Monday, February 1, 2010

၁၉၉၉ ၊ လႈိင္သာယာသြား ေတာလား သို႔မဟုတ္ ငရဲဆီသို႔


ဒီဇင္ဘာလဆိုေပမယ့္ ေနက ဆုိးဆုိး႐ြား႐ြားကို ပူေလာင္ေတာက္ပေနတယ္။ ကားျပတင္းေပါက္ကတဆင့္ တဟူးဟူး တိုးဝင္လာတဲ့ ေလမွာ အေအး႐ွိန္၊ အေအးေငြ႔ လံုးလံုး မပါပါဘူး။ ကားျဖတ္လာတဲ့ ကတၱရာလမ္းမေတာင္ ေပ်ာင္းေပ်ာင္းအိအိ ျဖစ္ေနသလိုပါပဲ။


အလွ်ံတညီးညီး ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ ေနေရာင္ေအာက္မွာ က်ေနာ္တို႔ကား ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းမ တေလွ်ာက္လံုးဟာ သက္ၿငိမ္ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္လို ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ေနပါတယ္။ က်ေနာ့္စိတ္ေတြကေတာ့ ေယာက္ယက္ခတ္ လႈပ္႐ွားေနၾကေလရဲ႕။ ကားထဲမွာ လိုက္ပါလာတဲ့ က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြေရာ ဘယ္လိုမ်ား ေနၾကပါသလဲ။ ကားေမာင္းလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ လန္ဒန္ေတြ တလိပ္ၿပီးတလိပ္ ႐ႈိက္ဖြာရင္း နဖူးေပၚ ယိုစီးလာတဲ့ ေခြ်းေတြကို လက္နဲ႔ မၾကာမၾကာ သပ္ခ်ေနတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေနာက္ထပ္ စီးကရက္တစ္လိပ္ကို မီးညိႇလိုက္မိတယ္။ ဟုတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ သြားေနတယ္။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ၾကီး ႐ွိရာဆီကို က်ေနာ္ သြားေနတယ္။

ဘုရင့္ေနာင္မီးပြိဳင့္ ေရာက္တာနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္တံတား ႐ွိရာဆီ ဘယ္ဘက္ကို က်ေနာ္တို႔ကား ခ်ိဳးေကြ႔လိုက္ပါတယ္။ ဘုရင့္ေနာင္တံတားေပၚ မတက္ခင္မွာဘဲ တံတားျဖတ္သန္းခေပးရတဲ့ ဂိတ္ေ႐ွ႕မွာ က်ေနာ္တို႔ ကားရပ္လိုက္ရတယ္။ တံတားျဖတ္သန္းခကို မၾကည္မသာနဲ႔ ထုတ္ေပးရင္း (ေနာင္မွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အၿမဲလိုလို ျပႆနာတက္ေလ့႐ွိတဲ့ ကိစၥတခု ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္) က်ေနာ္တို႔ တံတားေပၚကို တက္ခဲ့ၾကတယ္။ တံတားေအာက္က ျမစ္ၾကီးကေတာ့ စီးၿမဲစီးေနေလရဲ႕။ ေနေရာင္ေၾကာင့္ ျမစ္တျပင္လံုးဟာ မွန္သားတခ်ပ္လို ေငြေရာင္ေတာက္ပေနပါတယ္။ တံတားက ဆင္းၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ လမ္းေဘးဝဲယာက ျမင္ကြင္းေတြဟာ လံုးဝေျပာင္းလဲသြားခဲ့တယ္။ က်ေနာ္ တသက္လံုး ေနထိုင္ၾကီးျပင္းလာတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ သြင္ျပင္လကၡဏာေတြအားလံုး ဘာတခုမွ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။

လမ္းေဘးဝဲယာ တေလွ်ာက္လံုးမွာ အဆံုးအစ မ႐ွိတဲ့ လြင္တီးေခါင္ျပင္ၾကီးေတြကို က်ေနာ္ ေတြ႔ေနရတယ္။ ဟိုးအေဝးဆီမွာ တံလွ်ပ္ေတြ တေထာင္းေထာင္း ထေနေလရဲ႕။ က်ေနာ္ ေငးေနရင္းနဲ႔ပဲ FMI city နဲ႔ နဝေဒးအိမ္ယာေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ့တယ္။ ေလအေဝွ႔မွာ လမ္းေဘးမွာ စိုက္ထားတဲ့ မေလး႐ွားပိေတာက္ေတြက ယိမ္းႏြဲ႔ေနပါတယ္။ ဒီအပင္ေတြက အၾကီးျမန္ေပမယ့္ အရိပ္အာဝါသေတာ့ မေကာင္းလွပါဘူး။ ေဆာက္လက္စ တပုိင္းတန္းလန္း အေဆာက္အအံုေတြကလည္း ေနပူၾကီးထဲမွာ သူရဲတေစၦေတြလို ငုတ္တုပ္ထိုင္ေနၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ေတြးေနတုန္း လမ္းရဲ႕ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ပံုစံတူေဆာက္ထားတဲ့ ေလးငါးထပ္တိုက္ေတြကို လွမ္းျမင္ရတယ္။ က်န္စစ္သားအိမ္ယာ ဆိုပါလား။ ညီညာေခ်ာေမြ႔ေနေပမယ့္ လႈိင္းေတြ တင္းၾကမ္းထေနတဲ့ လမ္းေၾကာင့္ ကားအေဆာင့္မွာ က်ေနာ့္ အေတြးေတြ ျပတ္ေတာက္သြားျပန္တယ္။

ဒီမွာပဲ ဟိုးခပ္လွမ္းလွမ္းက ယာဥ္အဝိုင္းပတ္တခုကို က်ေနာ္ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ေညာင္တုန္းလမ္းခြဲတဲ့။ ဒီေနရာဟာ ေနာင္အခါမွာ မီးခြက္ေစ်းလို႔ က်ေနာ္တို႔ အမွတ္အသားျပဳရတဲ့ ေနရာပါ။ အခုဆိုရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေဝးလာခဲ့ပါၿပီ။ က်ေနာ္ နာရီကို တခ်က္ၾကည့္လိုက္တယ္။ ေန႔လယ္ ႏွစ္ခ်က္ခြဲေတာ့မယ္။ တျပန္႔တျပဴးၾကီး မဆံုးႏိုင္တဲ့ ကြင္းျပင္ၾကီးေတြၾကား ျဖတ္ေဖာက္ထားတဲ့ လမ္းအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ ဆက္ထြက္ခဲ့ၾကတယ္။ လမ္း႐ွင္းေနတာေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းက ကားကို ကီလို ၉ဝ အထိ အ႐ွိန္ျမႇင့္လိုက္တယ္။

ဟိုး ေ႐ွ႕ဘက္မွာ ဒုတိယေျမာက္ အဝိုင္းပတ္တခုကို ထပ္ေတြ႔ရျပန္တယ္။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ လင္ေမွ်ာ္ကုန္းလို႔ လူသိမ်ားလာမယ့္ တမာကုန္း စက္မႈဇုန္ပါပဲ။ ဖဲၾကိဳးတေခ်ာင္းကို ဆြဲဆန္႔ထားသလိုျဖစ္ေနတဲ့ လမ္းၾကီးအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ ဆက္ထြက္ခဲ့ျပန္တယ္။ က်ေနာ့္ေနာက္မွာ အတိတ္ေတြက်န္ခဲ့ၿပီ။ တိုင္ၾကီး ၁၈ တိုင္ က်န္ခဲ့ၿပီ။ ကင္တင္းက က်ေနာ္ခ်စ္ရတဲ့ ေခြးမကေလးၿမီးတို က်န္ခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ လန္းလန္းဆတ္ဆတ္ ေက်ာင္းသားဘဝ ေန႔ရက္ေတြ က်န္ခဲ့ၿပီ။ က်ေနာ္ အသက္ ၂၃ ႏွစ္႐ွိပါၿပီ။ မီးခိုးမဆံုးမိုးမဆံုး အေတြးေတြထဲ က်ေနာ္နစ္ျမဳပ္ေနရင္းက ထိန္ပင္သုႆာန္ကို ေတြ႔လိုက္ရမွ သတိျပန္ဝင္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမွတ္ ၉ ရဲတပ္ရင္းလို႔ ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္တခုကို ထပ္ေတြ႔ရျပန္တယ္။

က်ေနာ္ လမ္းရဲ႕ ဘယ္ဘက္ကို ၾကည့္လိုက္တယ္။ ရန္ကုန္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (လႈိင္သာယာ) ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ အသစ္စက္စက္ကေလးကို က်ေနာ္ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္ ကားဒိုင္ခြက္က အကြာအေဝးျပ ကီလိုမီတာကို ၾကည့္လိုက္မိတယ္။ ၂၈ ဆိုတဲ့ ဂဏန္းမွာ ရပ္တန္႔ေနေလရဲ႕။ ဒီအခ်ိန္ဆို က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တခ်ိဳ႕ သန္လ်င္ဘက္ကို ေရာက္ေနေတာ့မယ္။ တခ်ဳိ႕ ေမွာ္ဘီဘက္ကို ေရာက္ေနေတာ့မယ္။ တခ်ဳိ႕ ျပည္ဘက္ကို ေရာက္ေနေတာ့မယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အင္းစိန္ ဘဝတကၠသိုလ္မွာ ေရာက္ေနေတာ့မယ္။ က်ေနာ္ ဆက္မေတြးခ်င္ေတာ့တာနဲ႔ ကိုယ့္အေတြးကိုယ္ ျဖတ္ေတာက္ပစ္လိုက္တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕နဲ႔ မိုင္ ၂ဝ အကြာမွာ က်ေနာ္ ေရာက္ေနတယ္။ ေနက ျပင္းျပင္းျပျပၾကီးကို ပူေနေလရဲ႕။ ရင္ထဲမွာက ပိုပူပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လေလာက္တုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သန္လ်င္ ဂ်ီတီအိုင္မွာ တက္ရမယ္ဆိုလို႔ သန္လ်င္ကိုသြားၿပီး စံုစမ္းခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ေျပာင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ႏိုဝင္ဘာလေလာက္ထဲမွာ ရန္ကုန္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ (စက္မႈတကၠသိုလ္ကေန အမည္ေျပာင္း သြားခဲ့ပါၿပီ) ေမာ္ကြန္းထိန္းဆီက က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္ (လႈိင္သာယာ) မွာ ပညာသင္ၾကားရမယ့္အေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကာစာ က်ေနာ္တို႔ဆီကို ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ လႈိင္သာယာရဲ႕ ပထမဆံုး အသုတ္အေနနဲ႔ပါ။ က်ေနာ္တို႔ တတိယႏွစ္နဲ႔ စတုတၳႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြေပါ႔။ ပထမႏွစ္နဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ သန္လ်င္နဲ႔ ေမွာ္ဘီမွာ တက္ရပါလိမ့္မယ္။ နယ္ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ျပည္နားက လက္ခုပ္ပင္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ တက္ရပါလိမ့္မယ္။ ပဥၥမႏွစ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ တက္စရာ မလိုေသးပါဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ လႈိင္သာယာရဲ႕ ပထမဆံုး အသုတ္အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ စတင္တက္ေရာက္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ လာခဲ့ပါၿပီ။ ငရဲဆီကိုပါ။

အဲဒီေန႔ဟာ ဒီဇင္ဘာလလယ္ ေန႔တေန႔ပါ။ အဲဒီေန႔မနက္က က်ေနာ္တို႔ ခပ္ေစာေစာပဲ ေက်ာင္းကို ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကားကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ တေယာက္တရက္စီ အလွည့္က်ယူၿပီး အားလံုးစုသြားၾကဖို႔ အစီအစဥ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းက လႈိင္သာယာ ေညာင္တုန္းသြားတဲ့ ကားလမ္းမေပၚမွာ ႐ွိတယ္ဆိုေပမယ့္ တကယ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းကိုေရာက္ဖို႔ အတြင္းထဲကို ၁ဝ မိနစ္ေလာက္ ကားေမာင္းၿပီး ထပ္ဝင္ရပါေသးတယ္။ လမ္းတဝက္ေလာက္မွာ ျမစိမ္းေရာင္အိမ္ယာ (အမည္မေသခ်ာ) လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ေဆာက္လက္စ အေဆာက္အဦးတခု႐ွိၿပီး ေနာင္မွာ ဆရာဆရာမေတြအတြက္ ေနရာခ်ေပးထားတဲ့ အိမ္ယာ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းဂိတ္ေပါက္က ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ဘယ္ဘက္မွာ ေတြ႔ရတာကေတာ့ ေက်ာင္းကင္တင္းေပါ႔။ ေက်ာင္းတြင္းလမ္းမကေန ကင္တင္းဆီကို သြားဖို႔ေတာ့ အုတ္ခဲအက်ဳိးအေၾကေတြနဲ႔ လမ္းခင္းထားပါတယ္။ လမ္းေဘးဝဲယာကေတာ့ ေႏြဆိုရင္ ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ ေျမက်စ္စာခဲေတြျဖစ္ၿပီး မိုးတြင္းဆိုရင္ေတာ့ ႐ႊံ႕ႏြံအတိ ၿပီးေနပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ စေရာက္ေရာက္ခ်င္းေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္ကာစမို႔လို႔ ကင္တင္းမွာ ဆိုင္ေတြ မစံုေသးပါဘူး။ အရင္ ၾကိဳ႕ကုန္းေက်ာင္းတုန္းက ဆိုင္တခ်ဳိ႕နဲ႔ ေမာ္ဒန္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္းအေဆာက္အဦးေတြဟာ အ႐ြယ္တူပံုစံတူ ႏွစ္ထပ္အေဆာက္အဦးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း တထပ္ေပါ႔။ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္ အမ်ဳိးအမည္ ခြဲျခားမသိတဲ့ အပင္တခ်ဳိ႕ကို စိုက္ပ်ဳိးထားတယ္။ အားလံုး ညိႇဳးႏြမ္းေျခာက္ေသြ႔လို႔ေပါ႔။ အျမင့္ဆံုးအပင္ဟာ က်ေနာ့္အရပ္ထက္ နည္းနည္းပဲ ျမင့္မလားပဲ။

မနက္ ၁ဝ နာရီေလာက္ပဲ ႐ွိေသးေပမယ့္ ေနဟာ ရက္ရက္စက္စက္ကို ပူ႐ွိန္ျပင္းေနတယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး ဘယ္သူမွ အျပင္မထြက္ႏိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကင္တင္းထဲမွာ ထိုင္ေနရင္းနဲ႔ ဒီလို အေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲ ေက်ာင္းၿပီးဆံုးတဲ့အထိ က်ေနာ္ တက္ရေတာ့မယ္ဆိုတာ ေတြးျဖစ္ေအာင္ ေတြးလိုက္မိတယ္။ ဒီေန႔ဟာ ဒီေက်ာင္းၾကီးရဲ႕ အစပါ။ ဒါေပမယ့္….ဒီေန႔ဟာ က်ေနာ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝရဲ႕ အဆံုးပါ။ အဲဒီေန႔က က်ေနာ္ အတန္းမတက္ျဖစ္ ခဲ့ပါဘူး။

ရက္သတၱတပတ္အတြင္းမွာပဲ က်ေနာ့္ရဲ႕ လႈိင္သာယာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝဟာ စတင္႐ုပ္လံုးေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ သြားရလာရတဲ့ ဒုကၡေတြၿပီးရင္ က်ေနာ္တို႔ လႈိင္သာယာမွာ ပထမဆံုး ရင္ဆိုင္ရတာက ေရအခက္အခဲပါ။ လႈိင္သာယာက ေရဟာ ေသာက္လို႔မရေအာင္ ေပါ႔ပ်က္ပ်က္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက ေရသန္႔ဘူးေတြ ယူခဲ့ဖို႔ စီမံၾကရပါတယ္။ ေရသန္႔ဘူးယူရမယ့္ တာဝန္ကိုေတာ့ ေက်ာင္းမွန္တဲ့၊ ကားလည္း အဆင္ေျပတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ယူၾကရပါတယ္။ ေနဒဏ္ေလဒဏ္ေတြေအာက္မွာ ခဏခ်င္းအတြင္းမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ အသားေတြ ညိဳေမာင္းသြားခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ တကၠသိုလ္တခုမွာ ႐ွိရတဲ့ အမ်ိဳးသား နားေနေဆာင္၊ အမ်ဳိးသမီး နားေနေဆာင္ေတြလည္း တခုမွ မ႐ွိတဲ့အတြက္ ကင္တင္းသာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တခုတည္းေသာ ခိုလႈံရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ေက်ာင္းစဖြင့္ၿပီး ႏွစ္ပတ္ေလာက္မွာပဲ က်ေနာ့္ရဲ႕ ေန႔စဥ္ေက်ာင္းတက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးဟာ လံုးဝ ၿပိဳကြဲသြားပါေတာ့တယ္။ ကား တေယာက္တလွည့္စီယူၿပီး ေက်ာင္းကို စုသြားစုျပန္မယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ စီစဥ္ထားခဲ့ေပမယ့္ လက္ေတြ႔မွာ ေန႔စဥ္ ႏွစ္နာရီေလာက္ ကားေမာင္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ရျပန္ရတဲ့ ဒုကၡကို က်ေနာ္တို႔ မခံႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လက္ေျမႇာက္ခဲ့ရပါၿပီ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွာသာ တသက္လံုး ေနထိုင္ၾကီးျပင္းလာတဲ့ က်ေနာ္တို႔အတြက္ လႈိင္သာယာရဲ႕ လြင္တီးေခါင္ က်တ္တီးကုန္း လယ္ကြင္းျပင္ၾကီးေတြဟာ တစိမ္းဆန္လြန္းလွပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ စေန တနဂၤေႏြေတြမွာ ၿမိဳ႕ထဲက က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြအိမ္မွာ က်ဴ႐ွင္ယူဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ေန႔စဥ္ ေက်ာင္းသြားတက္ရတဲ့ စရိတ္စကနဲ႔ က်ဴ႐ွင္ယူရတဲ့ စရိတ္ကလည္း အတူတူ ေလာက္ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ထဲကို ေရာက္လာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေက်ာင္းကို တပတ္တရက္ေလာက္ပဲ သြားျဖစ္ပါေတာ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔ တတိယႏွစ္မွာ ပရက္တီကယ္ လုပ္ဖို႔အတြက္ အေဆာက္အအံုေတာင္ မၿပီးေသးတဲ့အတြက္ အင္ဂ်င္နီယာ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ မ႐ွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ ပရက္တီကယ္ကိုေတာင္ မလုပ္ခဲ့ရပါဘူး။ စာေတြ႔နဲ႔ပဲ ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ အျပင္လူ လံုးလံုးျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ တကၠသိုလ္ တက္ေနပါတယ္လို႔ ေျပာစမွတ္ျပဳစရာ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းကို ေရာက္ျဖစ္တဲ့ တခ်ဳိ႕ရက္ေတြမွာလည္း အတန္းဘက္ ခဏသြားၿပီး ကင္တင္းမွာပဲ ထိုင္ေနတာ မ်ားခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ၉၆၊ ၉၈ သပိတ္တိုက္ပြဲေတြတုန္းက က်ေနာ္နဲ႔ အတူတူ႐ွိေနခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္း ရဲေဘာ္ေတြလည္း သိပ္မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က အင္းစိန္ေတာရမွာ ေရာက္႐ွိေနခဲ့ပါၿပီ။ တခ်ဳိ႕လည္း ေက်ာင္းဆက္မတက္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕လည္း ျပည္ပကို ထြက္ခြာသြားၾကပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ စက္မႈတကၠသိုလ္က မဟုတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔လည္း အဆက္ျပတ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အေဝးသင္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီေပါ႔။ ျမန္မာျပည္ ပညာေရးရဲ႕ မ်က္ႏွာစာသစ္တရပ္ဟာ ၂၁ ရာစုနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာခဲ့ပါၿပီ။ ေျခမစံုလက္မစံုနဲ႔ပါ။

က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြတင္ ဒုကၡေရာက္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆရာဆရာမေတြလည္း ဒုကၡေရာက္ၾက႐ွာပါတယ္။ ဆရာ ဆရာမေတြအေနနဲ႔က လႈိင္သာယာနဲ႔ ျပည္ကို တပတ္စီ သင္ရတာပါ။ ျပည္မွာ သင္ရမယ့္ အပတ္ဆိုရင္ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ေက်ာင္းက စီစဥ္ထားတဲ့ ကားနဲ႔ သြားၾကရပါတယ္။ လႈိင္သာယာမွာ သင္ရမယ့္ အပတ္ဆိုရင္ ၾကိဳ႕ကုန္းကေန လႈိင္သာယာကို ေက်ာင္းက ဖယ္ရီနဲ႔ လာၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းႏွစ္ေက်ာင္းၾကား အံဝင္ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ ဒုကၡကလည္း မေသးပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားေတြ အပိုင္းမွာလည္း ပညာကို စူးစိုက္သင္ယူလိုစိတ္ေတြ ကုန္ခန္းသြားခဲ့ပါၿပီ။ စာေမးပြဲက်တယ္ဆိုတာလည္း မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ က်ရင္ က်တဲ့ဘာသာကို ျပန္ေျဖလိုက္႐ံုပါပဲ။ တျခား လူမႈေရးအသင္းအဖြဲ႔ေတြ၊ တကၠသိုလ္ဆုိင္ရာ အားကစားပြဲေတြလည္း ဘာတခုမွ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ အက်ဳိးဆက္အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြအားလံုး စိတ္ေလလြင့္သြားၿပီး ေက်ာင္းက စာသင္ခန္း အလြတ္ေတြမွာ ဖဲဝိုင္းၾကီးေတြ ဟီးထေအာင္ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဳပ္အထိ ဖဲ႐ိုက္ၾကၿပီး ျပန္စရာကားမ႐ွိလို႔ ေက်ာင္းက ဘတ္စ္ကားကို ေခ်ာဆြဲၿပီး ျပန္ရတဲ့ ေန႔ေတြေတာင္ ႐ွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ တကၠသိုလ္ရဲ႕ Atmosphere လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ မတ္လေႏွာင္းပိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ့္ဆီ သတင္းတခု ေရာက္လာပါတယ္။ ျပည္နားက လက္ခုပ္ပင္မွာ နယ္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္ဆီက သတင္းပါ။ သတင္းအရကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္စက္မႈ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အထင္ကရေန႔ျဖစ္တဲ့ ဖုန္းေမာ္ေန႔ကို ျပည္မွာ က်င္းပျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္ အဲဒီတုန္းက ၾကားခဲ့တဲ့ သတင္းကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေနာက္လ အနည္းငယ္ၾကာမွ အဲဒီေန႔က ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ (ေက်ာင္းက အလံကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့သူ အပါအဝင္) ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္ က်ခံခဲ့ရတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း သတင္းကြန္ယက္နဲ႔ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္ခဲ့တဲ့ အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔လည္း သူတို႔အတြက္ ဘာမွလုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႔ လႈိင္သာယာအေနနဲ႔ ေန႔ေက်ာင္းသားေတြခ်ည္းပဲ ႐ွိေတာ့တဲ့အေပၚမွာ ေက်ာင္းသားလႈပ္႐ွားမႈေတြကို ဆက္လက္ေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အေျခအေန မေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခဲယဥ္းသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ပကတိ အ႐ွိတရားအေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားထုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး နဲ႔ ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး တိုက္ပြဲေတြ ယာယီငုပ္လွ်ိဳး သြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ တတိယႏွစ္ တက္ေရာက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ ၉၆၊ ၉၇ ခုႏွစ္က အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ညီငယ္ႏွမငယ္ေတြကို သန္လ်င္နဲ႔ ေမွာ္ဘီမွာ ပထမႏွစ္သင္တန္းေတြ တၿပိဳင္နက္ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ က်န္တဲ့ နယ္ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ နီးစပ္ရာ ဂ်ီတီအိုင္ေတြမွာပဲ တက္ရလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ၂ဝဝဝ ခုႏွစ္ ေမလမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တတိယႏွစ္နဲ႔ စတုတၳႏွစ္ စာေမးပြဲေတြ ေျဖၿပီးလို႔ ေက်ာင္းျပန္ပိတ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ေက်ာင္းပိတ္ထားခ်ိန္မွာ ပဥၥမႏွစ္နဲ႔ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေတြအတြက္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

ေက်ာင္းပိတ္တဲ့ကာလက ၈ လေက်ာ္၊ ၉ လေတာင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီး က်ေနာ္ စတုတၳႏွစ္ ျပန္တက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ထဲကို ေရာက္႐ွိခဲ့ပါၿပီ။ တတိယႏွစ္အေနနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၾကိဳ႕ကုန္းေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ေနာက္ဆံုးမီလိုက္တဲ့ ၉၅ ခုႏွစ္က အထက္တန္းေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ညီငယ္ေတြ ေရာက္လာပါတယ္။ ထူးျခားမႈအေနနဲ႔ကေတာ့ သူတို႔ကို ၾကိဳက္ရာေမဂ်ာ ယူခြင့္ေပးလိုက္ျခင္းပါ။ အစဥ္အလာအရက ဒုတိယႏွစ္မွာရတဲ့ အမွတ္ အနည္းအမ်ားအလိုက္ ေမဂ်ာခြဲျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ အရင္က အမွတ္နည္းတဲ့သူေတြရတဲ့ Aero, Mining, Metal, Textile အစ႐ွိတဲ့ ေမဂ်ာေတြဟာ သင္ယူမယ့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ လံုးဝမ႐ွိေတာ့တဲ့ ဘဝကို အလိုအေလ်ာက္ ေရာက္႐ွိသြားပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ကာလ အေတာအတြင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားအားလံုးဟာ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို တကၠသိုလ္အေပၚ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈ ေလ်ာ့နည္းသြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္က လက္ငုပ္လက္ရင္း မိဘလုပ္ငန္းကို ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ေနသူေတြ ႐ွိသလို က်ဴ႐ွင္ဆရာ၊ ဂိုက္၊ ကားဝယ္ေရာင္း၊ ပြဲစား အစ႐ွိသျဖင့္ ေရာက္တတ္ရာရာ လုပ္ကိုင္ေနရသူေတြက အမ်ားစု ျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း အျပင္လူတပိုင္း ျဖစ္ေနေပမယ့္ တကၠသိုလ္အေပၚ သံေယာဇဥ္မျပတ္ႏိုင္တဲ့ က်ေနာ္ဟာ ရံဖန္ရံခါ ၾကံဳၾကိဳက္တိုင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ (ပင္မ) ကို ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ၾကီးတခုလံုးဟာ လူသူကင္းမဲ့ၿပီး တစျပင္လို တိတ္ဆိတ္ေျခာက္ေသြ႔ေနပါတယ္။ အဓိပတိလမ္းေပၚမွာ က်ေနာ္ တေယာက္ထဲပါ။

ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္ေနတဲ့ အရင္က ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အဦး တည္႐ွိခဲ့တဲ့ ေျမကြက္လပ္ၾကီးကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ျပန္ရမယ့္ရက္ကို ေမွ်ာ္လင့္တၾကီး ေစာင့္ေန႐ွာေလရဲ႕။ အင္းလ်ားကန္ေဘာင္ေပၚ ေရာက္ျဖစ္တဲ့ အခါမွာလည္း အရင္လို တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြကို တေယာက္မွ က်ေနာ္ မေတြ႔ရေတာ့ပါဘူး။

ၾကိဳ႕ကုန္းက ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဆီကိုေတာ့ က်ေနာ့္က်ဴ႐ွင္က ဆရာမေတြကို လိုက္ပို႔လိုက္ၾကိဳရင္း တပတ္တခါေလာက္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းကို ေရာက္ျဖစ္တုိင္း လူသူ႐ွင္းလင္းေနတဲ့ ကင္တင္းက ေမတၱာေပါင္းကူးမွာ ေတြေတြ ေငးေငးထုိင္ရင္း ဟိုးအရင္က ေန႔ေတြကိုပဲ ျပန္လြမ္းေနမိပါေတာ့တယ္။ ကင္တင္း တျခမ္းနဲ႔ တျခမ္းကို ျခားထားတဲ့ ကြက္လပ္ဟာလည္း ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းေတြ ေတာထေနၿပီး တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာဆို ဟိုဘက္ကေန ဒီဘက္ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းေတာင္ မ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ကင္တင္းေလွကားအတိုင္း ျပန္တက္လာရင္လည္း အသစ္ေဆာက္လိုက္တဲ့ စာၾကည့္တိုက္ၾကီးက ဖံုးကြယ္ေနလို႔ တိုင္ၾကီး ၁၈ တိုင္ကို မျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းၾကီးတေက်ာင္းလံုးဟာ ကိုယ့္ေျခသံကိုယ္ ျပန္ၾကားရေလာက္တဲ့အထိ တိတ္ဆိတ္ေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီေက်ာင္းၾကီးကို က်ေနာ္ မပိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ေမတၱာေပါင္းကူးက ဖြင့္ေနတဲ့ ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ေဝးခဲ့ၿပီ ပန္းခရမ္းျပာ သီခ်င္းက က်ေနာ့္ဆီ တိုးတိုး ညင္းညင္း ပ်ံ႕လြင့္လာတယ္။ ပင္ညိဳညိဳရိပ္ေတြ ျမျမက္စိမ္းစိမ္းေတြတဲ့ ….. ဟုတ္ပါတယ္။ ဘယ္ဆီမွာလည္း က်ေနာ္ မသိေတာ့ပါဘူး။

က်ေနာ္ လႈိင္သာယာမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းမွာပဲ ဘုရင့္ေနာင္တံတားနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းရဲ႕ ခရီးသံုးပံုတပံုေလာက္မွာ႐ွိတဲ့ က်န္စစ္သားအိမ္ယာကိုလည္း ရံဖန္ရံခါ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ က်န္စစ္သားအိမ္ယာက အခန္းငွားရမ္းခေတြဟာ ေတာ္ေတာ္သက္သာတာေၾကာင့္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ စုေပါင္းၿပီး အခန္းတခန္း ငွားရမ္းထားခဲ့ပါတယ္။ ရံဖန္ရံခါ ေက်ာင္းကေနၿပီး အိမ္ကို မျပန္ခ်င္ေတာ့တဲ့ ေန႔ေတြမွာ အဲဒီအခန္းမွာ အိပ္ၾကေပါ႔။ တခ်ဳိ႕သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း အဲဒီမွာပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ေနေနတာလည္း ႐ွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အခန္းနဲ႔ ကပ္လ်က္တိုက္က အခန္းမွာ ငွားေနၾကတာက အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုက မိန္းကေလးေတြပါ။ တိုက္ေတြဟာ တခုနဲ႔တခု ဆက္ေနတာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ အခန္းျပတင္းေပါက္ ဖြင့္လိုက္ရင္ သူတို႔အခန္းကို တိုးလွ်ိဳေပါက္ ျမင္ရေနတာပါပဲ။ က်ေနာ္ သိ႐ွိမိတဲ့ အတိုင္းအတာမွာေတာ့ တခ်ဳိ႕မိန္းကေလးေတြဟာ နတ္သမီးကေလးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တကယ္ပဲ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ံုက မိန္းကေလးေတြပါ။ အားလံုးဟာ အသက္ ၂ဝ ဝန္းက်င္ကေလးေတြျဖစ္ၿပီး အေတာ္ႏြမ္းပါးၾက႐ွာပါတယ္။ အားလံုး မိန္းကေလး ၇ ေယာက္၊ ၈ ေယာက္ေလာက္ စုၿပီး အခန္းငွားေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မီးအၿမဲလိုလို ပ်က္ေနတဲ့ က်န္စစ္သားအိမ္ယာရဲ႕ ေနဝင္ရီတေရာ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ ညဘက္ေတြဟာ နတ္သမီးကေလးေတြ၊ ေလာင္းကစား လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူေတြ၊ အရက္ပုန္း ေရာင္းဝယ္သူေတြနဲ႔ အၿမဲလိုလို ေပြလီ႐ႈပ္ေထြးေနခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာင္းက ျပန္လာတဲ့ တခ်ဳိ႕ ညေနေတြမွာလည္း အလုပ္က ျပန္လာမယ့္ ေယာက္်ားျဖစ္သူကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတဲ့ မိန္းမအုပ္ၾကီးကို လင္ေမွ်ာ္ကုန္းမွာ တခါတခါ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာျဖင့္ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ေအာက္က ျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝကို က်ေနာ္ ပထမဆံုး နီးနီးကပ္ကပ္ ျမင္ဖူးျခင္းပါပဲ။

၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလထဲမွာေတာ့ က်ေနာ္ ပဥၥမႏွစ္ကို ေရာက္႐ွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတခါ က်ေနာ္တို႔ လႈိင္သာယာကို တတိယႏွစ္တက္ဖို႔ ေရာက္လာသူေတြကေတာ့ ၉၆၊ ၉၇ ခုႏွစ္ေတြမွာ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ညီငယ္ေတြပါ။ ၾကိဳ႕ကုန္းကို လံုးလံုးမမီလိုက္တဲ့ ပထမဆံုး မ်ဳိးဆက္ေတြပဲေပါ႔။ က်ေနာ္ သူတို႔ကို ၾကည့္ရင္း က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာသာ အတူတကြ တက္ရရင္ဆိုတဲ့ အေတြးကို မေတြးဘဲ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စာသင္ခ်ိန္ကာလေတြကိုလည္း က်ေနာ္ နည္းနည္းေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ လႈိင္သာယာမွာ စတက္ရကတည္းက စာသင္ႏွစ္တႏွစ္ရဲ႕ စာသင္ခ်ိန္ေတြဟာ ၄ လမွ်သာျဖစ္ၿပီး (ပံုမွန္ တႏွစ္နဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ပါ) သင္ဖို႔႐ွိတဲ့ ကို႔စ္ေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳံး ျဖတ္ခ်ၿပီး သင္ၾကားရတာမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ တတိယႏွစ္မွာ လက္ေတြ႔လုပ္ခဲ့ရျခင္း လံုးဝမ႐ွိဘဲ ေနာက္က်န္တဲ့ ႏွစ္ေတြမွာသာ အျဖစ္သေဘာ လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။

လႈိင္သာယာကို ေက်ာင္းေျပာင္းေ႐ႊ႔လိုက္ျခင္းဟာ အေပၚယံမွ်သာျဖစ္ၿပီး လိုအပ္တဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအံုေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္ျခင္း မ႐ွိခဲ့ပါဘူး။ တကၠသိုလ္တခုမွာ ႐ွိရမယ့္ ေဆး႐ံု၊ စာတိုက္ အစ႐ွိတာေတြဟာလည္း အိပ္ရာဝင္ပံုျပင္သာသာ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ဘယ္ကိုပဲၾကည့္ၾကည့္ အၿမဲပူေလာင္ေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့၊ ပတ္ၾကားအက္ေနတဲ့ ကြင္းျပင္ၾကီးေတြဟာ ဘယ္လိုမွ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ တရက္မွာ ေက်ာင္းနဲ႔ မနီးမေဝးက လယ္ကြက္မွာ ႏြားနဲ႔ လယ္ထြန္ေနတာကိုလည္း က်ေနာ္ ေတြ႔ခဲ့ရပါေသးတယ္။ အဲဒီေန႔က လူေတြအားလံုးကို လယ္ကြင္းျပင္ၾကီးေတြဆီ ေမာင္းခ်ခဲ့တဲ့ ခမာနီ ေခါင္းေဆာင္ ပိုေပါ့ကို က်ေနာ္ သတိမရဘဲ မေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ပါပဲ။

၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ သၾကၤန္အၿပီးမွာေတာ့ က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ေရာက္႐ွိခဲ့ပါၿပီ။ ေမလမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ EC ေမဂ်ာအေနနဲ႔ မႏၲေလး၊ ေမၿမိဳ႕၊ မံု႐ြာဘက္ကို ခရီးထြက္ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အရင္ႏွစ္ေတြတုန္းကေတာ့ ေငြေဆာင္၊ ပုဂံ အစ႐ွိတဲ့ ေနရာေတြကို ထြက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေတာ့ အခုေနာက္ဆံုးႏွစ္ကို ေရာက္မွပဲ လိုက္ပါျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာျဖင့္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားဘဝမွာ က်ေနာ့္ရဲ႕ ပထမဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးခရီးပါပဲ။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ခရီးထြက္ခဲ့ရလို႔ တဖက္က ေပ်ာ္သေလာက္ ကားျဖတ္သန္းရာ လမ္းတေလွ်ာက္က အေမွာင္ထုၾကီးေတြထဲမွာ ၿငိမ္ဝပ္အိပ္စက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ႐ြာေတြကိုၾကည့္ရင္း က်ေနာ္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့မိတယ္။ မွတ္မွတ္ရရပါပဲ။ အဲဒီရက္ေတြက အထက္အညာတခြင္မွာ မိုးေတြသည္းေနခဲ့ပါတယ္။ ဇြန္လ ကမာၻ႔ဖလား က်င္းပေနခ်ိန္မွာပဲ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္း တေယာက္နဲ႔ က်ေနာ္ ေညာင္တုန္းဘက္ကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္တုန္းက ျပည္မွာ အဖမ္းခံခဲ့ရတဲ့ ရဲေဘာ္တေယာက္က ေညာင္တုန္းမွာ ေနတယ္ဆိုလို႔ပါ။ က်ေနာ္တို႔ သူ႔အိမ္လိပ္စာကို ၾကိဳးစား႐ွာေဖြခဲ့ေပမယ့္ လိပ္စာလြဲေနတာေၾကာင့္လား မသိဘူး။ သူ႔အိမ္ကို ႐ွာမေတြ႔ခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီ ကမာၻ႔ဖလား က်င္းပေနခ်ိန္မွာပဲ က်ေနာ္တို႔ေက်ာင္းရဲ႕ ေမဂ်ာေပါင္းစံု ေဘာလံုးပြဲကို ၾကိဳ႕ကုန္းက ေက်ာင္းေဘာလံုးကြင္းမွာ က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ ၾသဂုတ္လေႏွာင္းပိုင္းနဲ႔ စက္တင္ဘာလဆန္းပိုင္းမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ စာေမးပြဲကို ေျဖဆုိခဲ့ရပါတယ္။ စာေမးပြဲ ေနာက္ဆံုးေန႔မွာေတာ့ ေျဖဆိုခ်ိန္ေစ့ေစ့ျခင္းပဲ က်ေနာ္ အခန္းထဲက ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ဟာ က်ေနာ့္အတြက္ လႈိင္သာယာမွာ ေနာက္ဆံုးေန႔ပါ။ ေနာက္ကို ဘယ္လိုအေၾကာင္းနဲ႔မွ က်ေနာ္ ဒီကို ျပန္ေရာက္စရာ အေၾကာင္းမ႐ွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီေန႔ဟာ အဆံုးပါ။ ၃ ႏွစ္လံုးလံုး က်ေနာ္တက္ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းၾကီးကို တခ်က္ ေဝ့ၾကည့္မိပါတယ္။ အရိပ္ေပးႏိုင္စြမ္း မ႐ွိေသးေပမယ့္ တခ်ဳိ႕အပင္ကေလးေတြကေတာ့ အေတာ့္ကို ဖားဖားေဝေဝ ျဖစ္ေနၾကပါၿပီ။ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ နာနာက်င္က်င္ ခံစားေနရပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ ၾကိဳ႕ကုန္း ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွာ ျပန္တက္ရဖို႔ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ ဘယ္ႏွစ္ဆက္အထိမ်ား ေစာင့္ရဦးမလဲဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ပါ။

က်ေနာ္ ေတြးေနတုန္းပဲ ဟိုးအေဝးမွာ မိုးသားတိမ္လိပ္ေတြ တြားတက္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အကာအကြယ္မဲ့ ကြင္းျပင္ၾကီးထဲမွာ က်ေနာ္ ထီးတည္း ဆက္ရပ္ေနမိတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆရာဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ရဲ႕ ”လူတေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို သူ ျဖတ္သန္းေနတဲ့ သမိုင္းေခတ္ၾကီးက သူ႔ပခံုးေပၚ တင္ေပးလိုက္တဲ့ တာဝန္ကို သူ ဘယ္ေလာက္အထိ ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ပဲ တိုင္းတာရမွာပဲ” ဆိုတဲ့ စကားကို က်ေနာ္ သတိရမိလိုက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေ႐ွ႕ဆက္မသြားႏိုင္ေသးဘဲ ရပ္ၿမဲရပ္ရင္း စဥ္းစားေနမိျပန္တယ္။ က်ေနာ္ ေ႐ွ႕ကိုတိုးလိုက္တာနဲ႔ က်ေနာ့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝဟာ လံုးဝ ၿပီးဆံုးသြားပါေတာ့မယ္။ ေ႐ွ႕မွာဘာေတြ ႐ွိသလဲ။ ေနာက္မွာ ဘာေတြက်န္ေနခဲ့ၿပီလဲ။

ဒီမွာပဲ ေစာေစာက မိုးတိမ္ေတြၾကားက ေနေရာင္ေတြက က်ေနာ့္အေပၚ လက္ျဖာက်လာတယ္။ က်ေနာ့္အေတြးေတြကို ရပ္လိုက္ၿပီး လြယ္အိတ္ကို ျပင္လြယ္လိုက္ရင္း ေ႐ွ႕ကို တလွမ္းတိုးလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာပဲ က်ေနာ့္ပခံုးေပၚမွာ ေက်ာင္းသားဘဝ တေလွ်ာက္လံုး ႐ွိေနခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားတေယာက္ရဲ႕ တာဝန္နဲ႔ ဝတၱရားေတြဟာ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ပခံုးေပၚကို အလိုအေလ်ာက္ လႊဲေျပာင္းေရာက္႐ွိသြားေတာ့တယ္။ က်ေနာ့္ပခံုးေပၚမွာ ႐ွိၿမဲျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံသားတေယာက္ရဲ႕ တာဝန္နဲ႔ ဝတၱရားေတြကို ဆက္လက္ထမ္းပိုးရင္း က်ေနာ္ ေ႐ွ႕ဆက္ထြက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ။

သံုးသပ္ခ်က္ ။ ။ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရး သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုး ေ႐ွ႕ဆံုးကေန တက္တက္ၾကြၾကြ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်ာင္းသားထုၾကီး တရပ္လံုးရဲ႕ အမ်ဳိးသား ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ အ႐ွိန္အဟုန္နဲ႔ အေရးေတာ္ပံုေတြကို အၿပီးတိုင္ ေခ်မႈန္းသုတ္သင္လိုတဲ့ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ နအဖ စစ္အစိုးရဟာ တကၠသိုလ္ေတြကို လူမနီးသူမနီး ျမစ္ကူးေခ်ာင္းျခားေတြကို တကြဲစီ ေျပာင္းေ႐ႊ႔ပစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေျပာင္းေ႐ႊ႔ခဲ့ျခင္းအတြက္ ေပးခဲ့ရတဲ့ အရင္းအႏွီးကေတာ့ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္လို႔ မရႏိုင္ေလာက္တဲ့အထိ မ်ားျပားခဲ့ရပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးစနစ္ တခုလံုး အေျခအျမစ္ကေန ဗံုးဗံုးလဲ ၿပိဳက်ပ်က္စီးသြားခဲ့ၿပီး မ်ဳိးဆက္ေဟာင္း ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြၾကားမွာ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္မႈ၊ လပ္ဟာမႈ ၾကီးၾကီးမားမားၾကီးကို ျဖစ္ေပၚသြားခဲ့ရပါတယ္။ ယခင္ တကၠသိုလ္ၾကီးေတြကို သိမီလိုက္တဲ့ မ်ဳိးဆက္ေဟာင္းနဲ႔ သိမီျခင္းအလ်ဥ္းမ႐ွိတဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္အၾကား ထိေတြ႔ခြင့္ေတာင္ မေပးခဲ့တဲ့အထိ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ေအာင္ သုတ္သင္ပစ္ခဲ့တာကို ဆိုလိုတာပါ။

လူမ်ဳိးတမ်ဳိး (ဝါ) အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ကို ႏွိမ့္ခ်ခ်င္ရင္ အဲဒီလူမ်ဳိး (ဝါ) အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ႏွိမ့္ခ်ေပးလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ လူမ်ဳိး (ဝါ) အဖြဲ႔အစည္းလည္း အလိုအေလ်ာက္ နိမ့္ပါးသြားရမွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို အင္မတန္ ရက္စက္တဲ့ အေတြးအေခၚကို နအဖ စစ္အစိုးရဟာ ဖက္ဆစ္ဝါဒကို က်င့္သံုးတဲ့သူေတြပီပီ တိတိက်က် အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းမႈ အေတြ႔အၾကံဳအရ ေျပာရရင္ နအဖ စစ္အစိုးရရဲ႕ အၾကံအစီနဲ႔ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြဟာ သာမန္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ အဆံုးအထိ အာဏာကို ဆုပ္ကိုင္သြားဖို႔နဲ႔ သူတို႔အာဏာကို ထိပါးမယ့္အရာမွန္သမွ်ကို ဘယ္လိုတန္ဖိုးကိုပဲ ေပးရပါေစ၊ ေခ်မႈန္းပစ္ဖို႔ ပိုင္းျဖတ္မႈ ႐ွိတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနတာကို အထင္အ႐ွား ေတြ႔ရပါတယ္။

စစ္အာဏာ႐ွင္ ဆန္႔က်င္ေရး ႏွစ္ ၅ဝ သမိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အၾကီးမားဆံုး အားသာခ်က္က လက္တဖက္မွာ ပုတီးကို ကိုင္စြဲႏိုင္ခဲ့ျခင္း (ဝါ) လူထုလႈပ္႐ွားမႈေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အၾကီးမားဆံုး အားနည္းခ်က္က အျခား လက္တဖက္မွာ ကိုင္ေဆာင္ထားတဲ့ ေသနတ္မွာ က်ည္ဆံမ်ားမ်ား ျဖည့္ထားဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အ႐ွိန္အဟုန္ ျပင္းျပင္းနဲ႔ စီးဆင္းေနတဲ့ သမိုင္းေရစီးဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ေနာက္ကို ျပန္စီးမွာ မဟုတ္ဘဲ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တၿပိဳင္နက္ မတ္မတ္ထရပ္ႏိုင္တဲ့ေန႔၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေသနတ္မွာ က်ည္ဆံျဖည့္ထားႏိုင္တဲ့ေန႔ဟာ မလြဲမေသြ ေရာက္႐ွိလာရမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီေန႔မွာ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ ခ်စ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေလထု ေျမထု ေရထုထဲကေန အၾကြင္းအစ မက်န္ေအာင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း က်ေနာ္ ေလးစားအားက်တဲ့ ျပည္သူ႔တိုးတက္ေရးပါတီ ဥကၠ႒ ရဲေဘာ္ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ရဲ႕ ”ဗိုလ္ေနဝင္းတို႔ စစ္အုပ္စုကို သတိေပးလိုက္မယ္။ ဒါ ေတာင္ၿပိဳေနတာ၊ လက္နဲ႔ကာလို႔ မရဘူး” ဆိုတဲ့ သမိုင္းဝင္ စကားနဲ႔ပဲ က်ေနာ့္ ေက်ာင္းသားဘဝ အေတြ႔အၾကံဳေတြကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္သူျပည္သားအေပါင္း လြတ္လပ္ျခင္းကို အျမန္ဆံုး မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ …


No comments: