ခင္ဦးသာ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူေတြ၊ သတင္း မီဒီယာေတြနဲ႕ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြကို ဒီရက္သတၱပတ္ အတြင္းမွာ လႈပ္လႈပ္ ရွားရွား ျဖစ္ေစတဲ့ အရာကေတာ့ YBS (Yangon Bus Service) ဆိုတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္သစ္ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။
YBS ဘတ္စ္ကား လိုင္း စနစ္သစ္ကို ဇန္နဝါရီလ ၁၆ ရက္မွာ စတင္ခဲ့ၿပီး အဲဒီေန႕မွာပဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လမ္းမေတြေပၚက ကား မွတ္တိုင္ေတြမွာ အလုပ္သမားေတြ၊ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြဟာ မိမိတို႔အလုပ္ရွိရာ၊ သင္တန္း၊ ေက်ာင္းေတြရွိရာကို အေရာက္သြားနိုင္ၾကဖို႔ ဘယ္ယာဥ္လိုင္း နံပါတ္ကို စီးနင္းရမယ္ဆိုတာ မသိၾကဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့ၾကတယ္။
ကားမွတ္တိုင္ဆီ ဆိုက္ကပ္လာတဲ့ YBS ဆိုတဲ့ နံပါတ္အသစ္နဲ႕ ကားတစီးကို ေတြ႕ၿပီဆိုတာနဲ႕ ေျပးသြားၾကၿပီး သြားလိုတဲ့ ခရီးကို မေရာက္ဘူးဆိုရင္ မွတ္တိုင္ဆီ ထပ္မံဆိုက္ရပ္လာတဲ့ ကားဆီ ေျပးလာၾက၊ ေမးျမန္းၾက၊ စုၿပဳံတိုးေဝွ႕ တက္ၾကနဲ႕ အေတာ္ႀကီး ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္းမွာ လူဦးေရ ၆ သန္း နီးပါး(၂၀၁၄- ျပည္လုံးကြၽတ္ သန္းေခါင္စာရင္းအရ) ရွိၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေန႕စဥ္သြားလာေနၾကသူ ၂ သန္းေက်ာ္ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီလူ အမ်ားစုဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွာ အရင္က ေျပးဆြဲေပးေနတဲ့ မ.ထ.သ လက္ေအာက္က ယာဥ္လိုင္းေတြကို အသုံးျပဳ သြားလာၾကရသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရရဲ႕ စီမံကိန္းသစ္ တခုျဖစ္တဲ့ YBS ယာဥ္လိုင္းေတြရဲ႕ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲမယ့္ အစီအစဥ္ကို စတင္ေျပး ဆြဲ မယ့္ ဇန္နဝါရီ ၁၆ ရက္ မတိုင္ခင္ တပတ္ေလာက္ အလိုမွာပဲ ျပည္သူေတြကို ႀကိဳတင္အသိေပးမႈ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
မ.ထ.သ ယာဉ်လိုင်းပေါင်းစုံ စနစ်ကိုလည်း ရန်ကုန်တိုင်း အစိုးရက ဇန်နဝါရီ ၁၅ ရက်မှာ ဖျက်သိမ်းလိုက်ပြီး YBS ယာဉ် လိုင်းကြောင်း စနစ်သစ်ကို ဇန်နဝါရီ ၁၆ ရက်မှာ စတင် အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ခဲ့ပါတယ်။
အဲဒါကြောင့်ပဲ YBS ယာဉ်လိုင်းသစ်တွေမှာ ပြေးဆွဲကြတဲ့ ယာဉ်မောင်းနဲ့ ယာဉ်နောက်လိုက် တချို့ဟာ ယာဉ်လမ်းကြောင်း တွေနဲ့ ရင်နှီး ကျွမ်းဝင်ခြင်း မရှိကြဘဲ အဆင်မပြေမှုတွေ ဖြစ်ကုန်ပါတယ်။ ခရီးသည်တွေရဲ့ အကူအညီနဲ့ မှတ်တိုင်တွေမှာ အတက်အဆင်း ပြုလုပ်ခဲ့ရတယ်လို့ ခရီးသွားပြည်သူတွေ က ဆိုကြပါတယ်။
YBS ယာဥ္လိုင္းစနစ္ စတင္ေျပးဆြဲတဲ့ ရက္မွာဆိုရင္ ခရီးသြားျပည္သူေတြဟာ မိမိတို႔ သြားလိုရာခရီး အတြက္ ဘယ္ယာဥ္ လိုင္းကို ဘယ္လိုစီးရမွန္း မသိၾကသူ အမ်ားအျပား ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို အခက္အခဲေတြ ေျပလည္ေစဖို႔အတြက္ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း အမ်ားအျပားကလည္း ကားမွတ္တိုင္ေတြမွာ ကူညီေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ အသိစိတ္ဓာတ္နဲ႕ကိုယ္ ပါဝင္ ကူညီ ေပးတဲ့ ျပည္သူေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိခဲ့ပါတယ္။
ခရီးသြားျပည္သူေတြရဲ႕အခက္အခဲေတြကို ကူညီနိုင္ဖို႔ လူမႈအဖြဲ႕စည္းေတြကလည္းပဲ အဖြဲ႕အစည္းပိုင္ ယာဥ္ေတြနဲ႕ အခမဲ့ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေပးၾကပါတယ္။
ေန႕စဥ္ ခရီးသြားျပည္သူ သန္းခ်ီရွိေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္သစ္တခုကို ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲ လိုက္ပါက ခရီးသြားျပည္သူေတြ အခက္အခဲမ်ိဳးစုံနဲ႕ ႀကဳံရနိုင္တယ္လို႔ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူေတြက လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ ႏွာေတြမွာ ေဝဖန္ေရးသားၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရ အဖြဲ႕အေနနဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္ႀကီး တခုလုံးကို ႐ုတ္တရက္ အေျပာင္းအလဲ လုပ္လိုက္ တာ ဟာ အာဏာရွင္ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ရပ္နဲ႕ တူေနတယ္လို႔လည္း ေဝဖန္ၾကပါတယ္။
တကယ္လို႔ လအနည္းငယ္ အခ်ိန္ယူၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ့မယ္၊ အသိပညာေတြ ေပးခဲ့မယ္ဆိုရင္ ခရီးသြားျပည္သူေတြအဖို႔ ကေသာင္းကနင္း ျဖစ္လာစရာ မရွိနိုင္ဘူးလို႔ ႀကိဳတင္ေထာက္ျပခဲ့ၾကေပမယ့္ တိုင္းအစိုးရ အဖြဲ႕ကေတာ့ သူတို႔အစီအစဥ္ အတိုင္း မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။
ေဖာ္ျပပါ အခက္အခဲေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရ တရပ္ကို ဦးေဆာင္သူေတြ အေနနဲ႕ သိရွိနိုင္မယ္လို႔လည္း ယူဆရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အခုလို ႐ုတ္တရက္ လုပ္လိုက္ရသလဲ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိုေတာ့ အေသအခ်ာ မသိရွိရပါဘူး။
YBS စနစ္သစ္မွာ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းေတြက ကူညီပံ့ပိုးေပးေနတဲ့ အခမဲ့ယာဥ္ေတြသာ ပါဝင္မႈ မရွိခဲ့ ဘူးဆိုရင္ ခရီးသြားျပည္သူေတြရဲ႕ အေျခအေနဟာ လက္ရွိထက္ အမ်ားႀကီး ခက္ခဲသြားနိုင္ပါတယ္။ ေစတနာရွင္ အဖြဲ႕အ စည္း ေတြရဲ႕ အခမဲ့ယာဥ္စီးေရဟာ ေန႕စဥ္ ရာနဲ႕ခ်ီၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းက လိုအပ္ခ်က္ ရွိေနတဲ့ေနရာေတြမွာ ျဖည့္စြက္ ေျပး ဆြဲေပးေနပါတယ္။
YBS ရဲ႕စနစ္သစ္မွာ လမ္းေၾကာင္းရွည္တဲ့ ယာဥ္လိုင္းတခုစီ အတြက္ စီးေရ ၁၁၇ စီး၊ လမ္းေၾကာင္းတို ေျပးဆြဲတဲ့ယာဥ္ လိုင္း မွာ စီးေရ ၅၀ ေက်ာ္နဲ႕ ေျပးဆြဲေနပါတယ္။ YBS မွာ လက္ရွိ လိုင္းေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ ေျပးဆြဲေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ေျပးဆြဲခ်ိန္ကိုေတာ့ မနက္ ၅ နာရီကေန ည ၉ နာရီအထိ သတ္မွတ္ ထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ယာဥ္လိုင္း ေတြက သတ္မွတ္ခ်ိန္ထက္ ေစာၿပီး ည ၇ နာရီေလာက္ဆို ကားသိမ္းသြားၾကလို႔ ညည့္နက္တဲ့ အထိ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကရ တဲ့ အေရာင္း စင္တာ ဝန္ထမ္းတခ်ိဳ႕နဲ႕ ကုမၸဏီဝန္ထမ္းေတြ အခက္အခဲ ျဖစ္ၾကရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကေတာ့ အဆင္မေျပမႈေတြ အတြက္ ခရီးသြားျပည္သူေတြကို ေတာင္းပန္ပါတယ္ လို႔ ဇန္နဝါရီ ၁၇ ရက္က မီဒီယာေတြနဲ႕ ေတြ႕ဆုံစဥ္မွာ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး စနစ္သစ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး နိုင္ငံရဲ႕အေရးႀကီးတဲ့ အေျပာင္းအလဲတခုကို ျပည္သူေတြ အေနနဲ႕ စိတ္ရွည္ သည္းခံၾကဖို႔နဲ႕ ဒီထက္ အဆင့္ျမင့္မားတဲ့ စနစ္သစ္ဆီ တက္လွမ္းနိုင္ဖို႔၊ ဘယ္သူမွ မနစ္နာဘဲ အားလုံး ပါဝင္နိုင္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္သြားမယ္လို႔လည္း ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း က ဆက္လက္ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
အခက္အခဲေတြ ရွိေပမယ့္ YBS ယာဥ္လိုင္းသစ္ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲတဲ့ အစီအစဥ္ကို ခရီးသြားျပည္သူေတြကေတာ့ ႀကိဳဆို လက္ခံၾကပါတယ္။ ၾကပ္ညပ္ႁပြတ္သိပ္ေနတဲ့ ယာဥ္လိုင္းေပၚမွာ ခရီးသြား အခ်င္းခ်င္း ကူညီေပးၾကတာ၊ အသက္ႀကီးတဲ့ သူေတြနဲ႕ အမ်ိဳးသမီးေတြကို ဦးစားေပး စီးနင္းေစတာကို ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။
YBS ယာဥ္လိုင္းေၾကာင္းေတြကို မွန္ကန္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္စီးနင္းနိုင္ဖို႔ မွတ္တိုင္ေတြမွာ အကူအညီေပးေနတဲ့ ေစတနာ့ ဝန္ထမ္း ေတြေၾကာင့္လည္းပဲ အလြယ္တကူ သြားလာ နိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ရန္ကုန္ လူထု အေနနဲ႕ကေတာ့ အရင္ မထသ စနစ္ေဟာင္းတုန္းကလည္း ၾကပ္ၾကပ္သပ္သပ္ စီးနင္း သြားလာရတဲ့ အေတြ႕အႀကဳံ ရွိၿပီးသားပါ။
အခမဲ့ယာဥ္ေတြ မရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ အခက္အခဲ မျဖစ္ေပၚေရးအတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသစ္ စီးေရ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို ျပည္ပက တင္သြင္းထားၿပီး ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ေနတာေၾကာင့္ အခုလကုန္ပတ္မွာ ျဖည့္စြက္ေျပးဆြဲနိုင္မယ္လို႔လည္း YBS အဖြဲ႕က ေျပာဆိုထားပါတယ္။ ေနာက္ထပ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယဥ္ အသစ္ေတြ မွာထားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
YBS ယာဥ္လိုင္းသစ္မွာ ယာဥ္စီးခကို ခရီးစဥ္ စ/ဆုံး ၂၀၀ က်ပ္သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ၿမိဳ႕ပတ္ ယာဥ္လိုင္းေတြမွာေတာ့ ယာဥ္စီးခ ၁၀၀ က်ပ္ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။
ၿမိဳ႕စြန္ေတြမွာေနထိုင္ၿပီး ၿမိဳ႕တြင္းျဖစ္တဲ့ လသာ၊ ေက်ာက္တံတား၊ ပန္းဘဲ တန္းၿမိဳ႕နယ္ေတြမွာ အလုပ္လုပ္ၾကသူေတြ အေနနဲ႕ေတာ့ ဆူးေလအထိ တိုက္ရိုက္ကား မရွိတာေၾကာင့္ တဆင့္ျပန္ စီးရပါတယ္။ ဒါကလည္း ၿမိဳ႕တြင္း ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ေျပလည္ေအာင္ စီစဥ္ထားျခင္း ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
လတ္တေလာမွာေတာ့ အလုံၿမိဳ႕နယ္ သခင္ျမပန္းၿခံမွာပဲ ဂိတ္ဆုံး သတ္မွတ္လိုက္တာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕လယ္ကိုေရာက္ရွိနိုင္ဖို႔ ယာဥ္လိုင္းေတြ အဆင့္ဆင့္ စီးနင္းရတာေၾကာင့္၊ တရက္ကို အသြားအျပန္ ခရီးစရိတ္ က်ပ္ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ အထိ ကုန္က်ေန တဲ့ အျပင္ အခ်ိန္လည္း ပိုၾကန႔္ၾကာေစတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
ယာဥ္လိုင္း အဆင့္ဆင့္စီးၿပီး သြားလာရတဲ့ ခရီးသြားေတြထဲမွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြ၊ အေရာင္းဝန္ထမ္းေတြနဲ႕ သာမန္လက္လုပ္လက္စား အမ်ားအျပား ပါဝင္ေနတာေၾကာင့္ အစိုးရအေနနဲ႕ အဲဒီအခက္အခဲ ကို အျမန္ဆုံးေျဖရွင္းေပးဖို႔လည္း လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြကတဆင့္ ေရးသားေတာင္းဆို ေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
YBS ယာဥ္လမ္းေၾကာင္းမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ ထပ္တိုးေပးၿပီး ယာဥ္လိုင္းသစ္ေတြကို အျမန္ဆုံး ထပ္မံတိုးခ်ဲ့ေပးနိုင္ မယ္ဆိုရင္ YBS ရဲ႕ စနစ္ဟာလည္း လအနည္းငယ္မွာ ပုံမွန္အေျခအေနကို ေရာက္ရွိနိုင္မယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
မ.ထ.သ ယာဥ္လိုင္းေတြကို မႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ခရီးသြားျပည္သူေတြ အေနနဲ႕ YBS ယာဥ္လိုင္းသစ္ရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈေတြကို အခက္အခဲေတြၾကားကပဲ အေတာ္ႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
မ.ထ.သ ယာဥ္လိုင္းေတြရဲ႕ ယာဥ္ေမာင္းတခ်ိဳ႕နဲ႕ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ တခ်ိဳ႕ဟာ ခရီးသည္ေတြအေပၚ မေခ်မငံ ရိုင္းရိုင္းျပျပ ဆက္ဆံတာ၊ အသက္ ေသဆုံးသည္ အထိ ရိုက္ႏွက္ ရန္လုပ္တာ၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြကို ရိုင္းစိုင္းစြာ ေျပာဆိုတဲ့အျပင္ ကားေပၚကို တြန္းတင္၊ တြန္းခ် တာေတြေၾကာင့္ မ.ထ.သ ယာဥ္လိုင္းေတြကို ခရီးသည္ေတြက မႏွစ္သက္တာ ၾကာပါၿပီ။
အလားတူပဲ YBS ယာဥ္လိုင္းေၾကာင္း စနစ္သစ္ ေျပးဆြဲတဲ့ တတိယေျမာက္ေန႕မွာပဲ၊ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္း – ဆယ္မိုင္ကုန္း မွတ္တိုင္မွာ ခရီးသည္ ဇနီးေမာင္ႏွံကို YBS နံပါတ္ ၆ ယာဥ္လိုင္းက ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ၂ ဦးက ထိုးႀကိတ္ တဲ့ ျဖစ္ရပ္တခု ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီယာဥ္ေနာက္လိုက္ ၂ ဦးကိုေတာ့ အေရးယူထားတယ္လို႔ ရန္ကုန္ ရဲတပ္ဖြဲ႕က သတင္း ထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။
YBS စနစ္သစ္ မစခင္ ၁ ရက္ ၂ ရက္ အလိုမွာပဲ သံလ်င္ဘက္ ေျပးဆြဲတဲ့ ေမတၱာလွိုင္း ယာဥ္လိုင္းက ယာဥ္ေနာက္လိုက္ ေတြ ရိုက္ႏွက္လို႔ တာေမြမွာ ခရီးသည္ တဦး ေသဆုံးခဲ့မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့တာကိုလည္း သတင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကပါတယ္။
YBS ယာဉ်လိုင်းတွေမှာ အရင် မ.ထ.သ ယာဉ်လိုင်းတွေက ယာဉ်မောင်းနဲ့ ယာဉ်နောက်လိုက်တွေ အများစု ပါဝင် နေပါ တယ်။ ဒါပေမယ့် စနစ်သစ် ပြောင်းလဲလိုက်ချိန်မှာ စည်းကမ်းချိုးဖောက်သူကို ဥပဒေအရ ထိထိရောက်ရောက် အရေးယူ မယ်ဆိုရင်တော့ အဲဒီလူတွေရဲ့ အပြုအမူတွေလည်းပဲ ပြောင်းလဲလာနိုင်ပါတယ်။ ယာဉ်မောင်းတွေနဲ့ ယာဉ်နောက်လိုက် တွေကိုလည်းပဲ စနစ်တကျ သင်တန်းပေးမှုတွေ လုပ်ဆောင်သင့်ပါတယ်။
မ.ထ.သ လက်ထက်က ပျက်ယွင်းနေတဲ့ ယာဉ်စည်းကမ်း၊ လမ်းစည်းကမ်း၊ စည်းကမ်းချိုးဖောက်သူ အားလုံးကို YBS ရဲ့ စနစ်သစ်မှာ ဘက်လိုက်မှု မရှိဘဲ ထိထိရောက်ရောက် ကိုင်တွယ်နိုင်မှပဲ ရေရှည်အတွက် အောင်မြင်နိုင်မှာပါ။
YBS စနစ္သစ္ကို ေျပာင္းလဲလိုက္ေပမယ့္ မ.ထ.သ လက္ေအာက္က ဝန္ထမ္းေတြကို တာဝန္က အနားေပးမွာ မဟုတ္ဘဲ အဆင္ေျပမယ့္ ေနရာေတြမွာ ျပန္လည္ခန႔္အပ္ ေပးသြားမယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ေျပာထား ပါတယ္။ မ.ထ.သ ဝန္ထမ္းဦးေရ ၇, ၀၀၀ ဝန္းက်င္ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းေတြနဲ႕ ယာဥ္ေနာက္ေတြကို လုပ္အားခေပးတဲ့ စနစ္ကိုလည္း ေသခ်ာစြာ ေဆာင္႐ြက္သင့္တယ္လို႔ ဆိုၾက ပါတယ္။ လက္ရွိ YBS ယာဥ္လိုင္းေတြကို ေမာင္းေနၾကတဲ့သူေတြနဲ႕ ယာဥ္ေနာက္လိုက္ အမ်ားစုဟာ အရင္က ရခဲ့တဲ့ ဝင္ေငြ ထက္ နည္းပါးေနတဲ့ လုပ္အားခကိုပဲ ရရွိၾကတဲ့အတြက္ ေက်နပ္မႈ မရွိၾကဘူးလို႔ ယာဥ္ေမာင္းတခ်ိဳ႕က ေျပာဆို ပါတယ္။
ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြကလည္းပဲ အလားတူ ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းကေတာ့ ဒီကိစၥ အ ေပၚ အားလုံး ညီတူညီမွ်ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမယ္လို႔ ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။
YBS ယာဥ္လိုင္း စနစ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး တိုင္းအစိုးရရဲ႕ စီမံခန႔္ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္ကို ေထာက္ျပေဝဖန္ၾကတဲ့သူေတြ ရွိသလို၊ အေျပာင္းအလဲအတြက္ သည္းခံ စီးနင္းၾကဖို႔ လူမႈကြန္ရက္ေတြက တဆင့္ ႏွိုးေဆာ္ေနၾကတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။
YBS ယာဥ္လိုင္းေၾကာင္း စနစ္ကို ကူညီေပးေနတဲ့ ေစတနာ့ဝန္ထမ္းေတြ မရွိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္လာနိုင္တဲ့ အဓိက အခက္အခဲေတြနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ဇန္နဝါရီ ၂၀ ရက္မွာ အစည္းအေဝး ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
အစည္းအေဝးမွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္း က အခက္အခဲ ၃ ခု ကို ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း တိုင္းလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေနမ်ိဳးေက်ာ္ (ခ) ဦးေနဘုန္းလတ္ က သူရဲ႕လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာက တဆင့္ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။
(၁) ျပည္သူလူထုကို မွန္ကန္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြေပးဖို႔၊ လမ္းၫႊန္ေပးဖို႔ လိုေၾကာင္း (ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို ပိုမို ရွင္းလင္းလြယ္ကူေအာင္ ျပန္ျပင္မွာ ျဖစ္ၿပီး လက္ကမ္း ေၾကာ္ျငာ အသစ္ေတြကိုလည္း ထပ္မံျဖန႔္ေဝမွာျဖစ္ၿပီး မွတ္တိုင္ ေတြမွာ အလြယ္တကူ ယူလို႔ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔)။
(၂) Complaint ေတြကို တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံ ေျဖရွင္းေပးမယ့္ အဖြဲ႕ကို ဒီထက္ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုတဲ့အေၾကာင္း
(လက်ရှိ စေတနာ့ဝန်ထမ်းတွေက YBS ရဲ့ Call Center တွေမှာ နောက်တပတ် အထိ ထပ်မံကူညီပေးကြဖို့)
အခက်အခဲ ရှိရင် ခေါ်ဆိုနိုင်ဖို့ YBS အရေးပေါ် ဖုန်းနံပါတ်တွေ ဖြစ်တဲ့ ၀၉ ၄၄ ၈၁ ၄၇ ၁၅၃ ၊ ၀၉ ၄၄ ၈၁ ၄၇ ၁၅၄ ၊ ၀၉ ၄၄ ၈၁ ၄၇ ၁၄၉ ၊ ၀၉ ၄၄ ၉၂ ၁၆ ၅၇၂ ၊ ၀၉ ၄၄ ၉၂ ၁၆ ၅၇၈ တို့ရှိကြောင်း။
(၃) ညဘက္ေတြမွာ ကားမရလို႔ အိမ္မျပန္နိုင္သူေတြကို ကူညီေပးဖို႔ ကားေတြ အဆင္သင့္ျပင္ထားဖို႔ လိုေၾကာင္း၊ (ယာဥ္လိုင္းေတြမွာ ကားေတြ ထပ္တိုးလာၿပီျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႕ အစိုးရအဖြဲ႕ အေနနဲ႕လည္း ကားေရာ၊ ဆီေရာ အဆင္သင့္ ျပင္ ထားတဲ့ အေၾကာင္း) ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း ဦးေနဘုန္းလတ္က ေရးသားထားပါတယ္။
YBS နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး လက္ရွိမွာ အခက္အခဲေတြ ရွိေနေပမယ့္ YBS ယာဥ္လိုင္း စနစ္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ကို အစိုးရ အဖြဲ႕နဲ႕အတူ ခရီးသြားျပည္သူ တရပ္လုံးကလည္းပဲ အျပဳသေဘာနဲ႕ ပါဝင္ပူးေပါင္းၾကမယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး ရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာေတြနဲ႕ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အခက္အခဲ ျပႆနာ အရပ္ရပ္ကို အျမန္ဆုံး ေျပလည္ေစနိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ရပါတယ္။ ။
No comments:
Post a Comment