Friday, October 21, 2016

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာ ေျဖရွင္းနိုင္မလား

စမ္းယမင္းေအာင္


ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ား ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ေန႕စဥ္ ပိုမိုဆိုး႐ြားစြာ ခံစားလာရသည့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာကို ယာဥ္ေၾကာထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္ႏွင့္ ဘတ္စ္ကားစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ ယခုႏွစ္အတြင္း ေျဖေလွ်ာ့ေပးနိုင္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးထားသည္။

၄င္းသည္ အစိုးရသစ္မွ ဇူလိုင္လအတြင္း ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (YRTA) မွ အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္သည္။

နိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး စတင္ေျပာင္းလဲခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွစၿပီး အလ်င္အျမန္ တိုးတက္လာေသာ လူဦးေရ ၅ ဒသမ ၂ သန္း ေနထို္င္သည့္ ရန္ကုန္ၿမိ္ု႔၏ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး က႑ကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရန္ အစိုးရသစ္က YRTA ကို ဇူလိုင္လ အတြင္းတြင္ ဖြဲ႕စည္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဖြဲ႕တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း ဦးေဆာင္ၿပီး နည္းပညာ ကြၽမ္းက်င္သူမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ ဝန္ႀကီးမ်ား ပါဝင္သည္။

စီးပြားေရး ပညာရွင္ တဦးျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမွာ မစိမ္းေပ။

ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္သည္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၌ အစိုးႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္သည့္ ျမန္မာနို္င္ငံ၏ ပထမဆုံး Bus Rapid Transit (BRT) စနစ္ ယာဥ္လိုင္း ကိုမိတ္ဆက္ခဲ့ေသာ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကား အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီ၏ ဥကၠ႒လည္း ျဖစ္သည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ BRT Lite ယာဥ္မ်ားသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိၿမိဳ႕နယ္ တခ်ိဳ႕တြင္ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ ညံ့ဖ်င္းျခင္းႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း လိုက္နာမႈ အားနည္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ နာမည္ဆိုးႏွင့္ ေက်ာ္ၾကားသည့္ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနေသာ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားထက္ ေစ်းႏႈန္းသိပ္မကြာဘဲ အဲကြန္းပါေသာ ဘတ္စ္ကား အသစ္မ်ားႏွင့္ လူမက်ပ္သည့္ BRT ဘတ္စ္လိုင္းမ်ားကို ခရီးသည္အမ်ားစုက သေဘာက်ခဲ့ၾကသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (YRTA) ၏ အတြင္းေရးမႉးျဖစ္သူ ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စီမံခန႔္ခြဲမႈ အားနည္းခဲ့သည့္ လက္ရွိ ဘတ္စ္ကားစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ ကြန္ျပဴတာစနစ္ျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာထိန္းခ်ဳပ္ေရး စနစ္သစ္ကို လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေျဖေလွ်ာ့နိုင္မည္ဟု ေျပာသည္။

ကားက်ပ္လြန္းျခင္း

အစိုးရသစ္အတြက္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ တျခား ျပႆနာမ်ားျဖစ္သည့္ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ေတာက္ျခင္း၊ မမွန္ကန္ေသာ ေရေျမာင္းစနစ္မ်ားႏွင့္ တိုးပြားလာေသာ က်ဴးေက်ာ္ေနထိုင္သူမ်ား၊ လမ္းေဘး ေစ်းသည္မ်ားႏွင့္ တန္ဖိုးသင့္အိမ္ရာ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္အတူ ရပ္တည္လ်က္ရွိသည္။

သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ခရီးသည္မ်ား ႀကဳံေတြ႕ေနရသည့္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈျပႆနာကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ျဖစ္ၿပီး မၾကာခင္တြင္ ကတိျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခင္အစိုးရက ထိုသို႔ ကတိမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဘီလီယံက်ပ္ ၁၃၀ ေက်ာ္ (ေဒၚလာ သန္း ၁၀၀) ကုန္က်ခဲ့သည့္ ခုံးေက်ာ္တံတား ၇ စင္း ေဆာက္လုပ္မႈႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ အတြင္းက စတင္မိတ္ဆက္နိုင္ခဲ့ေသာ BRT စနစ္မွလြဲၿပီး အမ်ားစုကို မလုပ္ေဆာင္နိုင္ခဲ့ေပ။

ထိုခုံးေက်ာ္တံတား တည္ေဆာက္ျခင္းမ်ားကလည္း ကားလမ္းက်ပ္တည္းမႈကို လမ္းဆုံမ်ားမွ အျခားတစ္ဖက္သို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕ျခင္းသည္သာ ျဖစ္ၿပီး ေငြေၾကး အကုန္အက်မ်ား၍ ထိေရာက္မႈ မရွိေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ေဝဖန္မႈမ်ား ခံခဲ့ရသည္။

ဧၿပီလတြင္ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္သစ္က ယခင္အစိုးရ၏ ခုံးေက်ာ္တံတား ၂ ခု ရန္ကုန္တြင္ ထပ္မံ တည္ေဆာက္မည့္ အစီအစဥ္ကို ပယ္ဖ်က္ခဲ့သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ အစိုးရက ေမာ္ေတာ္ကား တင္သြင္းခြင့္ ကန႔္သတ္မႈမ်ားကို ေျဖေလွ်ာ့ေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ယခင္က ၿငိမ္သက္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းမမ်ားတြင္ တႏွစ္ထက္တႏွစ္ ေမာ္ေတာ္ကား အေရအတြက္ မ်ားျပားလာၿပီး ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ စာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ၂၁၄၀၀၀ ရွိေနရာမွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလတြင္ ကားအစီးေရ ၅ သိန္းေက်ာ္အထိ ရွိလာခဲ့သည္။

ထို႔အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ အိမ္နီးခ်င္း ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ားျဖစ္သည့္ ကမာၻ႔ဆိုး႐ြားေသာ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းသည့္ နိုင္ငံမ်ားစာရင္းတြင္ ပါဝင္ေနေသာ ဘန္ေကာက္၊ ဂ်ကာတာႏွင့္ မနီလာၿမိဳ႕မ်ား၏ေနာက္သို႔ လိုက္မီလာနိုင္ဖြယ္ စိုးရိမ္စရာျဖစ္လာသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတိုင္မီအခ်ိန္မ်ားတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သည္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား အလြန္ရွားပါးခဲ့ၿပီး ကားမေတာ္တဆမႈႏွင့္ မီးပြိုင့္ပ်က္ေနသည့္ အခါမ်ားမွသာ ႀကဳံေတြ႕ရေသာအရာျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕စြန္မွ ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္သို႔ သြားလိုလွ်င္ မည္သည့္အခ်ိန္မဆို ၁ နာရီထက္ပိုမၾကာေပ။

ထိုေန႕ရက္မ်ားမွာ ကုန္ဆုံးသြားၿပီျဖစ္သည္။

ေ႐ႊျပည္သာၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားျပဳ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးရန္ေအာင္မင္းသည္ သူ၏ေနအိမ္မွ မနက္တိုင္း ၆ နာရီထြက္ရၿပီး လႊတ္ေတာ္သို႔ေရာက္ရန္ ၂ နာရီခန႔္ အခ်ိန္ယူ ေမာင္းရေၾကာင္း ေျပာသည္။

ထိုခရီးမွာ ၂၀၁၀ ကာလမ်ားတြင္ ၄၅ မိနစ္ခန႔္သာ အခ်ိန္ယူ သြားလာရေသာ ခရီးျဖစ္သည္။

ကားရပ္ရန္ ေနရာရွားျခင္းႏွင့္ လိုင္းကားမ်ား ထပ္ေနျခင္း

ေမာ္ေတာ္ကား အေရအတြက္မ်ား မ်ားျပားလာျခင္းအျပင္ ယာဥ္စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားႏွင့္ အားနည္းမႈရွိသည့္ ဘတ္စ္ကား စနစ္မ်ားသည္လည္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔ျခင္း၏ ေနာက္ကြယ္မွ အေၾကာင္းအရင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

ခန႔္မွန္းေျခအားျဖင့္ ရန္ကုန္ရွိ လူဦးေရ ၂ ဒသမ ၆ သန္း (ခရီးသည္အားလုံး၏ ၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္) မွာ ၎တို႔၏ ေန႕စဥ္အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္ျခင္းအတြက္ ဘက္စ္ကားမ်ားကို မွီခိုေနရသည္။

တခ်ိန္တည္းတြင္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ အိုေဟာင္းေနေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားမ်ားကို စီးနင္းသူ အေရအတြက္မွာ ေန႕စဥ္ ၁ သိန္း ဝန္းက်င္ခန႔္သာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ မၾကာေသးခင္ ႏွစ္မ်ားက အဲယားကြန္း ပါဝင္ေသာ မီးရထားတြဲမ်ား တပ္ဆင္ေျပးဆြဲခဲ့ေသာ္လည္း မျပည့္စုံေသာ ခရီးစဥ္လမ္းေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ႁပြတ္သိပ္က်ပ္ညပ္ေနေသာ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားကိုသာ ခရီးသည္အမ်ားစု မွီခိုေနရဆဲျဖစ္သည္။

လွိုင္သာယာၿမိဳ႕နယ္ ကိုယ္စားျပဳ ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ ကိုျမတ္မင္းသူက တေန႕လွ်င္ ဘတ္စ္ကားေပၚ၌ ငါးနာရီခန႔္ အခ်ိန္ကုန္ရေၾကာင္း ေျပာသည္။

ရန္ကုန္တိုင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္ ေဒၚစႏၵာမင္းကလည္း ကားပါကင္ေနရာ နည္းပါးျခင္းႏွင့္ စည္းကမ္းမဲ့ ၂ ထပ္ သို႔မဟုတ္ ၃ ထပ္ ကားရပ္နားမႈမ်ားကလည္း ယာဥ္စီးဆင္းမႈ ပိတ္ဆို႔ျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္းရင္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ထို႔အျပင္ လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းမ်ား၌ ေျပးဆြဲေနေသာ တကၠစီ ၆ ေသာင္းခန႔္ မွာလည္း မၾကာေသးခင္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ႀကဳံေတြ႕ရေသာ ေနာက္ထပ္ ျပႆနာ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ဘက္စ္ကားစနစ္သည္ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားက ယာဥ္မ်ား ေျပးဆြဲေနေသာေၾကာင့္ မ်ားစြာ ကြဲျပားလ်က္ရွိသည္။ အဆိုပါ ယာဥ္လိုင္းမ်ားသည္ အိုေဟာင္းေနေသာ ဂ်ပန္ ဟီးနိုးကားမ်ားႏွင့္ တျခား ၾကာျမင့္ေနေသာ ကားမ်ားေပၚသို႔ ခရီးသည္မ်ား ႁပြတ္သိပ္စြာ တင္ရန္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကၿပီး အဲယားကြန္း မပါသလို သက္ေသာင့္သက္သာရွိေသာ ထိုင္ခုံမ်ားလည္း တပ္ဆင္ထားျခင္း မရွိပါ။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္း ေပါင္းစုံ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕ (မထသ) ဗဟိုစာရင္းအရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဘက္စ္ကားေပါင္း ၇၈၀၀ ေက်ာ္ စာရင္းသြင္းထားၿပီး ေန႕စဥ္ အစီးေရ ၄၅၀၀ မွ ၄၈၀၀ အထိ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

တဦးတေယာက္ခ်င္းႏွင့္ အေသးစား ကုမၸဏီမ်ားမွ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္ ဘတ္စ္ကားတဦးခ်င္းပိုင္မ်ား အုံနာေၾကးႏွင့္ ယာဥ္လုပ္သားငွားၿပီးေမာင္းၾကေသာအခါ ၎တို႔အတြက္ ဝင္ေငြမွာ ခရီးသည္ အေရအတြက္ေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တျခားဘတ္စ္ကားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္၍ ခရီးသည္ရရန္ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေမာင္းႏွင္ၾကၿပီး ခရီးသည္ အလြန္အကြၽံတင္ျခင္း၊ လိုအပ္ေသာ ခရီးသည္ရရန္ ကားရပ္ေစာင့္ျခင္းႏွင့္ အစီအစဥ္တက် မဟုတ္ဘဲ ခရီးလမ္းေၾကာင္း ေျပာင္းျခင္း၊ ဖ်က္သိမ္းျခင္းမ်ားတို႔ကို ျပဳလုပ္ၾကသည္။

မထသ ဥကၠ႒ ဦးလွေအာင္က လစဥ္ တိုင္ၾကားစာ အေစာင္ ၂၀၀ ခန႔္၏ တဝက္မွာ စပယ္ယာမ်ားက ခရီးသည္မ်ားထံမွ ကားခ ပိုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုင္ၾကားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ တျခား တိုင္စာမ်ားမွာ အႏၲရာယ္ရွိစြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္းႏွင့္ ယာဥ္စည္းကမ္း၊ လမ္းစည္းကမ္း မလိုက္နာျခင္းမ်ားေၾကာင့့္ တိုင္ၾကားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တိုင္း အမွတ္ (၂) ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕႐ုံး၏ စာရင္းမ်ားအရ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္၏ ပထမ ၄ လေက်ာ္တြင္ လမ္းမေပၚ၌ ကားမေတာ္တဆမႈ ၉၅၃ မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ၂၃၃ ဦး ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ၁၂၉၃ ဦး ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့သည္။ ထို မေတာ္တဆမႈမ်ား၏ ၄၈၄ ခုမွာ ဆင္ျခင္မဲ့ ေမာင္းႏွင္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မွစ၍ ယာဥ္ထိန္းရဲမ်ားက ယာဥ္စည္းကမ္း ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို စမတ္ဖုန္း အက္ပလီေကးရွင္း Viber မွ တဆင့္ တိုင္ၾကားျခင္းကို လက္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ဝန္ထမ္းအင္အား အလုံအေလာက္မရွိျခင္းႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေစာင့္ၾကည္မႈ စနစ္မရွိခဲ့၍ ယာဥ္စည္းကမ္းခ်ိဳးေဖာက္မႈ အမ်ားစုကို အေရးမယူနိုင္ခဲ့ေပ။

မီးပြိုင့္စနစ္ႏွင့္ ယာဥ္လိုင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး

YRTA ၏ အတြင္းေရးမႉး ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ထိန္းခ်ဳပ္စင္တာတခုမွ ကြန္ျပဴတာျဖင့္ မီးပြိုင့္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေသာစနစ္ ထူေထာင္ျခင္းကို ေနာက္လတြင္ ေဆာင္႐ြက္ၿပီးစီးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ Auto Traffic Light System ႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္စင္တာတခု တည္ေဆာင္မႈပါဝင္ေသာ ယာဥ္ေၾကာထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ထူေထာင္မႈကို မူလက ၾသဂုတ္လတြင္ အၿပီးသတ္နိုင္ရန္ လ်ာထားခဲ့သည္။

ေကာင္းမြန္ျပည့္စုံေသာ ေစာင့္ၾကည္မႈစနစ္ေၾကာင့္ အလ်င္အျမန္ အေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းက ယာဥ္စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္မႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ၎ကဆိုသည္။ Auto Traffic Light System ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကား အေရအတြက္ေပၚ မူတည္ၿပီး မီးပြိုင့္ကို ယာဥ္ေၾကာအခ်က္ျပစနစ္ (မီးပြိုင့္) ကိုလည္း ေျပာင္းေပးမည္ ျဖစ္သည္။

ယာဥ္ေၾကာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈစနစ္အျပင္ YRTA သည္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ အမ်ားျပည္သူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ ျဖစ္လာေစရန္ ဘတ္စ္ကားစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္အတူ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း တိုးခ်ဲ့မႈမ်ားႏွင့္ ရန္ကုန္ျမစ္ထဲ၌ Water Taxi ေျပးဆြဲရန္လည္း စီစဥ္လ်က္ရွိသည္။

“အမ်ားျပည္သူ႕ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး စနစ္က ေကာင္းလို႔ရွိရင္ ကိုယ္ပိုင္ကား ရွိတဲ့သူေတြကလည္း ဒါကို အသုံးျပဳလာၾကလိမ့္မယ္။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈလည္း ေလ်ာ့သြားမယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

YRTA ၏ အစီအစဥ္ေအာက္တြင္ လက္ရွိ တဦးခ်င္းႏွင့္ အေသးစား ကုမၸဏီမ်ားက ေျပးဆြဲေနေသာ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ားသည္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ ပိုမိုလြယ္ကူေသာ အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီမ်ားအျဖစ္သို႔ ပိုင္ဆိုင္မႈစနစ္ကို ေျပာင္းလဲ ဖြဲ႕စည္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။

“အမ်ားပိုင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ ဘာအာမခံနိုင္လဲဆိုေတာ့့ နိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈကို ေပးကိုေပးရမယ္။ စီးတဲ့ခရီးသည္က လုံးဝ ေဘးကင္းလုံၿခဳံရမယ္။ နံပါတ္ ၁ ေပါ့။ သက္ေသာင့္သက္သာလည္း ျဖစ္ရမယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းတဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္မႈက ျဖစ္လာမယ္” ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

လက္ရွိ BRT စနစ္ကဲ့သို႔ အလားတူ ဘတ္စ္ကားမ်ားသည္လည္း လက္မွတ္ႏွင့္ ေရာင္းခ်ေသာ စနစ္၊ စပယ္ယာ မထားရွိျခင္း၊ ယာဥ္လုပ္သားမ်ားအား လစဥ္ လစာေပး၍ ခန႔္အပ္ျခင္းႏွင့္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အသုံးမျပဳျခင္း စသည့္ စံႏႈန္းမ်ားကို အသုံးျပဳၾကလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ေျပးဆြဲတဲ့စနစ္ အေနႏွင့္လည္း လမ္းေၾကာင္းတေၾကာတြင္ လိုင္းတလိုင္းသာ ထားရွိသည့္စနစ္ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းေျခာက္ၿမိဳ႕နယ္သို႔ အေဝးမွလာေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ား ဝင္ေရာက္ခြင့္မျပဳဘဲ Shuttle Bus မ်ားသာ ေျပးဆြဲေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

ဘတ္စ္ကားစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရာတြင္ လုပ္ငန္းအတြင္းရွိ ယာဥ္လုပ္သားမ်ား အားလုံး ထိခိုက္နစ္နာမႈ အနည္းဆုံး ျဖစ္ရန္လည္း စဥ္းစားသြားမည္ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

ထို႔အျပင္ အစိုးရက ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ ေပၚလာေစရန္ အသစ္ဖြဲ႕စည္းသြားမည့္ အမ်ားပိုင္ ဘတ္စ္ကား ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန႔္ ရွယ္ယာ ထည့္ဝင္သြားရန္လည္း ရွိေၾကာင္း ၄င္းက ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ အပတ္အထိ အမ်ားပိုင္ဘတ္စ္ကား ကုမၸဏီသစ္မ်ား တည္ေထာင္ရန္ ေလ်ာက္ထားမႈ ၂၁ ခုကို လက္ခံရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္အစိုးရလက္ထက္တြင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ တိုးတက္ရန္ ႀကိဳးစားမႈမ်ားတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ အမ်ားအားျဖင့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

ယခု YRTA သည္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္ထက္ ပိုမိုအားေကာင္းေသာ ေထာက္ပံ့မႈမ်ား ရရွိေၾကာင္းႏွင့္ ယခုအခါတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနတခုတည္းႏွင့္သာ ေဆာင္႐ြက္ရသည့္ အတြက္လည္း ညွိႏွိုင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားတြင္ ပိုမို ျမန္ဆန္မႈရွိေၾကာင္း ဆိုသည္။

“အခုဆိုရင္ Political will ကလည္း ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ေ႐ြးေကာက္ခံ အစိုးရသစ္နဲ႕အတူ ျပည္သူေတြ ဆႏၵရွိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္နိုင္ဖို႔ ကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။ဟု ေဒါက္တာ ေမာင္ေအာင္က ေျပာသည္။

No comments: