ေမရီကို
တနသၤာရီတိုင္း ထားဝယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ လုပ္ကိုင္ေနၾကသည့္ ျမန္မာ အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ထိုင္းအလုပ္သမားမ်ား၏ လုပ္ အားခမညီမွ်မႈကို ေျဖရွင္းေပးရန္ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီသို႔ ေဒသခံအလုပ္သမားဘက္မွ ထပ္မံေတာင္းဆိုမည္ဟု သတင္း ရရွိ သည္။
ေဒသကိုယ္စားျပဳဖြဲ႔ စည္းထားသည့္ DDA (Dawei Development Association) က ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား ကိုယ္စား အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကု မၸဏီသို႔ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္ၿပီး ရသင့္ရထိုက္သည့္ ႏႈန္းထား မရမခ်င္းေတာင္းဆုိသြားမည္ဟု သိရသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည့္ DDA သည္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ ေဒသခံ ျမန္မာ အ လုပ္ သမားမ်ား၏ လုပ္အားခ အႏွိမ္ခံရမႈမ်ားႏွင့္ ေက်းရြာေနေတာင္သူမ်ား၏ မိ႐ုိးဖလာစီးပြားေရး ထိခုိက္နစ္နာမႈမ်ားအတြက္ လႈပ္ရွား ေဆာင္ ရြက္ေနသည္။
DDA အဖြဲ႔ တာဝန္ရိွသူတဦးက “ထားဝယ္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအသင္းအေနနဲ႔က ထုိင္းကုမၸဏီ ဘက္ကို ေဒသခံေတြအတြက္ အမွန္တ ကယ္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ႏႈန္းတခုကို ရေအာင္သြားေရာက္ညိွႏိႈင္းပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔ေျမမွာ လာၿပီး ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေနတဲ့ ဒီစီမံကိန္းက ေဒသ ခံေတြ အတြက္ အက်ိဳး အျမတ္ မရရိွဘူးဆိုရင္ DDA က အဲ့ဒီအတြက္ လုပ္ေပးသြား ပါ မယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ထားဝယ္ေဒသခံ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံမွ လာေရာက္လုပ္ကိုင္သည့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ လုပ္ခလစာ ကြာျခားမႈျပႆနာ သည္ စီမံကိန္းဧရိယာအတြင္း အေျခခံတည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ခ်ိန္ကတည္းက ေပၚေပါက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ား၏ လုပ္ အားခသည္ တဝက္တိတိေလ်ာ့နည္းေၾကာင္း စီမံကိန္း အေထြေထြအလုပ္သမား ကိုမ်ိဳးသိန္းက ေျပာသည္။
ယမန္ႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလဆန္းပုိင္းတြင္ ထားဝယ္ေဒသခံ အလုပ္သမားမ်ား၏ အီတာလ်ံ-ထုိင္းကုမၸဏီသို႔ လုပ္ခ လစာမညီမွ်သည့္ ျပ ႆနာ အတြက္ ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသးသည္။
အဆုိပါစီမံကိန္းတြင္ သံ ဝရိန္ေဆာ္ အလုပ္သမား အသက္ ၃၀ အရြယ္ ကုိစုိးျမင့္ကလည္း “က် ေနာ္တို႔ ဒီၾကားထဲမွာ ေတာင္းဆိုမႈတခု အီတာ လ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီကို လုပ္ခဲ့ၾကေသးတယ္ဗ်။ အလုပ္မဆင္းဘဲ ဆႏၵျပခဲ့ၾကေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း လုပ္ခလစာက အရင္ထက္ တေထာင္ ေလာက္ ပိုသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ ေဒသခံေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ့္ေန ရာကိုယ့္ေဒသမွာလာၿပီး လုပ္ကိုင္တဲ့ ဒီလုိ စီမံကိန္း ႀကီးက ေဒသခံ ေတြအတြက္ အရမ္းေကာင္းတဲ့ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းေတြကို ေပးမယ္ထင္ခဲ့တာခင္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြ႔က်ေတာ့ ယုိးဒယား ကုမၸဏီက သူတို႔ရဲ႕အလုပ္သမားေတြကိုသာ ပိုေပးတာဗ်” ဟု ေျပာသည္။
ယခုလက္ရိွတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္မွ လာေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကသည့္ အလုပ္သမားမ်ား၏ တေန႔လုပ္ခလမွာ ထုိင္းဘတ္ေငြ ၃၀၀ ေက်ာ္ (၈၄၀၀ က်ပ္ခန္႔) ျဖစ္ၿပီး ထားဝယ္ ေဒသခံအလုပ္သမားမ်ားမွာ၏ တရက္လုပ္ခမွာ ဘတ္ေငြ ၁၅၀ ေက်ာ္ (၄၂၀၀ က်ပ္ခန္႔) ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီမံကိန္းအတြင္း ေဒသခံအလုပ္သမား ဦးေရထက္ ထုိင္းအလုပ္သမား ဦးေရက ႏွစ္ဆေက်ာ္ မ်ားျပားေၾကာင္းလည္း သိရွိရသည္။
“မႏွစ္ကဆုိ ျမန္မာအလုပ္သမားေတြက လကုန္ရက္ေက်ာ္ၿပီး လဆန္း ၁၀ ရက္ေလာက္မွ လခရၾက တယ္ခင္ဗ်။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ထုိင္းအ လုပ္သမားေတြက်ေတာ့ လကုန္ရက္ေရာက္တာနဲ႔ လခေတြရၾကပါတယ္။ ၿပီးရင္ အခ်ိန္ပိုေၾကးေတြ ကလည္း က်ေနာ္တို႔က သူတို႔ရဲ႕ထက္ ဝက္ပဲရတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ကတည္းစၿပီး ေဒသခံေတြနဲ႔ ယုိးဒယားကုမၸဏီအၾကား မေျပလည္ တာ ေတြက ဆက္တုိက္ ျဖစ္ေနတာဗ်။ အခု ခ်ိန္အထိ အဲ့ဒီျပသနာက မေျပလည္ၾကေသးပါဘူး။ ေဒသခံေတြအတြက္ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္ အလမ္းေတြရမယ္ဆိုၿပီး ယုိးဒယားဘက္ ကေျပာခဲ့တာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား က်ေနာ္တို႔တေတြ သံသယျဖစ္လာၿပီ” ဟု နဘု လယ္ ေဒသခံတဦးျဖစ္သူ ဦးေမာင္ ေလးက ေျပာ သည္။
ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ႏွင့္ အီတာလ်ံ-ထုိင္း ကုမၸဏီတုိ႔အၾကား ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္ သတ္သည့္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းက ေရးထုိးခဲ့ၾကသည္။
ထား၀ယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ အီတာလ်ံ-ထိုင္း ကုမၸဏီက အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈. ၆ ဘီလီယံ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံရန္ရွိေၾကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမ်ား၊ သံမဏိ စက္႐ံုမ်ား၊ ေရနံသန္႔စင္ခ်က္လုပ္ေရး စက္႐ံုမ်ား၊ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
No comments:
Post a Comment