Thursday, October 30, 2014

ေမာ္လၿမိဳင္တြင္ စက္မႈဇုန္အသစ္ ထပ္မံေဖာ္ေဆာင္မည္

သီဟကိုကို

မြန္ျပည္နယ္တြင္ ေက်ာက္တန္းစက္မႈဇုန္(ေမာ္လၿမိဳင္)ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနသည္ဟု မြန္ျပည္နယ္ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးလွရွိန္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

မြန္ျပည္နယ္တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္စက္မႈဇုန္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္းမရွိသည့္ အတြက္ မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ၿမိဳ႕ႏွင့္အနီးဆံုးေနရာတြင္ စက္မႈဇုန္အသစ္တစ္ခု အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္စက္မႈဇုန္အသစ္ တည္ေနရာကို ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕၊ ေက်ာက္တန္းေက်းရြာရွိ ေျမဧက ၃၀၀ ခန္႔တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ျဖစ္ၿပီး စက္မႈဇုန္လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး၊ ေျမသားျမႇင့္တင္ျပဳျပဳင္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး ႏွင့္ ေရရရွိေရးလုပ္ငန္း က႑ေလးခုအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကို တင္ဒါေခၚယူထားကာ ကုမၸဏီ ေပါင္း ၁၃ ခု လာ ေရာက္ေလွ်ာက္ထားၿပီးျဖစ္သည္။

စက္မႈဇုန္ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီဝင္ ဦးလွရွိန္က “လာမယ့္ႏွစ္ ဧၿပီလ၊ ေမလေလာက္မွာ စက္မႈဇုန္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို အၿပီးသတ္ေဆာင္ရြက္သြားမယ္။ ဒါဆိုရင္ လာမယ့္ႏွစ္ ပြင့္လင္းရာသီဆိုရင္ စက္႐ံုတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေတြ စႏိုင္မယ္” ဟု ေျပာသည္။

စက္မႈဇုန္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ေက်ာက္တန္းေက်းရြာရွိ ေျမေနရာသည္ ယခင္က လယ္ယာေျမ ျဖစ္ၿပီး မြန္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕က စက္မႈဇုန္ျဖစ္ေျမာက္ရန္အတြက္ လယ္ယာေျမကို အျခားေျမအျဖစ္ အသံုးျပဳခြင့္ လ/န(၃၉) ထုတ္ေပးခဲ့ကာ လယ္ေျမပိုင္ရွင္မ်ားထံမွ စက္မႈဇုန္ရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္ရန္ စိတ္၀င္စား သည့္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို တိုက္႐ိုက္၀ယ္ယူခြင့္ေပးခဲ့သည္။

ေျမ တစ္ဧကလွ်င္ က်ပ္သိန္း ၂၀၀ ဝန္းက်င္ျဖင့္ အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ၾကၿပီး ယခု အခ်ိန္တြင္ ေျမဧက ၃၀ ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည္ဟု ဦးလွရွိန္က ဆိုသည္။

စက္မႈဇုန္ေျမကြက္ ဝယ္ယူထားသူမ်ားသည္ စက္မႈဇုန္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ က်ပ္သိန္း ၁၇၀ ကို အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ စက္မႈဇုန္ျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီသို႔ ေပးသြင္းရမည္ျဖစ္သည္။

ယခင္ ေမာ္လၿမိဳင္စက္မႈဇုန္ကို က်ဳိက္မေရာၿမိဳ႕နယ္တြင္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ခဲ့ေသာ္လည္း စက္႐ံု အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ျခင္းမရွိဘဲ ေျမကြက္အလြတ္မ်ားကိုသာ စိစစ္ေတြ႕ရွိ ရသည့္အတြက္ လုပ္ငန္းမ်ား လည္ပတ္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ စက္တင္ဘာ ၂၂ ရက္ တြင္ ေမာ္လၿမိဳင္စက္မႈ ဇုန္ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီက အသိေပးထုတ္ျပန္ထားသည္။

အဆိုပါစက္မႈဇုန္သည္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ အလွမ္းေဝးၿပီး တံတားမ်ားမွာလည္း ကုန္တန္ခ်ိန္ အမ်ားအျပား တင္ေဆာင္ ျဖတ္သန္းႏိုင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက စိတ္ဝင္တစားလုပ္ကုိင္မႈ မရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

No comments: