Sunday, June 17, 2012

ေသြးက ေျပာေသာ ျပည္ထာင္စု သမုိင္း

ခုိႏူမ္းထုန္

ဆလုိင္းကစ္ခုိလ်န္( Vangsangva)၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ (၁၉) ရက္ေန႔ႏိုင္ငံ့ ဖခင္ႀကီးမ်ားက စတင္ ၿပီး ျပည္ေထာင္စု သမုိင္းကို ေသြးနဲ႔ ေရး ခဲ့ၾကတာဟာ ဒီေန႔အထိ ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ေက်ာ္လာ ခဲ့ၿပီျဖစ္ ပါတယ္။ အာဇာနည္ ဖခင္ႀကီးမ်ား အပါအဝင္ လူမ်ိဳးေပါင္း စံု ျပည္ သူေတြ က ေသြးနဲ႔ေရး တဲ့ ျပည္ေထာင္စု သမုိင္းဟာ ရာစုႏွစ္ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္လာ ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသမုိင္းတခုလံုးကို အစကေန၊ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကေန၊ ျပႆနာေတြရဲ႕ အရင္းအျမစ္ ကေန စတင္ကိုင္တြယ္ ရႈျမင္ သံုးသပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၂၀) ခရီးေလးကိုသာ ကြက္ၿပီး ရႈျမင္ သံုးသပ္ျခင္း အားျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုသမုိင္း တခုလံုးကို ျမင္ကြင္း က်ယ္ ရႈေထာင့္ကေန ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ရႈျမင္သုံးသပ္ ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးကို ဒုတိယ အ ႀကိမ္ လြတ္ လပ္ေရး တိုက္ပြဲႀကီး အျဖစ္ အမ်ားတကာက နားလည္ၾက ၿပီးျဖစ္္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ဆင္ ႏႊဲေနၾက ရတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ ဒုတိယအႀကိမ္ လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမအႀကိမ္ လြတ္လပ္ေရးတုိက္ပြဲႀကီးကို အၿပီးအပိုင္ အဆံုး သတ္ၿပီး ႏိုင္ငံ့ ဖခင္ႀကီးမ်ား ရည္မွန္းခဲ့ တဲ့ ေအာင္ပြဲ ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ သာ ယာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို မထူေထာင္ ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္သာ လွ်င္ အခုအခ်ိန္မွာ ဒုတိယအႀကိမ္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ ႀကီး ကို ဆက္လက္ ဆင္ႏႊဲေနရတာျဖစ္ ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအပါအဝင္ ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ားက အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့တဲ့ ေပၚထြန္းလတၱံ႔ေသာ အနာဂတ္ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟာ ဘုရင္ရူးေတြအုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ ဘုရင့္ႏိုင္ငံလည္း မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။

လူမ်ိဳးတမ်ိဳးနဲ႔တမ်ိဳး ႏိုင့္ထက္စီးနင္းအုပ္ခ်ဳပ္မဲ့ တမင္း၊တႏိုင္ငံ၊ တျပည္ေထာင္စနစ္ကို က်င့္သံုး မယ့္ ႏိုင္ငံမ်ိဳး ကိုလည္း ႏိုင္ငံ ဖခင္ႀကီး မ်ားက လံုးဝ မရည္မွန္း ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒီလိုႏိုင္ငံမ်ိဳးကို ထူေထာင္ဖို႔လည္း ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီး မ်ားက အုတ္ျမစ္မခ်ခဲ့ၾကပါ ဘူး။ ျပည္ေထာင္ေတြ စုေပါင္းၿပီး ထူေထာင္ထားတဲ့ တန္းတူရည္တူ လြတ္လပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ အတြက္ အုတ္ျမစ္ ခ်ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို သက္ေသထူဖို႔ အ တြက္ သမိုင္း အေထာက္ထားေတြ အခိုင္အမာ ရွိေနပါ တယ္။ ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား စည္းစည္းလံုးလံုး ခ်မွတ္ထားတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ သစ္ရဲ႕ အေျခခံအုတ္ျမစ္ ဆိုတာဟာလည္း ဒီမိုကေရစီ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေျခခံ သေဘာ တရားမ်ား ျဖစ္တဲ့ …

၁) ျပည္သူေတြအားလံုး တန္းတူညီမွ်ေရး၊

၂) ျပည္သူေတြအားလံုး လြတ္လပ္မႈကို အတူတကြ ခံစားရရွိိေရး၊

၃) ယင္းတန္းတူညီမွ်မႈႏွင့္ လြတ္လပ္မႈေတြကို အခိုင္အမာ အာမခံထားတဲ့ အေျခခံဥပေဒတရပ္ ျပ႒ာန္းေရး

ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေျခခံတရားႀကီး (၃) ခုစလံုးဟာ ႏုိင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးခဲ့တဲ့ ဟာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ေတာ့ ဒီ မို ကေရစီ အေျခခံတရားႀကီး (၃) ခ်က္ဟာ ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား ခ်ခဲ့တဲ့ အုတ္ျမစ္မွာ ရွိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အေျခခံ တရားကို ဆန္႔က်င္တဲ့ အေတြးအေခၚ မ်ိဳး၊ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ိဳးကို ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးေတြ မခ်မွတ္ခဲ့ပါဘူး။ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြ အခိုင္ အမာ ရွိ ပါတယ္။ အဲဒီ သ မိုင္း မွတ္တမ္းေတြ ကေတာ့…..

(၁) ပင္လံုစာခ်ဳပ္

(၂) ပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္ အညီျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕လမ္းျပေျမပံု(၇) ခ်က္

(၃) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ဦးစီးေရးဆြဲခဲ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒ ပထမမူၾကမ္း……

ဒါေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ဦးေဆာင္ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီ အေျခခံ အုတ္ျမစ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒ့ီ အေျခ ခံ တရားေတြကို ဒီေန႔ေခတ္ အျမင္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ေပး လိုက္ရင္ ခိုင္မာတဲ့ ျပည္ေထာင္စု အေတြးအေခၚ တရပ္ ကိုေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ မွာျဖစ္ ပါ တယ္။

ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား က်ဆံုး ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့ ျပည္ေထာင္စု လမ္းစဥ္ကေန ေသြဖီခဲ့တဲ့ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အား နည္းခ်က္ေတြေၾကာင့္ မၿပီးဆံုးေသးတဲ့ ပထမအႀကိမ္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲဟာ ျပည္တြင္းစစ္အသြင္ နဲ႔ ေနာက္ဆက္တြဲ ေပၚ ေပါက္ခဲ့ရ တာသာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ဆက္တြဲ ျပည္တြင္းစစ္ကို အမွီသဟဲျပဳၿပီး ျပည္သူေတြကို ကြ်န္ဇတ္သြင္းေတာ့မယ့္ စစ္အာ ဏာ ဟာ တျဖည္း ျဖည္း အားယူၿပီး ႀကီးထြားလာ ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

တန္းတူရည္တူ လြတ္လပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို ထူေထာင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား သာ လုပ္ၾကံမခံ ခဲ့ၾကရင္၄င္း၊ သူတို႔တေတြ လုပ္ၾကံခံ ခဲ့ရသည့္ တိုင္ေအာင္ သူတို႔ခင္းေပးထားခဲ့ တဲ့ ျပည္ေထာင္စု လမ္းစဥ္ကို ဆက္လက္ေလွ်ာက္ လွမ္းခဲ့ၾကရင္ ၄င္း ကြ်န္ေတာ္ တို႔ ႏိုင္ငံဟာ သာယာၿငိမ္း ခ်မ္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ထဲက ေန ဘယ္စစ္ အာ ဏာမွ ႀကီးထြားရွင္သန္ခြင့္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ႏိုင္င့ံ ဖခင္ႀကီးမ်ားကို စေတးပစ္ခဲ့ၾကတဲ့အျပင္ သူတို႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကိုပါ ေသြဖီၿပီး နင္းေခ် ဖ်က္စီးပစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အတြက္ ၁၉ ၄၇ ခုႏွစ္ကစၿပီး ဒီေန႔အထိ ျပည္သူေတြ ဟာဒုကၡပင္လယ္ ေဝေန ၾကရ တာျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ အရွိန္အဟုန္ ႀကီးမားလာ တာ ႏွင့္အမွ် ျပည္တြင္းစစ္ကို အမွီသဟဲျပဳေနတဲ့ စစ္အာဏာ ဟာလည္း ႀကီးထြားလာတာျဖစ္ပါ တယ္။ ျပည္သူေတြလည္း ကြ်န္တြင္း နက္သ ထက္ နက္ၿပီး ႏိုင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ား ေမွ်ာ္မွန္းခဲ့တဲ့ ဒီမိုကေရစီျပည္ေထာင္ စု ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးနဲ႔လည္း ေဝးသထက္ေဝး ခဲ့ရတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ရွစ္ေလးလံုး ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး၊ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူေတြ ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႔ ေျမျပန္႔ဗမာ ညီအ ကို တို႔ရဲ႕ေသြးေတြ ေပါင္းစည္း ခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ေသြး က ေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စု သမုိင္းရဲ႕ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ သေဘာမွ် သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ အာဇာနည္ေသြးေတြဟာ ဒီေန႔ျပည္သူေတြရဲ႕ ခႏၵာကိုယ္ထဲမွာ ရွင္သန္လႈပ္ရွား စီး ဆင္း ေနၿပီ ျဖစ္ပါ တယ္။

ေသြးကေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စု သမုိင္းကို ျပန္လည္ တူးေဖာ္ၾကၿပီး ေသြးကေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စု အေတြးအေခၚ ကို ျပန္လည္ ဆုပ္ ကိုင္ ၾကရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ႀကီးမားျမင့္ျမတ္ၿပီး မြန္ျမတ္ေကာင္းမြန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု အေတြးအေခၚကို ဂုဏ္သိကၡာ ရွိရွိ ျပန္လည္ ေဖာ္ ထုတ္ ႏိုင္မွသာလွ်င္ ဒီေန႔ ကြ်န္ ေတာ္တို႔ ဆင္ႏြဲေနတဲ့ ဒုတိယအႀကိမ္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲႀကီး ဟာ ေအာင္ပြဲကို ဆြတ္ခူးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမွ ျပန္လည္ မေဖာ္ ထုတ္ႏိုင္ၾကဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေအာင္ပြဲ နဲ႔ ေဝးသထက္ေဝးေနၾကရဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔ လည္းဆိုေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးရဲ႕ လမ္းျပ မီးရႈး တန္ေဆာင္ဟာ အဲဒီေသြး ကေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စု သမုိင္း ထဲ မွာသာရွိၿပီး အဲဒီေသြးက ေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စုအေတြးအေခၚက ဦးေဆာင္မွ သာလွ်င္ ဒီမိုကေရစီေအာင္ပြဲကို မေႏွးအျမန္ဆြတ္ ခူးႏိုင္ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေမွ်ာ္ မွန္းတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဟာ မိုးေပၚကေန အလိုအေလ်ာက္ က်လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

က်ဆံုးေလၿပီးေသာ ႏုိင္ငံ့ဖခင္ႀကီးမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ေသြးနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အေတြးအေခၚ၊ ျပည္ေထာင္စု အေတြးအေခၚေတြကိုေရးသား သြား ခဲ့ တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ အေတြးအေခၚ ေတြကို ကုန္လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း (၆၀) ကာလမွာ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူေတြက သူတို႔ရဲ႕ ေသြးေတြနဲ႔ ဆက္လက္ ၿပီး ေရးသားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ျပည္သူေတြဟာ အာဇာနည္ေသြးေတြ၊ ဒီမိုကေရစီေသြးေတြ၊ ျပည္ေထာင္စု အေတြး အေခၚ ေတြကို အခိုင္အမာ တည္ ေဆာက္ ၾကၿပီးရင္ မနက္ျဖန္ေအာင္ပြဲကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေသြးေခ်ာင္းစီးခဲ့ၿပီမို႔ ေသြးေပါင္းစည္းၾကပါစို႔။

No comments: