Tuesday, September 30, 2014

ေႏွာင့္ေႏွး ေနသည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း အ႐ွိန္ျမွင့္ဖို႔ ထိုင္းဝန္ႀကီးခ်ုပ္ ျမန္မာျပည္ လာရန္႐ွိ

ေ႐ႊဟသၤာ

ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အာဏာသိမ္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အျဖစ္မွ လက္႐ွိ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ရာထူး ဆက္ခံ ထားတူ မစၥတာ ပရာ့ယုဒ္ ဂ်န္းအိုးခ်ာသည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ ေအာက္တိုဘာ လဆန္း၌ လာေရာက္ရန္ ႐ွိၿပီး ေႏွာင့္ေႏွးမႈ ျဖစ္ေနသည့္ “ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း” စီမံကိန္း အ႐ွိန္ျမွင့္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ေဆြးေႏြးဖြယ္ ႐ွိေနေၾကာင္း စက္တင္ဘာလ (၂၆) ရက္ေန႔ထုတ္ ဗန္ေကာက္ပိုစ့္၏ အဂၤလိပ္ ဘာသာ အြန္လိုင္း သတင္း၌ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။

“ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ခရီးစဥ္ အေသးစိတ္ အထိ မထုန္ျပန္ ရေသးေပမယ့္ လာမယ့္ ေအာက္တိုဘာ လဆန္း ေလာက္မွာ လာဖို႔ စီစဥ္ ေနပါတယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ထိုင္းသံအမတ္ မစၥတာ ဖိစႏု စုဝန္နက်ာဒ္ အားကိုးကား၍ ဗန္ေကာက္ပိုစ့္၌ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

ဤခရီးစဥ္ကို ေအာက္တိုဘာလ (၇) ရက္ေန႔ ခန္႔တြင္ စတင္ ဖြယ္ရာ ႐ွိေနေၾကာင္း စစ္ဘက္ ဆိုင္ရာ သတင္း အရင္း အျမစ္ တစ္ခုအား ကိုးကား၍လည္း ဗန္ေကာက္ပိုစ့္ သတင္း၌ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။

ထားဝယ္ ေရနက္ စီမံကိန္းမွ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ ျဖတ္ေက်ာ္၍ ထိုင္းျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး ဆိုင္ရာ တင္ပို႔မႈမ်ားကို ပိုမို လုပ္ေဆာင္ ႏိုင္ရန္ ႏွစ္ဖက္ စလံုးမွ လ်ာထား ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံေရး အေျခအေန မတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ ၿပီးေနာက္ လုပ္ငန္းမ်ား ေႏွာင့္ေႏွး ခဲ့ရသည္။

“ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ရဲ့ ေနာက္လ ျမန္မာကို လာမယ့္ ခရီးစဥ္ မွာကေတာ့ ဒီထိုင္းျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မႈကို အားေကာင္းေအာင္ ဂတိကဝတ္ ျပဳၿပီး ေဆြးေႏြး ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားပါတယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆိုင္ရာ ထိုင္းသံအမတ္ ဖိစႏု စုဝန္နက်ာဒ္ အားကိုးကား၍ ဗန္ေကာက္ပိုစ့္၌ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္မွ စ၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည့္ ထားဝယ္ ေရနက္ အထူး စီးပြားေရးဇံု စီမံကိန္းသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္ အတည္း မ်ားေၾကာင့္ လုပ္ငန္း တိုးတက္မႈ ယုတ္ေလ်ာ့ လာခဲ့ကာ ထို႔ေနာက္ တဆက္တည္း အာဏာ သိမ္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚ ခဲ့၍ ေ႐ွ႔မတိုးႏိုင္ ျဖစ္ခဲ့ ရသည္။

မစၥတာ ပရာယုဒ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အျဖစ္ ဦးေဆာင္သည့္ ၾကားျဖတ္ အစိုးရ မဖြဲ႔မီ အာဏာသိမ္း စစ္ေကာင္စီျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေနသည့္ ၾသဂုတ္လ အတြင္း ၌လည္း ဤ စီမံကိန္း ျပန္လည္ စတင္ရန္ စစ္ေကာင္စီမွ သံုးသပ္မႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ျပန္လည္ စတင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ေၾကာင္း ဗန္ေကာက္ပိုစ့္၏ ၾသဂုတ္ ၂၁ ရက္ေန႔ သတင္းေဖာ္ျပခ်က္ အရ သိ႐ွိ ရပါသည္။

ထိုသို႔ ရပ္တန္႔မွ ျဖစ္ေနသည့္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း အထူး စီပြားေရးဇံု စီမံကိန္းကို အလ်င္အျမန္ ျပန္လည္ စတင္ရန္ ျမန္မာ အစိုးရ ဘက္မွ လိုလား ေနေၾကာင္းလည္း ဗန္ေကာက္ပိုစ့္၏ ၾသဂုတ္ ၂၁ ရက္ေန႔ သတင္း ေဖာ္ျပအရ ဆက္လက္ သိ႐ွိ ရသည္။

ဤ စီမံကိန္းသည္ ထိုင္းျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံမွ ၅၀-၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းစီ အစု႐ွယ္ရာ ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ စီမံကိန္း ျဖစ္ကာ ၇၅ ႏွစ္ၾကာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည့္ ႏွစ္႐ွည္ စီမံကိန္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။

ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း အတြက္ စုစုေပါင္း အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၈ သန္း ကုန္က်မည္ ျဖစ္ၿပီး ေဒၚလာ ၈ သန္း ကုန္က်မည့္ ပထမ အဆင့္ စီမံ ကိန္းတြင္ ေရနက္ သေဘၤာ ဆိပ္ကမ္း၊ အေ၀းေျပး လမ္းမ ႀကီးႏွင့္ မီးရထားလမ္း ေဖာက္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္သည္ ဟုလည္း ဧရာဝတီ သတင္း ဌာန၏ စက္တင္ဘာလ (၁၈) ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာ ဘာသာျဖင့္ ေရးသား ထားသည့္ သတင္း တစ္ပုဒ္၌ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။

အလားတူ ေဒၚလာ သန္း ၅၀ ကုန္က်မည့္ ဒုတိယ စီမံကိန္းတြင္ ေရနံခ်က္ စက္႐ုံ၊ စက္မႈဇုန္ နယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံ ဓာတု ဆိုင္ရာ စက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္ စက္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စကၠဴႏွင့္ သံမဏိ လုပ္ငန္းမ်ား တည္ေဆာက္ ျခင္းတုိ႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။

ပထမ စီမံကိန္းကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အထိ သတ္မွတ္ ထားၿပီး ဒုတိယ စီမံကိန္း ကိုမူ ၂၀၁၆ တြင္ စတင္မည္ ျဖစ္ကာ ထား၀ယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ စတုရန္းမုိင္ ၁၀၀ ခန္႔ (၂၅၀ စတုရန္း ကီလိုမီတာ) အက်ယ္အ၀န္း ရွိေၾကာင္း ဧရာဝတီ သတင္း၌ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ထားပါသည္။

ဤလာေရာက္ဖြယ္ ႐ွိသည့္ မစၥတာ ပရာယု၏ ခရီးစဥ္သည္ ၎အာဏာ သိမ္းၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ရန္ စီစဥ္ ေနသည့္ ပထမဆံုး အႀကိမ္ ခရီးစဥ္လည္း ျဖစ္သည္။

No comments: