ထက္ေအာင္
ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္စဥ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ပံုေဖာ္လာခဲ့တာ တနွစ္ေက်ာ္လာပါျပီ။ ရလဒ္တခ်ို့ကိုလည္း ျမန္မာျပည္သူေတြနဲ့ နိုင္ငံတကာက ျမင္ေတြ့ေနရပါျပီ။
နိုင္ငံေရးအရ အေရးပါတဲ့ တိုးတက္မွုတခုၾအဖစ္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က မဲဆႏၵ နယ္ အားလံုး နီးပါး အနိုင္ရခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ထူးျခားမွုတခုက ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးတိုးတက္မွုကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ျမန္မာက်ပ္ေငြနဲ႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ လဲလွယ္ႏွုန္းကို ေဈးကြက္ေပါက္ေဈးနဲ႔အညီ ႏွုန္းရွင္ သတ္မွတ္လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။
အေျပာင္းအလဲေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ပြားေနတဲ့အေပၚ ျပည္သူေတြ နားလည္နိုင္တာ ရွိသလို နားလည္ဖို႔ ခက္တာေတြလည္း အမ်ားၾအပား ရွိေနပါလိမ့္မယ္။ နားလည္ဖို႔ ခက္ခဲတဲ့အရာေတြထဲမွာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကေန ဆက္တိုက္ဆိုသလို အတည္ျပု ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒအသစ္ေတြက ထိပ္ဆံုးက ပါေနပါတယ္။
ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒသစ္တိုင္းဟာ ျပည္သူေတြရဲ့ ေန႔စဥ္ဘဝကို ဘယ္လို သက္ေရာက္ လႊမ္းမိုးနိုင္သလဲဆိုတာ သာမန္ ျပည္သူတေယာက္အတြက္ ခန္႔မွန္းရခက္တဲ့ ကိစၥပါ။ ဥပေဒသစ္ေတြကိုသာ ျပ႒ာန္းေျနပီး နည္းဥပေဒေတြ ျမပ႒ာန္းေသးတဲ့အတြက္ ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ျမွုပ္ကြက္လို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သက္ေရာက္မွုနယ္ပယ္နဲ႔ အတိုင္းအ တာကို သိဖို႔ အခ်ိန္ယူရပါလိမ့္မယ္။
ျပုျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ေရာ ျမကာေသးခင္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ၾအဖစ္ ေရြးေကာက္ခံလိုက္ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး (Rule of Law) အေရးႀကီးေၾကာင္း ေျပာခဲ့ၾကပါတယ္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးဟာ နိုင္ငံတိုင္းမွာ အစဥ္တစိုက္ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္းရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေခါင္းေဆာင္ႏွစ္ဦးရဲ့ စိတ္ဆႏၵကို သိရတဲ့ နိုင္ငံသားတဦးအေနနဲ႔ ဥပေဒသစ္ေတြဟာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို အမွန္တကယ္ အေထာက္ အကူ ျပုနိုင္သလားဆိုတာ သိခ်င္စရာပါ။ ေနာက္ၿပီး တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးကို လက္ေတြ႕က်က် ဘယ္လို အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ရမလဲ ဆိုတာကလည္း စဥ္းစားစရာပါ။
တရားစီရင္ေရးဟာ ဘက္မလိုက္ဘဲ လြတ္လပ္မၽွတမွသာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး ျဖစ္ထြန္းရွင္သန္မယ္လို႔ ေယဘုယ် လက္ခံထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး ျဖစ္ထြန္းဖို႔ တရားစီရင္ေရးနယ္ ပယ္ လြတ္လပ္မၽွတမွုရွိရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ့ ဥပေဒတခုကို ျပ႒ာန္းခဲ့ရင္ အဲ့ဒီဥပေဒကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရတဲ့ တရားစီရင္ေရး စနစ္ကလည္း ဖိႏွိပ္တဲ့ တရားစီရင္ေရးဆီ ဦးတည္သြားလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ အစိုးရက ေရးဆြဲၿပီး လႊတ္ေတာ္ၾကပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒသစ္ေတြ ကိုယ္တိုင္က ျပည္သူေတြရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ဘဝလံုၿခံုမွုကို အမွန္ တကယ္ အကာအကြယ္ေပးဖို႔ ဦးတည္ေရးဆြဲခဲ့တာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းအစိုးရေတြအတြက္ ဦးတည္ေရးဆြဲခဲ့သလား ဆိုတာကို နိုင္ငံသားတိုင္း ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ ဒီလို လုပ္တာဟာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ နိုင္ငံသားေတြကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမဆံုး ေလ့လာျဖစ္တဲ့ဥပေဒက မတ္လ ၃၀ ရက္စြဲနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းလိုက္ၿပီး နိုင္ငံေတာ္ သမၼတဦးသိန္းစိန္မွ လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ “ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒ” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒဟာ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ယခင္အစိုးရအ ဆက္ဆက္က ျပ႒ာန္းခဲ့ျခင္းမရွိတဲ့ ဥပေဒအသစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီဥပေဒကို ေရးဆြဲတဲ့ေနရာမွာ အစိုးရကိုဗဟိုျပုတဲ့ အယူအဆ (State-centered concept)နဲ႔ ေရးဆြဲခဲ့သလား ျပည္သူကို ဗဟိုျပုတဲ့အယူအဆ (People-centered concept) နဲ႔ ေရးဆြဲခဲ့သလားဆိုတာ အဓိ က ေလ့လာမိပါတယ္။ ဒီဥပေဒဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရကို အကာကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒလား။ အုပ္ခ်ဳပ္ခံျပည္သူေတြကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒလား။
အခန္း ၁၄ ခန္းပါတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဥပေဒမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွု ျမဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းေရး အစီအမံေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဥပေဒ တခုလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားနိုင္တဲ့ အခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ေနာက္ဆံုးအခန္း ၁၄ “အေထြေထြ”မွာ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြက ပုဒ္မ ၃၅ နဲ႔ ပုဒ္မ ၃၆ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဤဥပေဒအရ ျပစ္မွုက်ဴးလြန္သူကို တရားစြဲဆိုရာတြင္ ဝန္းႀကီးဌာန၏ ႀကိုတင္ခြင့္ျပုမိန္႔ ရယူရမည္”လို႔ ပုဒ္မ ၃၅ မွာ ဆိုထားၿပီး ပုဒ္မ ၃၆ မွာေတာ့ “ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕၏ သေဘာ တူညီခ်က္ျဖင့္ အစိုးရဌာန အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းတခုခုအား နိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးငွာ ဤဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္တရပ္ရပ္ကို လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျရခင္းမွ ကင္းလြတ္ခြင့္ သို႔မဟုတ္ ေလၽွာ့ေပါ့ခြင့္ျပုနိုင္သည္”လို႔ ဆိုထားပါတယ္။
သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ျဖစ္ပြားမွုကလြဲရင္ လူေၾကာင့္ျဖစ္ပြားရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ ျပႆနာ ေပၚေပါက္လာတဲ့အခါ တိုက္ရိုက္ခံစားရသူက ျပည္သူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ျပစ္မွုက်ဴးလြန္သူ လူပု ဂၢိဳလ္ ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္း (အစိုးျရဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိၾကဖစ္ေစ) တခုခုကို နစ္နာဆံုးရွံုးမွု ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္းခံစားရတဲ့ နိုင္ငံသားေတြက သက္ဆိုင္ ရာတရားရံုးတခုခုမွာ တရားစြဲဆိုၿပီး တရားစီရင္ေရးစနစ္ရဲ့ အကာအကြယ္ကို တိုက္ရိုက္ရယူပိုင္ခြင့္မရွိေအာင္ ပုဒ္မ ၃၅ အရ ကန္႔သတ္ထားတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။
ဒါ့ၾအပင္ ဥပေဒကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာမွာ ပုဒ္မ ၃၆ အရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာက တရားစီရင္ေရးအာဏာကို လႊမ္းမိုးခြင့္ ေပးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ “နိုင္ငံေတာ္နဲ႔ျပည္သူ႔အက်ိဳးငွာ” ဆိုတဲ့စကားရပ္နဲ႔ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရရဲ့ “ကင္းလြတ္ခြင့္ သို႔မဟုတ္ ေလၽွာ့ေပါ့ခြင့္” ဆိုတဲ့ အခြင့္အာဏာကို ကန္႔သတ္ ေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
“နိုင္ငံေတာ္နဲ႔ျပည္သူ႔အက်ိဳးငွာ” ဆိုတဲ့ စကားရပ္ကို ဥပေဒေတြမွာ ျမကာခဏ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ သည္စကားရပ္ေတြဟာ အာဏာရွိ သူတို႔ လိုရာသံုးနိုင္တဲ့ စကားရပ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီစ ကား ရပ္ရဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္နဲ႔ အက်ယ္အဝန္းကို ျပည္သူေတြ တိတိက်က် သိရွိနားလည္ေအာင္ ဥပေဒဆိုင္ရာ ဖြင့္ဆိုခ်က္ လိုအပ္ေနပါတယ္။ “နိုင္ငံေတာ္” ဆိုတဲ့ေဝါဟာရကိုလည္း လက္ရွိ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ေတြအားလံုးက “အစိုးရ”လို႔ နားလည္ထားၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ နိုင္ငံေတာ္နဲ႔ အစိုးရ မတူပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းတခုက အစိုးရတရပ္ရဲ့ အက်ိဳးစီးပြားဟာ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားၾအဖစ္ အစဥ္ၾအမဲ ထပ္တူက်နိုင္ပါသလား။ ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္းဟာ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ အက်ိဳးစီးပြားထပ္တူမက်ခဲ့လို႔ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ အနာဂတ္ တရားစီရင္ေရးမွာ ျပည္သူက အစိုးရကိုျဖစ္ေစ၊ အစိုးရနဲ႔ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီေတြကို ျဖစ္ေစ တရားစြဲလာမွာကို ကာကြယ္တဲ့အေနနဲ႔ ပုဒ္မ ၃၅ နဲ႔ ၃၆ တို႔ကို ထည့္သြင္းထားတာလို႔ တြက္ဆမိပါတယ္။
ဒုတိယေလ့လာမိတဲ့အခ်က္က ဒီဥပေဒဟာ စစ္အစိုးရလက္ထက္က ျပည္တြင္းျပည္ပ စီးပြားေရးကုမၸဏီႀကီးေတြနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၿပီး လက္ ရွိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနတဲ့ စီးပြားေရးစီမံကိန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးအေပၚ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ သက္ေရာက္မွုရွိမွာလား။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က စီးပြားေရးစာခ်ဳပ္ေတြကို အခု အသစ္ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဥပေဒနဲ႔ ညီညြတ္မွုရွိမရွိ ျပန္လည္သံုးသပ္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ ဆိုင္ရာ လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္းခ်က္ေတြ ထပ္မံ ျဖည့္စြက္ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုမွာလား။
ဒီဥပေဒရဲ့ အခန္း (၄) ပုဒ္မ (၇/ဍ) တြင္ “အစိုးရဌာန၊ အဖြဲ႕အစည္း သို႔မဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္တဦးဦးက ျပုလုပ္မည့္ စီမံခ်က္ သို႔မဟုတ္ လုပ္ေဆာင္မွုသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သိသာထင္ရွားစြာ ထိခိုက္ေစနိုင္ျခင္းရွိမ ရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္မွု ဆန္းစစ္သည့္စနစ္ႏွင့္ လူမွုေရးထိခိုက္မွု ဆန္းစစ္သည့္ စနစ္တစ္ရပ္ကို ခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း”လို႔ ထည့္သြင္းထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ အစိုးရၾကဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိက ၾကဖစ္ေစ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ၾကမယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မွု ဆန္းစစ္ခ်က္ EIA နဲ႔ လူမွုေရးထိခိုက္မွု ဆန္းစစ္ခ်က္ SIA ေတြကို ေနာက္ ပိုင္း ေဆာင္ရြက္ရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လတ္တေလာ ဥပေဒသာ ထြက္ရွိလာၿပီး နည္းဥပေဒ မရွိေသးတဲ့အတြက္ EIA နဲ႔ SIA ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ နည္းဥပေဒအဆင့္ဆင့္ဟာ နိုင္ငံတကာစံႏွုန္းေတြနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ ကိုက္ညီမွုရွိမလဲဆိုတာ မသိနိုင္ေသးပါဘူး။ အဲ့ဒီၾအပင္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းနိုင္ဖို႔ ဥပေဒပါအတိုင္း လိုအပ္တဲ့ စံႏွုန္းေတြ သတ္မွတ္ခ်က္ဖို႔၊ ေလ့လာေစာင့္ၾကပ္စစ္ေဆးမယ့္ ဌာနဖြဲ႕စည္းဖို႔၊ ကၽြမ္းက်င္ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာသံုး ပစၥည္းကရိယာေတြကအစ စြမ္းရည္ ျမွင့္တင္မွုဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြ အမ်ားၾအပားေဆာင္ရြက္ဖို႔ ရွိေနေသးတာေၾကာင့္ ဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ အခ်ိန္ယူရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သမၼတဦးသိန္းစိန္အစိုးရအေနနဲ႔ တဖက္မွာ တိုင္းျပည္စီးပြားေရး တိုးတက္မွုအတြက္ ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမွုေတြကို ၾအကီးအက်ယ္ လုပ္ေဆာင္ေနရာမွာ စက္မွုဖြံ့ၿဖိုးေရး (Industrialization) စီမံကိန္းႀကီးမ်ား ေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသလို တဖက္မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို အေလးထားေၾကာင္း ျပသတဲ့အေနနဲ႔ ျမစ္ဆံုဆည္စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မွုကို ဆိုင္းငံ့လိုက္ပါတယ္။
ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္မွာ မီဂၢါဝပ္ ၄၀၀၀ ထုတ္လုပ္မယ့္ ေက်ာက္မီးေသြး ေလာင္စာသံုး လၽွပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ေရးစက္ရံု တည္ေဆာက္ေရး အစီအစဥ္ကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ စိုက္ပ်ိဳးေရး နိုင္ငံတခုကေန စက္မွုဖြံ့ၿဖိုးတဲ့နိုင္ငံၾအဖစ္ ေျပာင္းလဲဖို႔ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ပ်က္စီးမွုမရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္နိုင္ငံတဲ့ နိုင္ငံ ကမၻာမွာ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးကို အေလးထားတဲ့ အစိုးရတရပ္ လက္ေအာက္မွာေတာ့ မလိုလားအပ္တဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွု ေလ်ာ့ပါးေစတဲ့ စီမံကိန္းေတြေရးဆြဲ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ိဳးေတာ့ လုပ္နိုင္ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္လံုး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒ ျမပ႒ာန္းခဲ့ဘဲ ေဈးကြက္စီးပြားေရး တံခါးဖြင့္ခဲ့တာေၾကာင့္ စီးပြားေရးအက်ိဳးၾအမတ္ တခုတည္း ၾကည့္တတ္တဲ့ ျပည္တြင္းျပည္ပ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြက နိုင္ငံရဲ့ အဖိုးတန္သစ္ေတာေတြနဲ႔ သယံဇာတ ဓာတ္သတၱဳေတြကို စည္းကမ္းမဲ့ ထုတ္ယူခဲ့ၾကလို႔ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွုေတြ နိုင္ငံအႏွံ့ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ ပ်က္စီးေနသလဲ ဆိုတာကို စနစ္တက် ဆန္းစစ္ေလ့လာတာမ်ိဳးေတာ့ ဒီေန႔အထိ မရွိေသးပါဘူး။
သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအေနနဲ႔ နိုင္ငံမွာ လက္ရွိႀကံုေတြ႕ေနရတဲ့ သဘာဝဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွုကို ဒီဥပေဒအရ ဘယ္လို ထိန္းသိမ္းမွာလဲ။ ဒါၾအပင္ အစိုးရရဲ့ ဦးစားေပးစီးပြားေရးမူဝါျဒဖစ္တဲ့ စက္မွုဖြံ့ၿဖိုးေရးအတြက္ ထားဝယ္၊ ေက်ာက္ျဖူနဲ႔ သီလဝါတို႔လို အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းႀကီးေတြကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့ေနရာမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွု ျပႆနာသစ္ေတြ ထပ္မေတြ႕ရေအာင္ ဒီဥပေဒက လက္ေတြ႕က်က် ဘယ္လို ကာကြယ္တားဆီးနိုင္မလဲ။
တကယ္ေတာ့ နိုင္ငံတကာလွည့္ပတ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမွုပ္ႏွံမွု ေဈးကြက္သစ္ေတြ ရွာေဖြေနတဲ့ စက္မွုလုပ္ငန္းႀကီးေတြဟာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းေတြ နည္းနိုင္သမၽွ နည္းတဲ့ ေနရာေတြမွာပဲ ရင္းႏွီးျမွုပ္ႏွံခ်င္ၾကပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တစံုတရာ ထိခိုက္ပ်က္စီးမွ စီးပြားေရးလုပ္ကိုင္လို႔ရမယ့္ ရင္းႏွီးျမွုပ္ႏွံမွုလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ျမန္မာနိုင္ငံဟာ ၎တို႔ရဲ့ စီးပြားေရးစားက်က္ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ နိုင္ငံ ဟာ အာရွတိုက္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးေဈးကြက္ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဥပေဒကို ဟန္ျပသေဘာမဟုတ္ဘဲ အမွန္တကယ္ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။
No comments:
Post a Comment