ထက္ေအာင္
အထူးစီးပြားေရးဇုန္ရဲ့ အသြင္လကၡဏာေတြနဲ့ တည္ေဆာက္ေနမႈ အေျခအေန
ျမန္မာျပည္ေတာင္ဘက္ ေမာင္းမကန္ ကမ္းရိုးတန္းက စက္မႈေတာ္လွန္ေရးဟာ အန္ဒမန္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ျပင္းထန္တဲ့ ဆိုင္ကလုန္း မုန္တိုင္း တိုက္ခတ္လို့ ဒါမွမဟုတ္ အင္အားျပင္း ငလ်င္တခု လႈပ္ခတ္လို့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆူနာမီ ဒီလိႈင္းၾကီး အလား စတုရန္း ကီလိုမီတာ ၂၅၀ က်ယ္၀န္းတဲ့ ေျမျပင္ တခုလံုးကို လံုး ၀ေျပာင္းလဲ သြားေစ မွာပါ။ ဒီေလာက္ အက်ယ္ အ၀န္းရိွတဲ့ ထား၀ယ္ အထူး စီးပြားေရး ဇုန္ဟာ အေမရိကန္နိုင္ငံ နယူးေယာက္ျမို့က စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာ မန္ဟန္တန္ (Manhattan) ထက္ ေလးဆေလာက္ က်ယ္၀န္းျပီး ထိုင္း နိုင္ငံရဲ့ အၾကီးဆံုး မတ္တဖြတ္ (Map Ta Phut) စက္မႈဇုန္ထက္ ဆယ္ဆ ေလာက္ က်ယ္၀န္း ပါတယ္။
ျမန္မာ့စီးပြားေရးသမိုင္းမွာ စီးပြားေရး စီမံကိန္းတခုရဲ့ အရြယ္အစားနဲ့ ရင္ႏွီးျမႈပ္ႏွံမႈပမာဏအရ ဘယ္တုန္းကမွ မရိွခဲ့ဖူးတဲ့ စီမံကိန္းၾကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ထား၀ယ္နိုင္ငံတကာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အဲဒီေဒသမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြဟာ ျပည္ပတင္ပို့မႈကို အဓိကထားမွာျဖစ္ျပီး အၾကီးစား၊ အလတ္စားနဲ့ အငယ္စား စက္မႈဇုန္ေတြ ခြဲျခားထားတဲ့အျပင္၊ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံမယ့္ နိုင္ငံတကာကုမၸဏီေတြအတြက္ က်ယ္၀န္းၾကီးမားတဲ့ ကုမၸဏီရံုးခန္းေတြ ဖြင့္လွစ္နိုင္တဲ့ စီးပြားေရး စင္တာတခုနဲ့ ေခတ္မီျမို့ျပအိမ္ရာစခန္းေတြ ပါ၀င္တဲ့ အဆင့္ျမင့္ စက္မႈျမို့ေတာ္တခုကိုလည္း တည္ေဆာက္သြားဖို့ စီစဉ္ထားပါတယ္။
ဒီစီမံကိန္းရဲ့ ေနာက္ေၾကာင္းရာဇ၀င္ကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္ကတည္းက ဂ်ပန္နိုင္ငံက Nippon Koei Co., Ltd က ထား၀ယ္နဲ့ ထိုင္းနိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီကို ဆက္သြယ္မယ့္ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ဖို့ ေလ့လာမႈေတြ ျပုလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကတည္းက ထိုင္းနိုင္ငံက ထား၀ယ္ေဒသမွာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ျပီး ေဒသတြင္း ကုန္သြယ္လမ္းေၾကာင္းအသစ္တခု ေဖာက္လုပ္မႈကို စိတ္၀င္စားခဲ့ျပီး ျမန္မာစစ္အစိုးရနဲ့ ေဆြးေနြးမႈေတြ ရိွခဲ့တယ္လို့ သိရပါတယ္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အာရွစီးပြားေရး အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ထိုင္းစီးပြားေရးကို အၾကီးအက်ယ္ ထိခိုက္ခဲ့တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး ျပန္လည္နာလန္ထူေရးကို ဦးစားေပးေနရလို့ ထား၀ယ္စီမံကိန္း ကိစၥ ေဆြးေနြးမႈေတြကို ရပ္ထားခဲ့တာပါလို့ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီရဲ့ Marine Division က နိုင္ငံရပ္ျခားစီမံကိန္း ညွိနႈိင္းေရးမႉး Sirapat Trinvuthipong နဲ့ ေတြ႕ဆံုစဉ္တုန္းက သူက ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ အေျခခံအေဆာက္အအံုေတြ တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းပံုစံ ေရးဆြဲတဲ့အထဲမွာ Nippon Koei Co., Ltd လည္း ပါ၀င္ပါတယ္။
၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလထဲမွာ ျမန္မာနဲ့ထိုင္းအစိုးရတို့ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ စက္မႈဇုန္ေဆာက္လုပ္ေရး နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ (MoU) လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျပီး ေနာက္တလအၾကာ ဇြန္လမွာ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီနဲ့ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို့ နားလည္မႈစာခြ်န္လႊာ ေရးထိုးနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္ကစျပီး အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီဟာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မယ့္ ေမာင္းမကန္ ကမ္းရိုးတန္းတေလွ်ာက္နဲ့ ထား၀ယ္-ကန္ခ်နဘူရီ အေ၀းေျပးကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးအတြက္ ေျမျပင္ေလ့လာ တိုင္းထြာမႈေတြ ျပုလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ နို၀င္ဘာလမွာ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီနဲ့ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္းအာဏာပိုင္တို့အၾကား လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈဆိုင္ရာ စာခ်ုပ္လက္မွတ္ထိုးခဲ့ျပီး တျပိုင္နက္တည္းမွာပဲ တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းေတြကို စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကစျပီး အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီဟာ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ တည္ေဆာက္ဖို့ ၁၀၀ ရာခိုင္နႈန္း အခြင့္အာဏာရရိွသြားတဲ့ ပထမဆံုးနိုင္ငံျခားကုမၸဏီ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ေအာက္မွာေဖာ္ျပထားတဲ့ စီမံကိန္းပံုစံဟာ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ပံုစံျဖစ္ျပီး ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တုန္းက ပထမေရးဆြဲခဲ့တဲ့ပံုစံနဲ့ ကြဲလြဲခ်က္တခ်ုိ့ ရွိပါတယ္။ နဂိုမူလတုန္းက ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကို သေဘၤာၾကီးေတြ ဆိုက္ကပ္နိုင္တဲ့ ဆိပ္ခံ ၂ ခုပဲ ေရးဆြဲခဲ့ျပီး အခုပံုစံမွာ ၃ ခု ေျပာင္းလဲတည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ခ်ိန္ၾကီးမားတဲ့ ေရနံတင္သေဘၤာၾကီးေတြနဲ့ ကုန္တင္သေဘၤာၾကီးေတြ ဆိုက္ကပ္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့အတူ သေဘၤာတည္ေဆာက္ ျပုျပင္ထိန္းသိမ္းနိုင္တဲ့ သေဘၤာက်င္းတခုလည္း တြဲရက္တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းရဲ့ ေျမာက္ဘက္အစြန္းမွာ အၾကီးစားေရနံဓာတုစက္မႈလုပ္ငန္း (Upstream Petrochemical Industries) ေတြျဖစ္တဲ့ ေရနံခ်က္စက္ရံုနဲ့ ေရနံသိုေလွာင္ကန္ၾကီးေတြ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ သန့္စင္စက္ရံု၊ ဓာတ္ေငြ႕သုိေလွာင္ကန္ေတြနဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕နဲ့ထုတ္လုပ္မယ့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ၆၀၀ မီဂါ၀ပ္ ထုတ္လုပ္ေပးနိုင္တဲ့ Combined-cycle Power Plant တခုတို့ကို တည္ေဆာက္ဖို့ စီစဉ္ထားပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ကမ္းစပ္ေတာင္ကုန္းတခု ရိွေနတဲ့အတြက္ ဒီေတာင္ကုန္းကိုျဖိုခ်ျပီး ထြက္ရိွလာတဲ့ ေက်ာက္တုံးေတြကို ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အသံုးျပုမယ္လို့ သိရပါတယ္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ကပ္ရက္ အတြင္းပိုင္းမွာ အၾကီးစားေရနံဓာတုစက္မႈလုပ္ငန္း (Downstream Petrochemical Industries) ေတြ တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရနံဓာတုစက္မႈလုပ္ငန္းေတြကို Upstream နဲ့ Downstream ဆိုျပီး ခြဲျခားေလ့ရိွရာမွာ Upstream စက္မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ေရနံစိမ္းနဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေတြကို ရွာေဖြ၊ တူးေဖာ္၊ ထုတ္လုပ္၊ သိုေလွာင္၊ သန့္စင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ Downstream စက္မႈလုပ္ငန္းေတြကေတာ့ ေရနံစိမ္းနဲ့ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕တို့ကို သန့္စင္ျပီး ထြက္ရိွလာတဲ့ ဓာတ္ဆီ၊ ဒီဇယ္၊ ေလယာဉ္ဆီ၊ ေခ်ာဆီ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕အရည္နဲ့ တျခား ေရနံဓာတု အေျခခံ ကုန္ပစၥည္းေတြျဖစ္တဲ့ ပလတ္စတစ္၊ သားေရတု၊ ဓာတ္ေျမဩဇာ၊ ပိုးသတ္ေဆး စတဲ့ ကုန္ပစၥည္းအမ်ားအျပားကို ထုတ္လုပ္ျဖန့္ျဖူးေရာင္းခ်တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းရဲ့ေတာင္ဘက္အစြန္း ပင္လယ္ကမ္းစပ္မွာ အေရွ့ေတာင္အာရွရဲ့ အၾကီးဆံုး ေက်ာက္မီေသြးဓာတ္အားေပးစက္ရံု တည္ေဆာက္မွာျဖစ္ျပီး မူလအစီအစဉ္မွာ မီဂါ၀ပ္ ၄,၀၀၀ ထုတ္လုပ္ဖို့ရည္ရြယ္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္မႈပမာဏကို လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား မီဂါ၀ပ္ ၁၀,၀၀၀ အထိ တိုးခ်ဲ့ထုတ္လုပ္ဖို့ ရည္မွန္းထားပါတယ္။ အဲဒီ ေက်ာက္မီးေသြး လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားရဲ့ မီဂါ၀ပ္ ၃,၆၀၀ ကို ထိုင္းနိုင္ငံကို လွ်ပ္စစ္တာ၀ါတိုင္ၾကီးေတြနဲ့ သြယ္တန္းျပီး တင္ပို့ေရာင္းခ်ဖို့ အခုအခါ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီဟာ ထိုင္းနိုင္ငံရဲ့ အဓိက လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္လုပ္ျဖန့္ခ်ိေနတဲ့ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီၾကီးျဖစ္တဲ့ EGAT (Electricity Generating Authority of Thailand) နဲ့ ညိွနိႈင္းေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။
ဓာတ္အားေပးစက္ရုံအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေက်ာက္မီးေသြးကုန္ၾကမ္းကို ထိုင္းနိုင္ငံက ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံက ေက်ာက္မီးေသြးမိုင္းကေန ရယူမွာျဖစ္ေၾကာင္း အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီရဲ့ Marine Division က နိုင္ငံရပ္ျခားစီမံကိန္း ညိွနႈိင္းေရးမႉး Sirapat Trinvuthipong က ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ (ေက်ာက္မီေသြးဓာတ္အားေပးစက္ရံုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းမႈနဲ့ ျပည္သူ့က်န္းမာေရးထိခိုက္မႈေတြကို ေနာက္အပိုင္းေတြမွာ ေရးသားေဖာ္ျပသြားပါမယ္။)
အထက္က ေဖာ္ျပထားတဲ့ စီမံကိန္းပံုစံကို ေလ့လာၾကည့္ရင္ ေက်ာက္မီးေသြး ဓာတ္အားေပးစက္ရံုရဲ့ေတာင္ဘက္ ပန္းဒက္အင္းနဲ့ ေမာင္းမကန္ရြာတို့ တည္ရိွတဲ့ အစိမ္းနုေရာင္ခ်ယ္ထားတဲ့ ေမာင္းမကန္အပန္းေျဖစခန္းေနရာမွာ နိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ေဂါက္သီး ကစား ကြင္းနဲ့ အထူးစက္မႈဇုန္မွာ လာေရာက္ရင္းနီွးျမႈပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ၾကမယ့္ နိုင္ငံတကာကုမၸဏီၾကီးေတြက အဆင့္ျမင့္အရာရိွၾကီးေတြ ေနထိုင္ဖို့ အိမ္ယာစခန္းေတြ တည္ေဆာက္ပါလိမ့္မယ္။
ဒါ့အျပင္ စီမံကိန္းေဒသရဲ့ ထား၀ယ္ျမစ္အေနာက္ဘက္ျခမ္း အစိမ္းေရာင္ခ်ယ္ထားတဲ့ ျမစ္ကမ္းရိုးတေလွ်ာက္မွာ နိုင္ငံျခားက လာေရာက္အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကမယ့္ ကြ်မ္းက်င္လုပ္သား (ေကာ္လာျဖူ) ေတြ၊ ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္က ရရွိမယ့္ စီးပြားေရးအခြင့္ထူးေတြေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္အရပ္ရပ္က ေျပာင္းေရႊ့အေျခခ် ရင္းႏွီးျမႈပ္ႏွံၾကမယ့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ့ လူလတ္တန္းစားအလႊာေတြကို ပစ္မွတ္ထားနိုင္ဖြယ္ရိွတဲ့ ေခတ္မီအိမ္ရာစခန္းေတြ တည္ေဆာက္ျပီး အိမ္ျခံေျမေရာင္း၀ယ္ေရးလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ေရျဖူျမို့ရဲ့ တ၀က္ေလာက္ဟာ ထား၀ယ္ျမစ္အေနာက္ဘက္ျခမ္းမွာ တည္ရိွျပီး အဲဒီ ေခတ္မီအိမ္ရာစခန္းျမို့သစ္ေနရာရဲ့ ေျမာက္ဘက္အစြန္းမွာ က်ေရာက္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေက်ာက္ေတာင္နဲ့ ဆင္ပုနစ္ေက်းရြာတို့ တည္ရိွေနျပီး အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီ ကေတာ့ ရပ္ရြာေတြကို မေရႊ့ေျပာင္းဘဲ ဆက္လက္ထားရိွဖို့ သူတို့ရဲ့ စီမံကိန္းပံုစံထဲမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီအိမ္ရာစခန္းေတြနဲ့ကပ္လ်က္ ေျမာက္ဘက္ကို ဆက္သြားရင္ အျပာေရာင္ခ်ယ္ထားတဲ့ ထား၀ယ္ျမစ္ကမ္းရိုးနေဘးမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ အလတ္စားနဲ့ အငယ္စား စက္မႈဇုန္တခု ရိွပါတယ္။
စီမံကိန္းရဲ့အလယ္ပိုင္း ၾကီးမားက်ယ္ျပန့္တဲ့ အစိမ္းနုေရာင္နဲ့ လိေမၼာ္ေရာင္ခ်ယ္ထားတဲ့ ေျမေနရာေတြမွာ အလတ္စားနဲ့ အငယ္စား စက္မႈလုပ္ငန္းေတြ တည္ေဆာက္ဖို့ျဖစ္ပါတယ္။ အလတ္စားစက္မႈဇုန္မွာ ေမာ္ေတာ္ကားတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့စက္ရံုေတြ၊ ကားတာယာ စက္ရံုေတြ၊ အနည္က်ေက်ာက္လႊာေတြမွာ ေတြ႕ရွိရတတ္တဲ့ ဂ်စ္ပဆမ္(Gypsum) ကေန ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းေတြနဲ့ လူ့အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းအမ်ုိးမ်ုိး ထုတ္လုပ္ တဲ့ စက္ရံုေတြ ပါ၀င္တယ္လို့ အီတာလွ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီရဲ့ စီမံကိန္းအစီအစဉ္မွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။ အငယ္စားစက္မႈဇုန္မွာ ကြန္ပ်ူတာအစိတ္အပိုင္းေတြထုတ္လုပ္တဲ့ စက္ရံု၊ အထည္ခ်ုပ္စက္ရံု၊ အလွကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္တဲ့စက္ရံု၊ အစားအေသာက္ထုပ္ပိုးတင္ပို့ တဲ့စက္ရံု၊ ေဆး၀ါးစက္ရံုေတြ ပါ၀င္ပါတယ္။
အဲဒီေလာက္ ၾကီးမားမ်ားျပားတဲ့စက္ရုံေတြ တည္ေဆာက္ဖို့ လွ်ပ္စစ္မီးနဲ့ ေရ အလံုအေလာက္ ရရိွေရးဟာ အေျခခံအက်ဆံုး လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ျပီး အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီရဲ့ စီမံကိန္းအေထာက္အထားေတြအရ ထုတ္လုပ္မႈစရိတ္သက္သာတဲ့ ေက်ာက္မီးေသြး ဓာတ္အားေပးစက္ရံုနဲ့ တနသၤာရီျမစ္ေပၚ မွာ တည္ေဆာက္မယ့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမီဂါ၀ပ္ ၁,၀၄၀ ထုတ္လုပ္နိုင္တဲ့ ေရအားလွ်ပ္ စစ္စီမံကိန္းမွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေတြ ရယူမွာျဖစ္ပါတယ္။ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြအတြက္ လိုအပ္တဲ့ ေရအရင္းအျမစ္ကို ထား၀ယ္ျမစ္ရဲ့အေရွ့ဘက္ျခမ္းက ထား၀ယ္ျမစ္ထဲ စီး၀င္မယ့္ တလိုင္းရာေခ်ာင္းကိုပိတ္၊ ေရကာတာတခု တည္ေဆာက္ျပီး ေရသိုေလွာင္ျဖန့္ ျဖူးဖို့ စီစဉ္ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
အခုေလာေလာဆယ္မွာ အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီဟာ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ စက္မႈဇုန္အတြင္းရိွ လမ္းေတြကို ေျမသားလမ္းေခ်ာအျဖစ္ ျပုျပင္ျပီးျဖစ္သလို ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ ထိုင္း နိုင္ငံနယ္စပ္ Puh Nam Ron ရြာအထိ ဆက္သြယ္မယ့္ ၈ လမ္းသြား အေ၀းေျပးလမ္းမ ၾကီးရဲ့ ပထမအဆင့္ လမ္းအူေၾကာင္း ေျမသားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျပီးစီးခဲ့ျပီျဖစ္ပါတယ္။ အခုအခါ စီမံကိန္းေဒသရဲ့ တခ်ုိ့အပိုင္းေတြမွာ လမ္းေဖာက္လုပ္မႈကို ေခတၲရပ္ဆိုင္းထားရတယ္လို့လည္း သိရပါတယ္။ လုပ္ငန္းရပ္ဆိုင္ထားရတဲ့ အေၾကာင္းရင္း ႏွစ္ခုရိွနိုင္ပါ တယ္။ တခုက မိုးရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ျဖစ္နိုင္ျပီး၊ တျခားအေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အေ၀းေျပး ကားလမ္းမရဲ့ နယ္စပ္ေဒသ အစိတ္အပိုင္းတခ်ုိ့ဟာ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအရံုး (Karen National Union) ရဲ့ နယ္ေျမေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ လံုျခံုေရးဆိုင္ရာ ျပႆနာ ေၾကာင့္ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။
အဲဒီေလာက္ၾကီးမားတဲ့ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းနဲ့ အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းၾကီးကို အေမရိ ကန္ေဒၚလာ ၈ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံေလာက္ ရင္းႏွီးျပီး တည္ေဆာက္မယ့္ ထိုင္းအစိုးရနဲ့ ကုမၸဏီေတြရဲ့ ထား၀ယ္ေဒသက မဟာဗ်ူဟာအက်ုိးစီးပြားေတြကို ေရွ့တပတ္မွာ တင္ျပ သြားပါမယ္။
No comments:
Post a Comment