Saturday, February 13, 2010
အလြမ္းစကား
စာေရးဆရာၾကီးေမာင္သာရက စမ္းစမ္းႏြဲ႔ (သာယာဝတီ) ကို ေလာကကို မာနနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ မိုးမိုး (အင္းလ်ား) က ေလာကကို သံေဝဂနဲ႔ ၾကည့္တယ္။ မစႏၵာက ေလာကကို ဟာသနဲ႔ ၾကည့္တယ္လုိ႔ စာေရးဆရာမမ်ားရဲ႕ စာကိုၾကည့္ၿပီး အခုလို မွတ္ခ်က္ခ်ေပးဖူးပါတယ္။ က်မၾကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာမမ်ားပါ။ သူတို႔စာေပေတြနဲ႔ က်မတို႔ လူငယ္ဘဝကို ၾကီးျပင္းခဲ့ရပါတယ္။
ဒီေန႔ စာေရးသူ က်မ အထက္ပါစာေရးဆရာမ ၃ ေယာက္လံုးအတိုင္း ေလာကကို မာန၊ ဟာသ၊ သံေဝဂ ၃ ခုစလံုးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ေန႔စဥ္ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနရပါတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ က်မတို႔ဒုကၡသည္ေတြဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္းၾကီးနဲ႔ အေဝးဆံုးေနရာကို ေရာက္ေနရပါတယ္။ စခန္းထဲကို အလည္လာသူ၊ တာဝန္နဲ႔လာသူ၊ ေလ့လာသူေတြရဲ႕ မ်က္ဝန္းေတြထဲမွာ သနားၾကင္နာရိပ္၊ စိတ္မေကာင္းတဲ့ အရိပ္ေတြ ျဖတ္သန္းသြားတိုင္း က်မတို႔ကိုယ္တိုင္ နာၾကင္ရတယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြရဲ႕ ကားလာတိုင္း ဘာမ်ားထူးမလဲဆိုၿပီး စခန္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရး႐ံုးေရွ႕ကို မေယာင္မလည္သြားၿပီး နားစြင့္ေနၾကတဲ့သူေတြကို ျမင္တိုင္း စိတ္ထိခိုက္ရတယ္။
ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသမားေဟာင္း ခင္ပြန္းသည္ ကေလးၿမိဳ႕ အက်ဥ္းေထာင္က ျပန္လြတ္လာေတာ့ ေထာင္တြင္း အေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေျပာျပဖူးတယ္။ ဒီထဲကမွ အက်ဥ္းေထာင္ထဲကို အက်ဥ္းဦးစီးက ညႊန္မႉးေတြ၊ အရာရွိေတြ လာရင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြထားတဲ့ အခန္းကိုလာၿပီး ဘာမ်ားေျပာခ်င္ပါလဲဆိုၿပီး ေမးတတ္တယ္။ သံတိုင္ေရွ႕ကေန အက်ဥ္းခန္းထဲကသူကို ၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးစကားလံုးေတြက တိရစာၦန္႐ံုကို အလည္သြားတဲ့ သူေတြ၊ ေလွာင္အိမ္ထဲက တိရစာၦန္ေတြကို ၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးမ်ဳိးလို႔ ေျပာဖူးတယ္။ ေထာင္က လြတ္လာၿပီး တိရစာၦန္႐ံုကို မသြားေတာ့သလို၊ တိုင္းရင္းသားေက်းရြာအေၾကာင္း တီဗီမွာလာရင္ေတာင္ သူမၾကည့္ႏုိင္ဘူး။ တိုင္းရင္းသားေတြ သူတို႔ရဲ႕ ႐ိုးရာအိမ္ေတြေပၚမွာ ႐ိုးရာအဝတ္အစားေတြဝတ္၊ ရက္ကန္း၊ ဂ်ပ္ခုတ္ရက္ျပေနတာကို စိတ္ဝင္တ စားၾကည့္ေနတဲ့လူေတြ ျမင္ရင္ သူမခံစားႏုိင္ဘူးတဲ့။ ထိလြယ္ရွလြယ္တဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာနဲ႔ ခင္ပြန္းသည္စကားကို အခုမွ က်မ ပိုၿပီးေထာက္ခံမိတယ္။
လူ႔အဖဲြ႔အစည္း အသိုင္းအဝန္းနဲ႔ ေဝးေနရတဲ့ က်မ၊ က်မျဖတ္သန္းဖူးတဲ့ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လိုဘြယ္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ဒုကၡသည္ တဲစခန္းေလးထဲကေန ျပန္လည္တမ္းတမိေနရတာ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ပါ။ က်မရဲ႕ ဘဝအခ်ိဳးအေကြ႔ တခုျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းက် မိသားစုဝင္အျဖစ္ ေဝးလံေခါင္သီတဲ့ စစ္ကို္င္းတိုင္း ကေလးေထာင္ကို ေထာင္ဝင္စာ သြားေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ ဆယ္စုႏွစ္ခ်ီတဲ့ ေထာင္ဝင္စာခရီးကို ျပန္ေတြးတိုင္း လက္ရွိဘဝကို ရင္ဆိုင္ႏုိင္ဖို႔ ခြန္အားျဖစ္ရပါတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕က က်မရဲ႕ ဒုတိယဘဝကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တာပါ။ ရန္ကုန္ကေန ကေလးအက်ဥ္းေထာင္ကို ေထာင္ဝင္စာသြားေတြ႔ရတဲ့ ခရီးမွာ ေတြ႔ၾကံဳခံစား၊ သိျမင္ရတာေတြက က်မကို စာေရးသူျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာတရားနဲ႔ နီးစပ္ခြင့္၊ လူလူခ်င္း ေလးစားေစာင့္ေရွာက္၊ ကူညီအားေပးမႈေတြက ေထာင္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္ဆိုတဲ့ ေထာင္ဝင္စာခရီးကို ျဖတ္သန္းႏိုင္ဖို႔ ၿမိဳ႕လူထုက က်မကို စိတ္ခြန္အားေတြ ေပးခဲ့ပါတယ္။
ကေလးၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာသိန္းဝင္း၊ ေဒၚၾကည္ၾကည္ျမင့္တို႔ အိမ္မွာ က်မတည္းခိုရင္း ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ရပါတယ္။ ေဒါက္တာသိန္းဝင္းက ၂ဝဝ၅ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔မွာ ဆံုးသြားရွာပါၿပီ။ ဆရာ့ဇနီးေဒၚၾကည္ၾကည္ျမင့္က က်မကို သူတို႔အိမ္မွာ တည္းခိုႏုိင္တယ္လို႔ လိႈက္လႈိက္လွဲလွဲ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ဆရာနဲ႔ ေဒၚၾကည္ၾကည္ျမင့္က ရတနာပံုထီဆိုင္ ဖြင့္ထားပါတယ္။ သေဘာေကာင္း ေဖာ္ေရြသူမ်ားမို႔ သူတို႔အိမ္မွာ ရပ္ေဝးရပ္နီး ဧည့္သည္မျပတ္ပါဘူး။ က်မတို႔လို ေထာင္ဝင္စာေတြ႔တဲ့ ရပ္ေဝးဧည့္ေတြအျပင္၊ ကေလးၿမိဳ႕ေပၚက အိမ္နီးခ်င္းဧည့္ေတြ၊ ဂန္႔ေဂါခ႐ိုင္နယ္တဝိုက္က ထီကိုယ္စားလွယ္ဧည့္ေတြ မျပတ္ပါဘူး။ ထမင္းခ်ိန္ ထမင္း၊ ေကာ္ဖီခ်ိန္ ေကာ္ဖီ ဧည့္ခံသလို လက္ဖက္ အစိတ္သားထုပ္ကို ပဲဆီစစ္စစ္နဲ႔ႏွပ္ၿပီး အေၾကာ္စံုနဲ႔ ဧည့္ခံတာ ၂ ရက္ဆို ကုန္တဲ့အထိ ဧည့္မ်ားပါတယ္။
ဆရာနဲ႔ ေဒၚၾကည္ၾကည္ျမင့္တို႔ရဲ႕ သမီးရတနာေတြထဲက ဗ်ားစိန္ ေခၚ မီမီလြင္က ျဗဴတီပါလာ ဖြင့္ထားတာမို႔ အသက္အရြယ္စံုတဲ့ မိန္းမပ်ဳိ၊ မိန္းမၾကီးေတြလည္း ေန႔စဥ္လာရတဲ့ အိမ္ပါ။ ဒီေတာ့ သတင္းစကားေတြလည္း အစံုရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတင္းဌာနအသီးသီးက ေန႔စဥ္ သတင္းယူရတဲ့ အိမ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔လို ေထာင္ဝင္စာဧည့္သည္ကိုလည္း အိမ္လာတဲ့လူတိုင္းက အားေပးစကားေျပာၿပီး သူတို႔ တတ္ႏုိင္တာေလးေတြနဲ႔ ေထာင္ဝင္စာပစၥည္းကိုလည္း ပံ့ပိုးတတ္ပါတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕လူထုက ဗမာစစ္စစ္ေတြနဲ႔ ခ်င္းလူမ်ဳိးေတြ ေနထုိင္တဲ့ၿမိဳ႕ပါ။ ထူးျခားတာကေတာ့ ကေလးၿမိဳ႕သူ၊ ၿမိဳ႕သားအားလံုး စကားၾကြယ္ျခင္းနဲ႔ ၾကင္နာသနားတတ္ျခင္းပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး အႏုပညာကို ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးတတ္ၾကပါတယ္။ အႏုပညာသမားကို တျခားပရိသတ္နည္းတူ ခ်စ္တာထက္ ပိုပါတယ္။
ကေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြထဲမွာ ေလယာဥ္ကြင္းက ၿမိဳ႕ထဲမွာျဖစ္ေနျခင္းနဲ႔ ၿမိဳ႕ကို အနားသတ္ထားတဲ့ ျမစ္သာျမစ္က ေျပာင္းျပန္စီးသလို၊ ေတာင္ကဖီလာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမစ္ကေျပာင္းျပန္၊ ေတာင္ကဖီလာ၊ လူကကန္႔လန္႔လို႔ ကေလးၿမိဳ႕နဲ႔ ၿမိဳ႕လူထုကို တင္စားၾကပါတယ္။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ လူေတြကလည္း ကန္႔လန္႔လည္း လုပ္ခ်င္ၾကပါတယ္။ အဲဒီကန္႔လန္႔ထဲက အႏုပညာခ်စ္စိတ္နဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အေၾကာင္းေလးေတြ က်မ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အကယ္ဒမီေပးပြဲအေၾကာင္းေလး အရင္ေျပာျပပါမယ္။ ၂ဝ၁ဝ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အကယ္ဒမီေပးပြဲအေၾကာင္း ေရဒီယိုသတင္းေတြမွာ က်မ နားေထာင္ရေတာ့ အကယ္ဒမီေပးပြဲကို တီဗီေတြေရွ႕မွာ ေစာင့္ၾကည့္ေနမယ့္ ႏုိင္ငံတဝွန္းက ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ ပရိသတ္ေတြကို က်မ သတိရမိတယ္။ တီဗီြေရွ႕မွာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတဲ့ ပရိသတ္ထဲမွာ က်မ ပါဝင္ခြင့္ မရတာကိုေတာ့ ဝမ္းနည္းရပါတယ္။
က်မ မွတ္မိေနတဲ့ အကယ္ဒမီေပးပြဲကေတာ့ “ႏွလံုးလွလူမို္က္” ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားၾကီးမွာ မင္းေမာ္ကြန္း အကယ္ဒမီရတဲ့ ႏွစ္ပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က က်မ ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ဖုိ႔ ကေလးၿမိဳ႕ကို ေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ရတနာပံုအိမ္ၾကီးရဲ႕ တီဗီေရွ႕မွာ အိမ္ရွင္၊ ဧည့္သည္ပရိသတ္ ၂ဝ ေက်ာ္ ပါတယ္။ မဗ်ားစိန္က မင္းေမာ္ကြန္းကို သိပ္ၾကိဳက္သူပါ။ ဒီေတာ့ ႏွလံုးလွလူမိုက္မွာ မင္းေမာ္ကြန္း အကယ္ဒမီရမယ္လုိ႔ ခုိင္ခိုင္မာမာ ေျပာပါတယ္။ ဖန္သားျပင္မွာ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြကို ျပလုိက္၊ ေၾကာ္ျငာဝင္လုိက္၊ ေၾကာ္ျငာမ်ားေနပါတယ္။ အကယ္ဒမီပြဲကိုလာတဲ့ မင္းသားမင္းသမီးေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈကိုၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူေတာ့ အကယ္ဒမီရမယ္။ ၾကည့္ပါလား၊ အဲဒီမင္းသမီး သဇင္ပန္းေတြ ပန္လာတာလို႔ မိန္းမေတြပီပီ ေဝဖန္ေရးေတြလည္း ေပးၾကတာေပါ့။
ဒီထဲမွာ အကယ္ဒမီ တစ္ၾကိဳေပးတဲ့ ႏွလံုးလွလူမိုက္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားၾကီးမွာ ဇာတ္အရ လူသတ္ရတာ ၃ ေယာက္ပါ။ ဒီလို စိတ္ျမန္လက္ျမန္ရွိေပမယ့္ သူ႔အကို တရားသူၾကီး ေနေအာင္ကို ေက်ာက္ကပ္လႉရတဲ့ ညီတေယာက္ပါ။ အကိုၾကီးကို အသိမေပးဘဲ လႉတဲ့လူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ က်မတို႔နဲ႔အတူ အကယ္ဒမီပြဲကို ၾကည့္ေနတဲ့ ပရိသတ္ထဲက မခင္စန္းေထြးက မင္းေမာ္ကြန္း အကယ္ဒမီမရႏုိင္ဘူးလုိ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေဝဖန္ပါတယ္။ ဗ်ားစိန္က သူ႔ဘက္လွည့္ၿပီး “တကယ္လုိ႔ မင္းေမာ္ကြန္း အကယ္ဒမီရရင္ ခင္ဗ်ားကို ဘာလုပ္ရမလဲ” လို႔ ေမးလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မခင္စန္းေထြးက “ၾကိဳက္သလိုလုပ္၊ ဇက္ျဖတ္ခံတယ္။ မင္းေမာ္ကြန္း မရဘူး။ လူသတ္တဲ့လူကို အကယ္ဒမီ မေပးဘူး” လို႔ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးက တာဝန္ရွိသူ ေလသံအတိုင္း ေျပာပါတယ္။ သူတို႔ ၂ ဦး ျငင္းေနတာကိုၾကည့္ၿပီး က်မတို႔ပါ ဝိုင္းၿပီး ျငင္းၾကခုန္ၾကေတာ့တာေပါ့။ ဗ်ားစိန္ကလည္း သူ႔မင္းသားကို လူသတ္သမားလို႔ ေျပာရပါ့မလားလို႔ စိတ္ဆိုး။ မခင္စန္းေထြးကလည္း သူသိထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးမူနဲ႔ ကိုင္ေပါက္ေပါ့။
အဲဒီ့အခ်ိန္မွာပဲ စကားသံေတြ တိတ္သြားတယ္။ အဲဒါကေတာ့ မီးျပတ္သြားလို႔ပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ “ဒုတ္မီးေပး၊ ဒုတ္မီးေပး မီးစက္သြားေမာင္းမယ္” လို႔ ဗ်ားစိန္က ေျပာပါတယ္။ “ဒုတ္မီး” ဆိုတာ လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးကို ေျပာတာပါ။ ဗ်ားစိန္ မီးစက္ေမာင္းတာကုိ ဒုတ္မီးလိုက္ျပသူက မခင္စန္းေထြးပါ။ မီးစက္ေမာင္းလို႔လာတဲ့ မီးနဲ႔ က်မတို႔ အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြကို ဆက္ၾကည့္ၾကပါတယ္။ မင္းသားဆုကို ႏွလံုးလွလူမိုက္ ႐ုပ္ရွင္ကားမွာ မင္းေမာ္ကြန္္းက ရရွိသြားပါတယ္။ လက္ခုတ္လက္ဝါးတီးၿပီး ထေအာ္တဲ့အထဲမွာ မခင္စန္းေထြးလည္း ပါပါတယ္။
မင္းေမာ္ကြန္း အကယ္ဒမီရရင္ စဥ့္ႏွီတုံးေပၚ ေခါင္းတင္ေပးမယ္။ ျဖတ္ဆိုတဲ့ မခင္စန္းေထြးကို ဗ်ားစိန္ကလည္း မျဖတ္ခဲ့ပါဘူး။ မခင္စန္းေထြးလည္း စဥ့္ႏွွီတံုးေပၚ ဇက္တင္မေပးႏုိင္ပါဘူး။ အကယ္ဒမီရသြားတဲ့ မင္းေမာ္ကြန္းရဲ႕ အေကာင္းဆံုး ျပကြက္ေတြကို ျပေတာ့ တီဗီဖန္သားျပင္ေရွ႕ ပရိသတ္ထဲမွာ ဗ်ားစိန္နဲ႔ မခင္စန္းေထြးတို႔ ငိုေနၾကပါၿပီ။ သူတို႔နဲ႔အတူ ငိုေနတာကေတာ့ ေဒၚတုတ္ၾကီးပါ။ ဗ်ားစိန္တို႔ အိမ္ေရွ႕ မ်က္ေစာင္းထိုးအိမ္မွာေနတဲ့ ေဒၚတုတ္ၾကီးက နာမည္နဲ႔လိုက္ေအာင္ ဝဝတုတ္တုတ္၊ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္းၾကီးပါ။ ခႏၶာကိုယ္ ၾကီးသေလာက္ အသည္းႏွလံုးက သိပ္ကို ႏုနယ္သူပါ။ ငိုတာေတာင္သူမ်ားလုိ လူမသိေအာင္ ခိုးငိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္ရည္က်ိတ္ၿပီး သုတ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဝတ္ထားတဲ့ လံုခ်ည္ကိုျဖည္ၿပီး အထက္ဆင္နဲ႔ ႏွပ္ညႇစ္မ်က္ရည္သုတ္ပါတယ္။ ဖန္သားျပင္က မင္းေမာ္ကြန္းကို ဂ႐ုဏာေဒါေသာနဲ႔ေျပာတဲ့ ဗ်ားစိန္စကားကို သူက ငိုသံနဲ႔ေခ်ပပါတယ္။
“ေမာင္မင္းလည္း အဖမ္းခံရမွာေပါ့ကြယ္။ မင္းကလည္း လူသတ္တာ ၃ ေယာက္ကိုးကြယ့္”
“သတ္မွာေပါ့ကြယ့္၊ သူက လူေျဖာင့္စိတ္တိုကိုး”
ဟုတ္ကဲ့။ အဲဒီလုိ အကယ္ဒမီေပးပြဲကို က်မတို႔ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ေျပာၾကဆိုၾက၊ ျငင္းၾကခုန္ၾကနဲ႔ ၾကည့္ခဲ့ရပါတယ္။ က်မတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ားက သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ လူမ်ဳိး၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ မခြဲမခြာရွိတတ္တဲ့ လူမ်ဳိးပါ။
ဒီထဲကမွ အႏုပညာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ကေလးၿမိဳ႕က ပါဝါ ေရေဆးဆီလိုက္၊ ကားလုပ္ငန္းရွင္ ကိုေပါက္စအေၾကာင္းကို က်မ နားေထာင္ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမွာ “ဝန္ၾကီးေရာင္းတဲ့ ပူစီေပါင္း” ဆိုၿပီး ဝတၳဳတို ေရးဖူးတယ္။ ကိုေပါက္စက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ စည္း႐ံုးေရးခရီးစဥ္ ခ်င္းျပည္နယ္၊ စစ္ကိုင္းတုိင္းကို သြားစဥ္အခါက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခရီးစဥ္မွာ အသံုးျပဳတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကို စနစ္တက် ျပင္ဆင္ေပးခဲ့တဲ့ ပညာရွင္တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ အဲဒီစာမူေရးၿပီး စာေပစိစစ္ေရး တင္ခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးခင္ညြန္႔က ဝန္ၾကီးရာထူး ရသြားတာမို႔ က်မဝတၳဳကို စာေပစိစစ္ေရးက ပယ္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏုိင္က ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာအတြက္ ဝတၳဳစာမူေတြ ေရြးခ်ယ္ေပးရတာပါ။ က်မတို႔ စာေရးသူေတြအတြက္ အယ္ဒီတာစားပြဲကိုျဖတ္ၿပီး အေရြးခ်ယ္ခံရလို႔ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ ဝမ္းသာလို႔ မရပါဘူး။ စာေပစိစစ္ေရးက စာေရးသူကို ဓားမိုးထားတာပါ။
က်မ အဲဒီဝတၳဳေရးျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာက ဒီလိုပါ။ ရတနာပံုအိမ္ရဲ႕ ဧည့္သည္ေတြထဲမွာ ကေလးၿမိဳ႕သားကို ေပါက္စက အၿမဲဝင္ထြက္ေနသူတေယာက္ပါ။ က်မနဲ႔ သက္တူရြယ္တူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စကားကို ကတ္ကတ္သတ္သတ္ ေျပာတတ္ေပမယ့္ စိတ္ရင္းေကာင္းပါတယ္။ က်မတို႔ အက်ဥ္းက်မိသားစုေတြ စာနာနားလည္ၿပီး ကူညီသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အေၾကာင္း ဗ်ားစိန္တို႔က ေျပာျပသလို သူကိုယ္တိုင္လည္း သူခံစားရတဲ့ အႏုပညာအေၾကာင္း၊ အႏုပညာရွင္ေတြအေၾကာင္း အခုလို ေျပာျပဖူးပါတယ္။ ဒါကို အေျခခံၿပီး က်မ ဝတၳဳေရးခဲ့တာပါ။ သူေျပာတဲ့အေၾကာင္း နားေထာင္ၾကည့္ပါဦး။
“က်ေနာ္တို႔ ကေလးၿမိဳ႕ကို မေရာက္ဖူးတဲ့သူေတြက ေတာင္ၾကိဳေတာင္ၾကားဆိုၿပီး အထင္ေသးၾကတယ္။ လာတဲ့ဇာတ္ပြဲေတြက ကန္႔လန္႔ကာဆို အစုတ္၊ ဇာတ္ဝင္ခန္းအတြက္ ေတာကားေတာင္ကား ႏွစ္ခုေလာက္ပဲ ယူလာၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕က ပဲြၾကိဳက္တယ္ဗ်။ စတိတ္႐ႈိးဆိုလည္း ၾကိဳက္တယ္။ ပဲြသြင္းလို႔ ဘယ္ၿမိဳ႕မွာပဲ ႐ႈံး႐ႈံး က်ေနာ္တို႔ၿမိဳ႕ေရာက္ရင္ ႐ံုျပည့္႐ံုလွ်ံပဲ။ တခါေတာ့ က်ေနာ္ၾကိဳက္တဲ့ ေက်းလက္အဆိုေတာ္ၾကီး ဦးစီးတဲ့ပဲြ လာကေရာဗ်၊ က်ေနာ့္မိန္းမက ဒုတိယကေလး ေမြးၿပီးစအခ်ိန္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ကို ပဲြမသြားေစခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ ပဲြၾကိဳက္တာကိုလည္း သိေတာ့ ကေလး ေဝယ်ာဝိစၥ အကုန္လုပ္ေပးခဲ့။ ကေလးအိပ္မွ သြားလို႔ ေျပာတယ္။ က်ေနာ္ ပဲြခင္းထဲေရာက္ေတာ့ ေအာ္ပဒါ ကေနၿပီ။ ဗ်တ္ဝိ၊ ဗ်တ္တနဲ႔ မအိုဇာ ဇတ္လမ္းဗ်ာ။ လူသတ္ကုန္းရဲ႕ ကားစင္မွာ ေရာက္ေနတဲ့ ဗ်တ္ဝိကို မအိုဇာက ကြမ္းတရာ၊ ေရတမႈတ္ တိုက္ရတဲ့အခန္း။ ပဲြခင္းထဲမွာ ပရိသတ္က ညိဳ႕ေနတာပဲ။ ဇာတ္လမ္းအရ သနားၿပီး ငိုတဲ့သူက ငိုၾကၿပီ။ ဇာတ္စင္ေပၚ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ဗ်ာ၊ ကားစင္ေပၚက ဗ်တ္ဝိက ေဝါကင္း႐ႈးစီးၿပီး ဂ်င္းေဝ့စကုတ္ ဝတ္ထားတယ္။ မအိုဇာက စတီးေရခြက္နဲ႔ ေရတိုက္ေနတယ္။ သတ္မိန္႔ေပးတဲ့ ဝန္ၾကီးလက္မွာ နာရီနဲ႔။ က်ေနာ့္ရင္ထဲ ဖ်ဥ္းခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါ .. ငါတို႔ၿမိဳ႕ကို ေစာ္ကားတာ။ ငါတို႔ခံစားတတ္တဲ့ အႏုပညာကို အထင္ေသးတာဆိုတဲ့ မခံခ်င္စိတ္က ရင္ထဲလႈိက္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ စိတ္မထိန္းႏုိင္ေတာ့ဘူး။
“ေဟ့ ….. ငါတို႔ၿမိဳ႕ကို မေစာ္ကားနဲ႔။ ဗ်တ္ဝိဗ်တ္တေခတ္မွာ ေဝါကင္းရႈး မရွိဘူး။ ဂ်င္းေဝ့စကုတ္ မရွိဘူး။ လက္ပတ္နာရီ မရွိဘူး” လို႔ ထေအာ္လိုက္တယ္။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ။ ပဲြ႐ံုတခုလံုး မီးေတြလင္းသြားတယ္။ ဝန္ၾကီးတို႔၊ မအိုဇာတို႔၊ ဗ်တ္ဝိတို႔ ႐ံုေနာက္ေျပးၾကေရာ။ အဲဒီညက ပဲြပ်က္သြားတယ္။ ပဲြလံုၿခံဳေရးက က်ေနာ့္ကို ဆူပူမူနဲ႔ ကေလးၿမိဳ႕ ရဲစခန္းမွာ တညသိပ္လိုက္တယ္။ မနက္မိုးလင္းေတာ့ ျပန္လႊတ္ေပးတယ္။ က်ေနာ္ အိမ္ကိုျပန္တဲ့ လမ္းမွာေစ်းကို ျဖတ္ရတယ္။ ေစ်းေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ပူစီေပါင္းေရာင္းတဲ့သူကို ျမင္လိုက္တယ္။ ဘယ္သူလို႔ ခင္ဗ်ားထင္လဲ။ ညက ဗ်တ္ဝိကိုသတ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးတဲ့ ဝန္ၾကီးဗ်''
က်ေနာ္က သူ႔နားသြားၿပီး ခင္ဗ်ားတို႔ ညက ဇာတ္ပြဲပ်က္သြားတယ္မို႔လား။ ဘယ္သူဖ်က္တာလဲ၊ ခင္ဗ်ားသိလားဆိုေတာ့ မသိဘူးတဲ့။ က်ေနာ္က ရင္ဘတ္ပုတ္ျပၿပီး က်ဳပ္ဗ်လုိ႔ေျပာေတာ့ ဆုိင္းထမ္းေလး ပုခံုးေပၚတင္ၿပီး ေျပး မယ္လုပ္တယ္။ သူ႔ဆိုင္းထမ္းကို က်ေနာ္က ဆြဲထားလုိက္တယ္။ “မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ၊ က်ေနာ္ ညေၾကးနဲ႔မေလာက္လုိ႔ ေရာက္တဲ့ၿမိဳ႕မွာ ပြဲကၿပီးရင္ ပူစီေပါင္းမႈတ္ေရာင္းရတာပါ။ က်ေနာ့္မွာ ကေလး ၃ ေယာက္ ရွိပါတယ္” လုိ႔ ေျပာတယ္။
“ခင္ဗ်ားတို႔ပြဲကရင္ တညတည ေၾကးဘယ္ေလာက္ရလဲ” ေမးေတာ့ သူေခါင္းငံု႔သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ တိုးတိုးေျဖတယ္။ တည ၃ဝဝ တဲ့။ က်ေနာ္ သူ႔ကို အျပစ္မေျပာႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ား ခ်တတ္လားလုိ႔ ပါးစပ္ကို လက္မနဲ႔ စိုက္ျပလုိက္တယ္။ ဒီေတာ့ သူက ေခါင္းညိတ္တယ္။
“ႏွင္းပုလဲစားေသာက္ဆိုင္မွာ ခင္ဗ်ားၾကိဳက္တာမွာ၊ ၾကိဳက္တာစား။ ကိုေပါက္စ ရွင္းမယ္သာ ေျပာလိုက္။ ခင္ဗ်ား ပူစီေပါင္း က်ေနာ္ ေရာင္းထားမယ္” ဆိုေတာ့ အံ့ၾသသြားတဲ့ သူ႔မ်က္ႏွာကို ျပခ်င္တယ္။ အဲဒီေန႔ေစ်းမွာ က်ေနာ္ ပူစီေပါင္းေရာင္းေနတာကို မိန္းမကိုသြားၿပီး တိုင္တဲ့လူလည္း ရွိတယ္။က်ေနာ့္ကို ၾကည့္မရတဲ့သူေတြ ဝမ္းသာတာလည္း ရွိတယ္။ သနားၿပီး ဝယ္တဲ့သူလည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကေလးၿမိဳ႕က အဲလုိပါဆို။
ဒီလိုခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့ ကေလးၿမိဳ႕ေလးကို က်မ လြမ္းေနရတယ္ဆို လြန္တယ္လုိ႔ မထင္ပါဘူးေနာ္။ ၂ဝဝ၈ ခုအတြက္ ၂ဝ၁ဝ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔မွာေပးတဲ့ အကယ္ဒမီပြဲကို ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူေတြ ဘယ္လုိမ်ား ထင္ေၾကးေပးၿပီး ျငင္းခုန္ၾကမလဲလုိ႔ က်မ သိခ်င္လုိက္တာ။
က်မတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက ႐ုပ္ရွင္သဘင္ အႏုပညာရွင္ေတြ ဝမ္းဝလုိ႔ ခါးလွႏိုင္ၾကပါေစ။
Labels:
ေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment