Thursday, October 23, 2014

ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ဘုရားေစ်း ေျပးလို႔ ျမင္ႏိုင္သည္

ဆူးငွက္

လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ သမိုင္းကာလမွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းလို ပုဂိၢဳလ္ႀကီးဟာ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ ကို ထင္ဟပ္ေစတဲ့ သီခ်င္းေတြ မေရးဖြဲ႔ဘဲ စာႏု၊ စာယဥ္ေတြနဲ႔ပဲ တင္းတိမ္ ေနခဲ့သလားလို႔ ေတြးမိေကာင္း ေတြးထင္မိ ၾကပါ လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာၿငိမ္းဟာ စာႏု၊ စာယဥ္ေတြနဲ႔ပဲ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲမွာ ကေလာင္ လက္နက္နဲ႔ တဖက္တလမ္းက ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။

ထိုသံုးပါး၊ ေရခင္းေတာ္ ျမင္းခင္းေတာ္နဲ႔ နတ္ရွင္ေနာင္လို သီခ်င္းမ်ိဳး ေတြဟာ သူ႔ကြ်န္ဘဝေရာက္ရတဲ့ ျမန္မာလူထု အတြက္ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္ေစဖို႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ရ ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သီခ်င္းနဲ႔ လူခြ်န္လူေကာင္း သီခ်င္းေတြကလည္း ကမၻာ့ လူထု၊ ျမန္မာ့လူထု အတြက္ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ ရည္မွန္းခ်က္ ေတြကို ထင္ဟပ္ေစတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

က်ေနာ္တို႔ဟာ ဆရာၿငိမ္းရဲ႕ သီခ်င္းမ်ားကို ျပန္လည္ ေလ့လာ ၾကတဲ့အခါ သမိုင္းအတြက္ တန္ဖိုးလည္း ရွိ၊ သီခ်င္းေရး ဆရာအဖို႔ ဂုဏ္သိကၡာလည္း ရွိ၊ မြန္ျမတ္မႈလည္း ရွိေစတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ေတြ႔ရပါ တယ္။ ဒီသီခ်င္းဟာ အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕ရဲ႕ လက္နက္ အားကိုးနဲ႔ မတရားဖိႏွိပ္တဲ့ ေခတ္ႀကီးကေန နယ္ခ်ဲ႕ကို သူ႔ကြၽန္မခံ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္နဲ႔ ဖိရင္ႂကြ၊ ထိရင္ခ် ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ တိုက္ပြဲတရပ္ကို ဆရာၿငိမ္းဟာ သူ တတ္ကြ်မ္းတဲ့ ပညာရပ္နဲ႔ ဂုဏ္ျပဳစပ္ဆို ခဲ့တဲ့ သီခ်င္းပါ။

ဆရာၿငိမ္းဟာ ဒီသီခ်င္းနဲ႔ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ လူထုကို ဂုဏ္ျပဳ႐ံုမက အေရးႀကီးတဲ့ သမိုင္း တရပ္ ကိုလည္း ကမၸည္းထိုးခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္က လြတ္လပ္ေရး အရွိန္အဟုန္ ျပင္းထန္ေနတဲ့ ၁၉၃၈-၃၉ ခုႏွစ္ကာလ။

၁၉၃၈ ခုႏွစ္ဆန္းကတည္းက မႏၲေလးမွာ ဗဟို အမ်ိဳးသား အထက္တန္းေက်ာင္း (ယခု အထက -၂) က စၿပီး နယ္ခ်ဲ႕ကို ဆန္႔က်င္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ စတင္ေနၿပီ။ ဒီလႈပ္ရွားမႈေတြကို မႏၲေလးမွာ အလြန္ဩဇာရွိတဲ့ ရဟန္းပ်ိဳ အဖြဲ႔ကလည္း ေထာက္ခံေနၿပီ။ နယ္ခ်ဲ႕ကလည္း ဖမ္းသူ ဖမ္း၊ ေထာင္ခ်သူ ခ်နဲ႔ ဖိႏွိပ္ ေနၿပီေပါ႔။

ဒီၾကားထဲ လူမ်ိဳးေရး အဓိက႐ုဏ္း ကိုလည္း ဖန္တီးလိုက္ေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး အရွိန္အဟုန္က မပ်က္ျပယ္ ခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈက စခဲ့တဲ့ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးဟာ ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔ေရာ၊ ၿမိဳ႕လူထုသာမက ေစ်းခ်ိဳသူ ေစ်းခ်ိဳသား ေတြလည္း ပါဝင္လာၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕လူထုက စီတန္းဆႏၵျပမယ္၊ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ႀကီး လည္း ဆႏၵျပလူထုႀကီးကို ႀကိဳဆိုၾကမယ္၊ ဂုဏ္ျပဳၾကမယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ပန္းကံုးစြပ္ ၾကမယ္နဲ႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္း ျဖစ္ေနေတာ့ နယ္ခ်ဲ႕ဟာ ေစ်းခ်ိဳေတာ္ မွာ ပုဒ္မ ၂၃ (၇) ကို ထုတ္ျပန္လိုက္ ပါတယ္။

ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔ ကလည္း မႏၲေလး ေစ်းခ်ိဳေတာ္ ႀကီးကို သပိတ္ေမွာက္ဖို႔ ၫႊန္ၾကားလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ေစ်းခ်ိဳသူ၊ ေစ်းခ်ိဳသားေတြဟာ ၁၃၀ဝ ျပည့္ႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ ၅ ရက္ (၁၉၃၈ ခု ႏိုဝင္ဘာ ၁၁ ရက္) ေန႔မွာ ေစ်းခ်ိဳ႐ံုႀကီး ၁၂ ႐ံုကို သပိတ္ေမွာက္ၿပီး ေစ်းခ်ိဳအေနာက္ဘက္၊ သီရိေဟမာ အေရွ႕ရပ္ကြက္မွာ ရွိတဲ့ အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားဝင္းထဲ သြားၿပီး ေစ်းသြားဖြင့္ၾကတယ္။

မႏၲေလးေစ်းခ်ိဳ ဆိုတာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု၊ လူတန္းစား ေပါင္းစံုကိုး။ နယ္ခ်ဲ႕ကို ေတာ္လွန္ ဖီဆန္ၿပီး သပိတ္ေမွာက္ၾကေတာ့ လူမ်ိဳးျခား အရင္းရွင္ ကုန္သည္ႀကီးေတြက ဘယ္ပါရဲ မလဲ။ ဒါ႔ အျပင္ နယ္ခ်ဲ႕အလိုေတာ္ရိေတြ၊ ေတာေၾကာင္ေတြက လည္း ဒီတိုက္ပြဲမွာ ဘယ္ပါရဲၾက မလဲ။ ဒီလိုလူေတြဟာ ဘုရားေစ်းကို မလိုက္ဘဲ ေျခာက္ကပ္ကပ္ ေစ်းခ်ိဳ မွာ ေနရစ္ခဲ့ ၾကတယ္။

တခ်ိဳ႕လည္း ပစၥည္းသိမ္း၊ အိမ္ ျပန္ၿပီး မသိလိုက္ မသိဘာသာ ေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုလူေတြက လူနည္းစုပါ။ ျမန္မာလူမ်ိဳးတိုင္း၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ရွိသူတိုင္းဟာ ဘုရားေစ်းမွာ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေစ်း ထြက္ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာၿငိမ္းဟာ ျပည္သူ႔ ဘက္၊ မွန္ကန္တဲ့ဘက္က ရဲရဲရပ္ၿပီး `အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားေစ်း´ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းတပုဒ္ကို ေရးဖြဲ႔လိုက္ပါ ေတာ့တယ္။

ဒီသီခ်င္းရဲ႕ ပထမအပိုဒ္မွာ …

`လက္ဆယ္ျဖာ စံုညီ၊ တင္ထိပ္ဦး ဖူးခဲ့သည္

မွတ္မိၾကေသးရဲ႕လား ေမးလိုက္ခ်င္သည္

ေလျပည္ေဆာ္ျပန္ရင္ … ေညာင္ရြက္သံ တရွဲရွဲ

ဆည္းလည္းသံ ညံစီစီ (ေတြးမိၿပီ)၂

ေလာကရံသီ၊ အိမ္ေတာ္ရာေစတီ၊

ဘုရားေစ်း ေျပးလို႔ ျမင္ႏိုင္သည္။

တို႔ဂုဏ္ေရာင္

ေျပာင္ေျပာင္၊ စည္း႐ံုးေရးေၾကာင့္

ေအာင္ေပသည္´ လို႔ ေရးဖြဲ႔ထားပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးပီပီ ဘုရားရိပ္၊ တရားရိပ္ရဲ႕ ေအးျမပံုကို ေလျပည္ ေညာင္ရြက္သံ၊ ဆည္းလည္းသံ စတဲ့ စကားလံုး ေတြနဲ႔ ျခယ္မႈန္းၿပီး ဘုရားေစ်းကို မွတ္မိၾကပါရဲ႕လားဆိုတဲ့ ခ်စ္စရာ ေမးခြန္းေလးနဲ႔ အတူ ျပည္သူလူထုရဲ႕ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရးမွာ စည္း႐ံုးေရးေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပံုကို သတိရေစခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေခတ္က ေစ်းခ်ိဳေတာ္ႀကီးမွာ အဝတ္အထည္ေတြ ေရာင္းခ်ၾကတာက ႏိုင္ငံျခားသား အရင္းရွင္ ႀကီးေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ အဝတ္အထည္ ေတြကိုပဲ အလံုးအရင္းနဲ႔ ေရာင္းၾကတာမို႔ တိုင္းရင္းသား ကုန္သည္ေလး ေတြရဲ႕ တိုင္းရင္းျဖစ္ အထည္ေလးေတြဟာ မ်က္ႏွာပန္းမလွ ျဖစ္ေနတာ ေပါ႔။

အခုလို ေစ်းခ်ိဳႀကီး သပိတ္ ေမွာက္လိုက္ေတာ့ ဟံဇားဦးေအး၊ ေဒၚသန္း စတဲ့ တိုင္းရင္းသားအထည္ ကုန္သည္ေတြ ကပါ ဘုရားေစ်းမွာလာၿပီး တက္တက္ ႂကြၾကြ ေစ်းထြက္ၾက ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာၿငိမ္းဟာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသား အထည္ကုန္သည္မ်ား နဲ႔ တိုင္းရင္းျဖစ္ အထည္မ်ားကို ဂုဏ္ျပဳစပ္ဆိုတဲ့အခါ ျမန္မာျဖစ္ ဟံဇားအထည္ ေတာင္ၿမိဳ႕ထည္ေတြရဲ႕ ေရာင္စံုလွပံုေတြဟာ မ်က္စိတြင္းက မထြက္ေၾကာင္း၊ ဟံဇားထည္နဲ႔ ေတာင္ၿမိဳ႕ထည္မ်ားသာ ဝတ္ဆင္ပါ က ျမန္မာ့က်က္သေရ၊ ျမန္မာ့အလွေတြျဖင့္ အဆင္ ေျပေျပ ယဥ္ေပမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တခမ္းတနား စပ္ ဆိုခဲ့ပါတယ္။

တခါ မႏၲေလးေစ်းခ်ိဳသူေတြရဲ႕ ေဖာ္ေရြမႈ၊ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔မႈ ေတြနဲ႔ ေစ်းဝယ္သူကို ၿပံဳး မေယာင္ မ်က္ႏွာေလးနဲ႔ မရဲတရဲ ေမးတတ္ပံုက အစ ယေန႔ထက္တိုင္ မႏၲေလးရဲ႕ နာမည္ႀကီး အစားအေသာက္ ျဖစ္တဲ့ `မလိုင္ေပါက္စီ´ ပါ ဘုရားေစ်းမွာ ရႏိုင္ေၾကာင္းမ်ားကို သီခ်င္းရဲ႕ ဒုတိယအပိုဒ္မွာ အခုလို စပ္ဆိုခဲ့ပါတယ္။

`ဟံဇားထည္ (ေတာင္ၿမိဳ႕ထည္) နီျပာဝါေရႊ´

စိမ္းလဲ့ညိဳ ေၾကာ့ရွင္း မ်က္စိတြင္းက မထြက္သည္။

ျမန္မာ့အသေရ အလွေတြ၊ အဆင္ေျပ၊ ယဥ္ေပသည္။

ၿပံဳးမေယာင္ မ်က္ႏွာေလးက၊ မရဲတရဲ ဘာဝယ္မလဲရွင္၊

ေစ်းသည္ပီပီ၊ ေမးတတ္ရွာသည္၊ စားဖြယ္

ေသာက္ဖြယ္၊ ငါးေျခာက္ရယ္ ငါးပိရယ္ရွိတယ္။

ဘာကိုမဆို အလိုျပည့္ႏိုင္သည္၊ ယုတ္စြအဆံုးတိုင္

မလိုင္ေပါက္စီ သံုးေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။

အပါး နံေဘး ဘုရားေစ်း အိမ္ေတာ္ရာေစတီ …”

အိမ္ေတာ္ရာမွာ ေစ်းဖြင့္ေတာ့ မူလက ေစ်းခ်ိဳ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ အစား ရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႔ရဲ႕ ဩဝါဒခံ ေစ်းအမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ကို ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ပါတယ္။ ဆင္တံတား ဦးသိန္းကို ဥကၠ႒ တင္လိုက္တယ္။ မိုးေကာင္းတိုက္ ဦးပ႑ိ၊ ဦးေမ႑က၊ ဦးကာႀကီး၊ ဦးကာေလး၊ ဦးဝိမလ၊ ဦးကုသလ၊ ဦးေကာလာသ (အာဇာနည္) နဲ႔ ဦးနာရဒစတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားက ေစ်းကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အႏွစ္သာရ ျပည့္ဝစြာ ေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့ အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရား ေစ်းမွာ ေစ်းထြက္သူ မ်ိဳးခ်စ္ေစ်းသည္မေလးေတြနဲ႔ ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ လူပ်ိဳ ကာလသားမ်ားၾကားက ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္မႈဟာ ေစ်းသည္မေလးေတြရဲ႕ `ႏုတဲ့ပါးျပင္ဆီ ရွက္ေသြးဥလို႔နီ´ သည္အထိ အတိုင္း အထက္အလြန္ ျဖစ္တတ္ ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ား ေနာက္ ေျပာင္မႈလြန္ကဲလာရင္ ေစ်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဆရာေတာ္ မ်ားက တားျမစ္အျပစ္ေပးပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဆရာ ၿငိမ္းက မ်ိဳးခ်စ္ေစ်းသည္မေလးေတြဘက္ကရပ္တည္ ၿပီး အစ္ကိုကာလသားေတြကို ဘုန္းဘုရား ႐ိုက္ႏွက္ အျပစ္ေပးမႈ မခံရေလေအာင္ လွပေျပျပစ္တဲ့ အေရး အသား စကားလံုးေတြနဲ႔ အခုလို သတိေပး ေရးစပ္ ထားပါ ေသးတယ္။

`ဘုရားတန္ခိုးနဲ႔ တိုးလို႔လွတဲ့ ကုမၼာရီ

ကာလသားေတြ လာျပန္ၿပီ၊ ပိုက္ဆံမေပးရတိုင္း

ပိုးလဲ ပိုးရွာၾကေတာ့သည္။ အေလာ္မာသေဘာ

မေတာ္တာေျပာ၊ သူတို႔ပဲ စၾကသည္။

ႏုတဲ့ပါးျပင္ဆီ ရွက္ေသြးဥလို႔နီ၊

မ်က္ေစာင္းေလး သုန္သုန္မႈန္မႈန္

ဘုန္းဘုန္းကို ေလွ်ာက္လိုက္ရင္

အေျခာက္တိုက္ပင္ အ႐ိုက္ခံထိေတာ့မည္´ တဲ့။

ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ `အိမ္ေတာ္ရာ ဘုရားေစ်း´ သီခ်င္းဟာ ၁၃၀ဝ ျပည့္ႏွစ္ မႏၲေလးရဲ႕ သမိုင္းဝင္ ျဖစ္ရပ္တခုကို မွတ္တမ္းတင္တဲ့ ေနရာမွာ အသံ၏ ေျပျပစ္ျခင္း၊ အဓိပၸာယ္ေကာင္းျခင္း၊ စာသားႏုျခင္း၊ ေခတ္ကို ထင္ဟပ္ေစျခင္းစတဲ့ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရင္ထဲ၊ အသည္းထဲ တစိမ့္စိမ့္ စြဲဝင္ေနရပါ ေတာ့တယ္။ ။

No comments: