္မ်ား ေပၚထြက္မလာေသး။ ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္ကို ညႈိးႏြမ္းေစမည့္သူမ်ား၏ ေညာင္ေစ့ေလာက္ရွိေသာ လုပ္ရပ္မ်ားမွသည္ ေညာင္ပင္ႀကီးအထိ ႀကီးထြားကာ ဝါးၿမိဳသြားသည့္ အဆင့္အထိ မေရာက္ေစရန္ ကာကြယ္ ေစာင့္ထိန္းမည့္ သာသနာ့ အာဇာနည္မ်ား မၾကာမီ အျမန္ဆံုး ေပၚထြက္လာမည္ဟု လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ယံုၾကည္မိသည္။ အျမန္ဆံုး ေပၚထြက္လာေစဖို႔ ေလးနက္စြာ ဆုေတာင္းမိသည္။
က်မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ မွားမွားမွန္မွန္ ေဝဖန္ေထာက္ျပသံ ဆိတ္သုဥ္းေနသည့္ တိုင္းျပည္ျဖစ္သည္။ က်မတို႔ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္သည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားရွင္သည္ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနကို ေက်နပ္ႏိုင္မည္ ထင္ပါသလားဟု က်မကိုယ္က်မ ေမးခြန္းထုတ္မိ၍ ဤစာကို ေရးမိျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
No comments:
Post a Comment