Friday, June 29, 2012

“က်မကိုဆက္ၿပီး ခ်စ္ၾကပါ” ဆိုတဲ့ ဗီဗာဟိန္းနဲ႔ ဂီတအစည္းအရံုးမွာ ပါခ်င္တဲ့ ဟစ္ပ္ ေဟာ့ပ္ အလႊာ

မစပ္စု

အင္တာနက္ေပၚက မင္းသမီး ဗီဗာဟိန္း

သိပ္မၾကာေသးခင္က အင္တာနက္ Youtube မွာ ျမန္မာသံ ေတးသီခ်င္းေတြကုိ အီလက္ထ႐ုိ ေတးဂီတ ေတြ၊ sexy အကေတြနဲ႔ေပါင္းစပ္ သီ ဆုိ ကျပထားတဲ့ ဗီဒီယုိကလစ္တခုေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ အင္တာ နက္ ပရိသတ္ေတြအၾကား အုံးအုံးကၽြက္ကၽြက္ လူသိမ်ား လာခဲ့ တဲ့အ ဆုိေတာ္ တဦးရွိပါတယ္။

သူကေတာ့ နယ္ပရိသတ္ေတြ အႀကိဳက္ အဆုိေတာ္ ဗီဗာဟိန္းပါ။ အင္တာနက္ ပရိသတ္ေတြ သတိထားမိတဲ့ ႏႈတ္မဆက္ခ်င္ဘူး သီခ်င္း ဗီဒီ ယုိကလစ္ရဲ႕ စီစဥ္သူ ဆုိတဲ့ေနရာမွာ အရွင္ေတဇိႏၵ၊ ကမ္းပ်ိဳရြာ၊ ေပါက္ၿမိဳ႕နယ္ လုိ႔ ဆုိထားေလေတာ့ ပရိတ္သတ္ ေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္သံ ေတြညံ ခဲ့ပါတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆုိေတာ္ ဗီဗာဟိန္းက သူ မသိလုိက္ရဘဲ ဒီသီခ်င္းက အင္တာနက္ေပၚ ေရာက္သြားတာလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

“အဲဒါက နယ္ကို သီခ်င္းသြား ဆုိတုန္း အခုလုိ႐ုိက္ၿပီး တင္မယ္လုိ႔ မေျပာဘူး။ သူတုိ႔ ရြာကို အဆုိ ေတာ္ ဗီဗာဟိန္း လာၿပီးေတာ့ ေဖ်ာ္ေျဖတယ္ ဆုိတာကုိ အမွတ္တရ မွတ္တမ္းလုပ္မယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ ႐ုိက္တာပါ။ အဲဒီလုိ လုပ္မယ္လုိ႔လည္း မသိဘူး။ အဲဒီသီခ်င္းကုိ သ႐ုပ္ေဆာင္ေပးပါလုိ႔ လုပ္ခုိင္းတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူတုိ႔ရဲ႕ ရြာလမ္းေလးမွာ အက်ႌလွလွေလး ၀တ္ ၿပီးေတာ့ အမွတ္တရ အေနနဲ႔ ႐ုိက္ခ်င္တယ္ ဆိုၿပီး ရိုက္တာ ပါ။ က်မ အေခြေတြကုိ က်မတုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ပဲ ထြက္တယ္။ ဘယ္သူမွ စီစဥ္တာ မဟုတ္ဘူး။ စီစဥ္သူ ဘုန္းပုိင္ အေနနဲ႔ပဲ လုပ္ျဖစ္တာပါ” လုိ႔ သူက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကစလုိ႔ အႏုပညာေလာကထဲကုိ ၀င္ေရာက္လာခဲ့တဲ့ အဆုိေတာ္ ဗီဗာဟိန္းဟာ အခုဆုိရင္ စီးရီး ၄ ေခြ ထြက္ရွိထားၿပီး ျဖစ္ပါ တယ္။ အခုအခါမွာေတာ့ အဆုိေတာ္ဗီဗာဟိန္းဟာ အဆုိေလာကတင္ သာမက သ႐ုပ္ေဆာင္ ေလာကကုိပါ ကူးေျပာင္းလာပါၿပီ။

“အခုနယ္မွာ ဗီဒီယုိ ဇာတ္ကားေတြ ႐ုိက္ေနပါတယ္။ ေနာက္ထပ္႐ုိက္ဖုိ႔လည္း ရွိပါေသး တယ္” လို႔ ဗီဗာဟိန္းက ေျပာပါတယ္။

နယ္ပရိသတ္ေတြအႀကိဳက္ အဆုိေတာ္ ဗီဗာဟိန္းဟာ အခုလုိ ဗီဒီယုိဇာတ္ကားေတြ ႐ုိက္ကူးလာေနၿပီလုိ႔ ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္တခုမွာ ေျဖ ဆုိ ထားတဲ့သတင္းဓာတ္ပုံတပံု အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚ ေရာက္ရွိလာတုန္းက ပရိသတ္ေတြရဲ႕ အထူးစိတ္၀င္စားျခင္း ခံရျပန္ပါတယ္။

အခုလုိ ျမန္မာသံ ေတးသီခ်င္းေတြကုိ အီလက္ထ႐ုိ ေတးဂီတေတြနဲ႔ ျပန္လည္ဆန္းသစ္ ဖန္တီးၾကတဲ့အထဲမွာ လူသိမ်ားတဲ့ သားစုိး လည္း တဦး အပါအ၀င္ပါပဲ။ အဲဒီလုိ ျပန္လည္ဆန္းသစ္တဲ့အေပၚ ႏွစ္သက္တဲ့ ပရိသတ္ေတြရွိသလုိ ျပစ္တင္ေ၀ဖန္ သံေတြနဲ႔အတူ ျဖတ္ သန္းၿပီး ေက်ာ္ၾကား လာခဲ့တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။

အဆုိေတာ္ သားစုိးကေတာ့ ျမန္မာသံသီခ်င္းေတြ၊ နတ္သီခ်င္းေတြဟာ အခုလုိမွ ျပန္လည္ မဆန္းသစ္ရင္ ေခတ္ေဟာင္း ေလာကထဲမွာ က်န္ ခဲ့မွာျဖစ္လုိ႔ ျပန္လည္ ဆန္းသစ္ရျခင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဖူးပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ ဒီလုိဖန္တီးမႈေတြက နယ္အလွဴပြဲေတြနဲ႔ ဘုရားပြဲ စတဲ့ ေက်းလက္ေန လူတန္းစားေတြအၾကား ပိုၿပီး ေရပန္းစား တာပါ။

ဗီဗာဟိန္းကေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ျမန္မာသံေတးသီခ်င္းေတြ၊ နတ္ဒုိး သီခ်င္းေတြကုိ အီလက္ထ႐ုိ ေတးဂီတနဲ႔ေပါင္းစပ္ သီဆုိၿပီး ေခတ္ေပၚ အ ကေတြနဲ႔ တြဲဖက္ ကျပတာကို အင္တာနက္ပရိသတ္ေတြက ေ၀ဖန္တဲ့အေပၚ ဘာမွေျပာစရာမရွိပါဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

“ဒီလုိ အေသးအဖြဲ ကိစၥကလည္း ေကာလာဟလႀကီး ျဖစ္သြားတာပဲ။ ကုိယ့္ဘက္က အဲဒါေတြ အ ကုန္လုံးကုိ စိတ္ထဲ ထည့္မေနႏုိင္ဘူး။ အင္ တာနက္ ဆုိတာကလည္း နည္းပညာအေနနဲ႔ သူ႔ဘာသာသူ တုိးတက္ေနေတာ့ မေကာင္းဘူး လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔မရဘူး။ ေ၀ဖန္ေနတဲ့ သူေတြ ကုိလည္း ဘာမွမေျပာခ်င္ပါဘူး။ က်မကုိ ဆက္လက္ၿပီး ဒီထက္ ခ်စ္ႏုိင္ပါေစလုိ႔ပဲ ဆု ေတာင္းပါတယ္” လုိ႔ သူက ေျပာပါတယ္။

ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ အလႊာ ျဖစ္လာမွာလား

ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္၊ R&B နဲ႔ New Rock၊ ပန္႔ခ္၊ ေမာ္ဒန္ေရာ့ခ္၊ ဒီေဂ် စတဲ့ ေခတ္သစ္ဂီတ အမ်ိဳးအစားေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အလႊာတ လႊာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ုံးသစ္ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းေရးမွာ ပါ၀င္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ဂီတသမားေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ုံး လက္ရွိ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ထံ တင္ျပထားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။


“၂၂ ရက္ေန႔ကလုပ္တဲ့ အစည္းအေ၀းမွာ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မရွင္က က်ေနာ္ တုိ႔ အလႊာအသစ္ တုိးခ်င္တာကုိ ဆုံးျဖတ္ ပုိင္ခြင့္ မရွိဘူးဆုိၿပီး လက္ရွိဂီတအစည္းအ႐ုံးကုိ လႊဲတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ အလႊာတလႊာ ေတာင္း တယ္ ဆုိတာက အဲဒီအလႊာမွာ ေရး၊ ဆုိ၊ တီး၊ ထုတ္လုပ္ေတြ အတြက္ ၁၅ ေနရာ ေတာင္းတာပါ။ အမႈေဆာင္ အစည္းအေ၀းမွာ က်ေနာ္ တို႔အတြက္ ၁၅ ေယာက္စာ ေနရာမေပးဘဲနဲ႔ ရွိထား ၿပီးသား စတီရီယုိ အလႊာမွာပဲ ေနာက္ထပ္က်ေနာ္တုိ႔ လူငယ္ေတြ အတြက္ ေရး၊ ဆုိ၊ တီးမွာ ၂ ေနရာစီ၊ အားလုံးေပါင္း ၆ ေနရာ ထပ္ထည့္ တယ္” လုိ႔ ေခတ္သစ္ဂီတအလႊာ ေပၚထြန္းလာေရးအတြက္ ေဆာက္ရြက္ ေနသူ အဆုိေတာ္ အနဂၢက ဧရာ၀တီကုိေျပာပါတယ္။

အခုလုိ လက္ရွိ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔က အလႊာတခုအေနနဲ႔ ထပ္မံမေပးဘဲနဲ႔ ရွိၿပီးသားစတီရိယုိ အလႊာမွာပဲ ၆ ေနရာစာ ေပးလုိက္တဲ့ အေပၚ လူ ငယ္ဂီတသမားေတြ ျပန္လည္ညႇိႏႈိင္း တုိင္ပင္ၾကဦးမယ္လုိ႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ဒီေခတ္သစ္ဂီတအလႊာ ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ အဆုိေတာ္အနဂၢ၊ ခ်မ္းေအး၀င္း၊ ေတးေရး Rခုိင္နဲ႔ ညီညီသြင္တုိ႔က ဦးေဆာင္ၿပီး ေဆာက္ ရြက္ေနၾကတာပါ။

အခုလုိ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မရွင္က ဂီတအစည္းအ႐ုံး လက္ရွိအမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကုိ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္လုိက္ တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကီးၾကပ္ ေရး ေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမႉး ဦးၾကည္မင္းသိမ္းက “က်ေနာ္တုိ႔ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မရွင္ အေနနဲ႔က ဂီတအစည္းအ႐ုံး အလုပ္အမႈေဆာင္ အသစ္ အဖြဲ႔ အျမန္ေပၚေပါက္ဖုိ႔နဲ႔ အဲဒီ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ထဲမွာ ၀န္ႀကီး ဌာနဆုိင္ရာ ၀န္ထမ္းေတြမပါဘဲနဲ႔ ကုိယ့္ဂီတ သမားေတြ စစ္မစစ္ ႀကီးၾကပ္ၿပီး ဖြဲ႔ေပးဖုိ႔ပဲ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ဒီအလႊာကုိျဖဳတ္လုိက္၊ ဒီအ လႊာကုိ ထပ္တုိးလုိက္ဆုိတာမ်ိဳး လုပ္ပုိင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ အဲဒါ ေၾကာင့္ သူတုိ႔ ထြက္အဆုိျပဳလာတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ဆုိၿပီး လက္ရွိ ဂီတအစည္းအ႐ုံး အလုုပ္ အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ကုိ ထပ္တင္ျပ ထားပါတယ္” လုိ႔ ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ုံးမွာ မဟာဂီတ (သီခ်င္းႀကီး)၊ ကာလေပၚ (ေရဒီယုိ)၊ စတီရီယုိ၊ ထုတ္လုပ္သူ၊ စက္မႈစတဲ့ အလႊာ ၅ လႊာ ရွိခဲ့တာပါ။ အခုေတာ့ ေခတ္ေပၚဂီတ အမ်ိဳးအစားေတြကုိ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေခတ္သစ္ဂီတ အလႊာနဲ႔အတူ လက္တေလာ ျမန္မာသံ ေတးသီခ်င္း ေတြကုိ ကုိယ္စားျပဳတဲ့ ေခတ္ဆန္း ဂီတအလႊာဆုိၿပီး အလႊာႏွစ္ခု ထပ္မံေပၚေပါက္ဖုိ႔အတြက္ အလုပ္အမႈ ေဆာင္အဖြဲ႔မွာ တင္ျပထားၾကတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အခုလုိ ေခတ္သစ္ဂီတ အလႊာတခု ထားရွိဖို႔ ေတာင္းဆုိရတာဟာ အရင္ရွိၿပီးသား မဟာဂီတ၊ ကာလေပၚနဲ႔ စတီရီယုိ ဂီတ အမ်ိဳးစားေတြရဲ႕ သ ေဘာသဘာ၀နဲ႔ မတူညီတဲ့အတြက္ သူတုိ႔ရဲ႕ အခက္အခဲ၊ ျပႆနာေတြကုိ သိရွိ နားလည္ၿပီး ၀င္ေရာက္ေျဖရွင္း ေပးႏုိင္စြမ္း မရွိတာ ေၾကာင့္ လုိ႔ အဆုိေတာ္ ခ်မ္းေအး၀င္းက သူရဲ႕ facebook စာမ်က္ႏွာထက္မွာ ေရးသား ထားပါတယ္။

“လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ဂီတသမားေတြရဲ႕ လက္ရွိ ဂီတအစည္းအ႐ုံးအေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ နည္းပါးေန ျခင္းဟာ လူငယ္ေတြအေပၚ ျပည့္ျပည့္၀၀ နားလည္မႈ မေပးႏုိင္ျခင္း၊ ဂီတအမ်ဳိးအစား သစ္ေတြကုိ သေဘာထားႀကီးစြာျဖင့္ လက္ခံ စဥ္း စားေပးႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း၊ အသစ္ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့ ဂီတေစ်းကြက္ ပုံစံေတြကုိ နားလည္ကၽြမ္းက်င္မႈမရွိျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္လုိ႔ ရုိးသား စြာျမင္မိပါတယ္” ဆိုၿပီး သူက ေ၀ဖန္ေရးသား ထားတာ ပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံ ဂီတအစည္းအ႐ုံးကုိ လာမယ့္ ဇူလုိင္လကုန္ ပုိင္းေလာက္မွာ ဂီတအႏုပညာ သမားေတြသာ ပါ၀င္မယ့္ အစည္းအ႐ုံး အသစ္ အျဖစ္ ျပန္လည္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေခတ္တုိင္းမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ဆန္းသစ္တဲ့ စိတ္ကူးနဲ႔ ဂီတသစ္ေတြ၊ အႏုပညာ ပံုစံသစ္ေတြ ေပၚေပါက္စၿမဲပါ။ လမ္းသစ္ကို စထြင္တဲ့ သူ ေတြ အေနနဲ႔ အခက္အခဲဆိုတာ ရင္ဆိုင္ရစၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၉၇၀ ေက်ာ္ကာလေတြက စတီရီယို ေတးဂီတကို သရုပ္ပ်က္ဂီတ လို႔ ပုတ္ ခတ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ အဲဒီဂီတက ေခတ္ေဟာင္းေတးေတြ ျဖစ္လို႔ေနပါၿပီ။ ေနာင္လာမယ့္ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ က်ရင္ လည္း အခု ဂီတသစ္လို႔ ေျပာေနတဲ့ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္တို႔၊ R&B တို႔ ေမာ္ဒန္ေရာ့ခ္နဲ႔ ပန္႔ခ္ ဆိုတဲ့ ဂီတအမ်ိဳးအစားေတြက ႏွစ္ ၂၀ ေတး ေတြ ျဖစ္ကုန္ဦးမွာပါ။

အဆိုေတာ္ခ်မ္းေအးဝင္းေျပာတဲ့ အခု လူငယ္ဆိုတဲ့သူေတြကလည္း အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ အဘိုးႀကီးေတြ၊ ဘူတားႀကီးေတြ ျဖစ္ေနမွာ ျမင္ ေယာင္ ေသးေတာ့။ ေနာက္ေပၚလာမယ့္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ ဆိုသူေတြကို အဲဒီဘူတားႀကီးေတြကေကာ နားလည္ေပး ႏုိင္ပါ့မလားလို႔ မစပ္စုေတာ့ စဥ္းစားေနမိတယ္ …။

No comments: