တင္ထက္ပိုင္
လြန္ခဲ့ေသာ လက စစ္ကိုင္းတိုင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္အတြင္း လူအျပည့္အသိပ္ တင္ေဆာင္လာၿပီး နစ္ျမဳပ္သြားကာ လူ ၇၀ ေက်ာ္ ေသဆုံးေစခဲ့ေသာ ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ (၂) ၏ ေရယာဥ္ပဲ့ကိုင္ အပါအဝင္ တာဝန္ရွိသူ ၅ ဦးကို ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မမ်ားအရ အမႈဖြင့္ ဖမ္းဆီးထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေသဆုံးသူ တဦးခ်င္းစီ၏ မိသားစုမ်ားကိုလည္း အစိုးရက ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ား ေပးခဲ့သည္ဟု တိုင္းအစိုးရက ေျပာသည္။ ကယ္ဆယ္ေရး သမားမ်ားက အေလာင္း ၇၃ ေလာင္း ဆယ္ယူနိုင္ခဲ့ၿပီး ၇ ဦးမွာ ေပ်ာက္ဆုံး ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ေရယာဥ္လုပ္သား ၄ ဦး ပါအဝင္ အသက္ရွင္က်န္ရစ္သူ ၁၅၉ ဦး ရွိသည္ဟု စစ္ကိုင္းတိုင္း ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာ ခ်ထားေရးဌာန ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးစဝီလီဖရန႔္က ေျပာသည္။
အစိုးရ၏ အသက္အာမခံေၾကး အျပင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး က်ပ္ေငြ ၁၇ သိန္း (အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၃၀၀ ခန႔္) ကို ေသဆုံးသူ ၇၀ ၏ မိသားစုမ်ားသို႔ ေအာက္တိုဘာလ ၂၃ ရက္ေန႕က ေပးအပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု သူက ေျပာသည္။
ေရယာဥ္နစ္ျမဳပ္ခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္ အတိအက် မည္မွ်ရွိေၾကာင္း အာဏာပိုင္မ်ားက အတည္မျပဳနိုင္ေသာ္လည္း ရွင္က်န္ရစ္သူမ်ား၏ ေျပာဆိုခ်က္အရ ခရီးသည္ေပါင္း ၂၅၀ ခန႔္ အနည္းဆုံး ပါဝင္ေၾကာင္း ခန႔္မွန္းၾကသည္။ ယင္းေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ ေရယာဥ္ကို ခရီးသည္ ၃၆ ေယာက္သာ တင္ေဆာင္ရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ေရယာဥ္မွတ္ပုံတင္ထားသည့္ စစ္ကိုင္းတိုင္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး ဦးစီးဌာနက ေျပာသည္။
ပုဂၢလိကပိုင္ ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ (၂) ေရယာဥ္ပဲ့ကိုင္ ကိုေဇာ္မ်ိဳးဝင္းသည္ ေအာက္တိုဘာလအလယ္ သေဘၤာနစ္ခ်ိန္ကတည္းက တိမ္းေရွာင္ ေနခဲ့ေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႕တြင္ ကနီၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းထံသို႔ လာေရာက္ အဖမ္းခံခဲ့သည္ဟု ကနီၿမိဳ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွ ရဲမႉး တင္ေမာင္ျမင့္က ေျပာသည္။
ထိုေရယာဥ္နစ္ျမဳပ္မႈ အတြက္ လက္ရွိအထိ တာဝန္ရွိသူ ၅ ဦးကို ရဲအဖြဲ႕က ဖမ္းဆီးထားၿပီး ၎တို႔ထဲတြင္ ယင္းေရယာဥ္၏ ရွယ္ယာအခ်ိဳ႕ ပိုင္ဆိုင္သူ ဦးျမင့္ေက်ာ္လည္း ပါဝင္သည္ဟု ရဲမႉးတင္ေမာင္ျမင့္က ေျပာသည္။ အျခားရွယ္ယာပိုင္ဆိုင္သူ ဦးေဌးေဇာ္မွာ ထြက္ေျပးေနသည္ဟုလည္း သူက ေျပာသည္။
ေရယာဥ္နစ္ျမဳပ္မႈအတြက္ တာဝန္ရွိသူ ၅ ဦးကို ရာဇသတ္ႀကီး ပုဒ္မ ၂၈၀၊ ၃၀၄ (က) ႏွင့္ ၁၁၄ တို႔ျဖင့္ အမႈဖြင့္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ပုဒ္မ ၂၈၀ အရ လူ႕အသက္ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေအာင္ သို႔မဟုတ္ အျခားသူတဦးကို ထိခိုက္ဒဏ္ရာရေအာင္ မည္သည့္ ေရယာဥ္ကို မဆို ေပါ့ဆစြာ ေမာင္းႏွင္သူ မည္သူကိုမဆို အျမင့္ဆုံး ေထာင္ဒဏ္ ၆ လအထိ ခ်မွတ္နိုင္သည္ ဟု လည္းေကာင္း၊ ပုဒ္မ ၃၀၄ (က) အရ ေပါ့ဆမႈေၾကာင့္ လူေသဆုံးျခင္း အတြက္ ေထာင္ဒဏ္ ၇ ႏွစ္မွ ၁၀ ႏွစ္အထိ ခ်မွတ္နိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
“၁၁၄ ကေတာ့ ေရယာဥ္လုပ္သားေတြကို အမႈကို အားေပးကူညီမႈ သေဘာမ်ိဳးေပါ့။ ေရယာဥ္မ်ား အသက္ကယ္ေဘာ မပါတာေတြေရာ အကုန္လုံးေပါ့” ဟု ထိုရဲအရာရွိက ဧရာဝတီသတင္းဌာနသို႔ ေျပာသည္။
အမႈစစ္ေဆးၿပီးသြားလွ်င္ ခရိုင္တရား႐ုံးသို႔ စြဲခ်က္တင္ စြဲဆိုသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ထပ္မံေျပာဆိုသည္။
တိုင္းအစိုးရ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕၏ အေသးစိတ္ အစီရင္ခံစာႏွင့္ အႀကံေပးခ်က္မ်ား ထြက္ရွိလာပါက လိုအပ္ေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ျပန္လည္စိစစ္ျခင္းမ်ား ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ကိုင္းတိုင္း လွ်ပ္စစ္၊ စက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီး ဦးသန္းၫြန႔္ဝင္းက ေျပာသည္။
“မူလ စည္းကမ္းခ်က္ေတြက ဥပေဒအရ ရွိထားၿပီးသား၊ ဒါက မလိုက္နာလို႔ ျဖစ္ရတာ” ဟု သူက ေျပာသည္။
တိုင္းအစိုးရသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္မ်ားအား ေရယာဥ္မ်ားကို လူပို မတင္ေစရန္ႏွင့္ ကုန္စည္အပို မတင္ေစရန္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ေၾကာင္း တေလွ်ာက္ ေရယာဥ္ဆိပ္တိုင္းတြင္ စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရး အဖြဲ႕မ်ားက စစ္ေဆးရန္ ၫႊန္ၾကားထားေၾကာင္းလည္း ဦးသန္းၫြန႔္ဝင္းက ေျပာသည္။
ေအာင္စိုးမိုးေက်ာ္ (၂) ေရယာဥ္သည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး အာဏာပိုင္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္ ျဖစ္သည့္ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အတြင္း ညအခ်ိန္ မခုတ္ေမာင္းရန္ ၫႊန္ၾကားခ်က္ကိုလည္း ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့သည္။
ပုဂၢလိကပိုင္ ေရယာဥ္မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ဥပေဒမ်ားတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေၾကာင္း စစ္ကိုင္းတိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးျမင့္နိုင္က ဝန္ခံေျပာဆိုခဲ့ၿပီး တိုင္းအစိုးရသည္ စည္းမ်ဥ္းခ်ိဳးေဖာက္ေသာ ေရယာဥ္မ်ားကို ဥပေဒအရ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူမည္ ဟုလည္း ကနီၿမိဳ႕နယ္ မင္းေခ်ာင္းေက်း႐ြာအနီး သေဘၤာဆယ္ယူမႈကို လာေရာက္ စစ္ေဆးစဥ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္လည္း အလားတူ ေရယာဥ္နစ္ျမဳပ္မႈမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ေသဆုံးရမႈမ်ားမွာ ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အသက္ကယ္အက်ီၤ အလုံအေလာက္ သို႔မဟုတ္ လုံးဝမရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ရဲအဖြဲ႕မ်ားက မွတ္ခ်က္ခ်သည္။ ။
No comments:
Post a Comment