Monday, November 29, 2010

ၿငိမ္းအဖြဲ႔မ်ား ဖရိုဖရဲျဖစ္ျပီး ေမွာင္ခိုသမားမ်ား ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ား ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္

တာကလူး

ျမန္မာ ႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အဓိက အေရးပါသည့္ သစ္ေမွာင္ခို တင္ပို႔မူမွာ ယခုလပိုင္း အတြင္း သိသိသာသာ က်ဆင္းေနသည္ဟု ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

ျမန္မာဘက္မွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္သို႔ ယခင္က တစ္လလွ်င္ ပ်မ္းမွ် သစ္တန္ခ်ိန္ ၁၃၀၀၀ ခန္႔ ပံုမွန္ တင္သြင္းေနခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္းမွစ၍ တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး၊ ယခုလအတြင္း သစ္တန္ခ်ိန္ (၃၀၀၀) ခန္႔သာ တင္သြင္းခဲ့သည္ဟု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွ သစ္ပြဲစား မိုဟာမက္ ဟာခ်မ္က တကၠနာဖ္ဆိပ္ကမ္းရွိ အေကာက္ခြန္စာရင္း ဇယားမ်ားကို ကိုးကားၿပီး နိရဥၥရာကို ေျပာသည္။

“ဒီဆိပ္ကမ္း အေကာက္ခြန္စာရင္းေတြ အရေတာ့ အရင္က ျမန္မာဘက္က သစ္ေတြက တစ္လမွာ ပ်မ္းမွ် တန္ခ်ိန္ ၁၃၀၀၀ ေလာက္ကို ပံုမွန္၀င္ခဲ့တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီစက္တင္ဘာ လဆန္းပိုင္း ကေန တျဖည္းျဖည္း က်ဆင္းလာခဲ့ၿပီးေတာ့ ဒီလ ႏို၀င္ဘာ အတြင္းမွာေတာ့ စုစုေပါင္း တန္ခ်ိန္ ၃၀၀၀ ခန္႔သာ ၀င္လာခဲ့တာကို ေတြ႔ရပါတယ္” ဟု ဟာခ်မ္က ေျပာသည္။

ယခုကဲ့သို႔ ျမန္မာဘက္မွ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္သို႔ သစ္ေမွာင္ခိုတင္ပို႔မႈ ထိုးဆင္းသြားျခင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္း သစ္ေမွာင္ခို အဓိက လုပ္ေနၾကသည့္ အပစ္ရပ္အဖြဲ႕ တခ်ိဳ႕ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး၊ သစ္ေမွာင္ခို သမားႀကီးမ်ားလည္း ၾက႕ံဖြံ႕ ပါတီ၏ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ား ျဖစ္လာသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သည္တစ္ဦးက ယခုကဲ့သို႔ေျပာသည္။

“တနသၤာရီ၊ ဧရာ၀တီ ဘက္က သစ္ေတြကိုဆို အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ျဖစ္တဲ့ ဒီေကဘီေအက ဘဂၤလာကို တင္ပို႕ခဲ့သလို ၊ ရခိုင္က သစ္ေတြကိုဆိုရင္ ေတာင္ကုတ္က ဦးေက်ာက္ေတာင္၊ သံတြဲက ဦးေအာင္ႏိုင္ဦး စတဲ့ စီးပြါးေရးသမားႀကီးေတြက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကို အလံုးအရင္းနဲ႔ ေမွာင္ခို တင္ပို႔ ေနခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလအတြင္းမွာ ဒီေကဘီေအလည္း စစ္အစိုးရနဲ႔ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ ျပႆနာ တက္ၿပီးေတာ့ ဦးေက်ာက္ေတာင္၊ ဦးေအာင္ႏိုင္ဦးတို႔လို ရခိုင္က သစ္ေမွာင္ခို သမားႀကီး ေတြလည္း ႀကံ႕ဖြံ႔ပါတီမွာ ျမိဳ႕နယ္ နာယကၾကီးေတြ ျဖစ္သြားျပီး ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရေရး အတြက္ ႏိုင္ငံေရးကိစၥေတြနဲ႔ အလုပ္မ်ားေနတဲ့ အတြက္ ခုလို သစ္ေမွာင္ခိုတင္ပို႔မႈေတြ က်ဆင္း သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္၌ အဓိက အ၀ယ္လိုက္ေနသည့္ ျမန္မာ သစ္မ်ားမွာ ကၽြန္း၊ စံကား ႏွင့္ ကညင္ သစ္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ လက္ရွိ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္ သစ္ေစ်းကြက္၌ ကၽြန္းသစ္ တစ္တန္လွ်င္ တာကာ ၂၀၀၀၀၀ ( က်ပ္ ၂၅ သိန္း) ၊ စံကား တစ္တန္လွ်င္ တာကာ ၁၂၅၀၀၀ ႏွင့္ ကညင္တစ္တန္လွ်င္ တာကာ ၆၅၀၀၀ အသီးသီး ေစ်းေပါက္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

လက္ရွိ ဘဂၤဘားေဒ့ရွ္-ျမန္မာ ေငြလွဲလွယ္ႏႈန္းမွာ ၁ တာကာ လွ်င္ ၁၂.၃၀ က်ပ္ျဖစ္သည္။

နယ္စပ္ကုန္သည္မ်ား၏ အဆိုအရ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ေမွာင္ခို လုပ္ငန္းမ်ားက အမ်ားစု ေနရာယူထားၿပီး၊ ျမန္မာဘက္မွ သစ္ႏွင့္ ကၽြဲႏြား ေမွာင္ခိုတင္ပို႔မႈမွာ အျမတ္အစြန္း အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

No comments: