Wednesday, July 4, 2012

မိုးအကုန္တြင္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စတင္မည္ဟု ဝန္ႀကီး ေျပာ

ေကာင္းဝါ

မိုးရာသီအကုန္တြင္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ တိုင္းတာျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားကို စတင္ လုပ္ေဆာင္သြား မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အစည္းအေဝး ခန္း မ၌မီဒီယာ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ဒုတိယကမၻာစစ္ အတြင္းက ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္မ်ား ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ထိုရထားလမ္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ ေတာ္၏ သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိပါက ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟု ဆိုသည္။

ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရားဝင္ ေျပာဆိုမႈသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျဖစ္ၿပီး ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔က ကရင္ျပည္နယ္ ၾကား အင္း ဆိပ္ႀကီးၿမိဳ့နယ္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ့တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအရုံး (KNU) ၏ တပ္မဟာ ၆ ဆက္ဆံေရးရုံး ဖြင့္ပြဲအ ခမ္း အနားတြင္လည္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ရထားလမ္း ပ်က္သြားေတာ့ ေဘာင္ေတြ က်န္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီလမ္းေဟာင္း အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ ျပန္ၿပီး ေဖာက္သြားမယ္။ အခုသုံးေနတဲ့ ကားလမ္းက အရင္ ရထားလမ္းေဟာင္းပါ၊ ကားလမ္းကိုေတာ့ ရထားလမ္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး အသစ္ ျပန္ေဖာက္ေပးဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အစီအစဥ္ ခ်ၿပီးၿပီ” ဟု ဦးေအာင္မင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ စတင္ၿပီး၊ ဘုရားသံုးဆူ ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ ေပါင္ (Ban Pong) ၿမိဳ႕ထိ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး၊ လမ္းတခုလုံး မိုင္ ၂၅၀ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းပိုင္းတြင္ မိုင္ ၆၅ မိုင္ ခန္႔ ရွိသည္။

ယခုလက္ရွိ ေျပးဆြဲေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမွာမူ အရွည္ ၆၅ မိုင္ ၅ ဖာလုံ ရွိၿပီး၊ ဂ်ပန္မ်ား စစ္ရႈံးၿပီးေနာက္ ဖ်က္ဆီးခံခဲ့ရသည့္ အ ဆိုပါ ရထားလမ္းႏွင့္ ယွဥ္ကာ ေဖာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

၎ရထားလမ္းကို ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္မႈ အဆင္ေျပေစရန္ႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ရန္အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး၊ ေဒသ တြင္း တိုင္းရင္းသား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ အပါအဝင္ ထိုင္းအစိုးရႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟု ဝန္ႀကီးက ေျပာသည္။

ေဒသတြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကမူ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည့္ စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကမ္းရိုး တန္း တေလွ်ာက္တြင္ ေဆာက္လုပ္မည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေလးခုအနက္ တခု အပါအဝင္ ျဖစ္သည့္ မြန္ျပည္နယ္ ေရးၿမိဳ့နယ္ အတြင္းရွိ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းတခု ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

မတ္လဆန္းတြင္ မြန္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက မြန္ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစဥ္ ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ မည့္ အစီအစဥ္ အပါအဝင္ စီမံကိန္း၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ ေရး-သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသုံးဆူလမ္း၊ ေရး-သံျဖဴဇရပ္-ၾကာအင္းဆိပ္ ၾကီး-က်ဳံဒိုး-ေကာ့ကရိတ္-ျမဝတီလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ အနီးတြင္ စက္မႈဇုန္ တည္ေဆာက္ေရးတို႔ကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက သည္ဟု ေဆြးေႏြးပြဲ တက္ေရာက္သူ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ႏိုင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

ကုလားဂုတ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၏ ရာမည အင္တာေနရွင္နယ္ ကုမၸ ဏီ လိမိတက္ႏွင့္ ထိုင္း Power-P ကုမၸဏီတို႔ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး စတင္အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ခဲ့ေသာ္ လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး က်ဆင္းမႈႏွင့္ မဟာမိတ္ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔တခု၏ ကန္႔ကြက္မႈေၾကာင့္ စီမံကိန္းကို ရပ္တန္႔ခဲ့သည္ဟု မြန္ျပည္သစ္ ဗဟိုေကာ္မတီဝင္ေဟာင္းတဦးလည္း ျဖစ္သူ ႏိုင္စိုးျမင့္က ေျပာသည္။

ယခုျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္မည့္ ရထားလမ္းသည္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္သည့္ မြန္ျပည္သစ္ပါတီႏွင့္ KNU တို႕ လႈပ္ ရွားရာ နယ္ေျမကို ျဖတ္သန္းရမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ ႏိုင္ရန္ အေရး ႀကီးေၾကာင္း မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၏ မဟာမိတ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ဆက္ဆံေရး တာဝန္ခံ ႏိုင္ဟံသာပိန္ခိုင္းက ေျပာသည္။

"ဒီလမ္းကို ေဖာက္ႏိုင္မယ္ ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြအတြက္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရးေကာ၊ စီးပြားေရးေကာ အဆင္ေျပလာႏိုင္စရာ ရွိ ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ႏိုင္မွပဲ ဒီလမ္းက ေရရွည္ တည္တံ့ ပါလိမ့္ မယ္" ဟု သူက ေျပာသည္။

ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္း မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္စဥ္က ေတာင္ၿဖိဳေဖာက္ျခင္း၊ သစ္လုံးႀကီးမ်ားကို ထမ္းရျခင္း၊ အစာေရစာ မဝလင္ျခင္းႏွင့္ ငွက္ဖ်ားေရာဂါ၊ ဝမ္းေရာဂါ တို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၈၀,ဝ၀ဝ ေက်ာ္ႏွင့္ မဟာမိတ္ တပ္သား ၁၀,ဝ၀ဝ ေက်ာ္ အသက္ ဆံုးရံႈးခဲ့ၾကရသည္။

No comments: