Tuesday, December 16, 2008

ျမန္မာသစ္မ်ား တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္မွ ခုိးထုတ္

NEJ/ ၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၈


ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ သစ္မ်ား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိကလမ္းေၾကာင္းျဖစ္သည့္ မႏၲေလး-မူဆယ္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ကားအစီး (၁ဝ) ေက်ာ္ထက္မနည္းရိွသည့္ ဆယ့္ႏွစ္ဘီး၊ ဆယ္ဘီးကားႀကီးမ်ားျဖင့္ အပတ္စဥ္္ တင္ပို႔ေနသည္။

ႏိုဝင္ဘာတတိယပတ္အတြင္းမွစ၍ သစ္မ်ားသယ္ေဆာင္ေနရာ ဒီဇင္ဘာ (၁၃) ရက္ေန႔က တစီးလွ်င္ တန္ခ်ိန္ (၂ဝ) ဝန္းက်င္ တင္ေဆာင္ထားသည့္ ကားအစီး (၁၇) စီး တ႐ုတ္ျပည္၊ ေရႊလီၿမိဳ႕ကို ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္ဟု ေဒသခံတဦးက ေျပာသည္။

၎က “တပတ္တႀကိမ္ေလာက္ဝင္တယ္။ တႀကိမ္ကို အနည္းဆံုး (၁ဝ) စီးေလာက္ရိွမယ္။ တေန႔က (၁၇) စီးရိွတယ္။ ဒီတေခါက္ေတာ့ မ်ားတယ္။ ေနာင္ေတာင္းဘက္သြားတဲ့လမ္း ေရႊလီအထြက္က သစ္စက္မွာ ခ်တယ္။ အဲဒီသစ္ေတြက က်ားေဝဆိုတဲ့ တ႐ုတ္ကုမၸဏီက ပိုင္တာ။ သစ္ေတြလည္း သူ႔သစ္ေတြပဲ။ အဲဒီမွာ သစ္ေတြ အေတာ္ေလး ေရာက္ေနၿပီ” ဟု ေျပာသည္။

သစ္မ်ားကို ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊ သီေပါၿမိဳ႕နယ္၊ ေနာင္အင္ေက်းရြာအနီးရိွ သစ္ပံုကြင္းမွ သယ္ေဆာင္လာျခင္း ျဖစ္ၿပီး တတန္ကို က်ပ္ (၂၇,၀၀၀) ၊ ဓာတ္ဆီ (၇) ဂါလန္ႏႈန္းျဖင့္ သစ္ကုမၸဏီကေပး၍ သယ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း သစ္သယ္ေပးလာသူ ကားသမားတဦးက ေျပာသည္။

၎က “လား႐ိႈးမွာ (၂) ရက္ေလာက္ၾကာတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာလက္မွတ္ေတြ၊ တိုင္းျဖတ္ေက်ာ္ပါမစ္ေတြ ေစာင့္ရတယ္။ (၁ဝ၅) မိုင္မွာလည္ ေစာင့္ရတယ္။ သစ္ေတြတင္တာ၊ ဟိုမွာစစ္၊ ဒီမွာစစ္ဆိုေတာ့ အားလံုး (၁၀) ရက္ေက်ာ္ၾကာတယ္။ ကတၱားေၾကး၊ လမ္းေၾကးေတြကို ကိုယ္ကပဲေပးရတာ။ သစ္က (၁၈)၊ (၁၉)၊ တန္ (၂ဝ) တင္တယ္။ တန္ပိုတင္တဲ့အတြက္ (၃) ေသာင္းေလာက္ေပးရတယ္။ လမ္းေၾကးက သီေပါကေန ဒီအထိ လမ္းေၾကးေဆာင္ရတဲ့ဂိတ္ (၇) ဂိတ္ေလာက္ရိွတယ္။ (၂) ဂိတ္ေလာက္ပဲ အနည္းအက်ဥ္းေပးရတယ္။ က်န္တဲ့ (၅) ဂိတ္က တဂိတ္မွာ (၈,၅ဝဝ) ေပးရတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲဒီအတြက္က (၅) ေသာင္းေလာက္ကုန္သြားၿပီ။ စားစရိတ္က တရက္ (၁) ေသာင္းဆို (၁) သိန္းေက်ာ္က်တယ္။ သိပ္ေတာ့ မကိုက္ဘူး” ဟု ေျပာသည္။

ယခုသယ္လာသည့္သစ္မ်ားမွာ သစ္မာအမ်ိဳးအစားျဖစ္ၿပီး လြန္ခဲ့သည့္ ေလးႏွစ္ကတည္းက ျမန္မာသစ္ေတာဌာနက ခုတ္ယူထားသည့္သစ္မ်ား၊ ဖမ္းဆီးရမိသစ္မ်ားအား သီေပါႏွင့္လား႐ိႈးအၾကားရိွ ေနာင္အင္ေက်းရြာအနီးတြင္ စုပံုထားခဲ့ရာ ယခုအခါ တ႐ုတ္ကုမၸဏီကို ေရာင္းခ်ထားၿပီးျဖစ္၍ ယခုကဲ့သုိ႔ သယ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး တန္ခ်ိန္မည္မွ်အထိ ဝယ္ယူထားသည္ကိုမူ မသိရေခ်။

ကမာၻတလႊား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပ်က္ျပားဆုတ္ယုတ္က်ဆင္းမႈ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ရိွ ေမွာင္ခိုသစ္လုပ္ငန္း၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာလုပ္ငန္းမ်ားလည္း ထိခိုက္လာၿပီး သစ္ေစ်းမ်ားမွာ ယမန္ႏွစ္ကထက္ ထက္ဝက္ေက်ာ္အထိ က်ဆင္းေနသည္။ ယမန္ႏွစ္က ကြၽန္းသစ္တတန္ တ႐ုတ္ယြမ္ (၂) ေသာင္းရိွရာမွ ယခု (၁) ေသာင္းဝန္းက်င္သာရိွေနၿပီး တမလန္းသစ္မွာ တတန္ကို ယြမ္ (၄) ေသာင္းဝန္းက်င္ရိွရာမွ ယခု (၁၄,၀၀၀) သာရိွသည္။


No comments: