ေမာင္ေမာင္
ATF (Asean Tourism Forum) အာဆီယံ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖုိရမ္ ၂၀၁၅ ကုိ ေနျပည္ေတာ္မွာရွိတဲ့ ျမန္မာ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကြန္ဗင္းရွင္း ဗဟုိဌာန (MICC) မွာ ဇန္န၀ါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔မွ စတင္ၿပီး ၂၉ ရက္ေန႔အထိ ၈ ရက္တုိင္တုိင္ တခမ္းတနား က်င္းပေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၁ မွ စတင္ကာ ႏွစ္စဥ္ႏုိင္ငံအလုိက္ အလွည့္က် က်င္းပလာခဲ့တာ ၃၃ ႀကိမ္ရွိသြားခဲ့ပါၿပီ။ အခု ျမန္မာႏုိင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပခြင့္ ရတဲ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ဟာ ၃၄ ႀကိမ္ေျမာက္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျဖစ္ပါတယ္။
၂၀၀၆ ခုႏွစ္က အိမ္ရွင္အျဖစ္ က်င္းပခြင့္ရခဲ့ေပမယ့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ မက်င္းပႏုိင္ဘဲ ဖိလစ္ပုိင္ႏုိင္ငံကုိ လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့ရတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။
ႏိုင္ငံအလုိက္ အိမ္ရွင္ႏုိင္ငံအျဖစ္ က်င္းပခဲ့တဲ့ အႀကိမ္အေရအတြက္ကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ စုစုေပါင္း ၃၃ ႀကိမ္မွာ မေလးရွား ၆ ႀကိမ္၊ အင္ဒုိနီးရွား၊ ထုိင္း၊ စင္ကာပူ၊ ဖိလစ္ပုိင္ ၅ ႀကိမ္စီ၊ ကေမၻာဒီးယား၊ လာအို၊ ဘ႐ူႏုိင္း ၂ ႀကိမ္စီႏွင့္ ဗီယက္နမ္၊ ျမန္မာ ၁ ႀကိမ္စီတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ATF ၂၀၁၅ မွာ အာဆီယံ ၁၀ ႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္က မီဒီယာေတြ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ ပါ၀င္ သက္ဆုိင္သူ (Stakeholder) ၁၅၀၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္မယ့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းျပပြဲ (Travel Expo =Travex) ကုိလည္း ဇန္န၀ါရီလ ၂၆ ရက္မွ ၂၉ ရက္ေန႔ထိ က်င္းပသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ Travex မွာ Seller-Meet-Buyer (SMB) နဲ႔ Buyer-Meet-Seller (BMS) ေရာင္းသူ ၀ယ္သူေတြ႕ဆံုပြဲ အစီအစဥ္မ်ား ပါ၀င္ပါတယ္။ Seller ဆုိတာ မိမိႏိုင္ငံအတြင္းမွာရွိတဲ့ ခရီးစဥ္ေဒသမ်ားကုိ ေရာင္းခ်တဲ့သူျဖစ္ၿပီး Buyer ဆုိတာ ေရာင္းခ်သူ Seller ရဲ႕ ခရီးစဥ္ မ်ားကုိ ၀ယ္ယူသူျဖစ္တယ္။ တနည္းဆုိရင္ Seller ဟာ Inbound Tour လုပ္ကိုင္သူျဖစ္ၿပီး Buyer ဟာ Outbound Tour လုပ္ကုိင္သူျဖစ္တယ္။
ATF ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါတယ္။
(၁) အာဆီယံကုိ တခုတည္းေသာ ဆြဲေဆာင္မႈရွိသည့္ လည္ပတ္စရာ ေနရာေဒသတခုျဖစ္လာေစရန္၊
(၂) အာရွ ဖစိဖိတ္ေဒသအတြင္း အာဆီယံကုိ ၿပိဳင္ဖက္ကင္းေသာ ေနရာေဒသတခုျဖစ္လာေစရန္အတြက္ အသိပညာ ျမႇင့္တင္ေပးရန္၊
(၃) အာဆီယံအဖြဲ႕၀င္ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား ပုိမုိ၀င္ေရာက္ေစရန္၊
(၄) အာဆီယံေဒသအတြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေစရန္၊
(၅) အာဆီယံခရီးသြားလုပ္ငန္း ရပ္၀န္းရွိ က႑အသီးသီးအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈအား ေကာင္းလာေစရန္တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏုိင္ငံက အိမ္ရွင္အျဖစ္ က်င္းပခြင့္ရျခင္းဟာ ႏုိင္ငံအတြက္သာမက ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္သူ Stakeholder တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ အထူးအခြင့္အေရးေကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မိမိတို႔၏ ေရာင္းကုန္ (Product) မ်ားနဲ႔ ၀န္ေဆာင္မႈ (Service) မ်ားကုိ ႏုိင္ငံတကာမွ မီဒီယာမ်ား၊ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးစားတူ Stakeholder မ်ားအား လက္ေတြ႕က်က် ထိေတြ႕ သိရွိေစႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံကုိ အႀကိမ္ ၂၀ ေက်ာ္ လာေရာက္ခဲ့ဖူးေသာ ျပင္သစ္လူမ်ဳိး ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပညာရွင္ Dr. Alain Mahuzier က သူ၏ (L’Or de L’ Asie) အာရွ ေရႊႏုိင္ငံဟု တင္စားထားေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေၾကာင္းစာအုပ္တြင္ “ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္မတူ တမူထူးျခားေသာ ခရီးသြား အရင္းအျမစ္မ်ား ျပည့္ႏွက္ေနေၾကာင္း၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တ့ံေနေသာ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား၊ ႐ႈမၿငီးဖြယ္ရာ သဘာ၀အလွအပ၀န္းက်င္မ်ား၊ သြားလုိသည့္ခရီးစဥ္မ်ားကုိ လံုၿခံဳမႈ အျပည့္ျဖင့္ သြားႏိုင္ေသာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈမ်ား တုိင္းရင္းသား ေသြးခ်င္းတို႔၏ တဖက္သားကုိ ႐ုိင္းပင္းကူညီတတ္သည့္၊ လႈိက္လွဲပ်ဴငွာ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္တတ္ေသာ လူေနမႈဘ၀ပံုစံမ်ားသည္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားကုိ ထူးထူးျခားျခား ဆြဲေဆာင္ေနေၾကာင္း အျခားေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့စ႐ုိက္ဟန္ပန္မ်ား ေရာယွက္မႈ ကင္းရွင္းေသာ ကိုုယ္ပုိင္ဟန္၊ ကိုယ္ပုိင္ယဥ္ေက်းမႈတုိ႔ျဖင့္ သီးသီးသန္႔သန္႔ ထည္ထည္၀ါ၀ါ ရွိေနေၾကာင္း” စသည့္တုိ႔ကုိ ေရးသားေဖာ္ျပထားပါတယ္။
အဲ့ဒီလုိ ကိုယ့္ႏုိင္ငံရဲ႕ အေနထားေကာင္းေတြကုိ ႏုိင္ငံတကာက မီဒီယာေတြ၊ Stakeholder ေတြကို လက္ေတြ႕က်က် သိရွိေစႏုိင္တာဟာ ႏုိင္ငံအတြက္ မဟာအခြင့္အလမ္းေကာင္းႀကီးတခုျဖစ္သလုိ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္အတြက္လည္း ႀကံဳေတာင္ႀကံဳခဲ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္စားေနရတဲ့ အခြင့္အေရးတခုျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွ တက္ေရာက္လာၾကတဲ့ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားတူ လုပ္ငန္းရွင္ ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မိကာ မိမိလုပ္ငန္းကို ျဖန္႔က်က္တိုးခ်ဲ႕ႏုိင္ၿပီး ၀င္ေငြတုိးပြားလာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကို စရိတ္စက အကုန္ခံၿပီး သြားစရာမလုိဘဲ ကုန္က်စရိတ္သက္သာစြာနဲ႔ တက္ေရာက္ျပသ ႏုိင္မယ့္ပြဲလို႔ ယူဆထားတာေၾကာင့္ တုိင္းရင္းသားလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္ေတာ့ ရေတာင့္ရခဲ အခြင့္အေရး တခုပါ။
သို႔ေပမယ့္လည္း ခရီးသြားျပပြဲမွာ တက္ေရာက္ျပသခြင့္အတြက္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ေစ်းႏႈန္းေတြက တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ မတတ္ႏုိင္တဲ့ ေစ်းျဖစ္ေနတာပါ။ ႀကီးမားတဲ့ အဟန္႔ အတားႀကီး တခုျဖစ္ေနတာပါ။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (UMTA) ရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ေရး ႏွင့္ေစ်းကြက္ ရရွိေရးေကာ္မတီက ေစတနာအျပည့္နဲ႔ အသင္း၀င္ေတြ ပါ၀င္ျပသႏုိင္ေအာင္ ဖိတ္ေခၚခဲ့တာ ကုိလည္း အသိအမွတ္ျပဳပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အေရာင္းျပခန္းငယ္ (Booth) တခုအတြက္ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ အျခားေသာ ေစ်းႏႈန္းေတြဟာ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ အဆမတန္ ႀကီးမားေနပါတယ္။
Travex ကို သြားေရာက္ျပသႏုိင္မယ့္ သတ္မွတ္ေစ်းႏႈန္းေတြကေတာ့
UMTA ၏ ေစ်းႏႈန္း
အေရာင္းျပခန္းငယ္ Booth တခု = ၁၂ သိန္း
Full delegate = US Dollor 630
Co-Delegate = US Dollor 450
Delegate တဦးတည္းလည္း တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသည္။ အနိမ့္ဆံုးေစ်းႏႈန္း (၁၂ သိန္း + ၆၃၀ $ )
MTM (Myanmar Tourism Marketing) ၏ ေစ်းႏႈန္း
Booth + Full Delegate + Co- Delegate = 2400 US Dollar (တဦးတက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္ဦး တက္သည္ျဖစ္ေစ အနိမ့္ဆံုးေစ်းျဖစ္သည္။)
စုစုေပါင္း ၂၂ သိန္းႏွင့္ ၂၄ သိန္းၾကား ကုန္က်မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနစရိတ္၊ စားစရိတ္ သြားလာေရး စရိတ္ေတြနဲ႔ဆုိရင္ အနည္းဆံုး သိန္း ၃၀ ေလာက္ အကုန္က်ခံႏုိင္မွသာ ဒီပြဲကုိ တက္ေရာက္ျပသခြင့္ ရၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔မွ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္ (SME) အမ်ားစုအေနနဲ႔ တက္ေရာက္ ႏုိင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကမၻာလွည့္ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ အဓိက အင္အားစုေတြျဖစ္ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသား လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစု ATF ၂၀၁၅ ရဲ႕ Trevex မွာ ပါ၀င္တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးမွသည္ ဟုိတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးအဆံုး ၀ုိင္း၀န္းစဥ္းစား ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ရန္ ဆႏၵျပဳတုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment