နန္းယဥ္ (ေကအုိင္စီ)
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ျမဝတီႏွင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ ဆက္သြယ္မည့္ အမွတ္(၂) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားႀကီး ကို မၾကာခင္ တည္ေဆာက္ေတာ့ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုသည္။
လက္ရွိ အမွတ္(၁) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွာ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္မ်ားသာ သြားလာႏိုင္ၿပီး မၾကာခင္ တည္ ေဆာက္ ေတာ့မည့္ အမွတ္(၂) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားသစ္ကိုမူ တန္အခ်ိန္ (၆၀)အထိ တင္ေဆာင္သည့္ အ ႀကီးစားေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား သြားလာ ႏိုင္သည္ဟု ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေက်ာ္လင္း၏ ေျပာဆိုခ်က္ကို ယေန႔ထုတ္ The Nation ထိုင္း သ တင္းစာ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။
အမွတ္(၂) တံတားတည္ေဆာက္မည့္ေနရာကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ႏွစ္ဘက္ အစိုးရတို႔က ေရြးခ်ယ္ထားၿပီး ၎တံတားကို ၂၀၁၄ခုႏွစ္ ခန္႔တြင္ အၿပီးတည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ေဆြးေႏြးထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ စတင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ျမဝတီ ခ႐ုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉး ဦးျမင့္တင္က ေျပာသည္။
“တံတားတည္ေဆာက္ဖို႔ကို က်ေနာ္တို႔ အစိုးရနဲ႔ ထိုင္းအစိုးရက တရားဝင္လက္မွတ္ထိုးထားၿပီးသား ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ တရား ဝင္ တည္ေဆာက္ဖို႔ေတာ့ စာနဲ႔ ဘာနဲ႔ အေသးစိတ္လုပ္ရအံုးမွာေပါ့ကြာ။ ေလာေလာဆယ္ ဘာမွ ေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး”ဟု ဦးျမင့္တင္ က ေက အိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။
၎အမွတ္(၂) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားႀကီး တည္ေဆာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႊတ္ေတာ္တြင္ ကရင္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၉)မွ အ မ်ဳိး သားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ျမင့္သိန္းက ေမးျမန္းရာ ထိုတံတားကို ထိုင္းအစိုးရ၏ အကူအညီျဖင့္ ေဆာက္လုပ္သြား မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လြင္က ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့သည္။
အသစ္တည္ေဆာက္မည့္တံတားသည္ အမွတ္(၁) တံတား၏ ေျမာက္ဘက္စုန္ဘက္ျခမ္းတြင္ လ်ာထား(၃)ေနရာအား ကြင္းဆင္းၾကည့္႐ႈ စစ္ ေဆးၿပီး ျမဝတီၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဆံုး ၃မိုင္ခန္႔ေဝးသည့္ေနရာကို ေရြးခ်ယ္ထားေၾကာင္းလည္း ေျဖၾကားခဲ့သည္။
၎အျပင္ ျမဝတီၿမိဳ႕မွ သဃၤန္းညီေနာင္အထိ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းမႀကီးကို သဃၤန္ညီေနာင္မွ ေကာ့ ကရိတ္အထိ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ မည့္ လမ္းမွာလည္း သဃၤန္းညီေနာင္မွ ေဒါနေတာင္ေျခကိုျဖတ္၍ ေကာ့ကရိတ္အထိ စုစုေပါင္း ၂၈.၆ကီလိုမီတာရွိၿပီး ႏွစ္လမ္းသြား ကတၱရာ လမ္း အျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ ေဖာက္လုပ္သြားမည္ဟုလည္း ဦးေက်ာ္လြင္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ အမွတ္(၁) ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၂၀၁၀ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၈ရက္ေန႔က ျမန္မာအစိုးရဘက္မွ ပိတ္ထားခဲ့ၿပီး ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၅ရက္ေန႔(ထိုင္းဘုရင့္ေမြးေန႔)၌ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား မပိတ္ခင္ကာလက ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္မွႈတန္ဖိုးသည္တႏွစ္လွ်င္အေမရိကန္ေဒၚလာ ၄.၃ဘီလီယံရွိၿပီးတစ္ လလွ်င္ ျမန္မာမွ ထုိင္းသို႔ တင္ပုိ႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ ဘတ္သန္းဆယ္ဂဏန္း (က်ပ္သန္း ၃၀၀)ခန္႔ရွိကာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ျမန္မာသို႔ တင္ ပို႔သည့္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဖိုးမွာ ဘတ္သန္း ၁,၀၀၀ (က်ပ္သန္း ၃၀,၀၀၀)ခန္႔ ရွိသည္ဟု သိရသည္။
No comments:
Post a Comment