Monday, May 20, 2013

'ေသမင္းတမန္' ရထားလမ္း ျပတိုက္ ျပဳျပင္ျခင္းလုပ္ငန္း မစႏိုင္ေသး

ယဥ္စႏိုင္း

ဒုတိယ ကမၻာစစ္အတြင္းက ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ သြယ္တန္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ မြန္ျပည္နယ္၊ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕ရွိ 'ေသမင္းတမန္' ရထားလမ္း ျပတိုက္ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္ လုပ္ငန္းစတင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသေၾကာင္း တလမြန္ ကုမၸဏီက ေျပာသည္။

ေျမဧရိယာ ၆ ဒႆမ ၄ ဧက ဝန္းက်င္ရွိသည့္ ယင္းျပတိုက္ကို ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ တလမြန္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကုမၸဏီ လီမီတက္က ျပည္နယ္ အစိုးရႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားျခင္း ျဖစ္သည္။

“ျပတိုက္ ျပန္ျပဳျပင္ဖို့ က်ေနာ္တို႔ ကုမၸဏီကေန ဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေသးဘူး။ တလမြန္က လုပ္ခြင့္ ရထားတာေလာက္ပဲ။ ဘာမွ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏိုင္ေသးဘူး” ဟု ကုမၸဏီ ဒု-ဥကၠ႒ ႏိုင္ေသာင္းေက်ာ္ က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

လုပ္ငန္းစတင္ႏိုင္ျခင္း မရွိရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တစံုတရာ ေျဖဆိုျခင္း မရွိခဲ့ေပ။

'ေသမင္းတန္' ရထားလမ္းျပတိုက္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းအပိုင္းကို စည္ပင္က တာဝန္ယူထားသည့္အတြက္ မည္သို့ မည္ပံု ေဆာက္လုပ္မည္ကို စည္ပင္ႏွင့္ ဆက္လက္ညွိႏႈိင္းရသည္ဟု ကုမၸဏီဥကၠ႒ ႏိုင္ေမာင္တိုး က ေျပာသည္။

ျပတိုက္အေဆာက္အဦးႏွင့္ ေခတ္မီကစားကြင္းကို ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ဆိုင္ခန္း ၅၀ ခန္႔ႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္လည္း စီစဥ္ထားကာ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း အၿပီးသတ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ လိမ့္မည္ဟု တလမြန္က ခန္႔မွန္းထားသည္။

ထိုရထားလမ္းမွ သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသုံးဆူ လမ္းပိုင္းကို ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေလ့လာစမ္းသပ္ခ်က္ ကို ျမန္မာ့မီးရထားမွ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုခ်ိန္ထိ တစံုတရာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ေဒသခံတို႔က ေျပာသည္။

“ေသမင္းတမန္ရထားလမ္း ျပန္ေဖာက္မယ္၊ ကားလမ္း ေဖာက္မယ္၊ ျပတိုက္ ျပန္ျပင္မယ္ဆိုတာ ၾကားေတာ့ ၾကားေနတာပဲ။ ဒါေပမယ့္ လုပ္ငန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တာေတာ့ ဘာမွ မေတြ႔ေသးပါဘူး။ လုပ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့” ဟု သံျဖဴဇရပ္ ၿမိဳ႕ခံတဦးက ေျပာသည္။

သမၼတရံုးဝန္ၾကီး ဦးေအာင္မင္းက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန အစည္းအေဝးခန္းမ၌ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္တြင္လည္းေကာင္း၊ ေမလ ၁၅ ရက္ေန႔က ဘုရားသုံးဆူၿမိဳ႕ တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) ၏ ဆက္ဆံေရး႐ုံး ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားတြင္ လည္းေကာင္း ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္း၊ ရထားလမ္းႏွင့္ ယွဥ္ကာ ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကားခဲ့သည္။

သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕မွ ဘုရားသံုးဆူ ေတာင္ၾကားကို ျဖတ္ကာ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေပါင္ (Ban Pong) ဘူတာသို႔ ၁၉၄၂ မွ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ထိ ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ ေသမင္းတမန္ ရထားလမ္းသည္ မိုင္ေပါင္း ၁၇၅ ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည္။

ဂ်ပန္အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္ ထိုရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၈ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္ အပါအဝင္ မဟာမိတ္ တပ္သား ၁ဝ,ဝဝဝ ေက်ာ္တို႔မွာ ငွက္ဖ်ားႏွင့္ ဝမ္းေရာဂါအပါအဝင္ ေရာဂါဘယဒဏ္ မ်ား၊ ရာသီဥတုဒဏ္မ်ားႏွင့္ ဖက္ဆစ္တို႔၏ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းဆဲမႈဒဏ္မ်ားေၾကာင့္ အသက္ ဆံုးရံႈးခဲ့ၾကရ၍ 'ေသမင္းတမန္' ရထားလမ္းဟု သမိုင္းတြင္က်န္ရစ္ခဲ့သည္။

No comments: