Tuesday, January 10, 2017

သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္းဇုန္ ေရွာင္ကြင္းလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စတင္

ေကာင္းျမတ္မင္း


ပဲခူးတိုင္း ျပည္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ကမာၻ႔ အေမြအႏွစ္စာရင္းဝင္ သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္းဇုန္ ေရွာင္ကြင္းလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ တိုင္းတာမႈမ်ား စတင္ေဆာင္႐ြက္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဦးစီး႒ာန ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးဝင္း က ေျပာသည္။

ယခု အသုံးျပဳေနသည့္ လမ္းသည္ သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္း ၿမိဳ႕ရိုးေပၚမွျဖတ္၍ ျပည္ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေပါက္ေခါင္းၿမိဳ႕တို႔အား ဆက္သြယ္ထားသည့္ ကားလမ္းျဖစ္ၿပီး ေန႕စဥ္ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အေဝးေျပး Express ယာဥ္မ်ား ျဖတ္သန္း ေမာင္းႏွင္မႈ မ်ားျပား လာေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ရိုး၏ ေျမာက္ဘက္ပိုင္းတြင္ ေျမသားနိမ့္က်မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အတြက္ ေရွးေဟာင္းဇုန္ကို ေရွာင္၍ လမ္းသစ္ေဖာက္လုပ္ရန္ ေဆာက္႐ြက္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္တုန္းက ကားျဖတ္သန္းမႈက (တေန႕ကို) အစီး ၁၀၀၊ ၂၀၀ ေလာက္ပဲရွိတာ အခုခ်ိန္မွာ ေထာင္ခ်ီၿပီး ျဖတ္ေမာင္း ေနေတာ့ ၾကာရင္ၿမိဳ႕ရိုးႀကီးက နိမ့္ဆင္းသြားေတာ့မယ့္ အေျခအေနေရာက္ေနတယ္။ ကမာၻ႔ အေမြအႏွစ္ကိုပါ ထိခိုက္ လာနိုင္တယ္။ အခုဆိုရင္ ေျမာက္ဘက္ၿမိဳ႕ရိုးႀကီးက တျဖည္းျဖည္း နိမ့္နိမ့္လာၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ အခုစေနၿပီ လမ္းအူ ေၾကာင္း ေတြရွာတယ္။ အစည္းအေဝးေတြျပန္လုပ္တယ္၊ ေတြ႕ရွိခ်က္ေတြကို ေဆြးေႏြးတယ္၊ အဲဒီအဆင့္ကို ေရာက္ေန ၿပီ”ဟု ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေက်ာ္မ်ိဳးဝင္းက ေျပာျပသည္။

သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ရိုးသည္ စက္ဝန္းပုံစံ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ၿမိဳ႕ရိုးႀကီး ျဖစ္ၿပီး ျပည္ၿမိဳ႕အထြက္ နဂါး တြန႔္ ဂိတ္မွစတင္၍ ဘုရားမာဘုရား ေက်ာ္အထိ ၄ ဖာလုံ(မိုင္ဝက္)ခန႔္ကို ယင္းၿမိဳ႕ရိုးေပၚမွ လမ္းအျဖစ္ အသုံးျပဳေန ျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဆိုပါလမ္းကို ပဲခူးရိုးမေပၚမွ သစ္မ်ားသယ္ယူရန္ အဂၤလိပ္ေခတ္က စတင္ေဖာက္လုပ္ အသုံးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လမ္းသစ္ေဖာက္ရန္ လမ္းေၾကာင္း ၃ ခုရွာေဖြထားရာ ျပည္ၿမိဳ႕အထြက္ ျပည္-ေအာင္လံ ကားလမ္းေဘးရွိ ထန္းေပါက္ ႐ြာ အလြန္မွ စတင္ကာ ေရွးေဟာင္းဇုန္ကို ေရွာင္ကြင္း၍ ျပည္ နည္းပညာ တကၠသိုလ္အနီးတြင္ ယခင္ ျပည္ – ေပါက္ ေခါင္း ကားလမ္းေဟာင္းႏွင့္ ျပန္လည္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းေၾကာင္းအား ရွာေဖြေတြ႕ရွိထားေၾကာင္း ဦးေက်ာ္မ်ိဳးဝင္း က ေျပာသည္။

“လမ္းအူေၾကာင္း ၃ ေၾကာင္းကို ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီ႒ာနကို ရွာေပးထားတယ္။ ၃ ႀကိမ္ေလာက္ ကြင္းဆင္း ၿပီး သြားၿပီး က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႕ေတြလည္း ပါတယ္။ လမ္းေၾကာင္းျဖတ္သြားတဲ့ ေနရာေတြမွာ အတတ္နိုင္ဆုံး ေဒသခံေတြ နစ္နာမႈ အနည္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႐ြာခ်င္းဆက္လမ္းေလးေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေဖာက္လုပ္သြားမွာ။ အတတ္နိုင္ဆုံးေတာ့ အနစ္နာမႈ အနည္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ထားတယ္။ အနည္းဆုံးဆိုတာ လယ္ေျမအနည္းဆုံးကို ေျပာတာပါ။ ေလ်ာ္ေၾကး ကေတာ့ ကာလေပါက္ေဈး အတိုင္း ေပးရမွာေပါ့”ဟုလည္း ဦးေက်ာ္မ်ိဳးဝင္းက ဆက္ေျပာသည္။

လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ယခင္အသုံးျပဳေနသည့္ ေက်း႐ြာခ်င္း ဆက္သြယ္ထားသည့္ လမ္းမ်ားကို တိုးခ်ဲ့၍ အေဝးေျပး လမ္းအျဖစ္ ေဖာက္လုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး နစ္နာမႈမ်ား ရွိလာပါက ထိုက္သင့္သည့္ ေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ရရွိမည္ ျဖစ္ရာ ေဒသခံ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား အတြက္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္၍ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ လာမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဒသခံမ်ားက ေက်နပ္မႈရွိသည္ဟု ေျပာဆိုေၾကာင္း ျပည္ၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသက္ဝင္းလွိုင္ကလည္း ေျပာသည္။

သေရေခတၱရာ ေရွးေဟာင္းဇုန္ ေရွာင္လမ္းသစ္သည္ ၃ မိုင္ နီးပါး ရွည္လ်ားမည္ ျဖစ္ၿပီး လမ္းသစ္ ေဖာက္လုပ္ ၿပီးစီး သြားပါက ယခင္လမ္းေဟာင္းတြင္ အိမ္စီးကားမ်ားႏွင့္ ေဒသထြက္ ကုန္စည္မ်ားကို သယ္ယူနိုင္ရန္ ဒိုင္နာကဲ့သို႔ ကုန္တင္ ယာဥ္ငယ္မ်ားကိုသာ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ျပဳသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လက ကာတာနိုင္ငံ ဒိုဟာၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပသည့္ ကမာၻ႔ အေမြအႏွစ္ ေကာ္မတီ ညီလာခံ၏ ဆုံးျဖတ္ ခ်က္ အရ ပ်ဴၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ ဟန္လင္း၊ ဗိႆနိုးႏွင့္ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္း ၃ ၿမိဳ႕အား ကုလသမဂၢ ပညာေရး၊ သိပၸံႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ အဖြဲ႕(UNESCO)က ကမာၻ႔ အေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခဲ့သည္။

No comments: